2024-05-13, 12:16
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Förmodligen är det ännu ett exempel på där feminister säger en sak men egentligen tycker motsatsen.
Citera
2024-05-13, 12:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ja, det säger mig att kvinnor är idioter.
Har för mig att du tyckte det redan innan?

Men det är alltid kul att se hur arga vissa män blir över denna lilla tankelek, och vilka dessa män är.
Citera
2024-05-13, 12:23
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenDavis
Det framgår inte vilken typ av björn det menas. Den här grejen är väl sprungen i USA där det finns grizzlybjörnar? En svensk brunbjörn är i regel harmlös mot människor, men grizzlybjörnar är inte det.

Precis. Det är ju en enorm skillnad på björn. En grizzly vill man fan inte möta. De ska fram och lukta på dig. En svensk brunbjörn kommer ju bara se dig och sedan springa åt andra hållet. Mer tycka det var skit att man ens kom framför en människa. Deras luktsinne måste ha falerat.
Citera
2024-05-13, 12:24
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Har för mig att du tyckte det redan innan?

Men det är alltid kul att se hur arga vissa män blir över denna lilla tankelek, och vilka dessa män är.

Jag blir mest förvånad över hur vuxna individer kan vara så pass korkade och samtidigt kräva likabehandling.
Citera
2024-05-13, 12:25
Medlem
Denna diskussion får mig att undra om den kvinnliga befolkningen i Sverige har klart för sig hur pass liten andel av männen som begår allvarliga brott mot kvinnor? Under 2022 anmäldes 40338 våldsbrott och kvinnor varav 76% av dom misstänkta var män, vilket ger 30657 våldsbrott. Om varje fall motsvarar en enskild man, så var det 0.58% av männen som begick ett våldsbrott mot en kvinna. Samma år anmäldes 17688 av sexuellt ofredande eller våldtäkt mot kvinnor, om jag tolkar statistiken rätt. Enligt samma princip motsvarar detta 0.33% av alla män. Det är alltså mindre än 1% chans att mannen man träffar i skogen har begått vålds- eller sexualbrott. Observera dock att våld i nära relation inte är medräknat, då jag förutsätter att dessa brott i regel inte sker ute i skogen.

Dom som begår dessa brott förtjänar med råge en idiotstämpel. Men att denna minoritet ska vara ansiktet utåt för män överlag är inte rättvist. Då bör tilläggas att jag är av denna åsikt trots att ag är kvinna och har blivit utsatt för dessa brott. Dom flesta män är harmlösa. Problemet här kanske man jämför mot ett djur som ytterst sällan attackerar? Jag tror dock att majoriteten har träffat på en an under skogspromenaden, och jag ifrågasätter starkt om man verkligen där och då önskade att herren var en björn.
Citera
2024-05-13, 12:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Ju mer och mer korkade folk blir och sämre på att kunna tänka logiskt och statistiskt desto lättare blir det att lura i dem liknande känslomässig sörja.

När en man kommer med logiska motargument så får han motfrågan "Hatar du kvinnor ?????"

Framtiden ser inte ljus ut.
Faktiskt ställs nästan aldrig frågan "hatar du kvinnor" till män som misshandlar sina kvinnliga partners. Märkligt.
Citera
2024-05-13, 12:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jag blir mest förvånad över hur vuxna individer kan vara så pass korkade och samtidigt kräva likabehandling.
Tror du missar poängen med frågeställningen.
Citera
2024-05-13, 12:27
Medlem
Minimuchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Fast den risken är ju väldigt liten, de är jätterädda för skogen Finns massa läskiga saker där, harar, rådjur, ormar..

Säger bara att främmande kan ju vara vem som helst, ink MENA.

Men du har rätt, det är nog tryggare att stöta på en främmande man i skogen än att stöta på en främmad i förorten, parken.
Citera
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Enligt WHO så kommer en av tre kvinnor i världen nångång i sitt liv utsättas för sexuellt eller fysiskt våld från en partner eller sexuellt våld från en främmande man.

Björnar har de senaste 15 åren attackerat människor 664 ggr globalt.

detta enligt:
https://theconversation.com/why-women-would-prefer-to-be-alone-in-the-woods-with-a-bear-than-a-man-229140

Kanske umgås kvinnor oftare med män än björnar?

Jag vet utifrån erfarenhet att många kvinnor är mer rädda för harmlösa svenska spindlar än för mig. Innebär det här att de hellre stöter på en människoätande isbjörn än en helt ofarlig spindel?
Citera
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Tror du missar poängen med frågeställningen.

Chattar du med mig eller debatterar du? Vill du förnedra dig själv så går det bra via PM. Åter till ämnet.
Citera
2024-05-13, 12:29
Medlem
Minimuchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Denna diskussion får mig att undra om den kvinnliga befolkningen i Sverige har klart för sig hur pass liten andel av männen som begår allvarliga brott mot kvinnor? Under 2022 anmäldes 40338 våldsbrott och kvinnor varav 76% av dom misstänkta var män, vilket ger 30657 våldsbrott. Om varje fall motsvarar en enskild man, så var det 0.58% av männen som begick ett våldsbrott mot en kvinna. Samma år anmäldes 17688 av sexuellt ofredande eller våldtäkt mot kvinnor, om jag tolkar statistiken rätt. Enligt samma princip motsvarar detta 0.33% av alla män. Det är alltså mindre än 1% chans att mannen man träffar i skogen har begått vålds- eller sexualbrott. Observera dock att våld i nära relation inte är medräknat, då jag förutsätter att dessa brott i regel inte sker ute i skogen.

Dom som begår dessa brott förtjänar med råge en idiotstämpel. Men att denna minoritet ska vara ansiktet utåt för män överlag är inte rättvist. Då bör tilläggas att jag är av denna åsikt trots att ag är kvinna och har blivit utsatt för dessa brott. Dom flesta män är harmlösa. Problemet här kanske man jämför mot ett djur som ytterst sällan attackerar? Jag tror dock att majoriteten har träffat på en an under skogspromenaden, och jag ifrågasätter starkt om man verkligen där och då önskade att herren var en björn.

För att snygga till din statistik lite så får vi lägga till då att enligt WHO så har vart 3e kvinna blivit utsatt. Alltså 33% av kvinnors, detta talar tydligt för att det inte är en inviduella man vid varje brott. Vi bör därmed kunna sänka dina enheter lite.
Citera
2024-05-13, 12:30
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Fast den risken är ju väldigt liten, de är jätterädda för skogen Finns massa läskiga saker där, harar, rådjur, ormar..

Japp i skogen vågar de inte gå. Enda stället där vi har det lugnt från MENA-folk. De är ju fan tom rädda för älgar. Sedan iofs räknat 100 år tillbaka så är det väl ca 5 pers som dött när de blivit ihjälslagna av arga älgar, typ 0 av björnar. De som blivit dödade av björnar har ju varit jägare som typ varit ute och spårat efter björnen velat döda den först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in