2024-05-11, 17:05
Medlem
Traveller7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Inom sjukvården är bensodiazepiner något livsnödvändigt, det har medicinsk indikation som är starkt inducerad.
Det är starka och farliga grejer.
Citera
2024-05-11, 21:47
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traveller7
Det är starka och farliga grejer.
barbiturater är starka och farliga grejer, benso är tämligen milt och förhållandevis ofarligt vid enskilda dostillfällen, med fysiskt beroende så är det farligt dock. Att nå ett beroende som leder till letalt utfall vid cold turkey kräver dock år av högdos dagligen. Dagligt bruk i några månader ger förhållandevis milda (psykiska) symtom.

Sedan att de är potenta saker råder det ingen tvivel om.
Senast redigerad av psykoshippien 2024-05-11 kl. 21:49.
Citera
2024-05-11, 21:59
Medlem
Traveller7s avatar
Citat:
barbiturater är starka och farliga grejer, benso är tämligen milt och förhållandevis ofarligt vid enskilda dostillfällen, med fysiskt beroende så är det farligt dock. Att nå ett beroende som leder till letalt utfall vid cold turkey kräver dock år av högdos dagligen. Dagligt bruk i några månader ger förhållandevis milda (psykiska) symtom.

Sedan att de är potenta saker råder det ingen tvivel om.
Jag menar det är farligt för man bryr sig inte.

Det var nån som sade "psykofarmaka är Jesus för en sån som jag" och det är farligt.
Jesus. Just Jesus är sannerligen Sanningen och Livet, faktiskt.

Man tror man är hemma där och allt är bra. Att man blir hjälpt av dessa piller men man vet inte vad man gör. Det är livsfarligt. Värre ändå.

Vilken hemskt lurig snara jag satt fast i.

Det är värre än jag trodde. Det är skit. Jag fattade ingenting.

Det finns upprättelse. Sanningen skall göra er fria. Helt fria. Födda på nytt. Det är sant. Vad underbart!

Vi kan ta till oss och leva med det här glädjebudet. Och hjälpa folk på riktigt. Systrar och bröder.
Citera
2024-05-11, 22:19
Medlem
Traveller7s avatar
Det är satan snarare än Jesus. Dessa piller. Beelzebub.
Senast redigerad av Traveller7 2024-05-11 kl. 22:24.
Citera
2024-05-11, 23:11
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Jag menar det är farligt för man bryr sig inte.

Det var nån som sade "psykofarmaka är Jesus för en sån som jag" och det är farligt.
Jesus. Just Jesus är sannerligen Sanningen och Livet, faktiskt.

Man tror man är hemma där och allt är bra. Att man blir hjälpt av dessa piller men man vet inte vad man gör. Det är livsfarligt. Värre ändå.

Vilken hemskt lurig snara jag satt fast i.

Det är värre än jag trodde. Det är skit. Jag fattade ingenting.

Det finns upprättelse. Sanningen skall göra er fria. Helt fria. Födda på nytt. Det är sant. Vad underbart!

Vi kan ta till oss och leva med det här glädjebudet. Och hjälpa folk på riktigt. Systrar och bröder.
Ojoj, en religiös dåre. Det är lika farligt som knarket du tidigare åt. Hitta dig själv istället för att leka "finn gud".
Citera
2024-05-11, 23:19
Medlem
Traveller7s avatar
Citat:
Ojoj, en religiös dåre. Det är lika farligt som knarket du tidigare åt. Hitta dig själv istället för att leka "finn gud".
Guds rike är inom er. Så.
Allt kommer från Gud. Jag vill ära Gud. Leve Livet. Sanningen och Livet.

Jesus lever.
Du gör mig starkare. Tack.
Citera
2024-05-12, 00:02
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Guds rike är inom er. Så.
Allt kommer från Gud. Jag vill ära Gud. Leve Livet. Sanningen och Livet.

Jesus lever.
Du gör mig starkare. Tack.
Jesus är i jorden och i jorden finns gud - sluta runka kring Abraham nu, dårjävel.
Citera
2024-05-12, 08:35
Medlem
Traveller7s avatar
Citat:
Jesus är i jorden och i jorden finns gud - sluta runka kring Abraham nu, dårjävel.
Ouch.
Jag vill bara bli en riktig pojke.
Citera
2024-05-12, 18:11
Medlem
bellusorcas avatar
Blir så nattsvart i skallen ibland. Ofta utan förvarning och svårt att lokalisera varför men kan inte tänka en enda positiv tanke och jag blir så otrevlig. Speciellt mot mig själv, alla speglar måste undvikas för jag står inte ens ut med att se mig själv.

Och om en timme eller en dag eller två så kommer jag må bra igen. Så tröttsamma och slitsamma dippar.
Citera
2024-05-13, 01:49
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ouch.
Jag vill bara bli en riktig pojke.
Då måste du ta på dig "stora pojke byxor", det går inte när du klamrar dig fast i illusioner.
Citera
2024-05-13, 09:10
Medlem
Traveller7s avatar
Citat:
Då måste du ta på dig "stora pojke byxor", det går inte när du klamrar dig fast i illusioner.
Att sanningen och Livet är en illusion får stå för dig. Vem är det då som hallucinerar och bygger torn på jorden.? och underjorden. Som barnen tycker om att göra

Det finns en livsande. En kärlek.
En lag. Vi är alla lika. Allt kött.
Allt kommer från Gud.

Jesus kan frälsa. Sanningen ska göra oss fria. Det är underbart.

Det finns en förklaring till varför du inte gillar det.
Citera
2024-05-13, 09:14
Medlem
Traveller7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bellusorca
Blir så nattsvart i skallen ibland. Ofta utan förvarning och svårt att lokalisera varför men kan inte tänka en enda positiv tanke och jag blir så otrevlig. Speciellt mot mig själv, alla speglar måste undvikas för jag står inte ens ut med att se mig själv.

Och om en timme eller en dag eller två så kommer jag må bra igen. Så tröttsamma och slitsamma dippar.
Du måste komma ur dig själv till en gemenskap med Jesus och Fadern.

Han lättar på bördor.
Det hjälper.

Jag hade svårt att tro bättre men ger inte upp.

Du är grym. Han kan ge dig upprättelse och friskhet. Vi är fett skadade av kriget här i världen. Djävulens sjuka dåd.

Jesus helar och restaurerar så småningom om vi ber.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in