2022-12-10, 17:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MamaGris
Men om det är tvärtom att kopplingen är reell med tanke på likheterna, då blir det intressant! Bara så ni vet!

Om det trots allt var ett beställningsjobb på 10.000kr så är det inte otroligt att GMn tar fel på Eva och hennes syster.
Om det var AS som hade ett pris på sitt huvud.
Det var ju AS hund.
När GMn inser sitt misstag dräper han även Laban i ren ilska.
AS kanske hade fiender, Eva verkade ju inte ha några direkta fiender.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-12-10 kl. 17:25.
Citera
2022-12-10, 18:48
Medlem
Handfatstrallarens avatar
Citat:
Men om det är tvärtom att kopplingen är reell med tanke på likheterna, då blir det intressant! Bara så ni vet!
Fast tipset kom in till polisen via telefon, inte via mess eller Mail.

LÄNK
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/evamordet-var-ett-bestallningsjobb
Mellan jul och nyår kommer tipset in till polisen via telefon.
Himlahulda ägde nog bara en gammal bakelittelefon utan SMS och internet.
Citera
2022-12-10, 19:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren

LÄNK
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/evamordet-var-ett-bestallningsjobb

Jag tror att Eva mördaren lämnade tillbaka dessa 10.000kr i Tor Öbergs ficka 17 år senare när han gjorde ännu ett beställningsjobb i Västernorrland i Brattåsmorden

Kanske var det så att mördaren växlade pengarna 1987 då 1000kr sedeln blev ogiltig redan 1987.

Han kunde troligen inte göra sig av med pengarna, kanske av själsliga tankar.

Jag tror inte man mördar någon genom att få pengar i efterhand, dessa får man i förväg.
Mördaren kände sig därmed tvungen att utföra uppdraget.
Mördaren kan mycket väl ha tagit fel på Eva och AS.

Mycket möjligt att Eva mördaren också tar rätt person men ångrar sig långt efteråt.
Att lägga pengarna i Tors börs var att säga förlåt.
En symbolisk handling för mordet på Eva Söderström för 10.000kr.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-12-10 kl. 19:41.
Citera
2022-12-10, 23:22
Medlem
Citat:

LÄNK

Jaha, då var det väl Himlahuldas tips som blev framröstat, så det skickades aldrig några mail eller sms från Kilowattjägaren/Marpet1
Citera
2022-12-11, 03:08
Medlem
Citat:
Jaha, då var det väl Himlahuldas tips som blev framröstat, så det skickades aldrig några mail eller sms från Kilowattjägaren/Marpet1
Kilowattjagaren och Marpet1 skickade mess och Mail till polisen, det är redan klarlagt.

Men vem (av dem?) ringde in tipset om beställningsjobbet till polisen?

Himlahulda?

Såtillvida inte mess eller Mailringdes in” till polisen Eva Jagebos telefon (en teknikalitet)?

Pudelfrillan från 2016-12-14, 20:33 länk
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Såg nu att Mats Anrep avled 2013, men jag har för mig att det är en kvinna som är ansvarig nu, hon tillträdde nyligen har jag för mig, minns dock inte namnet.

kramiklon från 2016-12-14, 20:34 länk
Citat:
Ursprungligen postat av kramiklon
Eva Jagebo har jag för mig

echoesofglory från 2016-12-14, 20:37 länk
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Ja det är Eva Jagebo som har ansvar över utredningen, hon är märkligt osynlig i ärendet, visst har BÖ bättre kunskaper om fallet rent allmänt men borde inte nya ögon granska fallet? Dags för EJ att visa vem som är boss?

Marpet1 från 2016-12-15, 06:35 länk
Citat:
Ursprungligen postat av Marpet1
det var henne jag mailade och hon har semester tom. 2/1 . Hon gav mig ett tfn.nr och ett annat namn ifall det var akut , men kändes som jag ville vänta tills hon kom tillbaka . Jag skrev att jag återigen ville berätta om lör. morg. samt frågade om jag kunde få tillgång till mitt förhörsprotokoll . Tycker att det borde vara en offentlig handling. Främst ville jag veta namnen på dom som förhörde mig och ifrågasätta deras agerande vid förhöret
det var henne jag mailade och hon har semester tom. 2/1
Marpet1 mailade till polisen Eva Jagebo.

Kilowattjagaren från 2016-12-03, 00:52 länk
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Nu är man inte avstängd längre, precis strax innan jag skulle presentera mördaren kom min avstängning.

Om jag presenterar mördaren och bevisar varför blir jag avstängd igen, ska göra en ordentlig sammanställning innan jag skickar det till polisen istället, först hade jag planerat att lägga ut det här. Skickade ett mess till snuten där jag kortfattad skrev vart mördaren befann sig, utan att ens få ett svar. Polisen vill nog inte lösa detta mord, lite för många tabbar som kan komma till ytan.

Varför gärningsmannen klarade sig var för att hela staden trodde det var Sture tack vare klåpare till polisen. Dom som egentligen förstod vem som var mördaren började tvivla på sina intentioner och höll tyst i minst 9år, att komma 9 år efter mordet med teorier gör folk inte gärna, varför hålla tyst dom första 9 åren med uppgifter som dom borde lämnat för länge sen för att framstå som ett pucko.

JB försöker men näbbar och klor förstöra tråden, finns bara två anledningar till hans beteende.
JB är inte PAJ, bara så ni vet. Jag kommer inte ge den nollan mer uppmärksamhet än det här, behandlar man honom som luft försvinner han, gör han inte det klarar ni ju själva av att lista ut varför han hänger kvar i tråden.

En sak tycker jag vi ska försöka göra för familjen och Kramforsborna, hålla den här tråden vid liv och aldrig glömma bort Eva tills mördaren är fast.

Någonting som är vanligt när snaran dras åt, gärningsmannen tar sitt liv för han vet att det är kört innan han åker fast, sen kommer aftonhoran skylla på TV4.
Om jag presenterar mördaren och bevisar varför blir jag avstängd igen, ska göra en ordentlig sammanställning innan jag skickar det till polisen istället, först hade jag planerat att lägga ut det här. Skickade ett mess till snuten där jag kortfattad skrev vart mördaren befann sig, utan att ens få ett svar. Polisen vill nog inte lösa detta mord, lite för många tabbar som kan komma till ytan.
Kilowattjagaren skickade mess till polisen.
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2022-12-11 kl. 04:07.
Citera
2022-12-11, 14:26
Avslutad
Citat:
Kilowattjagaren och Marpet1 skickade mess och Mail till polisen, det är redan klarlagt.

Himlahulda?

Såtillvida inte mess eller Mailringdes in” till polisen Eva Jagebos telefon (en teknikalitet)?

Kan ju finnas poliser som är insyltade i fallet också som gärna pekade ut Sture.
Om GMn är den jag tror den är.
Den som pekades ut som utförare.
Kanske därför det blev locket på om utföraren var en betydande person.
Tror personen snarare är teknisk duktig än att denne skulle sakna SMS/mail möjligheter.
Gäller ju att lämna så få spår efter sig som möjligt, eller vilseledande spår.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-12-11 kl. 14:29.
Citera
2022-12-11, 23:29
Medlem
Citat:

Himlahulda?

Har skummat igenom lite för att hitta Himlahuldas inlägg. Om jag inte missat nåt så slutade hon kommentera runt 2017. Men hon ställde någon fråga om det var någon som visste ifall MrP brukade hänga med någon som hette P**tr*k. Vem är det och varför ville hon veta det? Tror inte jag läst något här om honom, kanske han är ointressant?
Citera
2022-12-12, 10:19
Avslutad
Citat:
Har skummat igenom lite för att hitta Himlahuldas inlägg. Om jag inte missat nåt så slutade hon kommentera runt 2017. Men hon ställde någon fråga om det var någon som visste ifall MrP brukade hänga med någon som hette P**tr*k. Vem är det och varför ville hon veta det? Tror inte jag läst något här om honom, kanske han är ointressant?

Citat:
Mordet på Eva Söderström, Kramfors (1987-09-25)
Postat av Himlahulda

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Tänk om P hittat Eva dödad och får för sig att Anneli ska kunna ha gjort det och därför ringer henne att söka (så naturlig förklaring finns om man hittar spår efter henne)?

Om eva hade varit hos PAJ innan hon åkte hem varför skulle han bli orolig då om han visste att hon bara skulle hem? Varför skulle Anneli vilja mörda Eva?

Om PAJ nu skulle ha bett någon ha ihjäl henne borde han inte vara orolig och vill veta om det lyckades eller inte?

Samma här finner det intressant.
Mr P kanske ville veta om han verkligen gjorde det.
I såna fall finner jag Lampan eller GN1 som intressant kandidat.
Enda huset Eva passerade på vägen var GNs hus!
Eva blev avsläppt nedanför GNs hus.

Då Mr P och Lampan 2016 ska ha träffats enligt Pudelfrillan, strax före eller i samband med erkännande brevet.
Det går ju också ihop med militärspåret som Badakarsrunkaren postade väldigt mycket info om.
Lampan hade 1,5km till mordplatsen och kanske inte vågade cykla tillbaka med risk för att bli upptäckt.
Han var nog fortfarande rädd för att bli upptäckt av hundvittnet.

Regnrocken dumpades.
Mycket möjligt att Lampan och P har försökt sätta dit GN1 för mordet??
Kriminella kretsar.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-12-12 kl. 10:26.
Citera
2022-12-12, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Samma här finner det intressant.
Mr P kanske ville veta om han verkligen gjorde det.
I såna fall finner jag Lampan eller GN1 som intressant kandidat.
Enda huset Eva passerade på vägen var GNs hus!
Eva blev avsläppt nedanför GNs hus.

Då Mr P och Lampan 2016 ska ha träffats enligt Pudelfrillan, strax före eller i samband med erkännande brevet.
Det går ju också ihop med militärspåret som Badakarsrunkaren postade väldigt mycket info om.
Lampan hade 1,5km till mordplatsen och kanske inte vågade cykla tillbaka med risk för att bli upptäckt.
Han var nog fortfarande rädd för att bli upptäckt av hundvittnet.

Regnrocken dumpades.
Mycket möjligt att Lampan och P har försökt sätta dit GN1 för mordet??
Kriminella kretsar.

Varken Lampan eller MrP verkar ha tillhört några kriminella kretsar. Dom har väl kollat upp vilka som var på Korpberget. Om det var nån som blivit "färdigbehandlad" och kommit ut i samhället igen. Dom startade väl sina behandlingar 1986 och det tar väl ett halvår att bli ren. Någon som vet?
Citera
2022-12-13, 09:30
Medlem
.
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2022-12-13 kl. 09:55.
Citera
2022-12-13, 14:00
Avslutad
Citat:
Varken Lampan eller MrP verkar ha tillhört några kriminella kretsar. Dom har väl kollat upp vilka som var på Korpberget. Om det var nån som blivit "färdigbehandlad" och kommit ut i samhället igen. Dom startade väl sina behandlingar 1986 och det tar väl ett halvår att bli ren. Någon som vet?

Frågan är om man kan räknas som kriminell även om man inte åkt fast.
Man har ju inget kriminellt register men kanske håller på med kriminella aktiviteter, så som försäljning av droger med mera.
Citera
2022-12-13, 15:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rytterstedt
Mig veterligen hade de ingen relation (sexuell eller vänskaplig) till varandra.

Han är väl runt 60-sträcket idag så han borde ha vart strax under 40 när hon mördades.

Det finns två stycken som skulle kunna kallas "cykelmannen" i Kramfors, men vad jag vet är det bara en av dem som kallats till förhör och det är Sture.

Sture, Micke M och vem skulle vara den tredje??
Lampan var väl en känd cyklist i Kramfors.
Han cyklade väl ofta med sin schäfer i regnrock på hösten av det jag läst här i tråden.
Vad hade han för cykel?

Citat:
Mordet på Eva Söderström, Kramfors (1987-09-25)
Postat av theSavant
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Kan du vara vänlig att förklara vad du menar med det som jag har markerat fetstilt i texten, jag förstår ingenting.
Menar du att det är lampan som är vittnet?

1. Vittnet kan tänkas vara mördaren då den är den första som var i närheten där Eva mördades

2. Signalement som vittnet uppgav passar in på Lampan bortsett från längden

3. Mr P var genomblöt, det talar emot honom, Lampan brukade ha regnställ och ett sådant hittades på brottsplatsen + ett signalement som stämmer in på honom(speciellt mössan men inte längden), det talar emot honom.

Hur som haver så är det antigen Vittnet, Mr P, Lampan eller Sture som har gjort det. Nu har väl dna-tekniken kommit så långt att de kan ta och testa det lilla provet de har?

Intressanta uppgifter som Thesavant kom med redan 2016.

Evas toyboy M passar ju också in här, något år yngre än Eva.
Lampan 22 och Eva 27, Mr P 32.
Triangeldramat.
GN lika gammal som Mr P.
Eva tyckte nog Mr P var för gammal om hon hade en yngre och bättre kille.
Därav Mr Ps svartsjuka.

Eva ville inte komma ut med sitt förhållande till toyboyen M förrän hon flyttat till Sundsvall?
Mr P tog på sig pojkvänsrollen??

Jag tror Lampans chef hette Sven på den tiden.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-12-13 kl. 16:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in