Citat:
Ja. Själv ska jag också börja i KBT igen. Men vet inte, är egentligen lite negativ till att medicinera (om annat alternativ finns) men hört att vissa antidepp ska hjälpa. Kanske är något att prova, jag vet inte.
För mig har hela livet påverkats av ångesten. Jag kan inte minnas en hel vecka utan ångest, ens en hel dag. Ångesten har gett mig ”de autistiska dragen”. Jag klarar inte av att göra saker utan god förberedelse. Allt måste ske på ett speciellt sätt som jag är van med. Jag är känslig för ljud, ljus och andra sinnesintryck. Jag är introvert och tillbaka dragen.
Hade jag fått en autism diagnos om någon uträdde mig? Tror inte det. Men vem vet, inte jag.
Jag vet bara att ångesten förstört mycket i mitt liv.
För mig har hela livet påverkats av ångesten. Jag kan inte minnas en hel vecka utan ångest, ens en hel dag. Ångesten har gett mig ”de autistiska dragen”. Jag klarar inte av att göra saker utan god förberedelse. Allt måste ske på ett speciellt sätt som jag är van med. Jag är känslig för ljud, ljus och andra sinnesintryck. Jag är introvert och tillbaka dragen.
Hade jag fått en autism diagnos om någon uträdde mig? Tror inte det. Men vem vet, inte jag.
Jag vet bara att ångesten förstört mycket i mitt liv.
Har knapprat sertalin i två veckor nu och har attarax för sömnen, hjälper föga för mig. Har varit sjukskriven två veckor och känner att jag behöver vara det ett tag till. Måste också planera saker, har väldigt svårt att göra saker spontant. Är också känslig för ljud framförallt och börjar med små babysteg vänja mig med ljud jag "inte klarar av".
Samma här med ångesten och de autistiska dragen samtidigt som det många gånger ger mig ett lugn som sagt då jag får göra saker på mitt sätt. Ångesten över oreda och smuts gör att jag tycker att det är väldigt jobbigt att besöka min mamma (hon bor övermöblerat, har det stökigt och skitigt). Så när jag åker hem bor jag helst på hotell för att slippa se. Mina oros och katastroftankar hindrar mig mycket i vardagen och är rädd att göra visa saker och besöka platser. Det kommer mycket orostankar på natten och det kan även vara saker som hänt för flera år sen som ger mig ångest och som jag ältar och ältar.