2021-04-07, 23:38
Medlem
Handfatstrallarens avatar
2021-04-06, 19:44 länk
Handfatstrallaren
Det här tordes visa att boanchga INTE var i den P:s lägenhet samma kväll som mordet begicks; det var VÄNINNAN, KOMPISEN och JOBBARKOMPISEN BERIT som var där tillsammans med Eva, Anneli och den P.
Anneli

2017-01-24, 17:17 länk
Pudelfrillan
Ja det stämmer, jag har fått bekräftat nu från säker källa hur alla 3 tog sig till P-A's lägenhet den aktuella mordkvällen: Eva och Laban gick, BÅ körde sin gröna Saab och även Anneli kom med bil.
Anneli kom med bil.

2021-03-21, 17:10 länk
Pudelfrillan
men A hade väl ett städjobb också på helgerna?
A hade väl ett städjobb

2021-03-21, 17:18 länk
boanchga
Hon städade på Konsum må-lö.

2016-11-06, 22:28 länk
boanchga
A åkte tidigare till sin pojkvän som hon haft sen ca ett år tillbaka i tiden.
A åkte tidigare till sin pojkvän

2021-03-20, 20:20 länk
Pudelfrillan
Så efter att Anneli hade lämnat P så träffades ni och fortsatte kvällen tillsammans?
efter att Anneli hade lämnat P så träffades ni

2021-03-20, 20:32 länk
boanchga
Ja vi var tillsammans. Vissa saker går inte att berätta, får inte berätta.
Ja vi var tillsammans.

2019-04-19, 11:44 länk
Badkarsrunkaren
Du som vet, vad är ANNELIS 100% alibi tiden för mordet? Umgicks du med ANNELI i Bollstabruk mellan kl 22-23’30?
Umgicks du med ANNELI i Bollstabruk mellan kl 22-23’30?

2019-04-19, 11:53 länk
boanchga
Ja, jag var med Anneli då!

2019-04-19, 22:24 länk
Ron.Frangu
Stämmer det att ni var hos Anneli's pojkvän i Bollsta?

2019-04-19, 22:26 länk
boanchga
Ja det stämmer, vi var på två ställen under kvällen.

2021-03-21, 13:24 länk
Pudelfrillan
Ok, vart bodde Anneli på den tiden eller rättare sagt vid tidpunkten för mordet?
vart bodde Anneli på den tiden eller rättare sagt vid tidpunkten för mordet?

2021-03-21, 13:25 länk
Hemma på bruket.
Hemma på bruket.

2021-03-21, 20:29 Länk
boanchga
Både anneli och Eva gjorde alltid så, gick den sista biten för att rasta Laban, spelar ingen roll vilket väder det var.
anneli och Eva gjorde alltid så, gick den sista biten för att rasta Laban

boanchga
Glöm inte att det finns ingen som inte lände Laban hade kunnat kalla in honom.
ingen som inte lände Laban hade kunnat kalla in honom.

2021-03-23, 20:55 länk
boanchga
Jag åkte från Kramfors tidig lördagmorgon och tyvärr fanns inte mobiltelefonerna då som nu.
Jag åkte från Kramfors tidig lördagmorgon

Det finns all anledning att ifrågasätta boanchga och Annelis förehavanden under kvällen/natten den 25/26 sep 1987.

Anneli bodde hemma på bruket vid tidpunkten för mordet på systern Eva.

Hennes arbetsplatser var Posten i Brunne och Konsum i Centrum.

Bägge arbetsplatserna låg på kort promenadavstånd från Annelis bostad; därför behövdes inte bil och körkort för att ta sig till jobbet.

För att komma till Konsum behövde Anneli promenera förbi Evas blivande mordplats varje måndag till lördag, fram och tillbaka.

Mordplatsens närmiljö var därför väl känd för Anneli.

Vem skjutsade Anneli till den P:s lägenhet med bil?

boanchga?

Eller rentutav Berit?

Varför lämnade Anneli den P:s lägenhet innan Eva och Berit?

Osämja?

Antag att Eva hade med sig sin mors röda damcykel när hon och Laban gick till den P:s lägenhet, och att Anneli därefter tog den med sig då hon lämnade umgänget.

Anneli tog sig därefter ner till syltan Träffen på Limstagatan 1 med cykeln; ett par, tio eller mer stenkast nedanför sällskapet på Björstagatan.

På syltan träffade Anneli på boanchga igen.

Kan det vara så att både Anneli och boanchga hatade Eva för hon nu var i lag med den P?

De bestämde sig därför, på syltan, att ta Eva av daga.

På den tiden parkerades bilarna utanför affärerna på Limstagatan, så även boanchga:s bil.

Anneli och boanchga väntade därefter ut Evas kommande promenad förbi haket med hunden Laban.

Istället åkte Eva förbi Träffen i Berits bil.

Nu blev det bråttom.

De visste att Eva skulle gå den sista biten hem för att rasta Laban.

Anneli hoppade upp på sin Mors röda damcykel och drog snabbt iväg efter Eva via Limstagatan och Kontorsvägen.

boanchga tog däremot bilen via Herrgårdsvägen.

Vid Långbackens början hann boanchga ikapp Eva.

boanchga kastade sig ur bilen med skräddarsaxen i högsta hugg och började skrikandes springa mot Eva.

Eva sprang snabbt uppför Långbacken, men boanchga var snabbare och ett hugg utdelades.

Hugget tar i Evas rygg.

Eva flydde därefter ut i vegetationen med boanchga efter sig.

Ett tjugotal meter in i växtligheten snubblade Eva till och hamnade liggandes på rygg.

Där fortsatte boanchga huggandet med skräddarsaxen tio gånger djupt ner i Evas bröst.

Under huggandet gör boanchga sig själv illa.

Under tumultet flydde hunden Laban upp mot Evas föräldrahem för att där påkalla uppmärksamhet.

Samtidigt anlände Anneli cyklandes till Långbackens början.

Cykeln slängdes åt sidan i diket i höjd med boanchga:s övergivna bil.

Anneli sprang snabbt in bland träd och gräs fram till boanchga som fortfarande satt grensle över Evas livlösa kropp.

Efter ett kort tag kom åter Laban skällandes ner till mordplatsen.

Anneli lockade snabbt in Laban och höll sedan hårt fast honom.

boanchga högg omedelbart skräddarsaxen rakt ner i Labans nacke.

Laban tystnade.

Bundsförvanterna boanchga och Anneli enades om att maskera mordet som ett sexmord för att själva komma ur bild.

boanchga klädde av Eva medan Anneli fint vek ihop kläderna och ställde upp skorna.

Framåt småtimmarna var de färdiga.

Anneli drog därefter upp cykeln till föräldrahemmet.

Tyst smög Anneli sig in i huset för att byta till rena kläder innan städjobbet på Konsum började.

boanchga åkte tidig lördagmorgon från Kramfors till Sundsvalls sjukhus för att få sina skador omhändertagna.

Tillsammans gav de varandra sig alibi för två ställen under kvällen, Träffen och Bollsta.

Kumpanerna hoppades på att den P skulle få skulden för mordet på Eva.

Dessvärre blev det cykel-Sture som blev misstänkt för Eva-mordet.

Det är medbrottslingen Anneli som skyddar mörderskan boanchga!
Citera
2021-04-11, 19:59
Medlem
Men, nu fick jag en riktig otäck känsla. Är det så att förfarandet som beskrivs, var det det som hände? Var det så det gick till? Eftersom att varken jag eller Anneli är inblandad i Evas fruktansvärda öde. Vem skriver då så och har bytt ut namn på gärningsmannen? Obs, inte gärningsmännen...
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
2021-04-06, 19:44 länk
Handfatstrallaren
Det här tordes visa att boanchga INTE var i den P:s lägenhet samma kväll som mordet begicks; det var VÄNINNAN, KOMPISEN och JOBBARKOMPISEN BERIT som var där tillsammans med Eva, Anneli och den P.
Anneli

2017-01-24, 17:17 länk
Pudelfrillan
Ja det stämmer, jag har fått bekräftat nu från säker källa hur alla 3 tog sig till P-A's lägenhet den aktuella mordkvällen: Eva och Laban gick, BÅ körde sin gröna Saab och även Anneli kom med bil.
Anneli kom med bil.

2021-03-21, 17:10 länk
Pudelfrillan
men A hade väl ett städjobb också på helgerna?
A hade väl ett städjobb

2021-03-21, 17:18 länk
boanchga

boanchga
A åkte tidigare till sin pojkvän som hon haft sen ca ett år tillbaka i tiden.
A åkte tidigare till sin pojkvän

2021-03-20, 20:20 länk
Pudelfrillan
Så efter att Anneli hade lämnat P så träffades ni och fortsatte kvällen tillsammans?
efter att Anneli hade lämnat P så träffades ni

2021-03-20, 20:32 länk
boanchga
Ja vi var tillsammans. Vissa saker går inte att berätta, får inte berätta.
Ja vi var tillsammans.

2019-04-19, 11:44 länk
Badkarsrunkaren
Du som vet, vad är ANNELIS 100% alibi tiden för mordet? Umgicks du med ANNELI i Bollstabruk mellan kl 22-23’30?
Umgicks du med ANNELI i Bollstabruk mellan kl 22-23’30?

2019-04-19, 11:53 länk
boanchga

2019-04-19, 22:24 länk
Ron.Frangu

2019-04-19, 22:26 länk
boanchga

2021-03-21, 13:24 länk
Pudelfrillan
Ok, vart bodde Anneli på den tiden eller rättare sagt vid tidpunkten för mordet?
vart bodde Anneli på den tiden eller rättare sagt vid tidpunkten för mordet?

2021-03-21, 13:25 länk
Hemma på bruket.
Hemma på bruket.

2021-03-21, 20:29 Länk
boanchga
Både anneli och Eva gjorde alltid så, gick den sista biten för att rasta Laban, spelar ingen roll vilket väder det var.
anneli och Eva gjorde alltid så, gick den sista biten för att rasta Laban

boanchga
Glöm inte att det finns ingen som inte lände Laban hade kunnat kalla in honom.
ingen som inte lände Laban hade kunnat kalla in honom.

2021-03-23, 20:55 länk
boanchga
Jag åkte från Kramfors tidig lördagmorgon och tyvärr fanns inte mobiltelefonerna då som nu.
Jag åkte från Kramfors tidig lördagmorgon

Det finns all anledning att ifrågasätta boanchga och Annelis förehavanden under kvällen/natten den 25/26 sep 1987.

Anneli bodde hemma på bruket vid tidpunkten för mordet på systern Eva.

Hennes arbetsplatser var Posten i Brunne och Konsum i Centrum.

Bägge arbetsplatserna låg på kort promenadavstånd från Annelis bostad; därför behövdes inte bil och körkort för att ta sig till jobbet.

För att komma till Konsum behövde Anneli promenera förbi Evas blivande mordplats varje måndag till lördag, fram och tillbaka.

Mordplatsens närmiljö var därför väl känd för Anneli.

Vem skjutsade Anneli till den P:s lägenhet med bil?

boanchga?

Eller rentutav Berit?

Varför lämnade Anneli den P:s lägenhet innan Eva och Berit?

Osämja?

Antag att Eva hade med sig sin mors röda damcykel när hon och Laban gick till den P:s lägenhet, och att Anneli därefter tog den med sig då hon lämnade umgänget.

Anneli tog sig därefter ner till syltan Träffen på Limstagatan 1 med cykeln; ett par, tio eller mer stenkast nedanför sällskapet på Björstagatan.

På syltan träffade Anneli på boanchga igen.

Kan det vara så att både Anneli och boanchga hatade Eva för hon nu var i lag med den P?

De bestämde sig därför, på syltan, att ta Eva av daga.

På den tiden parkerades bilarna utanför affärerna på Limstagatan, så även boanchga:s bil.

Anneli och boanchga väntade därefter ut Evas kommande promenad förbi haket med hunden Laban.

Istället åkte Eva förbi Träffen i Berits bil.

Nu blev det bråttom.

De visste att Eva skulle gå den sista biten hem för att rasta Laban.

Anneli hoppade upp på sin Mors röda damcykel och drog snabbt iväg efter Eva via Limstagatan och Kontorsvägen.

boanchga tog däremot bilen via Herrgårdsvägen.

Vid Långbackens början hann boanchga ikapp Eva.

boanchga kastade sig ur bilen med skräddarsaxen i högsta hugg och började skrikandes springa mot Eva.

Eva sprang snabbt uppför Långbacken, men boanchga var snabbare och ett hugg utdelades.

Hugget tar i Evas rygg.

Eva flydde därefter ut i vegetationen med boanchga efter sig.

Ett tjugotal meter in i växtligheten snubblade Eva till och hamnade liggandes på rygg.

Där fortsatte boanchga huggandet med skräddarsaxen tio gånger djupt ner i Evas bröst.

Under huggandet gör boanchga sig själv illa.

Under tumultet flydde hunden Laban upp mot Evas föräldrahem för att där påkalla uppmärksamhet.

Samtidigt anlände Anneli cyklandes till Långbackens början.

Cykeln slängdes åt sidan i diket i höjd med boanchga:s övergivna bil.

Anneli sprang snabbt in bland träd och gräs fram till boanchga som fortfarande satt grensle över Evas livlösa kropp.

Efter ett kort tag kom åter Laban skällandes ner till mordplatsen.

Anneli lockade snabbt in Laban och höll sedan hårt fast honom.

boanchga högg omedelbart skräddarsaxen rakt ner i Labans nacke.

Laban tystnade.

Bundsförvanterna boanchga och Anneli enades om att maskera mordet som ett sexmord för att själva komma ur bild.

boanchga klädde av Eva medan Anneli fint vek ihop kläderna och ställde upp skorna.

Framåt småtimmarna var de färdiga.

Anneli drog därefter upp cykeln till föräldrahemmet.

Tyst smög Anneli sig in i huset för att byta till rena kläder innan städjobbet på Konsum började.

boanchga åkte tidig lördagmorgon från Kramfors till Sundsvalls sjukhus för att få sina skador omhändertagna.

Tillsammans gav de varandra sig alibi för två ställen under kvällen, Träffen och Bollsta.

Kumpanerna hoppades på att den P skulle få skulden för mordet på Eva.

Dessvärre blev det cykel-Sture som blev misstänkt för Eva-mordet.

Det är medbrottslingen Anneli som skyddar mörderskan boanchga!
Citera
2021-04-12, 16:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Men, nu fick jag en riktig otäck känsla. Är det så att förfarandet som beskrivs, var det det som hände? Var det så det gick till? Eftersom att varken jag eller Anneli är inblandad i Evas fruktansvärda öde. Vem skriver då så och har bytt ut namn på gärningsmannen? Obs, inte gärningsmännen...

Var det många som var avundsjuka på Eva i deras umgänge?
Kanske svartsjuka mot Mr P ?
BÅ bodde hos mr P efter mordet som jag förstår?
Hade hon ingen egen lägenhet ?
Hon flyttade snabbt efter mordet, hade hon kvar sitt boende?
Ville hon flytta för att det kunde finnas bevis i lägenheten/bilen ?

Av någon anledning får jag känslan av att några i deras grupp täcker upp för varandra och ger varandra alibin. Kanske av rädsla för varandra eller för den riktiga GMn.

Om mordet var ett beställningsjobb så känns det som någon gjorde av svartsjuka. Kanske anlitade man traktens byfåne som levererade droger, Eva var för nära att avslöja knarkhandeln och så var någon i gruppen svartsjuk på henne och mr P, två flugor i en smäll.

Typ någon sa till langaren att Eva visste allt om droghandeln och att hon skulle gå till polisen så fort hon kom till Sundsvall.

Langaren kunde fortsätta med drogerna och gruppen fick bort jobbiga Eva.

Motivet kan alltså vara både droger och svartsjuka.
Senast redigerad av BerraSWE 2021-04-12 kl. 17:03.
Citera
2021-04-12, 18:19
Medlem
Jag tror att om någon var svartsjuk på Eva så var det nog Evas kompis, Agneta eller Gunilla heter hon. Under vinter/våren hade PAJ och hon en affär, som blev avslöjad. Efter det var Evas intresse för P obefintligt om hon ens var intresserad tidigare, hon var oberörd av det förutom att det var hennes gifta vännina som svek sin man pga P. Hon kunde inte förstå det.
BÅ vet jag inte vart hon bodde, men att hon försvann så fort berodde såklart på allt som hände, hon som andra var chockad och skräckslagen och i min värld har inte BÅ något som helst med Evas död att göra, hon råkade bara vara den som släppte av henne.
Eva o anneli kände till GN men kände honom inte. Var det droger inblandade så tror jag Isf att det var P som använde amfetamin. Eva var inte nykterist men var försiktig med alkohol, Anneli har alltid varit absolutist. BÅ, E, A o PAJ hade ju hästarna som gemensamt intresse det var ju därför de umgicks, som de flesta vet hade ju Eva redan flyttat och P skulle bara köra ner fölet till henne.
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Var det många som var avundsjuka på Eva i deras umgänge?
Kanske svartsjuka mot Mr P ?
BÅ bodde hos mr P efter mordet som jag förstår?
Hade hon ingen egen lägenhet ?
Hon flyttade snabbt efter mordet, hade hon kvar sitt boende?
Ville hon flytta för att det kunde finnas bevis i lägenheten/bilen ?

Av någon anledning får jag känslan av att några i deras grupp täcker upp för varandra och ger varandra alibin. Kanske av rädsla för varandra eller för den riktiga GMn.

Om mordet var ett beställningsjobb så känns det som någon gjorde av svartsjuka. Kanske anlitade man traktens byfåne som levererade droger, Eva var för nära att avslöja knarkhandeln och så var någon i gruppen svartsjuk på henne och mr P, två flugor i en smäll.

Typ någon sa till langaren att Eva visste allt om droghandeln och att hon skulle gå till polisen så fort hon kom till Sundsvall.

Langaren kunde fortsätta med drogerna och gruppen fick bort jobbiga Eva.

Motivet kan alltså vara både droger och svartsjuka.
Citera
2021-04-16, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uppsala666
Jag kan genom en bekant bekräfta att PG är en mkt speciell person. Dom var ett par en tid på åttiotalet. Hon jagade honom med en förskärare, han hoppa ut genom ett fönster och sitter nu i rullstol. En av hennes fd svärmödrar sa att PG var den knepigaste tjejen sonen haft.
Hennes senaste jobb var ett lönebidragsjobb, hon klarar förmodligen inte en vanlig anställning. Just nu jobbar hon inte alls. Hon verkar vara manisk men det ingår väl i hennes ev. diagnos.
Det här vet hon själv om....
Gonatt
Du verkar inte vara speciellt påläst. Hörsägen verkar va ditt motto!
Citera
2021-04-16, 19:01
Medlem
Varför togs Fanttomens senaste inlägg bort. Var det nån som kände sig obekväm och anmälde eller?
Citera
2021-04-16, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Du verkar inte vara speciellt påläst. Hörsägen verkar va ditt motto!
Jo jag är påläst...
Citera
2021-04-16, 19:11
Medlem
Citat:
Jo jag är påläst...
Inte riktigt hörru 😂
Citera
2021-04-17, 09:30
Avslutad
Mr P har kommenterat GNs första foto på Facebook år 2010, det finns alltså en personlig koppling mellan dessa två: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=481560809080&set=pb.547504080.-2207520000..&type=3
Citera
2021-04-17, 10:54
Medlem
Berätta mera om PG.
Citat:
Jag kan genom en bekant bekräfta att PG är en mkt speciell person. Dom var ett par en tid på åttiotalet. Hon jagade honom med en förskärare, han hoppa ut genom ett fönster och sitter nu i rullstol. En av hennes fd svärmödrar sa att PG var den knepigaste tjejen sonen haft.
Hennes senaste jobb var ett lönebidragsjobb, hon klarar förmodligen inte en vanlig anställning. Just nu jobbar hon inte alls. Hon verkar vara manisk men det ingår väl i hennes ev. diagnos.
Det här vet hon själv om....
Gonatt
Citera
2021-04-19, 01:20
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Mr P har kommenterat GNs första foto på Facebook år 2010, det finns alltså en personlig koppling mellan dessa två: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=481560809080&set=pb.547504080.-2207520000..&type=3

Det sägs ju att GN alltid har velat synas, höras och stå i centrum, att han älskar uppmärksamhet, kan det vara han som är "hundvittnet"?
Han bor dessutom i samma område som hundvittnet.
Om GN är GM tog det kanske ett par dagar innan han kom på idén att även träda fram som vittne? Dels för att vilseleda polisen men även för att bli omskriven i media och bli en huvudperson i utredningen. En listig och slug psykopat?

Århundradets mord i Kramfors skedde strax nedanför GN's hus och han skulle själv inte vilja vara en del av mediacirkusen? GN som nyligen hade tipsat media om att han hade sett Palme's mördare på tågstationen i Kramfors (året innan Eva-mordet).
Citera
2021-04-19, 12:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det sägs ju att GN alltid har velat synas, höras och stå i centrum, att han älskar uppmärksamhet, kan det vara han som är "hundvittnet"?
Han bor dessutom i samma område som hundvittnet.
Om GN är GM tog det kanske ett par dagar innan han kom på idén att även träda fram som vittne? Dels för att vilseleda polisen men även för att bli omskriven i media och bli en huvudperson i utredningen. En listig och slug psykopat?

Århundradets mord i Kramfors skedde strax nedanför GN's hus och han skulle själv inte vilja vara en del av mediacirkusen? GN som nyligen hade tipsat media om att han hade sett Palme's mördare på tågstationen i Kramfors (året innan Eva-mordet).

Det är någon som har lekt med polisen sedan dag 1, det är iaf vad jag tror.
Någon som känner/kände sig säker att inte bli påkommen.
Cykeln kanske inte ens fanns där öht utan man ville peka ut någon annan.
Cykeln behöver inte ens vara kopplad till mordet.
Kan vara någon som lämnade den där, inte så ovanligt förr att man kastade cyklar i diket och gick sista biten till stan.

Evas tanke var aldrig att gå hem utan hon skulle besöka någon i området först, det är iaf vad jag tror.

Någon försöker så lite frön genom alla dessa vittnen, kanske någon som egentligen vill bli avslöjad men inte får berätta eftersom det skulle drabba flera personer som är inblandad i det hela.
Någon som är psykiskt sjuk och leker med polisen och förvillar utredningen med flit.

Det är nog ett par personer som vet vem mördaren är men inte vill/vågar berätta, precis som polisen är inne på. Man vet vad som hänt men pengar och droger har styrt personerna genom åren.
Kanske någon som fortfarande får pengar med jämna mellanrum för att hålla tyst.
Kanske avbetalning av Eva mordet fortfarande pågår, därav det utriktade hotet 2017.
2019 blir det återigen tyst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in