2024-04-16, 17:52
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supportsverige
Sen när hatar Glenn er? Hatade han er i första omgången?
ACs straff 2019 i Malmö - faller utan kontakt
Schüllers röda på Friends 2021
ACs straff på Tele2, Cupsemin 2023 - AC faller billigt, utanför straffområdet

Finns 1000 ytterligare exempel.
Citera
2024-04-16, 17:54
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Finns inget att diskutera där heller, ingen domare missgynnar något lag. Sen att nivån på de olika domarna är av varierande kvalité kan definitivt diskuteras.

Vem anser du är den sämsta respektive bästa domaren i allsvenskan?
Citera
2024-04-16, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena

Hmm. Möjligt att han felat. Han såg inte ut att hata er i första omgången däremot - då är jag inte ens Blåvit.
Citera
2024-04-16, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena

Men snälla.

Jag gillar inte heller Djurgården , men att hävda att Nyberg skulle missgynna er för att han hatar er är ju totalt befängt . Klaga i så fall på regelboken om du nu ska ta ut din ilska på något .
Citera
2024-04-16, 18:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Vem anser du är den sämsta respektive bästa domaren i allsvenskan?

Bra fråga, jag gillar främst Ekberg, tycker han har en bra känsla för spelet och tillåter att man spelar på gränsen utan att han tappar nivån. Hade man frågat mig för några år sedan hade jag nog sagt Strömbergsson, han var helt fantastisk där ett tag, synd att de förstörde hans karriär.

Ogillar egentligen att säga sämst men om vi pratar om mindre bra domare hade jag nog sagt Pandzic (men han är väl inte aktiv längre) så säg Sjöberg, stör mig på att han har en tendens att alltid tappa sina matcher och oftast beror det på att det är just han som får matcherna att gå överstyr.

En bra up and coming domare tycker jag att Oscar Johnson varit. Dömer rättvist, har inte gjort några större misstag samtidigt som han visar en helt okej pondus trots att han är en nykomling i allsvenskan.
Citera
2024-04-16, 18:19
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Bra fråga, jag gillar främst Ekberg, tycker han har en bra känsla för spelet och tillåter att man spelar på gränsen utan att han tappar nivån. Hade man frågat mig för några år sedan hade jag nog sagt Strömbergsson, han var helt fantastisk där ett tag, synd att de förstörde hans karriär.

Ogillar egentligen att säga sämst men om vi pratar om mindre bra domare hade jag nog sagt Pandzic (men han är väl inte aktiv längre) så säg Sjöberg, stör mig på att han har en tendens att alltid tappa sina matcher och oftast beror det på att det är just han som får matcherna att gå överstyr.

En bra up and coming domare tycker jag att Oscar Johnson varit. Dömer rättvist, har inte gjort några större misstag samtidigt som han visar en helt okej pondus trots att han är en nykomling i allsvenskan.
Ekberg och Nyberg är bäst. Sedan vet jag inte om man kan kalla Mcdonken för "up and coming" längre men han håller på att utvecklas till en toppdomare.

Sämst helt utan konkurrens är Al-Hakim.

Bäst genom tiderna är Martin Hansson.
Citera
2024-04-16, 18:28
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Ekberg och Nyberg är bäst. Sedan vet jag inte om man kan kalla Mcdonken för "up and coming" längre men han håller på att utvecklas till en toppdomare.

Anders Frisk, tveklöst sämst genom tiderna. En viss herre i DFG blev omedelbart hjälte i hela landet när han valde att ta saker i egna händer och sparka ner horungen.

Det finns nog ingen i AIK led som inte jublade när den pajasen valde att gå i pension. Minns särskilt hur han tillät ett mål för apa i nått derby mot oss trots att linjemannen vinkar för offside för de 3(!) spelare som mycket riktigt stod offside i vårt straffområde. Att det där kräket fick döma Champions League är och förblir ett mysterium.
Citera
2024-04-16, 18:31
Avslutad
Citat:

Hansson var riktigt bra, ja. Jag tycker att Jonas Eriksson var bra på sin tid, innan egot tog över.
Citera
2024-04-16, 18:41
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Hansson var riktigt bra, ja. Jag tycker att Jonas Eriksson var bra på sin tid, innan egot tog över.
Gillade aldrig Eriksson. Min uppfattning var att han alltid tittade på vilket lag som var störst och hade flest fans och dömde sedan efter det för att bli populär bland så många som möjligt. Var hopplöst för mindre lag när han dömde. Blir faktiskt fortfarande provocerad när jag ser honom som expert i studios.
Senast redigerad av trazkei 2024-04-16 kl. 18:43.
Citera
2024-04-16, 18:43
Medlem
Londons avatar
Citat:
Detta måste vara ett sarkastiskt svar på förra årets highlights-paket för Bergvall mot Häcken? Annars är det extremt sorgligt.

https://www.youtube.com/watch?v=Jsz106Hl0sw

Om det är seriöst så är det utan konkurrens det fattigaste jag sett i hela mitt liv. Och jag är ändå klädd i en tunna. Sålde iofs spegeln.

Haha! Hoppas den täcker kulan iaf (och nej jag pratar inte om ngn mage)

Citat:

Sämst utan konkurrens är omöjligt så länge Klitte Klitorius dömer.

Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Anders Frisk, tveklöst sämst genom tiderna. En viss herre i DFG blev omedelbart hjälte i hela landet när han valde att ta saker i egna händer och sparka ner horungen.

Det finns nog ingen i AIK led som inte jublade när den pajasen valde att gå i pension. Minns särskilt hur han tillät ett mål för apa i nått derby mot oss trots att linjemannen vinkar för offside för de 3(!) spelare som mycket riktigt stod offside i vårt straffområde. Att det där kräket fick döma Champions League är och förblir ett mysterium.

Haha. Man undrar ju lite vad TT har för sig idag. ”Sparken” var rätt gay.
Citera
2024-04-16, 19:16
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu

Hellre sjuk än Frisk...
Citera
2024-04-16, 19:22
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Gillade aldrig Eriksson. Min uppfattning var att han alltid tittade på vilket lag som var störst och hade flest fans och dömde sedan efter det för att bli populär bland så många som möjligt. Var hopplöst för mindre lag när han dömde. Blir faktiskt fortfarande provocerad när jag ser honom som expert i studios.
Sinnessjuk populism av Eriksson i bedömningen av 3-3 straffen på Tele2.

Där är vi eniga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in