2024-04-28, 19:16
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havsstorm
Ja. Själv ska jag också börja i KBT igen. Men vet inte, är egentligen lite negativ till att medicinera (om annat alternativ finns) men hört att vissa antidepp ska hjälpa. Kanske är något att prova, jag vet inte.
För mig har hela livet påverkats av ångesten. Jag kan inte minnas en hel vecka utan ångest, ens en hel dag. Ångesten har gett mig ”de autistiska dragen”. Jag klarar inte av att göra saker utan god förberedelse. Allt måste ske på ett speciellt sätt som jag är van med. Jag är känslig för ljud, ljus och andra sinnesintryck. Jag är introvert och tillbaka dragen.
Hade jag fått en autism diagnos om någon uträdde mig? Tror inte det. Men vem vet, inte jag.
Jag vet bara att ångesten förstört mycket i mitt liv.

Har knapprat sertalin i två veckor nu och har attarax för sömnen, hjälper föga för mig. Har varit sjukskriven två veckor och känner att jag behöver vara det ett tag till. Måste också planera saker, har väldigt svårt att göra saker spontant. Är också känslig för ljud framförallt och börjar med små babysteg vänja mig med ljud jag "inte klarar av".

Samma här med ångesten och de autistiska dragen samtidigt som det många gånger ger mig ett lugn som sagt då jag får göra saker på mitt sätt. Ångesten över oreda och smuts gör att jag tycker att det är väldigt jobbigt att besöka min mamma (hon bor övermöblerat, har det stökigt och skitigt). Så när jag åker hem bor jag helst på hotell för att slippa se. Mina oros och katastroftankar hindrar mig mycket i vardagen och är rädd att göra visa saker och besöka platser. Det kommer mycket orostankar på natten och det kan även vara saker som hänt för flera år sen som ger mig ångest och som jag ältar och ältar.
Citera
2024-04-28, 19:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Har knapprat sertalin i två veckor nu och har attarax för sömnen, hjälper föga för mig. Har varit sjukskriven två veckor och känner att jag behöver vara det ett tag till. Måste också planera saker, har väldigt svårt att göra saker spontant. Är också känslig för ljud framförallt och börjar med små babysteg vänja mig med ljud jag "inte klarar av".

Samma här med ångesten och de autistiska dragen samtidigt som det många gånger ger mig ett lugn som sagt då jag får göra saker på mitt sätt. Ångesten över oreda och smuts gör att jag tycker att det är väldigt jobbigt att besöka min mamma (hon bor övermöblerat, har det stökigt och skitigt). Så när jag åker hem bor jag helst på hotell för att slippa se. Mina oros och katastroftankar hindrar mig mycket i vardagen och är rädd att göra visa saker och besöka platser. Det kommer mycket orostankar på natten och det kan även vara saker som hänt för flera år sen som ger mig ångest och som jag ältar och ältar.
Känner igen det där med stökigheten!! Mitt rum är ganska så kalt. Jag har väldigt många greker men allt måste vara perfekt staplat i högar i lådor👌
Katastroftankarna suger verkligen!! Jag tänker alltid varje gång jag går ifrån någon att det var sista gången och att den kommer dö nu. Jag har tänkt ut hur jag vill säga hejdå om det var sista gången, men får jag inte chansen att göra det kan jag börja gråta av ångest.
Det låter behöver med sjukskrivning, en chans att börja försöka ta hand om sig själv igen. Själv går jag i gymnasiet, där ifrån är det typ omöjligt att bli sjukskriven…
Citera
2024-04-28, 20:11
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havsstorm
Känner igen det där med stökigheten!! Mitt rum är ganska så kalt. Jag har väldigt många greker men allt måste vara perfekt staplat i högar i lådor👌
Katastroftankarna suger verkligen!! Jag tänker alltid varje gång jag går ifrån någon att det var sista gången och att den kommer dö nu. Jag har tänkt ut hur jag vill säga hejdå om det var sista gången, men får jag inte chansen att göra det kan jag börja gråta av ångest.
Det låter behöver med sjukskrivning, en chans att börja försöka ta hand om sig själv igen. Själv går jag i gymnasiet, där ifrån är det typ omöjligt att bli sjukskriven…

Har inte mycket saker men allt ska vara undanplockat, sorterat och liknande. Ja exakt, jag är livrädd att min sambo eller någon i min familj ska råka ut för en bilolycka exempelvis, att inte få säga hejdå ordentligt. En annan är att om vi är och badar så kommer någon råka ut för en olycka om denne hoppar från en klippa eller dyker från en brygga. Oroar mig att mamma ska få en hjärtattack hemma och ingen upptäcker det på ett par dagar. Oroar mig när jag åker kollektivtrafik att exempelvis spårvagnen spårar ut, oroar mig i folksamlingar och på gallerior att någon ska börja skjuta.

Ja det behövs verkligen, så jag får ordning på sömnen, fokusera på mitt mående så jag hittar verktygen för att klara vardagen någorlunda. Jobbar jag känner jag att jag har noll återhämtning, sover ännu sämre och blir mer irriterad.
Citera
2024-05-02, 19:03
Medlem
Have you come here to use me? Maybe I deserve it. Why else would everyone put me through it again and again? I give people chances and sometimes second chances. I hope someone will act differently but they never do. They take my kindness for granted and see me as weak. Why am I the only one getting used? Everyone else is being loved, cared for and respected. Am I too ugly, is that it? Am I incapable of being loved? I don't understand why I've done to deserve being treated like this. Anxiety rush through my body and mind. The taste of vomit in my mouth. I hate myself and hate this world. I hate humans and especially men. They lack of empathy. And many of them are evil.
Citera
2024-05-09, 11:37
Medlem
a-mortals avatar
Jag mår bra igen. Jag köpte lite prylar på second hand, tittade på pervers anime och så vips! Frid och fröjd! Situationen är diger men det är bara bra med utmaning. Here i go!
Citera
2024-05-09, 16:39
Medlem
hej jag förstår det. jag mår uppenbarligen inte bra. jag hittar inte till den här tråden morfar länkade. men jag vill nog dö redan ikväll jag har redan tryckt i mig tabletter själv i min lägenhet och det gör ont i mig att min familj förstörs för alltid men så här kan jag inte må. vrat ska jag vönda mig? tabletterna och inandningen blrjar bli lägre nu.
Citera
2024-05-09, 16:42
Medlem
morfar @mod var snäll och hjälpte mig. jag var nog helt fel ute med att berätta om måendet för aktiva knarkare som mig sjlöljv.´hej jag förstår det. jag mår uppenbarligen inte bra. jag hittar inte till den här tråden morfar länkade. men jag vill nog dö redan ikväll jag har redan tryckt i mig tabletter själv i min lägenhet och det gör ont i mig att min familj förstörs för alltid men så här kan jag inte må. vrat ska jag vönda mig? tabletterna och inandningen blrjar bli lägre nu.[/quote]
Citera
2024-05-10, 06:23
Medlem
psykoshippiens avatar
Om du råkar se denna tråd innan du går till arbetsträning TS : sjukanmäl dig

Man blir djävulens kall på benso, utöver att man blir ett as. Hoppas de gick bra o du sussade sött istället för att gå ut på stan med kniv eller nåt...
Citera
2024-05-11, 00:39
Medlem
Traveller7s avatar
Hur kan man göra så mot nån som inte har syskon, vänner eller nåt.

En E.T

Världen är överjävlig. Era jäkla juveler. Skitställe.
Citera
2024-05-11, 00:46
Medlem
Traveller7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MysteriousWonders
Have you come here to use me? Maybe I deserve it. Why else would everyone put me through it again and again? I give people chances and sometimes second chances. I hope someone will act differently but they never do. They take my kindness for granted and see me as weak. Why am I the only one getting used? Everyone else is being loved, cared for and respected. Am I too ugly, is that it? Am I incapable of being loved? I don't understand why I've done to deserve being treated like this. Anxiety rush through my body and mind. The taste of vomit in my mouth. I hate myself and hate this world. I hate humans and especially men. They lack of empathy. And many of them are evil.
I'm sorry. It will be better.

Jag förstår inte hur tufft kvinnor kan ha det men förstår att ni har det tufft på andra skalor. Är det en annan spelplan så att säga?

Fast samma hjärta som blöder och gråter. Skriker tyst.
Citera
2024-05-11, 00:50
Medlem
Traveller7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Om du råkar se denna tråd innan du går till arbetsträning TS : sjukanmäl dig

Man blir djävulens kall på benso, utöver att man blir ett as. Hoppas de gick bra o du sussade sött istället för att gå ut på stan med kniv eller nåt...
Ts var länge sen?
Man kan bli ett monster på benso ja. Fy tusan.

Kanske folk behöver se det så man kan få bort det skitmedlet.

Många kan inte nå sin så väl behövliga och livsviktiga botten i tid utan benso. Hehe.
Citera
2024-05-11, 11:08
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traveller7
Ts var länge sen?
Man kan bli ett monster på benso ja. Fy tusan.

Kanske folk behöver se det så man kan få bort det skitmedlet.

Många kan inte nå sin så väl behövliga och livsviktiga botten i tid utan benso. Hehe.
Inom sjukvården är bensodiazepiner något livsnödvändigt, det har medicinsk indikation som är starkt inducerad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in