Citat:
Ursprungligen postat av
Halshuggning
Finns inte en chans att Antonie Conte kommer till Arsenal. Jag tror han kommer att passa som handsken i laget och bara att uttala att Conte är Arsenals tränare vattnar i munnen. Men han kommer att kräva minst 200 miljoner pund att spendera om han skall till Arsenal. Detta var anledningen till varför han stack från Inter. Han fick inte pengarna till att värva. Menar Arsenal allvar kommer Conte, annars blir det nog Graham Potter eller någon annan medioker tränare. Om kräftgången fortsätter med ännu fler förluster i september så lär Kroenke få svälja sin stolthet, och punga ut dom där 200 miljoner punden för att göra Arsenal till ett topplag igen.
Jag känner givetvis inte till vad Conte kommer att kräva för att ev ta över Arsenal, dock så har Conte själv uttalat att han vill tillbaks till tränarbänken så snabbt som öht. Men om Conte blir aktuell för jobbet som Arsenal boss om/när Arteta får kicken, så nyttar det inte att kräva tex 200m på transfers innan han ens har fått jobbet. Samtidigt så vet jag inte vilka klubbar det finns som Conte ska söka sig till om han kräver 200 millar på nya övergångar för att ens ta jobbet som manager, de flesta av storklubbarna i Europa har i dagsläget en relativt svag ekonomi. Men jag är personlig inte så förtjust i tanken på Conte som chef för the Gunners.
Oberoende av vem det än blir som kommer att få jobbet efter Pep-wannabe, så kommer fansen och förhoppningsvis även styrelsen att kräva/inse att vi måste nu gå för en väletablerad världsklassmanager. Orkar inte tanken på att ha ännu en apelsin som våran boss.