2024-04-27, 14:43
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Jag anser att hon inte har möjlighet att få saker utförda när hon är intagen skrev jag. Kan du inte läsa
Du har totalt 8 inlägg i tråden varav 4 handlar om Billy. Jag har 1033 i tråden. Vem tror du kan Karin bäst?
För oss som kan Karin väl så vet vi mycket väl vad hon är kapabel till och ett fängelse är ingen hermetisk sluten plats.
Det går att muta folk, läs vakter, dupera dom som blir släppta, ringa från insmugglade telefoner osv.
Citat:
Ursprungligen postat av flodafloda
Läs tråden från början till slut så har du svaret
Då det verkar vara en brist i läskunnigheten så tror jag knappas att hen orkar läsa 20.340 inlägg.
Inte ens första sidan verkar hen ha orkat med. Sammanställningarna funkar fortfarande även om länkar är döda.

OJ två bilder av Karin fungerar fortfarande på länkarna
En bild som troligen är från 2020 där man ser Karin tydligt och hennes födelsedatum står med.
https://imgur.com/a/2uvMbkc

Bild på Karin med en troligen fejkad blåtira från 2018 som hon använde som en orsak till att inte inställa sig i rätten eller ens orka prata i telefon. Men sitta upp vid ett köksbord går bra.
Det finns ingen svullnad och hon har missat att måla på färg under nedre ögonlockskanten.
Karin Lilja bild fejkat blåtira 2018-09-11
https://imgur.com/a/XDMchYP
Senast redigerad av Timeout 2024-04-27 kl. 14:46.
Citera
2024-04-28, 07:06
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Jag anser att hon inte har möjlighet att få saker utförda när hon är intagen skrev jag. Kan du inte läsa

Andra intagna kan få brott utförda fast de själva sitter inne. Karin som är en mästare på mycket, manipulation, hot mm och som dessutom har gott om pengar, kan det här med juridik då hon arbetat som domare, har ännu större förutsättningar att lyckas få saker utförda utanför murarna. Tyvärr är hon även snygg, något som kan få en del manliga ”vänner” att göra i stort sett vad som helst.
Citera
2024-04-29, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Andra intagna kan få brott utförda fast de själva sitter inne. Karin som är en mästare på mycket, manipulation, hot mm och som dessutom har gott om pengar, kan det här med juridik då hon arbetat som domare, har ännu större förutsättningar att lyckas få saker utförda utanför murarna. Tyvärr är hon även snygg, något som kan få en del manliga ”vänner” att göra i stort sett vad som helst.
Snygg?? Hon är ju över 50 och gravt alkoholiserad, Ser härjad ut
Citera
2024-04-29, 06:37
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Snygg?? Hon är ju över 50 och gravt alkoholiserad, Ser härjad ut

Ha ha, jag är benägen att hålla med. Jag har läst för många inlägg här som förmodligen män har skrivit. Alltför ofta har de nämnt hennes fagra utseende, och verkar haft lite svårt att tro att den ”pinglan” kan vara så jävlig.

Obs. Jag protesterar dock mot att hon inte skulle kunna vara snygg för att hon är över 50. Att alkohol mm härjat hennes utseende håller jag dock med om. :-) Det finns sååå många kvinnor i 50-60 årsåldern som är skitsnygga, snyggare än många 25-åringar.
Senast redigerad av Combival 2024-04-29 kl. 06:47.
Citera
2024-04-29, 11:54
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Ha ha, jag är benägen att hålla med. Jag har läst för många inlägg här som förmodligen män har skrivit. Alltför ofta har de nämnt hennes fagra utseende, och verkar haft lite svårt att tro att den ”pinglan” kan vara så jävlig.

Obs. Jag protesterar dock mot att hon inte skulle kunna vara snygg för att hon är över 50. Att alkohol mm härjat hennes utseende håller jag dock med om. :-) Det finns sååå många kvinnor i 50-60 årsåldern som är skitsnygga, snyggare än många 25-åringar.
Det där är ju en bild som polisen har tagit när hon anhölls, Ingen är snygg på dom bilderna.
Karin ser betydligt bättre ut i verkligheten och det var därför hon fick flera män att hjälpa henne med bl.a. bostad.
Det kostade dom en del.
Citera
2024-04-29, 12:10
Bannlyst
Jag snuddade vid detta fallet under en utbildning. Visst var det så att Karin även utförda sexuella tjänster till Micke? Förmodligen av två skäl 1. Manipulera 2. Behov. Även om de kan framstå som likvärdiga men var inte det även ett inslag om jag inte minns helt fel. Även om hon var aktiv alkoholist vid tiden.

Hur lång tid har hon kvar att avtjäna nu? Sitter hon på hinseberg? Det har väl varit ganska tyst om henne från medias håll efteråt? Inte alls den uppmärksamheten tex Johanna Möller fortfarande får. Lugnade hon ned sig när tillgängligheten på sprit försvann och blev mottaglig?
Citera
2024-04-30, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Du har totalt 8 inlägg i tråden varav 4 handlar om Billy. Jag har 1033 i tråden. Vem tror du kan Karin bäst?
För oss som kan Karin väl så vet vi mycket väl vad hon är kapabel till och ett fängelse är ingen hermetisk sluten plats.
Det går att muta folk, läs vakter, dupera dom som blir släppta, ringa från insmugglade telefoner osv.

Då det verkar vara en brist i läskunnigheten så tror jag knappas att hen orkar läsa 20.340 inlägg.
Inte ens första sidan verkar hen ha orkat med. Sammanställningarna funkar fortfarande även om länkar är döda.

OJ två bilder av Karin fungerar fortfarande på länkarna
En bild som troligen är från 2020 där man ser Karin tydligt och hennes födelsedatum står med.

Bild på Karin med en troligen fejkad blåtira från 2018 som hon använde som en orsak till att inte inställa sig i rätten eller ens orka prata i telefon. Men sitta upp vid ett köksbord går bra.
Det finns ingen svullnad och hon har missat att måla på färg under nedre ögonlockskanten.
Karin Lilja bild fejkat blåtira 2018-09-11
https://imgur.com/a/XDMchYP
Fattar du inte att jag talade om den generella bilden hur det går till i den kriminella världen och då spelar det liksom ingen roll hur pass väl du tror att du känner Karin.

Hon är vingklippt för tillfället. Därför som inget har hänt HOL.
Citera
2024-04-30, 05:32
Medlem
-GGs avatar
10 miljoner kronor för hennes del i lägenheten. Ingen liten summa att gå iväg med. En summa efter en skilsmässa många bara kan drömma om.

Att Karins föräldrar är döda är logiskt. Men hennes syskon? De kan ju inte ha varit så gamla. Vet någon bakgrunden till det?
Citera
2024-04-30, 06:31
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonaSahlinsKlitta
Hur lång tid har hon kvar att avtjäna nu?

År 2019 fick hon 15 år av hovrätten. Så grovt räknat, 10 år kvar. (Jag utgår här från att hon inte kommer släppas ut i förtid för gott uppförande)
Citera
2024-04-30, 06:36
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
År 2019 fick hon 15 år av hovrätten. Så grovt räknat, 10 år kvar. (Jag utgår här från att hon inte kommer släppas ut i förtid för gott uppförande)

I Sverige avtjänar man endast två tredjedelar av alla straff förutom vid ungdomsfängelse.
Plus att man räknar in tiden man suttit häktad.
Senast redigerad av -GG 2024-04-30 kl. 06:44.
Citera
2024-04-30, 06:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam

Ja ok men tidsbestämda straff är väl fortfarande praxis villkorad frisläppning efter 2/3 avtjänat tidsbestämt straff? Så då är ju 2029 någon gång i så fall.

För en person som Karin som har detta sjuka i sig så är inte 10 år lång tid för rehab. Räcker sannolikt med att komma igång med spriten igen så kommer resten tillbaks.
Citera
2024-04-30, 06:54
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
I Sverige avtjänar man endast två tredjedelar av alla straff förutom vid ungdomsfängelse.
Plus att man räknar in tiden man suttit häktad.

Jag har fått för mig att sista tredjedelen ska vara villkorad över att man sköter sig i fängelset, sedan att kriminalvården av slentrian släpper ut folk i förtid det är en annan sak?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in