Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-20, 15:13
  #17521
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasselangfinger
Absolut max 0.5-1mg, nasalt.

Kommer kräma på mer om en stund när det har slagit helt och hållet är tanken, ska dra o köpa en läskeblask att avnjuta nu

Det är en bra dos Doser över 2 mg ger inte mer välmående
Citera
2024-04-20, 15:28
  #17522
Medlem
Lasselangfingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Dussin-XII
Det är en bra dos Doser över 2 mg ger inte mer välmående

Okej det visste jag inte! Tack för infon brorsan.

Star Wars marathon blir det, holk Buprenorfin och Star Wars.. Mums!

Tackar ödmjukast för din hjälp idag, all kärlek till dig! <3
Citera
2024-04-20, 15:31
  #17523
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasselangfinger
Okej det visste jag inte! Tack för infon brorsan.

Star Wars marathon blir det, holk Buprenorfin och Star Wars.. Mums!

Tackar ödmjukast för din hjälp idag, all kärlek till dig! <3

Simma lugnt Jag har "bara" tagit 4 mg Buprenorfin idag. Står på 16 mg per dag men det går mycket mindre när man får ta hem medicinen så att man kan snorta den.
Citera
2024-04-20, 15:38
  #17524
Medlem
Lasselangfingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Dussin-XII
Simma lugnt Jag har "bara" tagit 4 mg Buprenorfin idag. Står på 16 mg per dag men det går mycket mindre när man får ta hem medicinen så att man kan snorta den.

Oj! Förstår att du har tolerans då. Skulle jag få i mig 4mg skulle jag ligga och dregla hehe.
Klart du ska få hem den så du kan dra´n i snoken, det är rätt så jäkla fint!

Men 16mg per dag då måste du ha varit rätt hårt på opi innan du började på laro gissar jag? Starkt jobbat!
Citera
2024-04-20, 15:41
  #17525
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasselangfinger
Oj! Förstår att du har tolerans då. Skulle jag få i mig 4mg skulle jag ligga och dregla hehe.
Klart du ska få hem den så du kan dra´n i snoken, det är rätt så jäkla fint!

Men 16mg per dag då måste du ha varit rätt hårt på opi innan du började på laro gissar jag? Starkt jobbat!

Haha, faktiskt inte Jag gick på 2-6 mg Buprenorfin/dygn i några år innan jag sökte in till laro.
Citera
2024-04-20, 17:11
  #17526
Medlem
Lasselangfingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Dussin-XII
Haha, faktiskt inte Jag gick på 2-6 mg Buprenorfin/dygn i några år innan jag sökte in till laro.

Oj okej! Det är så man kommer in alltså
Citera
2024-04-20, 17:17
  #17527
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasselangfinger
Oj okej! Det är så man kommer in alltså

Haha, precis
Dom har sänkt kraven rejält. Numera kan man komma in så länge man har minst ett års dokumenterat opiat/opioidmissbruk (vet ej om Tramadol och Kodein räknas) samt att man inte har ett blandmissbruk.
Varför man får högre doser på laro än när man missbrukade det är för att det krävs mycket högre doser suglingualt än nasalt för att man ska fungera. Vad jag har erfarat så motsvarar 4 mg nasalt ca 16 mg sublingualt
Citera
2024-04-20, 17:20
  #17528
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Dussin-XII
Haha, precis
Dom har sänkt kraven rejält. Numera kan man komma in så länge man har minst ett års dokumenterat opiat/opioidmissbruk (vet ej om Tramadol och Kodein räknas) samt att man inte har ett blandmissbruk.
Varför man får högre doser på laro än när man missbrukade det är för att det krävs mycket högre doser suglingualt än nasalt för att man ska fungera. Vad jag har erfarat så motsvarar 4 mg nasalt ca 16 mg sublingualt

Jag läste nu i laroboken att man kan komma in i laro vid långvarigt missbruk av Tramadol och Kodein
Citera
2024-04-20, 17:25
  #17529
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Dussin-XII
Haha, precis
Dom har sänkt kraven rejält. Numera kan man komma in så länge man har minst ett års dokumenterat opiat/opioidmissbruk (vet ej om Tramadol och Kodein räknas) samt att man inte har ett blandmissbruk.
Varför man får högre doser på laro än när man missbrukade det är för att det krävs mycket högre doser suglingualt än nasalt för att man ska fungera. Vad jag har erfarat så motsvarar 4 mg nasalt ca 16 mg sublingualt

Kravet på ett års dokumenterat missbruk är borttagen tydligen
Citera
2024-04-25, 15:48
  #17530
Medlem
2rs2pures avatar
Hade haft ett riktigt långt uppehåll på sub, sporadiskt tagit kodein och tram men även där haft åtminstone 2 månaders uppehåll också sen sist.

Tagit nu sub 3 dagar, varje gång jag tog (nasalt) så kändes det som att marken rörde sig till och från?
Jag vet yrsel är vanligt och har också erfarit tillfällen då huvudet känns riktigt lätt och man helst stannar kvar sittandes.
Detta var dock en helt annan känsla där de kändes som att det gungade till ät ena eller andra hållet, ibland "nedåt" mot marken, svårt att förklara, denna känsla kom till och från under ruset och var faktiskt riktigt obehagligt, någon som vet vad detta beror på?

En av dagarna så fick jag dålig sömn pga sybben och den gungande känslan var då betydligt mer märkbar, så pass att jag hade varit säker på att det antigen var jag eller marken som rörde sig, om jag nu inte visste det var pga detta.

Är det normalt?
Det kändes alltså helt annorlunda är vanlig "yrsel" typ dizzyness.
Drack och åt tillräckligt med.
Citera
2024-04-26, 20:06
  #17531
Medlem
Kadodis avatar
Läste om sub just i denna tråden när jag var färsk, samma år den startades. Bestämde mig för att köpa en 8a, detta var på den tiden då subben hade jag ett svärd på baksidan, på andra sidan stod det B8.

Ni som börjar testa på sub och är nyfikna och inte gått ned er än, ni vet inte vad det är ni leker med.

Ge fan i opioider är mitt råd (som givetvis ingen kommer följa)
Citera
2024-04-27, 15:09
  #17532
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kadodi
Läste om sub just i denna tråden när jag var färsk, samma år den startades. Bestämde mig för att köpa en 8a, detta var på den tiden då subben hade jag ett svärd på baksidan, på andra sidan stod det B8.

Ni som börjar testa på sub och är nyfikna och inte gått ned er än, ni vet inte vad det är ni leker med.

Ge fan i opioider är mitt råd (som givetvis ingen kommer följa)
Tja läste ditt svar idag, 9 år senare, undrar hur går de idag för dig, mvh Daniel
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback