2022-04-19, 17:43
Medlem
Inte fullt ut beroende ännu utan helgheroinist och varvar med sub. Jag tar sällan mer än 0.5 till 1 mg 2- 3 dagar rad. Upplever att jag kan röka igenom det utan större problem, 20 procent mer och en benso extra. Är det normalt eller borde locket ligga på hårdare för att få effekt?
Senast redigerad av SDless 2022-04-19 kl. 17:53.
Citera
2022-04-24, 17:28
Medlem
StigHails avatar
Är Bluefish värdelösa? Tog en 8:a i natt och hände inget speciellt och då hade jag även tagit typ 1000 mg lyrica och minns inte hur många benzo jag tog.

Idag köpte jag heroin och tog det typ 3-4 timmar efter sista linan bluefish och fick resultat av heroinet bara genom att röka… Är dom värdelösa eller vad handlar det om?
Citera
2022-04-24, 20:29
Medlem
Tar enbart subutex nasalt då och då. Röker heroin emellanåt. Tar oftast 2-3 st Benz för att få mer effekt för mindre varor. Jag får oftast energi oavsett vilken opiat jag tar förutom vid höga doser såklart. Knarkat av och till 35 år. Akademiker. Ni som går på LARO, hur upplever ni er tillvaro? Tycker oftast det känns lite deppigt och inte så mycket energi precis.

Kan det ha att göra med att man på LARO måste ta under tungan? Jag inbillar mig också att varva rökheroin i några dagar med subutex ger mer energi. Vad är er LARO patienters upplevelser och erfarenheter? Tycker oftast det känns lite deppigt och energilöst där. Vet också att det på många ställen förekommer mycket sidomissbruk, är iofs bland missbrukare själv.
Citera
2022-04-25, 06:41
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SDless
Tar enbart subutex nasalt då och då. Röker heroin emellanåt. Tar oftast 2-3 st Benz för att få mer effekt för mindre varor. Jag får oftast energi oavsett vilken opiat jag tar förutom vid höga doser såklart. Knarkat av och till 35 år. Akademiker. Ni som går på LARO, hur upplever ni er tillvaro? Tycker oftast det känns lite deppigt och inte så mycket energi precis.

Kan det ha att göra med att man på LARO måste ta under tungan? Jag inbillar mig också att varva rökheroin i några dagar med subutex ger mer energi. Vad är er LARO patienters upplevelser och erfarenheter? Tycker oftast det känns lite deppigt och energilöst där. Vet också att det på många ställen förekommer mycket sidomissbruk, är iofs bland missbrukare själv.

Här har du en bra tråd för information om just LARO.. (FB) FAQ: LARO - Substitutionsbehandling, vanliga frågor och svar.
Citera
2022-04-26, 08:43
Medlem
Om Laro som ligger bredvid psyk bad om salivtest men ja nekade är jag Dömd att aldrig gå med? Kanske lika bra så slipper manvRa fast i det livslångt o tvingad att va beroende
Citera
2022-04-26, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Här har du en bra tråd för information om just LARO.. (FB) FAQ: LARO - Substitutionsbehandling, vanliga frågor och svar.

Tack. Jo, känner till en del innan men inte varför det tycks fungera uppiggande) antidepressivt på mig medan jag tycker många som går där är som zoombies. Jag tror till viss del att de är tvungna att ta oralt samt suboxone kan spela in. Jag snokar 0.5-1 mg i näsan och tar tyvärr gärna en blå eller två till.

Kanske bara nyhetens behag men jag är åtminstone lite beroende på så vis att snoka tillsammans med en kopp kaffe måste jag få i mig för att fungera. Äter SSRI också men den hjälper bara mot social fobi och inte mycket mot depression eller apati. Knepigt som sagt...
Citera
2022-05-01, 20:50
Medlem
Dyngraukmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blindboyfuller
Hello,
jag har funderat mycket på det här då jag använder/har använt buprenorfin-plåster mot reumatiskt orsakad värk i många år. Just nu 10 mikrogram per timme. Med mina matematikkunskaper blir det ca 0.25 mg per dygn. Gånger sju (plåstren används en vecka) landar vi på 1.75 mg i veckan. Så långt allt gott, men: på plåstren står (just nu kör jag två st. 5 mikrograms samtidigt) ”1 depotplåster om 6.25 cm2 innehåller 5 mg buprenorfin och avger 5 mikrogram buprenorfin per timme.” Så, på två såna får jag i mig 1.75 mg i veckan av plåstrens 10 mg, det är ju ingen vidare utdelning. Jag vet att biotillgängligheten inte är hög på buprenorfin, men är det någon som vet/kan referera till nåt som beskriver exakt hur mycket det går att extrahera från plåstren?

Själv brukar jag klippa ut biten med filmen på när jag byter plåster. Inte ens ta bort filmen utan
bara vända på det och suga, snusa och tugga lite. Och det ger absolut effekt, beroende på hur länge man håller på. Har även testat att låta en mängd filmer ligga i vatten, värma det ibland och låta det
ta tid. Nässpray gjord så funkade det också.

Men, det skulle vara intressant att veta lite mer om hur det fungerar och vad som är möjligt.
Tack för tipset om rövpanna, men går det att lösa på nåt annat sätt gör jag gärna det…

Ha det fint buprenorfin-vänner

Nu svara jag lite sent men med min metod ovan använder man definitivt det mesta av plåstrena även gamla som suttit på kroppen då dessa har.lite.kvar att ge. Har fått rus på används plåster som varit överraskande starkt.
Citera
2022-05-03, 02:29
Medlem
Är det många där ute som använder Buprenorphine som antidepressivt eller bara för att orka vara en aktiv och bra människa på dagarna?

Jag har provat väldigt många antidepressiva läkemedel men det är egentligen bara låga doser av bup eller tramadol som ger mig det jag behöver för att vara den personen jag vill vara. Positiv, tålmodig, aktiv, intresserad, glad, förmåga att vara lycklig etc

Om det inte vore för förstoppning och den psykiska stigman man ändå känner av att ta något olagligt varje dag, hade jag utan tvekan använt det varje dag. Toleranshöjning är såklart något att försöka balansera men jag tror ni förstår.

Är ni fler?
Citera
2022-05-03, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yourmotherwillknow
Egentligen hatar jag skiten, mer än mycket annat. Har stått på det sedan 2013, snart i nio jävla år!! Under de senaste två åren har jag, på allvar börjat fundera på att dra iväg och göra en Kambo-rensning och Iboga behandling. Det finns studier som visar på att det fungerar, särskilt för personer som vill sluta med sub och metadon.

Min läkare vill ju inte att jag ska sluta med, utan rekommenderar att gå på det hela livet.
Är det inte möjligt att bygga upp dig så starkt som möjligt; ekonomiskt, socialt och med relationer. Sedan trappa ner sakta samtidigt som du tar 6 månader sjukskriven eller rehab med företagshälsovård och så sista 0,0001mg drar du rätt på en ibogainebehandling och bara rensar ut. Ta den gärna på en varm och fin plats.

Det är iallafall min plan, buprenorfin har gjort mig så pass fungerade och stabil att jag kommer vara ekonomiskt oberoende om några få år och det hade jag aldrig trott på botten för 5 år sedan när jag nästintill var helt utslagen.

Jag tänker göra ett ärligt försök om 3-5 år när hela mitt liv är superstabilt.

Jag prövade buvidal en period, men det fungerade verkligen inte för mig, det kändes som att jag var smådålig hela tiden oavsett hur många boosters de gav mig.
Citera
2022-05-03, 09:04
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StringerStick
Är det många där ute som använder Buprenorphine som antidepressivt eller bara för att orka vara en aktiv och bra människa på dagarna?

Jag har provat väldigt många antidepressiva läkemedel men det är egentligen bara låga doser av bup eller tramadol som ger mig det jag behöver för att vara den personen jag vill vara. Positiv, tålmodig, aktiv, intresserad, glad, förmåga att vara lycklig etc

Om det inte vore för förstoppning och den psykiska stigman man ändå känner av att ta något olagligt varje dag, hade jag utan tvekan använt det varje dag. Toleranshöjning är såklart något att försöka balansera men jag tror ni förstår.

Är ni fler?

Jag har laro och märker att det funkar grymt bra som antidepressiv
Citera
2022-05-03, 12:28
Medlem
snooper123s avatar
Får man effekt av suboxone film? Eller är det bara placebo?
Jag får effekt av suboxone tablettform.

Just nu höjde dom till 24mg och jag har kännt dom tidigare dagarna att jag mår bättre. Är detta bara för att suboxonen tar bort abstinensen eller får man kick av det?

Mvh
Citera
2022-05-03, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dyngraukman
Nu svara jag lite sent men med min metod ovan använder man definitivt det mesta av plåstrena även gamla som suttit på kroppen då dessa har.lite.kvar att ge. Har fått rus på används plåster som varit överraskande starkt.

Tack ändå 🙂 Ja, det är min upplevelse också: att det finns en hyfsad mängd kvar i plåstren efter att de använts en vecka. Och kanske måste dom göras så, dom ska ju leverera dygnet runt i en vecka, då antar jag att man hellre tar i lite extra än riskera att dom slutar funka tidigare än planerat. Men det är bara spekulationer. Jag har också använt plåster 8 dagar utan att märka nåt alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in