Citat:
Ursprungligen postat av
Willexmateo
Något jag tror många som mår völdigt dåligt kanske kan relatera till är att man sätter andras hälsa framför sin egna. Så känner jag iaf ibland.
Vaknade upp för en halvtimme sen typ. Direkt då känner jag att jag kommer gråta vilket jag fortfarande gör nu.
Är det nån annan där ute som gråter flera gånger om dagen?
Känner mig lite som jag brukade efter jag käkat Ecstasy. Helt tom o nere i huvudet. Lyssnar på bra musik nu som känns helt platt. Får inte alls samma känsla som för bara några veckor sen när jag lyssnade på dessa låtar.
Allt jag vill göra är att berätta för nån i min närhet. Samtidigt har jag en annan sida inom mig som säger att jag absolut inte borde göra det. Den här andra sidan säger också att jag ska kämpa på och det är slut snart på lidandet.
Är det någon annan där ute som också relaterar till att de inte ens känner igen sig själva längre. Känner inte mig själv längre helt ärligt. Vet inte vem jag är.
Ibland får jag nån slags extrem paranoia när jag är stressad och försöker sova att jag har fått en psykos. Läst att det finns risk att få psykos efter man har slutat använda droger.
Ångesten o stressen är inte lika grov som för några veckor sedan. Båda två har förvandlats till nån extrem nedstämdhet. Vet inte vad jag ska göra helt ärligt?
När jag vaknade idag ville jag verkligen inte göra nånting. Inte ens träna som jag älskar att göra. Knappt roligt att spela Fifa längre. Tänker mycket på döden också. Är extremt rädd för att få självmordstankar och att jag inte kan styra mig själv när det här har gått för långt.
Haha kom nyss tänka på att det är riktigt konstigt att jag kan dela med mig alla de här tankarna så att tusentals främlingar kan läsa. Men jag vågar knappt berätta till EN närstående.
Känns som att jag har berättat till vissa polare dock. De gillar bara prata om sig själva. Oavsett vad det gäller. De kan aldrig vara tyst en stund och lyssna. Kanske därför jag skriver här. Att andra kan verkligen relatera och hör det jag säger.
Kärlek till er alla!
Vet inte om det är till någon tröst, men på morgonen brukar ångesten oftast vara som värst för mig. Känslan:
vad fan ska jag göra, hur fan ska jag ta mig igenom den här dagen?
Jag kan relatera till dig, att inte veta vem jag är eller vad jag ska göra av mitt liv.
Du har ju även bra tankar, som det där med dagboken och saker att vara stolt över. För det är lite som ett koncept som heter
no zero days. Man ska vara stolt om man gått till affären, för då har man iaf gjort något den dagen. Man kan fan vara stolt över flashback inlägg, för då har man ändå suttit och tagit sig tid och energi till att skriva/svara. Det är ju jättebra, fortsätt med det!
Jag vet att det är svårt men försök att inte måla fan på väggen. Du verkar inte ha självmordstankar
just nu så fundera inte på
om du hade haft det. Ibland måste man försöka leva lite i nuet och inte oroa sig för sånt som inte
är. Lättare sagt än gjort, men vad fan ska man annars göra. Man måste försöka för att gå framåt, och jag märker att du har kämpaglöden i dig!
Förstår att det är svårt att inte kunna prata om det här med anhöriga för att man inte vill bli dömd och ännu mer missförstådd. Är det en riktig kompis som du nämnt det för, så ska fan den stötta dig och inte bara fokusera på sig själv. Annars är det ingen sann vän. Här är du ändå anonym, så självklart är det lättare att prata här. Om någon random dömer dig så spelar det ingen roll, men om det är någon nära är det en helt annan sak.
Du skriver att ångesten och stressen inte är lika grov längre, och det är ju en vinst. Det visar att du är på rätt väg och att det går framåt! Din hjärna är i obalans precis som min, och vi behöver tid för att läka. Du är inte ensam om att gråta flera gånger om dagen. Det är inget onormalt när man mår dåligt.
Önskar jag kunde hjälpa dig mer än vad jag kan. Du har bara 30 inlägg kvar tills du kan PM:a nu. Blir mycket mer personligt då.