Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-27, 17:31
  #17533
Medlem
Kadodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danneNRK76
Tja läste ditt svar idag, 9 år senare, undrar hur går de idag för dig, mvh Daniel

Vadå 9 år senare? Svaret postade jag igår, och om du tänker på något annat svar/inlägg så var det 17 år sedan tråden startades. Sorry om jag missuppfattat dig nu.

Men idag går det bra för mig efter många års blandmissbruk.
Citera
2024-04-28, 07:07
  #17534
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadodi
Läste om sub just i denna tråden när jag var färsk, samma år den startades. Bestämde mig för att köpa en 8a, detta var på den tiden då subben hade jag ett svärd på baksidan, på andra sidan stod det B8.

Ni som börjar testa på sub och är nyfikna och inte gått ned er än, ni vet inte vad det är ni leker med.

Ge fan i opioider är mitt råd (som givetvis ingen kommer följa)

Fast om man ska leka med opiater och opioider så är Buprenorfin ett ganska bra val då den har svag effekt jämfört med fullständiga agonister, som t ex Oxikodon eller Herion. Man dör inte om man skulle råka överdosera och en avtändning är inte lika hård om man skulle bli fysiskt beroende
Citera
2024-04-28, 07:57
  #17535
Medlem
Kadodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Dussin-XII
Fast om man ska leka med opiater och opioider så är Buprenorfin ett ganska bra val då den har svag effekt jämfört med fullständiga agonister, som t ex Oxikodon eller Herion. Man dör inte om man skulle råka överdosera och en avtändning är inte lika hård om man skulle bli fysiskt beroende

Beroendet och avtändningen är nog så jävlig, och blandar man med alkohol eller benso så kan man dö.

Men visst, om man nu ska ta opioider så är det givetvis bättre att ta sub än oxy, metadon eller heroin.


Problemet är ju att det sällan stannar vid sub, jag har aldrig träffat någon som sysslat med sub som stannar där/som aldrig provat andra opioider.

Mår man dåligt så är det lockande att ta opioider som självmedicinering, och helst enligt mig bör man inte ta opioider alls pga konsekvenserna (ALLA förutom 1 som jag började ta opioider med för 17 år sedan är döda i överdos idag).

Men visst, ska man envisas med att ta opioider så är sub bättre än de tyngre alternativen.
Citera
2024-04-29, 23:19
  #17536
Medlem
någon som trappat ner sub själv smärtfritt ? Vad är den huvudsakliga skillnaden på sub och suboxone
Citera
2024-04-30, 08:04
  #17537
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jurkan143
någon som trappat ner sub själv smärtfritt ? Vad är den huvudsakliga skillnaden på sub och suboxone

Skillnaden är att Suboxone innehåller 1/4 Naloxon, för att avskräcka användaren från intravenöst intag.
Citera
2024-04-30, 12:20
  #17538
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Dussin-XII
Skillnaden är att Suboxone innehåller 1/4 Naloxon, för att avskräcka användaren från intravenöst intag.

Ruset ? Är det densamma?
Citera
2024-05-01, 14:45
  #17539
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jurkan143
Ruset ? Är det densamma?

Ja om man snortar så är ruset lika bra som tabletter med enbart Buprenorfin som aktiv ingrediens. Nackdelen är att ruset börjar kännas efter ca 40 min iställer för 20 min
Citera
2024-05-01, 20:01
  #17540
Medlem
känner en hen säger att en annan person som går på laro oxå bruka ta extra subutex och blir hög?
Om man får 16mg och ta 8mg till blir man det då?

Jag säger nej för ha testat tycker det är helt onädigt att köpa extra man känner inte nå?
Så det jag undrar om folk reagera olika?

Jag sa till hen att personen måste ta nånting annat..

Går själv på laro..
Citera
2024-05-01, 20:44
  #17541
Medlem
ngingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohejhej
känner en hen säger att en annan person som går på laro oxå bruka ta extra subutex och blir hög?
Om man får 16mg och ta 8mg till blir man det då?

Jag säger nej för ha testat tycker det är helt onädigt att köpa extra man känner inte nå?
Så det jag undrar om folk reagera olika?

Jag sa till hen att personen måste ta nånting annat..

Går själv på laro..

Om du själv går på LARO och är inställd på buprenorfin så vet du själv att man inte kan få något rus alls, hur mycket man än tar extra. Men om din flickväns kompis fyller på med en 8a varje dag så går personen antagligen något program i något landsting med en eget påhittad maxdos, som gör att denne inte får tillräckligt hög dos för att bli frisk. Gissningsvis är det då Region Örebro, Västerås eller Falun. Då hjälper givetvis 8an som tillägg till den för låga LARO-dosen, då övergången från dålig till frisk kan upplevas som ett litet rus eller kick eller som att bli lite hög en stund.
Citera
2024-05-01, 22:08
  #17542
Medlem
sixten301s avatar
Står på wikipedia att buprenorfins biotillgänglighet buckalt är 65% i jämförelse med nasalt 48%. Någon som vet om detta stämmer eller har provat själv och märkt någon skillnad?

Länk till studien om någon är intresserad: https://www.pbm.va.gov/PBM/clinicalg...ted_Review.pdf

Länk till wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/Buprenorphine
Citera
2024-05-02, 00:16
  #17543
Medlem
.alprazolam.s avatar
I brist på vanliga Subuxone/Subutex tabletter den senaste tiden så har jag fått nöja mig med Norspan plåster.
Men det känns som att jag inte alls får ut samma känsla eller rus utav dessa plåster som jag behövt tugga..

T.ex en vanlig Sub tablett kan jag snorta 2-4mg av & känna av ett skönt behag & ja den vanliga Subutex känslan man får.

Men nu när jag har varit tvungen att käka dom här plåstren känns det som att något fattas, ruset känns inte lika starkt alls & jag behöver hutlösa mängder för att känna mig nöjd.

Jag kan slänga i mig ett helt 20mcg plåster på en gång & tugga på under dagen eller i några timmar tills det är helt tomt & jag känner fortfarande att jag hade behövt mer. Ett helt plåster motsvarar ju 20mg Buprenorfin, så alltså nästan 3x mer än en vanlig B8.

Tuggar jag dom på fel sätt? Jag klipper bort kanterna som det bara är klister på & behåller rutan som det är bup på & klipper den i delar sen tuggar på.
Antingen tuggar jag tills det inte går att tugga på längre, eller så tuggar jag litegrann & låter de ligga under tungan eller så tuggar jag inte alls & lägger rutorna lite överallt i munnen... Men har ändå inte fått ut känslan jag annars får av att snorta båtar.

Kan detta endast ha med att göra att man får för sig att det blir "skönare" genom att snorta eller är plåstren svagare på något sätt?

För jag tror knappast jag hade kunnat få i mig 20mg Subutex i piller format utan att ligga & kräkas hela dagen.

Någon här som kan ge mig svar på det & kanske även något bättre sätt att få ut det mesta av Norspan plåstren? Om jag visste hur man kunde lösa upp det så hade jag nog tagit en panna alt rövpanna.

Så snälla någon här, ge mig lite svar nu innan jag hämtar mitt nästa plåster imorgon eller till helgen.

Krävs det att jag ska IV så gör jag det, har inget sprutmissbruk så det är ingen fara. Brukar dock bara spara det till speciell tillfällen, men börjar tröttna på att jag aldrig är nöjd med dessa plåster..

Mvh Sub torsk.
Citera
2024-05-02, 03:36
  #17544
Medlem
sixten301s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .alprazolam.
I brist på vanliga Subuxone/Subutex tabletter den senaste tiden så har jag fått nöja mig med Norspan plåster.
Men det känns som att jag inte alls får ut samma känsla eller rus utav dessa plåster som jag behövt tugga..

T.ex en vanlig Sub tablett kan jag snorta 2-4mg av & känna av ett skönt behag & ja den vanliga Subutex känslan man får.

Men nu när jag har varit tvungen att käka dom här plåstren känns det som att något fattas, ruset känns inte lika starkt alls & jag behöver hutlösa mängder för att känna mig nöjd.

Jag kan slänga i mig ett helt 20mcg plåster på en gång & tugga på under dagen eller i några timmar tills det är helt tomt & jag känner fortfarande att jag hade behövt mer. Ett helt plåster motsvarar ju 20mg Buprenorfin, så alltså nästan 3x mer än en vanlig B8.

Tuggar jag dom på fel sätt? Jag klipper bort kanterna som det bara är klister på & behåller rutan som det är bup på & klipper den i delar sen tuggar på.
Antingen tuggar jag tills det inte går att tugga på längre, eller så tuggar jag litegrann & låter de ligga under tungan eller så tuggar jag inte alls & lägger rutorna lite överallt i munnen... Men har ändå inte fått ut känslan jag annars får av att snorta båtar.

Kan detta endast ha med att göra att man får för sig att det blir "skönare" genom att snorta eller är plåstren svagare på något sätt?

För jag tror knappast jag hade kunnat få i mig 20mg Subutex i piller format utan att ligga & kräkas hela dagen.

Någon här som kan ge mig svar på det & kanske även något bättre sätt att få ut det mesta av Norspan plåstren? Om jag visste hur man kunde lösa upp det så hade jag nog tagit en panna alt rövpanna.

Så snälla någon här, ge mig lite svar nu innan jag hämtar mitt nästa plåster imorgon eller till helgen.

Krävs det att jag ska IV så gör jag det, har inget sprutmissbruk så det är ingen fara. Brukar dock bara spara det till speciell tillfällen, men börjar tröttna på att jag aldrig är nöjd med dessa plåster..

Mvh Sub torsk.



koka vatten och lägg i plåster och vatten i en kopp, vänta ett tag ränka sedan ut mängd buprenorfin/ml eller cl beroende på hur mycket vatten du använder, sedan in med det där solen inte skiner. Borde funka bättre än att snusa/lägga under tungan

Antar att du snortar din sub när du använder piller?
Biotillgängligheten nasalt är 18% högre än sublingualt.


https://m.psychonautwiki.org/wiki/Buprenorphine
Kolla på skillnaden på doserna mellan sublingual och insufflated.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback