Citat:
Ursprungligen postat av
Yourmotherwillknow
Egentligen hatar jag skiten, mer än mycket annat. Har stått på det sedan 2013, snart i nio jävla år!! Under de senaste två åren har jag, på allvar börjat fundera på att dra iväg och göra en Kambo-rensning och Iboga behandling. Det finns studier som visar på att det fungerar, särskilt för personer som vill sluta med sub och metadon.
Min läkare vill ju inte att jag ska sluta med, utan rekommenderar att gå på det hela livet.
Är det inte möjligt att bygga upp dig så starkt som möjligt; ekonomiskt, socialt och med relationer. Sedan trappa ner sakta samtidigt som du tar 6 månader sjukskriven eller rehab med företagshälsovård och så sista 0,0001mg drar du rätt på en ibogainebehandling och bara rensar ut. Ta den gärna på en varm och fin plats.
Det är iallafall min plan, buprenorfin har gjort mig så pass fungerade och stabil att jag kommer vara ekonomiskt oberoende om några få år och det hade jag aldrig trott på botten för 5 år sedan när jag nästintill var helt utslagen.
Jag tänker göra ett ärligt försök om 3-5 år när hela mitt liv är superstabilt.
Jag prövade buvidal en period, men det fungerade verkligen inte för mig, det kändes som att jag var smådålig hela tiden oavsett hur många boosters de gav mig.