2021-11-01, 12:17
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Det vore hysteriskt kul om Conte tar Spurs asap och ordnar en fjärdeplats på Arsenals och Uniteds bekostnad, medan United sparkar Ole och saknar alternativ.

Säger jag som... neutral?
Lugn nu.... Det kommer inte att ske.

Senaste rapporterna som jag läste nu nyligen, tillsäger att sp*rs tog kontakt med Conte, men att Conte lade på luren när han insåg vilka det var som tog kontakt. Du ser, Tottenham försökte ju att anställa Conte redan i somras.

Men Conte är ju utan tvekan bästa tränaren som är ”ledig” på marknaden. Så det är ju bara naturligt att klubbar som är på utkik efter ny manager tar kontakt med Conte, detta gäller även för de mindre klubbarna som tex Tottenham.
Citera
2021-11-01, 12:21
Moderator
zanteras avatar
Fabrizio Romano on Twitter “Antonio Conte is ready to accept Tottenham proposal. Talks underway and understood to be ‘at final stages’ - salary and long term contract discussed but he seems convinced to say ‘yes’. ⚪️🇮🇹 #THFC “

Ole får väl räknas som en Spurs legend nu
Citera
2021-11-01, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Conte verkar vara nära att ta över. Känns inte alls som ett lag i hans stil, de är långt från kompletta och han har inte massa pengar att spendera. Om det blir av så lär ialf Kane vakna till liv igen.
Aldrig att Conte ta över ,samma nivå som Arsenal,han tar inte dessa klubbar med tång ens om inte han garanteras fria händer och ett No limit card för förbättra truppen.

1..2..3 hur kan du ens jämföra Tottenham och arsenal..
Citera
2021-11-01, 12:38
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Fabrizio Romano on Twitter “Antonio Conte is ready to accept Tottenham proposal. Talks underway and understood to be ‘at final stages’ - salary and long term contract discussed but he seems convinced to say ‘yes’. ⚪️🇮🇹 #THFC “

Ole får väl räknas som en Spurs legend nu

Man får anta att Spurs inledning på säsongen och sparkningen av Nuno gjort Levy och Spurs lite mer flexibla kring Contes önskemål om det stämmer.

Skulle Conte bli klar för Spurs skapar det lite huvudbry för United och Arsenal, som mycket väl kan ha sett Conte som näste man för deras projekt. Även om jag inte tror det hade varit en bra fit för iaf United, är det en manager i rätt kategori som tas bort från bordet.
Citera
2021-11-01, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson

Senaste rapporterna som jag läste nu nyligen, tillsäger att sp*rs tog kontakt med Conte, men att Conte lade på luren när han insåg vilka det var som tog kontakt. Du ser, Tottenham försökte ju att anställa Conte redan i somras.

Men Conte är ju utan tvekan bästa tränaren som är ”ledig” på marknaden. Så det är ju bara naturligt att klubbar som är på utkik efter ny manager tar kontakt med Conte, detta gäller även för de mindre klubbarna som tex Tottenham.
Han slängde nog på luren när Arsenal med försökte anställa honom,om Conte skulle bli klar för nån av de klubbarna så har han fått garantier på väldigt mycket.
Tror Pirlo känns mer troligt
Citera
2021-11-01, 12:41
Medlem
Ok..alla större italienska medier uppger Conte är klar för Tottenham...
Citera
2021-11-01, 12:48
Medlem
Citat:
Det lär säkert gå ett tag, men jag tror att Ramsdale är Englands nya nr 1 inom ett år.

Vilka andra (engelska) målisar är det som har visat samma klass som det Ramsdale har gjort i the Gunners under den sista tiden? Ramsdale är den bästa målvakten som England har haft sedan Seaman, även om Hart (i sin prime) var oxå rätt bra.
Där finns ju ett par exempel på spelare som gjort det extremt bra i andra lag och inte bara glimatat till i ett fåtal matcher,

Henderson's period i Sheffield är ett (även om Hendo's avslutade lån inte är den enda anledningen till Blades ras så är den definitivt med i den ekvationen). Lite intressant i fallet är ju att Ramsdale tog väl över posten från just Hendo i Blades.

Tom Heaton har ju presterat väldigt bra i de klubbar han varit i. Tyvärr för hans del så känns det som att han valde pengarna och tredjeplatsen i United före att spela regelbundet så han känns avskriven men frågan gällde de som presterat under tid. Kanske beror på skadan han fick och att Martinez har producerat som han gjort och då tjänar han bättre som 3e keeper i United.

Nick Pope i Burnley har ju i det laget gjort det massivt bra (har för mig att han ligger extremt högt i antal nollor).
Citera
2021-11-01, 13:17
Medlem
Citat:
Givetvis inte.. men fortsätter Ramsdale såhär, så tror jag att han kommer peta Pickford inom några mndr.
Så är det säkert. Problemet hittills med Ramsdale har ju varit just det att han inte presterat över tid. Han har varit bra, riktigt bra ibland, men sen har verkligheten kommit ikapp. Framför allt i Bournemouth. Sen kommer lite enkla misstag blandat med några riktigt bra räddningar.
Citera
2021-11-01, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Chelsea rycker lite då. Sjukt hur effektiva deras ytterbackar är. Var och varannan match gör antingen Chillwell, James aller Alonso mål. Ibland båda, eller som idag att en av dom gör två. Även mittbackar är produktiva vid fasta. Många olika målskyttar och har ett enormt djup, och en enorm bredd i laget och truppen. Saknar idag i princip hela anfallslinjen med Lukaku, Werner, Mount och Pulisic borta. Plus Kovacic på mitten.

Bara 3 insläppta. Varav en straff mot Liverpool. Och en turstuds från Jesus. Det tredje kommer jag inte ihåg. Stabila som fan och släpper till väldigt lite.
Senaste var också straff mot Southampton.
Citera
2021-11-01, 13:22
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:

Verkligheten vs Generalen:

Citat:
CONTE OFFERED 18-MONTH DEAL

Antonio Conte has been offered an 18-month contract by Tottenham, according to Sky in Italy.

The former Juventus, Chelsea and Inter Milan manager will be in London today to hold talks with the north London club.

Det blir kul att se hur din syn på Conte nu kommer svänga från "världsklass" till "överskattad sopa" om han går till Spurs eller United. Vi vet ju hur det lät för fem sekunder sen:

Citat:
Conte hade inte varit mitt förstaval, om jag fick välja bland alla världens managers, men Conte är utan tvekan den bästa managern som är ledig på marknaden ATM. Och därmed det giva valet.

Ska som sagt bli extra härligt att se alla lösa brainfarts här inne på FB när Conte presenteras som Arsenal’s nästa manager, can’t wait

Blir du med på ett personligt bet oss i mellan? Jag är villig till att 10.000 SEK på att Arteta får sparken inom 3 mnd, och att Conte blir hans ersättare.

Pallar du att sätta emot?
Citera
2021-11-01, 13:29
Medlem
EnLitenFryss avatar
Återstår att se om Conte hoppar på tåget, eller om han bara använder Spurs som hävstång för att sätta lite eld i baken på United.

Jag tror Conte kan bli en bättre fit i Spurs än United. Lär ta tid att få ordning på dem, men det är enklare att peta säg Dele Alli än Ronaldo.
Citera
2021-11-01, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Verkligheten vs Generalen:

Det blir kul att se hur din syn på Conte nu kommer svänga från "världsklass" till "överskattad sopa" om han går till Spurs eller United. Vi vet ju hur det lät för fem sekunder sen:

Han hoppas verkligen Conte blir klar för Arsenal före 4 december 😆😆😆
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in