2024-04-25, 21:23
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Räkningen för Liverpools skadeproblem kommer i efterskott. Liverpool lyckades hålla sig med i racet trots Robertson, Trent, Salah, Jota och Alisson borta, och tvingas spela med provisoriska mittfält.

Nu är de tongivande spelarna tillbaka, men laget är helt ur form och får inte ut det på planen.

Matcherna ser snarlika ut: man har mest boll, släpper alltid till ett par lägen per match, släpper ofta första målet och får jobba uppförsbacke. 16 ligamatcher denna säsong har man släppt in första målet, och har ändå "bara" fyra förluster.

Framåt skapar man lägen, men är otroligt trubbiga. Salah och Darwin är iskalla, kan knappt träffa mål. Diaz ingen målskytt. Darwin har högst differens mellan xG och faktiska mål - 18.8 xG och 11 gjorda.

Man kan gnälla på hönshuset därbak, men jag ser det som att om målskyttet fungerat ungefär i stil med xG hade man varit i topp nu.

Kollar man de matcher som tappar Liverpool säsongen:

Man Utd 2-2 - Liverpool totalt dominanta och ska bara vinna, men skeppar två mål på nästan ingenting och får en pinne som borde varit tre.

xG: 0.7 vs 3.67 för Liverpool

Palace 0-1
Man är dåliga här och släpper till mycket, men ändå skapar man givna lägen som SKA vara mål. Darwin missar sitters.

xG: 3.04 vs 2.13 för Liverpool.

Everton 0-2
Här förlorar man faktiskt xG, men skapar 3-4 lägen som SKA vara mål vid ledning 1-0 för Everton. Gör man mål där, så är det en annan match.

xG: 1.89 vs 1.87 för Everton

Klyschan "mål förändrar matcher" stämmer. Man får slita blod för att komma till lägen och när man väl gör det missar man på ett sätt som motståndarna INTE gör. Istället släpper man till dem och då är det tungt. Hade man tagit dessa 8p hade man haft 5p ledning i tabellen.

Ser man till hela säsongen, är det både en succé och ett fiasko.

Liverpool lyckas förnya mittfältet med Endo, Mac och Szobo. Man slussar in youngsters i form av Quansah och Bradley. Man etablerar Harvey, CuJo och Kelleher som gedigna PL-spelare. Man har stora skadeproblem (Thiago, Bajcetic och Matip borta hela säsongen i princip). Man har chans på fyra titlar i april, vilket är långt över förväntan före säsongen.

Och sen blir det totalt antiklimax på upploppet. Man shit the bed, rejält. Ut i FA-cupen, whatever. Komplett fiasko mot Atalanta där man glider runt på en sko och skeppar 3 i baken på hemmaplan i en match som man ska vinna. Och ligan tappar man även där matcher man borde vinna.

Det är trist, men que sera, sera. Bara hoppas ny manager blir en nystart - själv är jag orolig för att Liverpool halkar tillbaka till dess plats i näringskedjan, efter United, City, Chelsea och Newcastle. Får slåss med Spurs och Arsenal om EL-platser, när Arsenals momentum bryts och deras prestation speglar deras budget.

Den som låtsas att Liverpool endast vunnit en titel under Klopp kanske ska kolla sitt eget lags pris-skåp. Klopp har vunnit allt i Liverpool, han har gjort att laget har punched above their weight i princip i ett decennium. Även om det är tråkigt att laget underpresterar på målrakan, ska man inte pissa på hans insats. Han ska ha en släng av sleven, men vad fan ska han göra åt att Quansah slår bollen rätt till motståndare eller att Darwin inte kan göra mål om han så får 10 öppna lägen? Inte enbart Klopps fel att spelarna inte presterar.

Undrar hur många gånger jag läst det där senaste åren. Får jag fråga vad det är som gör att du tror det? Allt annat talar för att dom enbart kommer bli bättre, en tränare samt unga nyckelspelare som utvecklas och blir bättre för varje säsong, större namn vill komma till klubben - som Rice som valde Arsenal före City t.ex.
Citera
2024-04-25, 21:34
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Undrar hur många gånger jag läst det där senaste åren. Får jag fråga vad det är som gör att du tror det? Allt annat talar för att dom enbart kommer bli bättre, en tränare samt unga nyckelspelare som utvecklas och blir bättre för varje säsong, större namn vill komma till klubben - som Rice som valde Arsenal före City t.ex.

Pengar brukar spegla prestation i långa loppet. Att ständigt få ut mer för mindre pengar än konkurrenterna brukar vara svårt.
Citera
2024-04-25, 21:58
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Pengar brukar spegla prestation i långa loppet. Att ständigt få ut mer för mindre pengar än konkurrenterna brukar vara svårt.
Arsenal har väl spenderat typ mest utav topplagen?
Citera
2024-04-25, 22:05
Medlem
Free12s avatar
Vart har alla Cityfans tagit vägen? Fanns väl några stycken och även ett par vettiga?
Citera
2024-04-25, 22:20
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Vad ska du skylla på när city lyfter bucklan?

Om det är succé att komma 2:a vad ska man då kalla citys dominans?
Vad kommer du att göra när Arsenal tar hem titeln (om vi vinner den)..?

Vem har egentligen påstått att det är succe att komma tvåa? If you are second, you are last.

Men kan inte du, vänligen, ta och tippa resultatet i det uppkommande derbyt?
Citera
2024-04-25, 22:24
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vad kommer du att göra när Arsenal tar hem titeln (om vi vinner den)..?

Vem har egentligen påstått att det är succe att komma tvåa? If you are second, you are last.

Men kan inte du, vänligen, ta och tippa resultatet i det uppkommande derbyt?

Jag kommer leva som vanligt (men det kommer inte ske att ni vinner den)

Du svamlade om succé och jag har fortfarande inte fått något klokt svar på vad som är succén när ni inte vunnit något?

Kan du vänligen ta och avslöja hur derbyt kommer sluta herr orakel?
Citera
2024-04-25, 22:33
Medlem
Free12s avatar
Citat:

Du svamlade om succé och jag har fortfarande inte fått något klokt svar på vad som är succén när ni inte vunnit något?

Han tror jorden går under för alla utan Arsenalfansen om dom vinner, vem bryr sig egentligen? Bara säga grattis till deras fans och gå vidare

Han vet inte vad det betyder och tror det är dundersuccé att ryka i en kvart.

Säg bara 5-0 till Arsenal!
Citera
2024-04-25, 22:36
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Han tror jorden går under för alla utan Arsenalfansen om dom vinner, vem bryr sig egentligen? Bara säga grattis till deras fans och gå vidare

Han vet inte vad det betyder och tror det är dundersuccé att ryka i en kvart.

Säg bara 5-0 till Arsenal!

Säg det själv! vafan är jag någon länk mellan er? Varför svarar du inte den gode generalen?

Du är ju hans favorit av alla chipsfeta soffexperter här.
Citera
2024-04-25, 22:37
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:

Vad bra Men du är alltså 100% säker på att Arsenal kommer inte att vinna PL-titeln?

Jag svamlar inte. Utan jag skriver bara det att en stor del av all Arsenal-hatet som man ser på detta forum beror på ren avundsjuka p g a våran succe och mäktiga historia.

Men du skrev ju senast i går natt att spurs skulle lätt ge oss storstryk i derbyt till söndag, så varför kan du inte då oxå ta och tippa resultatet?
Citera
2024-04-25, 23:06
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Arsenal har väl spenderat typ mest utav topplagen?

Ja om du kollar senast 2 åren japp, det kostar att snabbt komma ifatt lag som City. Kroenkes kommer fortsätta investera i Arsenal nu när dom har rätt tränare och fullt ägandeskap.
Citera
2024-04-25, 23:08
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Vart har alla Cityfans tagit vägen? Fanns väl några stycken och även ett par vettiga?

Gör det? Kan inte minnas att jag sett något City-fan här, men jag har inte hängt här lika länge som du.
Jag undrar mer var alla Chelsea-fans håller hus?
Citera
2024-04-25, 23:10
Medlem
Drickbacks avatar
Allt annat än att Arne Slot är Liverpool’s nästa tränare med dagens uttalande skulle vara mäkta förvånande.

Speaking ahead of Feyenoord’s match up with Go Ahead Eagles in the Eredivisie, the Dutchman made clear that yes, things are happening, and yes, he’s excited about it.

“It’s no secret that I want to go to Liverpool,” said Slot. “The clubs are negotiating. We have to wait until an agreement is reached, but I have every confidence in that. I’d like to become the new Liverpool manager.

“The clubs are negotiating, so I am still on hold. We are waiting for an agreement to be reached, but I am confident of that.”

Bör bli officiellt snart, nästa vecka låter rimligt när det ändå i princip är klart.

Feyenoord vann idag och slutar 2:a i ligan sagt med 3 omgångar kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in