2024-04-25, 23:11
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Ja om du kollar senast 2 åren japp, det kostar att snabbt komma ifatt lag som City. Kroenkes kommer fortsätta investera i Arsenal nu när dom har rätt tränare och fullt ägandeskap.
Och då borde ju Arsenal fortsätta sin resa framåt?
Fattar inte varför Arsenal skulle bli sämre om man kollar pengar och kostnader eller vad det var?

Känslan är att om inte Arsenal tar det i år så kommer dom vara bättre nästa säsong, men då gäller det att vinna för att inte nyckelspelare ska känna att dom vill till klubbar som vinner.
Citera
2024-04-25, 23:13
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Gör det? Kan inte minnas att jag sett något City-fan här, men jag har inte hängt här lika länge som du.
Jag undrar mer var alla Chelsea-fans håller hus?
Vatos, Halloween, Knudo med någon till.
Att Chelsea fansen gömmer sig är mer logiskt
Citera
2024-04-25, 23:14
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Och då borde ju Arsenal fortsätta sin resa framåt?
Fattar inte varför Arsenal skulle bli sämre om man kollar pengar och kostnader eller vad det var?

Känslan är att om inte Arsenal tar det i år så kommer dom vara bättre nästa säsong, men då gäller det att vinna för att inte nyckelspelare ska känna att dom vill till klubbar som vinner.

Nä jag förstår inte heller den teorin faktiskt. Bara kolla hur Kroenke skött sina andra lag i USA senaste åren.

Ja det är vad jag också vill tro. Dom har sakta blivit bättre och bättre under Arteta fram tills förra säsongen där det blixtrade till, och samma blixt slog ner 2024. Det ryktas om samma budget i sommar som förra sommaren också.
Citera
2024-04-25, 23:17
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Nä jag förstår inte heller den teorin faktiskt. Bara kolla hur Kroenke skött sina andra lag i USA senaste åren.

Ja det är vad jag också vill tro. Dom har sakta blivit bättre och bättre under Arteta fram tills förra säsongen där det blixtrade till, och samma blixt slog ner 2024. Det ryktas om samma budget i sommar som förra sommaren också.
Önsketänkande av Liverpoolfan att Arsenal också ska rasa

Det är en nia, en DM och några avbytare som ska in eller? Kanske en vänsterback också?
Citera
2024-04-25, 23:38
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Önsketänkande av Liverpoolfan att Arsenal också ska rasa

Det är en nia, en DM och några avbytare som ska in eller? Kanske en vänsterback också?

Ja så äre nog, sjukt att kalla det för att Arsenal endast är i ett momentum just nu. 😁

En 9a som gör att det går att avlasta Saka lite också, DM/CM(Zubimendi räknar jag kallt med), en vänsterback tror jag inte behövs då Timber kommer spela där nästa säsong och Tomiyasu samt Kiwior finns som backups. Får se om Zinko blir kvar. Sen uppgradera spelare som Nketiah, Nelson, Elneny osv.
Citera
2024-04-25, 23:40
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Lite som när du tippade att Conte aldrig skulle träna Spurs och sen kröp iväg med svansen mellan benen istället för att betala?
Jag har, såvitt jag vet, aldrig tippat att Conte aldrig skulle träna spurs.

Däremot, så skrev jag i 2019 att Conte ville troligen bli AFCs manager om Arteta hade fått sparken. Men lyckligtvis, så satsade styrelsen vidare på Arteta och hans projekt.
Citera
2024-04-26, 00:07
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jag har, såvitt jag vet, aldrig tippat att Conte aldrig skulle träna spurs.

Citat:
Lugn nu.... Det kommer inte att ske.

Senaste rapporterna som jag läste nu nyligen, tillsäger att sp*rs tog kontakt med Conte, men att Conte lade på luren när han insåg vilka det var som tog kontakt. Du ser, Tottenham försökte ju att anställa Conte redan i somras.

Citat:
Ska bara bli så jäkla gött! att se all hybrisen här inne när Antonio Conte presenteras som ny Arsenal boss!

Gonatt.

Citat:
Vad jag har hört/läst, så var det Conte som inte ville vidareförhandla med spurs - eftersom att de inte var på hans ambitionsnivå, och Conte ska tydligen ha sagt ”fuck you” till Daniel Levy. Att Tottenham sedan går ut och säger att de var som tackade nej till Conte är som sagt bara ett spel för galleriet.

Alla kan ”prata” om att de ska hämta in den eller den managern, men händer det inget så framstår klubbledningen enbart som fools.

Citat:
Men lyckligtvis, så satsade styrelsen vidare på Arteta och hans projekt.

Har du svängt angående legohead?

Citat:
Oberoende av vem det än blir som kommer att få jobbet efter Pep-wannabe, så kommer fansen och förhoppningsvis även styrelsen att kräva/inse att vi måste nu gå för en väletablerad världsklassmanager. Orkar inte tanken på att ha ännu en apelsin som våran boss.

Citat:
enligt de senaste uppgifterna så har Arsenal nu varit i kontakt med Conte, och Kroenke & styrelsen anser Conte som favorit till att ta över efter Arteta, det rapporteras även att Arteta har nu 2-5 matcher på sig att vända skutan. Om inte, så är det goodbye.

i engelska tråden från 2021 hittade jag på 1 minut 4 öknamn som du kallade Arteta. Under samma minut vädrade du dit hat gentemot pep wannaben och hur värdelös han var.

Du är ett patetisk svin och nolla ingen här tror du håller på arsenal så snälla lägg ner ditt trollande.
Citera
2024-04-26, 00:20
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Har du svängt angående legohead?

i engelska tråden från 2021 hittade jag på 1 minut 4 öknamn som du kallade Arteta. Under samma minut vädrade du dit hat gentemot pep wannaben och hur värdelös han var.

Du är ett patetisk svin och nolla ingen här tror du håller på arsenal så snälla lägg ner ditt trollande.

Hahah 😂

Bra med sökfunktion. 👍

Btw, alla dessa seriösa rapporter om att Conte skulle vara nära Arsenal eller att Arteta var nära att få sparken. Varför har ingen seriös källa skrivit om dom? Tror hen missuppfattar rapport med egna vanföreställningar..
Senast redigerad av jontepsg 2024-04-26 kl. 01:02.
Citera
2024-04-26, 09:49
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Hahah 😂

Bra med sökfunktion. 👍

Btw, alla dessa seriösa rapporter om att Conte skulle vara nära Arsenal eller att Arteta var nära att få sparken. Varför har ingen seriös källa skrivit om dom? Tror hen missuppfattar rapport med egna vanföreställningar..

Det blir extra kul såhär med facit i hand. Hade Conte gått till Arsenal och Arteta hade fått kicken som någon hoppades på så känns det ju som att spelare som Saka och Saliba (med flera) hade spelat i andra lag eller ligor, Arsenals lag hade bestått av typ Perisic, Thiago Silva och Lukaku. Man hade legat 5a-6a i ligan och kört långbollar på Bengt taktiken och Conte hade grinat och gnällt efter varje match om att han behöver fler 35 åringar med lite bollar som kan gå ut och visa vart skåpet skall stå.

Under "Legohead" (trademark) har man ju utvecklat flera unga spelare, tagit flera kliv och man är där man är mycket pga tränaren. Man har dessutom kommit dit genom att göra vad folk förknippar med Arsenal - satsa på unga spelare och spela anfallsfotboll.
Citera
2024-04-26, 10:11
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Det blir extra kul såhär med facit i hand. Hade Conte gått till Arsenal och Arteta hade fått kicken som någon hoppades på så känns det ju som att spelare som Saka och Saliba (med flera) hade spelat i andra lag eller ligor, Arsenals lag hade bestått av typ Perisic, Thiago Silva och Lukaku. Man hade legat 5a-6a i ligan och kört långbollar på Bengt taktiken och Conte hade grinat och gnällt efter varje match om att han behöver fler 35 åringar med lite bollar som kan gå ut och visa vart skåpet skall stå.

Under "Legohead" (trademark) har man ju utvecklat flera unga spelare, tagit flera kliv och man är där man är mycket pga tränaren. Man har dessutom kommit dit genom att göra vad folk förknippar med Arsenal - satsa på unga spelare och spela anfallsfotboll.

Fyfan vilken mardröm det låter som. Jag ogillar Conte och om folk gnäller på hur Arteta beter sig på sidlinjen så är han fan långt från hur Conte beter sig.

Haha var nu inte avundsjuk på fotbollsvärldens tätaste hår. Ja Arteta känns som Arsenal rakt igenom, laget gör allt för varandra och det finns inga stora egon som kan förstöra gemenskapen i laget. Men det saknas några spelare till för att ta nästa steg, oavsett så är jag ju jäkligt nöjd med vart dom är just nu - dvs vara nära Citys nivå.
Citera
2024-04-26, 11:19
Medlem
jontepsgs avatar
Nu i slutet på säsongen börjar det väl bli dags att summera vilka spelare som varit bäst i år, jag har svårt att bestämma mig så har valt ett antal spelare på varje lagdel men markerat dom jag för tillfället tänker varit bäst på sina positioner:

Målvakt: Vicario(tappat lite efter halva säsongen men skyller det mer på Spurs försvar), Raya(med 14 nollor så måste han vara med), Martinez, Areola (har överraskat mig positivt)

Försvarare: Dias, VvD, Gabriel, Pau Torres, Tarkowski, skulle vilja ha med Van de Ven men som Vicario så har han tappat lite under våren mest pga skada och Spurs försvarsspel, liten bubblare i Bradley men kanske spelat för få matcher.

Mittfält: Foden(säsongens spelare?), Rice(inte gjort en dålig match under hela säsongen, Mac Allister, B Fernandes(räddat United väldigt många gånger), Ross Barkley(varit oväntat och härligt bra i Luton). Skulle såklart vilja ha in Ødegaard pga lite bias, men han har visat sitt allra bästa först under slutet av säsongen .

Anfall: Watkins, Bowen, Isak, Palmer, Solanke, Salah(har haft sin storhetstid, men med 17 mål och 9 assist går det inte att exkludera honom), kan man inte ta med Haaland? Leder ändå skytteligan men efter förra årets säsong så förväntade jag mig fler mål.

Tränare: Emery, Arteta, Klopp, Iraola, Pep(inte hans bästa säsong men dom ser ändå ut att vinna ligan så svårt att exkludera honom).

Det är svårt att inte stirra sig blint på lagen som ligger topp 6 så jag har garanterat missat många spelare samtidigt som jag försökt vara så icke-bias som möjligt. 😬
Senast redigerad av jontepsg 2024-04-26 kl. 11:42.
Citera
2024-04-26, 11:59
Moderator
zanteras avatar
Vet att Bruno Fernandes mest får skit pga sitt uppförande på planen, dvs ramlar lätt, gnäller på domaren, och bara hela hans uppsyn när han står där med rått-tänderna framme och vevar med armarna över något. Men känns ändå som folk underskattar hans slutprodukt och hans siffror i mål och assist är egentligen helt sjuka och överskuggar flera andra spelare som folk nog anser är bättre. Hade han spelat i ett bättre Man Utd lag, eller under Ferguson t.ex. så hade han nog rankats däruppe med de bästa mittfältarna som spelat i PL.

Sen kan man bli frustrerad över hur han agerar i vissa matcher också såklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in