2021-08-30, 12:27
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Tänk om Arsenal hade haft den styrka att kunna ta poäng,eller ta vinna en match när de blir så utspelade som de blev typ mot City,
Hade varit kul om ngn av Uniteds spelare fick rött i den 35:e minuten igår..

Men du och Rojen menar väl säkert att Man Utd hade vinnit den matchen ändå.
Citera
2021-08-30, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Hade varit kul om ngn av Uniteds spelare fick rött i den 35:e minuten igår..

Men du och Rojen menar väl säkert att Man Utd hade vinnit den matchen ändå.

Nej hade Pogba,blivit utvisad,som han skulle,tror jag aldrig de hade klarat ta 3 poäng.

Vadå,tror du att Arsenal hade tagit poäng mot city med fullt manskap?
Citera
2021-08-30, 12:33
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Nej hade Pogba,blivit utvisad,som han skulle,tror jag aldrig de hade klarat ta 3 poäng.

Vadå,tror du att Arsenal hade tagit poäng mot city med fullt manskap?
Vart har jag påstått att vi hade tagit 1 eller 3p mot Man City om matchen hade genomförts 11 vs 11?
Citera
2021-08-30, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Lägg av med helt orimliga frågor som detta, givetvis så vet även du mitt syn på den «frågan».
Men ser du inte alls nån styrka i United när de vinner trots blir dominerade?det e ju inte en gång de händer,utan de händer handfulla matcher per säsong..
Citera
2021-08-30, 13:30
Medlem
Hunden007s avatar
vad är nästa steg för Arsenal?

vet man möt 2 lagen som jag tror kommer vara de 2 lagen som kämpar om ligasegern men för varje år så känns Arsenal att man längre och längre ifrån toppen.
Citera
2021-08-30, 13:33
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Kul och se att Tammy Abraham fått en bra start i Serie A. Riktigt fint fotarbete och assist fram till Romas andra mål igår.

// PoK
Citera
2021-08-30, 13:38
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Det kommer du ju inte få. Helt övertygad om att han kommer stoppa in 15-20 bollar, men absolut inte säker på att United som lag stärks av hans närvaro. Klar risk för ryggsäck.

Kan det här verkligen stämma?

Man tar alltså hela lönekostnaden från Juve, man betalar dessutom en ganska skaplig övergångssumma för en 36-årig Ronaldo och ger honom två års kontrakt?

Vad säger United-fansen om det här? Min tanke: Juve blåser er rejält. United borde kunnat få en sjukt mycket bättre deal.

Jag tycker det kommer anses som ett fiasko om United inte vinner Ligan och Cupen/FA. Man har värvat bra och kommer ha slängt ut jag vet inte hur mycket pengar. Många som ser det som ett fiasko när lag x köpt spelare för en y summa och inte vinner något. Men har man spelare med såna sjuka löner så ska det komma framgång, bara vad jag tycker så klart.

Ronaldo, £510,000
DDG, £375,000
Sancho, £350,000
Varane, £340,000

// PoK
Citera
2021-08-30, 14:02
Medlem
Finns inte en chans att Antonie Conte kommer till Arsenal. Jag tror han kommer att passa som handsken i laget och bara att uttala att Conte är Arsenals tränare vattnar i munnen. Men han kommer att kräva minst 200 miljoner pund att spendera om han skall till Arsenal. Detta var anledningen till varför han stack från Inter. Han fick inte pengarna till att värva. Menar Arsenal allvar kommer Conte, annars blir det nog Graham Potter eller någon annan medioker tränare. Om kräftgången fortsätter med ännu fler förluster i september så lär Kroenke få svälja sin stolthet, och punga ut dom där 200 miljoner punden för att göra Arsenal till ett topplag igen.
Citera
2021-08-30, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Man tar alltså hela lönekostnaden från Juve, man betalar dessutom en ganska skaplig övergångssumma för en 36-årig Ronaldo och ger honom två års kontrakt?

Vad säger United-fansen om det här? Min tanke: Juve blåser er rejält. United borde kunnat få en sjukt mycket bättre deal.

Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Jag tycker det kommer anses som ett fiasko om United inte vinner Ligan och Cupen/FA. Man har värvat bra och kommer ha slängt ut jag vet inte hur mycket pengar. Många som ser det som ett fiasko när lag x köpt spelare för en y summa och inte vinner något. Men har man spelare med såna sjuka löner så ska det komma framgång, bara vad jag tycker så klart.

Även jag är lite tveksam till hur mycket Ronaldo faktiskt kommer att tillföra laget, men samtidigt kan det bli riktigt hård kamp om CL-platserna och leder värvningen av Ronaldo till att det blir ett par extra poäng som räcker till en CL-plats är transfersumman typ betald av det plus merchförsäljning. Det är trots allt bara de fem första som är garanterade en plats i cuperna.

Jag har dock svårt att se att Man Utd är tillräckligt bra för att vinna vare sig Premier League eller Champions League. Visst har de värvat och de har värvat en del spelare som bör innebära framgång. Problemet är väl bara att det gäller de flesta av de övriga toppkonkurrenterna också.
(Min gissning är Chelsea tar den dubbeln.)
Citera
2021-08-30, 14:22
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Men ser du inte alls nån styrka i United när de vinner trots blir dominerade?det e ju inte en gång de händer,utan de händer handfulla matcher per säsong..
Var/när har jag hävdat att det inte finns ngn styrka i Man Utd? Men vinner man en match där motståndarlaget dominerar matchbilden totalt, så vinner man pga tur. Kort o gott
Citera
2021-08-30, 14:25
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
vad är nästa steg för Arsenal?

vet man möt 2 lagen som jag tror kommer vara de 2 lagen som kämpar om ligasegern men för varje år så känns Arsenal att man längre och längre ifrån toppen.
Första steget måste vara att vi får i ordning på våran trupp, dvs att alla våra spelare samt våra nysigneringar är fit for fight. I de tre första matcherna så har vi inte ställt med ett komplett lag.
Citera
2021-08-30, 14:40
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Finns inte en chans att Antonie Conte kommer till Arsenal. Jag tror han kommer att passa som handsken i laget och bara att uttala att Conte är Arsenals tränare vattnar i munnen. Men han kommer att kräva minst 200 miljoner pund att spendera om han skall till Arsenal. Detta var anledningen till varför han stack från Inter. Han fick inte pengarna till att värva. Menar Arsenal allvar kommer Conte, annars blir det nog Graham Potter eller någon annan medioker tränare. Om kräftgången fortsätter med ännu fler förluster i september så lär Kroenke få svälja sin stolthet, och punga ut dom där 200 miljoner punden för att göra Arsenal till ett topplag igen.
Jag känner givetvis inte till vad Conte kommer att kräva för att ev ta över Arsenal, dock så har Conte själv uttalat att han vill tillbaks till tränarbänken så snabbt som öht. Men om Conte blir aktuell för jobbet som Arsenal boss om/när Arteta får kicken, så nyttar det inte att kräva tex 200m på transfers innan han ens har fått jobbet. Samtidigt så vet jag inte vilka klubbar det finns som Conte ska söka sig till om han kräver 200 millar på nya övergångar för att ens ta jobbet som manager, de flesta av storklubbarna i Europa har i dagsläget en relativt svag ekonomi. Men jag är personlig inte så förtjust i tanken på Conte som chef för the Gunners.

Oberoende av vem det än blir som kommer att få jobbet efter Pep-wannabe, så kommer fansen och förhoppningsvis även styrelsen att kräva/inse att vi måste nu gå för en väletablerad världsklassmanager. Orkar inte tanken på att ha ännu en apelsin som våran boss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in