2024-06-09, 17:55
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Jag tar mitt exempel som jag redigerade in i mitt inlägg (då jag visste vad du skulle svara) som klar och tydlig invändning mot all denna ideologi som du blandar in i det hela:

Och nej, den vita kvinnan har INTE haft samma strukturella förtryck/våld som den svarta slaven.

I moderna tider så skulle det också kunna vara en israelisk judisk kvinna som är ensam i öknen med en palestinsk man. Givetvis har den palestinska mannen gått igenom mycket mer strukturell förtryck/våld än israeliska kvinnan, givetvis har israeliska kvinnan mer anledning att vara rädd än palestinska mannen.

Jo exakt samma och dessutom under mycket längre tid än den svarta slaven.

Sen att det inte har tagit sig exakt samma uttryck är en annan sak. Tex har ju inte x miljoner vita kvinnor tvångs-kastrerats.
Citera
2024-06-09, 17:59
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jo exakt samma och dessutom under mycket längre tid än den svarta slaven.

Sen att det inte har tagit sig exakt samma uttryck är en annan sak. Tex har ju inte x miljoner vita kvinnor tvångs-kastrerats.

Vad talar du om? Du kan inte på allvar säga att en vit slavägande kvinna i USA eller en israelisk bosättarkvinna i Västbanken är under samma strukturella förtryck som den svarta mannen som de äger eller den palestinska mannen som de stulit mark ifrån.

Är du seriös?
Citera
2024-06-09, 18:07
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Vad talar du om? Du kan inte på allvar säga att en vit slavägande kvinna i USA eller en israelisk bosättarkvinna i Västbanken är under samma strukturella förtryck som den svarta mannen som de äger eller den palestinska mannen som de stulit mark ifrån.

Är du seriös?

VEM FAAAN HAR PRATAT OM VITA SLAVÄGARE OCH BOSÄTTARE PÅ VÄSTBANKEN???!!!

Du tror väl för fan inte att majoriteten kvinnor var slavägare eller bosättare på Västbanken genom HELA jävla historien plus x antal länder i nutid.

Du behöver fan dra ner på microdoseringen av lsd.
Citera
2024-06-09, 18:13
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
VEM FAAAN HAR PRATAT OM VITA SLAVÄGARE OCH BOSÄTTARE PÅ VÄSTBANKEN???!!!

Du tror väl för fan inte att majoriteten kvinnor var slavägare eller bosättare på Västbanken genom HELA jävla historien plus x antal länder i nutid.

Du behöver fan dra ner på microdoseringen av lsd.

Lugna ner dig, jag drog frågan till sin yttersta spets för att visa att frågan inte handlar om maktstrukturer och liknande trams; alltså jämförde den mest priviligierade vita kvinnan och den minst priviligierade mannen och att hon kanske där har än mer anledning att vara rädd.

Det handlar inte heller om hela jävla mänskliga historien plus vad talibaner gör i Afghanistan.

Denna fråga handlar om djuriska begär och om enorma skillnader i fysisk styrka. Denna fråga kan vara lika relevant ifall det är en ensam pojke med en man. Det okända i vad mannens begär är och hans rättspatos är allt som avgör utgången av ett sådant möte.

Det handlar överhuvudtaget inte om vem som är mer historiskt priviligierad. Liksom det inte var avgörande för Zaida Catalán när hon mördades tillsammans med en vit amerikanare i Kongos djungel. Det kunde vara en priviligierad belgisk kvinna under Leopold II som gick igenom samma öde, eller så kunde det vara en av Kongos hundratusentals kvinnor som våldtas varje år (som olikt Zaida har mindre priviligier än Kongos män).

Sluta blanda in ideologi i en fråga som handlar om något helt annat.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2024-06-09 kl. 18:18.
Citera
2024-06-09, 18:17
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Frågan formuleras lite olika på olika platser...

möta, vistas med...encounter...träffa på etc etc...

tror dessa kvinnor fortsatt väljer björnen om den ställs mot utländska män eller inhemska män.
Frågan handlar om gruppen "män" och björn och inte typ: utländska man eller svartbjörn...eller lokal man och kragbjörn...
allright?

Finns nada av irrationalitet i att beakta att 0 kvinnor dödats av björn sen säkert 200 år ...och rejält många fler har dödats av män på samma tidsperiod i skogen.

Myggor är de som dödar absolut flest människor.
Citera
2024-06-09, 18:20
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Lugna ner dig, jag drog frågan till sin yttersta spets för att visa att frågan inte handlar om maktstrukturer och liknande trams; alltså jämförde den mest priviligierade vita kvinnan och den minst priviligierade mannen och att hon kanske där har än mer anledning att vara rädd.

Det handlar inte heller om hela jävla mänskliga historien plus vad talibaner gör i Afghanistan.

Denna fråga handlar om djuriska begär och om enorma skillnader i fysisk styrka. Denna fråga kan vara lika relevant ifall det är en ensam pojke med en man. Det okända i vad mannens begär är och hans rättspatos är allt som avgör utgången av ett sådant möte.

Det handlar överhuvudtaget inte om vem som är mer historiskt priviligierad. Liksom det inte var avgörande för Zaida Catalán när hon mördades tillsammans med en vit amerikanare i Kongos djungel.

Sluta blanda in ideologi i en fråga som handlar om något helt annat.

Frågan är hypotetisk. Svaret och förklaringarna till svaret som kvinnor ger belyser absolut det du beskriver ovan. Men också så mycket mer.

I övrigt är det snarare du som inte ska blanda in helt ovidkommande saker i det här. Gör det inte svårare än det är.
Citera
2024-06-09, 18:23
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Myggor är de som dödar absolut flest människor.

Ja myggorna är farliga, de har tex lyckats suga ut alla dina hjärnceller. De dog troligen av någon skum feber efteråt.
Citera
2024-06-09, 18:30
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ja myggorna är farliga, de har tex lyckats suga ut alla dina hjärnceller. De dog troligen av någon skum feber efteråt.

Menar du att jag har fel i det jag skrev?
Citera
2024-06-09, 18:32
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Menar du att jag har fel i det jag skrev?

Nej du har helt rätt, myggor är skitfarliga.
Citera
2024-06-09, 18:39
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Nej du har helt rätt, myggor är skitfarliga.

Kolla upp hur många som årligen dör till följd av möte med en mygga så kanske du ändrar din uppfattning. Återkom gärna och skriv ut antalet döda till följd av myggor.
Citera
2024-06-09, 18:57
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Kolla upp hur många som årligen dör till följd av möte med en mygga så kanske du ändrar din uppfattning. Återkom gärna och skriv ut antalet döda till följd av myggor.

Finns troligen nåt mer passande forum för diskussionen om myggor. Bara en vild gissning från min sida.
Citera
2024-06-09, 18:57
Medlem
Den största faran med att kvinnor ser män som ett hot är att stressnivåerna hos kvinnor går upp.

Värst är det bland svarta kvinnor USA vars livslängd sjunkit 3-4 år de senaste åren , kan mycket väl bero på stress från män.

Alltså denna stress kvinnor känner är inte bra och Regering Riksdag Och presidenter mm. borde försöka göra något åt det.

T.ex inte öka stressen med tillförsel av ytterligare män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in