2024-05-20, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alexman
så du håller med om att det finns skillnader i våldsamhet mellan olika folkgrupper och kulturer.
varför blir dessa inhemska män från sina hemländer plötsligt svenska män för din argumentation när dom är här.

https://www.indexmundi.com/facts/indicators/VC.IHR.PSRC.FE.P5/rankings
du ser liksom ingen trend i religion eller ras från olika länder om kvinnomord?
påstår att sverige är största problemet när norden ligger i botten av kvinnomord internationellt.

Jepp katolska män verkar värst.
Och bäst verkar oerhört små stater vara.
São Tomé and Principe, Andorra, St. Kitts and Nevis, Liechtenstein, Monaco, Dominica, Cayman Islands, San Marino har alla redovisat 0.
Sverige ligger ungefär i mitten.

Citera var jag har skrivit att globala siffror skulle vara svenska siffror, tack.
Citera var jag har skrivit att män från andra nationer skulle vara svenskar, tack.
Citera var jag har skrivit att Sverige skulle vara "största problemet" tack.
Senast redigerad av Merapi 2024-05-20 kl. 10:35.
Citera
2024-05-20, 10:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
tänkte mer utifrån "farlighet" det är ju inte precis vanligt med mord i skogen oavsett björn/man/kvinna
Det händer både våldtäkter och mord på kvinnor i skogen. De begås av män.

Citat:
Att man överväldigas av känsloargument (dvs neurotiska) över rationella och därmed tar kontraproduktiva beslut.
Vad har det för relevans i den här tråden. Det är rationellt att undvika främmande män på isolerade platser.
Senast redigerad av micro113 2024-05-20 kl. 11:14.
Citera
2024-05-20, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det händer både våldtäkter och mord på kvinnor i skogen. De begås inte av män.

och björnattacker.

Citat:
Vad har det för relevans i den här tråden. Det är rationellt att undvika främmande män på isolerade platser.

Men inte att kröka till rejält och följa med till flyktingförläggningen för att knarka, märklgit det där med rationalitet.
Citera
2024-05-20, 10:58
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Nej, män lever inte i samma verklighet som kvinnor. Du har däremot tydligt uttalat det jag tidigare sagt i tråden. Ni kan inte acceptera att ni inte är kvinnor och inte kan definiera kvinnors verklighet.
Vi tänker självklart olika eftersom vi lever i olika verkligheter och har skilda förutsättningar och risker.

Ditt påstående om att vi lever i samma verklighet är lika korkat som när kvinnor tror att de vet hur det är att få en spark på pungen. Vi vet att det gör ont, men vi vet inte hur det känns och vi behöver inte tänka på att skydda den heller - av uppenbara skäl, vi har ingen.

Då kan ju inte du definiera mäns verklighet vilket ju faktiskt innebär att du inte heller kan avfärda att vi lever i samma verklighet.
Citera
2024-05-20, 11:05
Medlem
Jag har vandrat längs några av våra mer populära leder i fjällen. Där möter man kvinnor hela tiden, många varje dag. Men att de hellre skulle mött björn efter björn är intressant.
Citera
2024-05-20, 11:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
och björnattacker.
En kvinna har dödats av av björn sedan 1977 -- så nej. Björnar har såvitt jag vet aldrig våldtagit en kvinna den stött på i skogen.

Citat:
Men inte att kröka till rejält och följa med till flyktingförläggningen för att knarka, märklgit det där med rationalitet.
Ja, det handlar givetvis om att man väljer en risk för att man vill göra något. Ungefär som varje gång man umgås med män på olika platser. Det finns alltid en risk, men ibland låter man nytta och/eller nöje väga över.
Män fungerar likadant, fast det är andra risker som gäller för dem.
Citera
2024-05-20, 11:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Då kan ju inte du definiera mäns verklighet vilket ju faktiskt innebär att du inte heller kan avfärda att vi lever i samma verklighet.
Nej, jag kan inte definiera mäns verklighet - däremot kan jag helt avfärda att vi lever i samma verklighet eftersom män inte är kvinnor och kvinnor inte är män.
Citera
2024-05-20, 11:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Jag har vandrat längs några av våra mer populära leder i fjällen. Där möter man kvinnor hela tiden, många varje dag. Men att de hellre skulle mött björn efter björn är intressant.
Dels är det inte särskilt isolerat om du möter på kvinna efter kvinna hela tiden, många varje dag.
Dels kan du inte prata om antalet björnar utifrån hur många kvinnor du möter eftersom du bara är EN man oavsett hur många kvinnor det är frågan om.
Det skulle tvärtom då vara frågan om många kvinnor, hela tiden (inte ensam isolerad kvinna mao) som råkade på EN björn.
Citera
2024-05-20, 11:26
Medlem
Hellre ha sex med en docka än en kvinna, så riskerar man inte falsk våldtäktsanmälan.
Citera
2024-05-20, 11:32
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4everyoung
Hellre ha sex med en docka än en kvinna, så riskerar man inte falsk våldtäktsanmälan.
Ja, eller varför inte en björn - med hänsyn till tråden ämne.
Citera
2024-05-20, 11:33
Medlem
Citat:
Dels är det inte särskilt isolerat om du möter på kvinna efter kvinna hela tiden, många varje dag.
Dels kan du inte prata om antalet björnar utifrån hur många kvinnor du möter eftersom du bara är EN man oavsett hur många kvinnor det är frågan om.
Det skulle tvärtom då vara frågan om många kvinnor, hela tiden (inte ensam isolerad kvinna mao) som råkade på EN björn.

Hela tiden kanske är överdrivet men minst en gång i timmen, ofta lite oftare, kanske var 20 minut. Det är både isolerat och inte, ändå långt till närmsta hjälp men mycket folk periodvis. Alltså mycket och mycket, det är ju inte som i en stad precis men ändå sällan man går ensam en timme.

Det brukar vara ganska jämt fördelat mellan könen längs vandringsleder tycker jag. Vet inte om det finns statistik men det är min känsla.
Citera
2024-05-20, 11:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Hela tiden kanske är överdrivet men minst en gång i timmen, ofta lite oftare, kanske var 20 minut. Det är både isolerat och inte, ändå långt till närmsta hjälp men mycket folk periodvis. Alltså mycket och mycket, det är ju inte som i en stad precis men ändå sällan man går ensam en timme.

Det brukar vara ganska jämt fördelat mellan könen längs vandringsleder tycker jag. Vet inte om det finns statistik men det är min känsla.
Din liknelse handlar alltså inte alls om liknande omständigheter som exemplet med skogen.
Om det finns folk i närheten som dyker upp med viss regelbundenhet så är man inte helt isolerad och det finns hjälp inom räckhåll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in