Marpet1 från
2016-12-08, 06:59
Citat:
Ursprungligen postat av
Marpet1
Kan ge er svar på många frågor här. Jag hade mina hästar på bete tillsammans med Evas . På fredagkväll hämtade jag hem dom och skulle återvända lördagmorgon med min hästtransport som Eva skulle låna för att köra sina hästar till Sundsvall. Skulle hjälpa henne att lasta dom, men minns inte vem som skulle köra transporten. När jag kom dit på morgonen var inte Eva hemma så jag gick ner till hästhagen för att se om hon var där. Såg hennes hästar stå längst ner i hagen, så jag vände och gick in till hennes pappa för att låna telefonen. Var lite irriterad över att Eva inte var där då vi bestämt träff för jag skulle iväg till Sundsvall själv för att se ett hästevenemang på näset . Ringde PAJ och frågade om Eva sovit över där men han sa att hon åkt hem på kvällen. Han kom och jag frågade om han ringt hon som skjutsade hem Eva , men han sa att han skulle prova det och att jag kunde åka iväg så skulle han stanna kvar och hjälpa Eva när hon dök upp . Han verkade inte speciellt orolig att hon inte var hemma och sa inget till mig om att han varit ute och letat på natten så när jag såg FBI - programmet så blev jag chockad över hans beteende . Jag blev förhörd av polisen och sa allt detta men verkade inte som dom tog det på allvar utan satt mest och gjorde en massa sexuella anspelningar☹️ Bl.a. frågade han som förhörde mig om jag ville gå ut privat med honom nån kväll 😖 Nog om detta! Vad det gäller Evas hästar så hämtade jag hem dom till mig på söndan i samförstånd med Anneli eftersom det var så mkt folk som sprang runt mordplatsen. Exakt 1 vecka senare när jag skulle ta in hästarna på kvällen så kom inte Evas föl in så jag rustade mig med ficklampa, högaffel och hund för att leta efter honom. Har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv . Hittade honom död i hagen utan synbara skador så jag ringde polisen som sa att jag skulle kontakta en veterinär , vilket jag gjorde och efter obduktionen så konstaterades att fölet hade ett medfött hjärtfel som gjorde att han kunnat dö när som helst .
På fredagkväll hämtade jag hem dom och skulle återvända lördagmorgon med min hästtransport som Eva skulle låna för att köra sina hästar till Sundsvall.
Marpet1 från
2017-01-25, 12:11
Citat:
Ursprungligen postat av
Marpet1
Liten rättelse bara : jag körde till Evas hem på morgonen med min hästtransport som hon skulle låna för att frakta hästarna . Skulle även hjälpa till att lasta dom. När hon inte var hemma gick jag ner till hästhagen och sökte henne , sen ringde jag P och frågade om han visste vart hon kunde vara och han kom dit, men verkade inte överdrivet orolig ( då hade jag ju ingen aning om hans agerande under natten och morgonen ) jag hade bråttom iväg och sa till honom att kontakta BÅ för att kolla om hon kanske sovit över hos henne och han lovade att göra det, samt vänta tills Eva dök upp och hjälpa henne med hästarna .
Liten rättelse bara : jag körde till Evas hem på morgonen med min hästtransport som hon skulle låna för att frakta hästarna .
boanchga från
2021-04-12, 18:19
Citat:
Ursprungligen postat av
boanchga
Jag tror att om någon var svartsjuk på Eva så var det nog Evas kompis, Agneta eller Gunilla heter hon. Under vinter/våren hade PAJ och hon en affär, som blev avslöjad. Efter det var Evas intresse för P obefintligt om hon ens var intresserad tidigare, hon var oberörd av det förutom att det var hennes gifta vännina som svek sin man pga P. Hon kunde inte förstå det.
BÅ vet jag inte vart hon bodde, men att hon försvann så fort berodde såklart på allt som hände, hon som andra var chockad och skräckslagen och i min värld har inte BÅ något som helst med Evas död att göra, hon råkade bara vara den som släppte av henne.
Eva o anneli kände till GN men kände honom inte. Var det droger inblandade så tror jag Isf att det var P som använde amfetamin. Eva var inte nykterist men var försiktig med alkohol, Anneli har alltid varit absolutist. BÅ, E, A o PAJ hade ju hästarna som gemensamt intresse det var ju därför de umgicks, som de flesta vet hade ju Eva redan flyttat och P skulle bara köra ner fölet till henne.
BÅ, E, A o PAJ hade ju hästarna som gemensamt intresse det var ju därför de umgicks, som de flesta vet hade ju Eva redan flyttat och P skulle bara köra ner fölet till henne.
Skulle
BÅDA hästarna till Sundsvall, eller
BARA fölet?
Om bara fölet skulle till Sundsvall, vart skulle då stoet?
Till
Marpet1?
Föl föds från januari/mars, fast de flesta fölen föds i april/maj, och sen pågår fölsäsongen fram till över sommaren.
Föl är en icke årsgammal unge av häst.
Av tradition har man alltid sagt att föl skall vänjas av vid 4 - 6 månader till omkring 8 - 9 månaders ålder.
echoesofglory från
2016-12-06, 20:19Stoet var Evas egen häst, Anneli och Eva ägde fölet Vilma tillsammans.
Marpet1 från
2019-08-27, 18:30För det första så hette inte fölet Wilma , det var stoet , alltså mamman till fölet som hette så .
Anneli och Eva ägde fölet tillsammans, och enligt
boanchga skulle
BARA fölet köras ner till Sundsvall av
P.
Låt oss säga att fölet föddes någonstans mellan januari/april, då var fölet mellan 5 - 8 månader gammalt; avvänjningsåldern från stoet.
tofo från
2019-01-22, 04:25Det finns bara ett motiv till mordet - "Att bli övergiven" och den hjärtskärande smärtan utlöste våldet/hämnden mot det vackra som inte blev ditt.
Vem slår ihjäl en tjej och hennes hund om man inte har relation till båda och gillar eller hade gillat och förlorat dem båda?
Det är gärningsmannaprofilen
Det vackra fölet skulle överge Anneli morgonen därpå!
Denna hjärtskärande smärta utlöste våldet/hämnden och mordet på Eva.
boanchga från
2019-04-19, 11:53
Citat:
Ursprungligen postat av
boanchga
Ja, jag var med Anneli då!
boanchga var med Anneli då.
echoesofglory från
2017-03-20, 19:30
Citat:
Ursprungligen postat av
echoesofglory
Hon befann sig inte i Kramfors vid tiden för mordet pga en olycka, tror du familjen Söderströms prioriteringar dagarna efter mordet var att ringa runt till Evas kompisar? Hon hörde av sig till polisen om sina misstankar, men de var inte intresserade, de hade fått upp spåret på Sture.
Hon befann sig inte i Kramfors vid tiden för mordet pga en olycka.
boanchga från
2021-03-23, 20:55
Citat:
Ursprungligen postat av
boanchga
Jag åkte från Kramfors tidig lördagmorgon och tyvärr fanns inte mobiltelefonerna då som nu. Vi hade inga och de fasta linjerna skulle vara fria så mycket som möjligt om polis ringde hem till Fam söderström.
boanchga åkte från Kramfors
tidig lördagmorgon.
boanchga från
2019-04-19, 23:29
Citat:
Ursprungligen postat av
boanchga
Och, han ringde till hennes jobb på Domus, Anneli städade där mellan 6-9 varje morgon. På den tiden hade vi inte mobiler så Paj ringde till kontoret så de fick hämta Anneli.
Anneli städade på Domus
lördagmorgon mellan
06 - 09.
Tidsmässigt menas med morgon klockan 03 – 09.
Tidsmässigt menas med tidig lördagmorgon klockan 03 - 06.
Tidsmässigt åkte boanchga FRÅN Kramfors tidig lördagmorgon klockan 03 - 06 i samband med att Anneli åkte TILL Kramfors lördagmorgon och jobbade på Domus mellan 06 - 09.
Är det bara en tillfällighet?
boanchga från
2019-04-19, 22:26
Citat:
Ursprungligen postat av
boanchga
Ja det stämmer, vi var på två ställen under kvällen.
boanchga och Anneli var på två ställen under kvällen.
Vilka två ställen befann sig
boanchga och Anneli vid tiden före (
21 - 23), under (
23 - 03) och efter (
03 - 06) mordet på Eva?
De var i Bollstabruk vid tiden före (
21 - 23), de var inte i Kramfors under (
23 - 03) pga en olycka, men
boanchga åkte
FRÅN Kramfors tidig lördagmorgon i samband med att Anneli åkte
TILL Kramfors för att jobba efter (
03 - 06) mordet på Eva!
boanchga från
2019-04-19, 13:20
Citat:
Ursprungligen postat av
boanchga
Vad bra, men du är fortfarande ute helt fel😃Glad Påsk🌺
Dna Dna Dna, Snart Kommer Det Till Evas Tur…
😃Glad Kristi himmelsfärdsdag🌺