2024-09-12, 11:17
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Tre gräslag ut... Ni är Götets Hammarby. Alla gräsälskande hipsters bor i Majorna tillika Häckens supportrar.

Öhhh nä. GAIS är Göteborgs Bajen och dom bor i Majorna. Du har nog sniffat lite för mycket lim idag. GAIS och Häcken är alltså inte samma lag.

Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Snygg spridning i poäng på plats 2–7. Skönt att ha det klart så man kan avnjuta serien för rent underhållningsvärde nu på slutet.

Lite lustigt att det bara kommer skilja 5p mellan plats 2 och plats 8. Men mitt jobb är inte att skapa framtiden, jag kan bara berätta vad som kommer hända. *smiley med trollkarlshatt*

Citat:
Ursprungligen postat av London
Snyggt!

Nu har du nog supit till det gubbe. 38 pinnar och en plats mellan GAIS och BP är väl mer troligt för DIF?
Ja. Det kan man tycka. Men jag antar att det kommer dyka upp några turliga poäng här och var? Min stora förhoppning är ju att jag sett fel på någon seger för er så att ni ändå missar topp-5. Men som sagt var så låter det jävligt långsökt.
Citera
2024-09-12, 11:20
Medlem
Min tabell blev rätt tråkig, då tippade jag ändå en del efter tabelläget inför sista matcherna och gav fördel till sämre lag med mycket att spela för. Min marginal för MFF blev för övrigt 14p.

MFF, Bajen, Diffen i topp och Göteborg, VSK, HBK i botten, dom två sista blev avsågade, kändes som sjukt tuffa spelscheman. Det som stack ut var att vem som får kvala avgörs i sista med fyra lag inblandade alla runt 30-strecket. Känns som jag överskattar Kalmar dock. I övrigt åkte GAIS kana ned till 10:e plats medan Häcken, Mjällby och Ellos går en kamp om fjärdeplatsen. Mitt Sirius blev åtta som ifjol, men en poäng bättre, baby steps..
Citera
2024-09-12, 11:44
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Tack!

Här kommer facit då. Några oväntade placeringar får jag säga. Bajen som jag hade som solklar tvåa kommer sjunka i tabellen. DIF kommer på något visa lösa en Europaplats? 🤔 Nästan så man tror att jag tippat fel någonstans även om det låter jäkligt dumt.

1.MFF 69
2.Elfsborg 54
3.Djurgården 54
4.Mjällby 54
5.AIK 53
6.Hammarby 51
7.Häcken 50
8.Sirius49
9.GAIS 39
10.BP
11.Västerås
12.Norrköping
13.Blåvitt
14.Värnamo 25
15.Kalmar 25
16.Halmstad 24
Du tippar alltså att du med en poängs marginal mot ditt eget häcken tvingas ha en bajenavatar hela nästa år?
Citera
2024-09-12, 11:46
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Du tippar alltså att du med en poängs marginal mot ditt eget häcken tvingas ha en bajenavatar hela nästa år?

Nå vi har tio bättre i målskillnad också så låt det vara två poäng
Citera
2024-09-12, 12:08
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo

*Förutspår.

Pöbeln tippar.
Citera
2024-09-12, 12:25
Avslutad
Citat:
Öhhh nä. GAIS är Göteborgs Bajen och dom bor i Majorna. Du har nog sniffat lite för mycket lim idag. GAIS och Häcken är alltså inte samma lag.

Nä, det har jag koll på. GAIS är bäst i Göteborg, medan Häcken är väcken.
Citera
2024-09-12, 12:31
Medlem
Ponne har deltagit i en gruppchatt men låter som om han rånat några snälla tanter på ett symöte.
Reaktionerna efter chattgate är out of this world.
Senast redigerad av TomasoRocchi 2024-09-12 kl. 12:48.
Citera
2024-09-12, 14:21
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Nä, det har jag koll på. GAIS är bäst i Göteborg, medan Häcken är väcken.
Skört inlägg från limdimman AIP, skört....
Citera
2024-09-12, 20:34
Medlem
Skarparattarns avatar
Fan vad härligt att det börjar igen i helgen!
Citera
2024-09-12, 21:22
Medlem
Citat:
Tre gräslag ut... Ni är Götets Hammarby. Alla gräsälskande hipsters bor i Majorna tillika Häckens supportrar.
Är inte Häcken med Göteborgs BP?
😢

Citat:
Tack!

Här kommer facit då. Några oväntade placeringar får jag säga. Bajen som jag hade som solklar tvåa kommer sjunka i tabellen. DIF kommer på något visa lösa en Europaplats? 🤔 Nästan så man tror att jag tippat fel någonstans även om det låter jäkligt dumt.

1.MFF 69
2.Elfsborg 54
3.Djurgården 54
4.Mjällby 54
5.AIK 53
6.Hammarby 51
7.Häcken 50
8.Sirius49
9.GAIS 39
10.BP
11.Västerås
12.Norrköping
13.Blåvitt
14.Värnamo 25
15.Kalmar 25
16.Halmstad 24
Jag var lite mer tveksam till om Malmö behåller skärpan efter att säkrat guldet. Slår inte desperation klass i sista omgångarna?
Citera
2024-09-12, 21:48
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Om du känner dig träffas så kan jag inte göra så mycket åt det. Att tro att två djurgårdare och en assistent påverkar uttagningen är helt världsfrånvänt. De är där för att vinna matcher och rädda sina fotbollskarriärer. Ni menar på allvar att de medvetet skulle göra sina jobb svårare än vad som är nödvändigt? Likadant med folk som på allvar tror att SvMFF är en riktig grej, du kan lika gärna säga att de har något på spåret, för det är exakt så ni låter...

Det är sådana som du och dina gelikar som förminskat värdet i att vara MFF:are genom att ha noll självinsikt. Jag förstår att det är svårt att tro på detta men förr i tiden uppskattades Malmösupportrar av övriga fotbollssverige. Vi har alltid varit dryga men det var alltid med glimten i ögat. Nu är ögat precis som näsan stulet och glimten ersatts av en bortskämd självgodhet utan någon ödmjukhet.

För övrigt håller jag med den överlägset bästa MFF-skribenten här, mishima, spelare som representerar MFF bör inte spela i landslaget, basta. De ska endast fokusera på att göra oss till Sveriges bästa fotbollsförening.

Eftersom mitt inlägg var det enda som var nära att likna en teori överhuvudtaget så är det svårt att inte bli träffad. Var lite rakryggad.

Hur kan värdet av att vara MFFare förminskas av vad någon skriver på ett forum? Något av det dummaste jag läst i denna tråden. Om det är något som är ett hot mot MFF som förening och skadar oss på riktigt, så är det när grupperingar står på norra och söker bråk med andra supportergrenar. Detta samtidigt som samma gruppering anammat en nazikultur där man heilar och sysslar med annat skit. Denna gruppering vill du ju inte prata om...jag vet varför.

Förr förr förr...målstolparna har förflyttats och tiderna har förändrats. Stockholmare med sitt extrema skåne- och specifikt malmöhat får faktiskt ta att gemene MFFares tidigare ödmjukhet förbytts mot självgodhet. Varför ska vi be om ursäkt och visa ödmjukhet mot dem som skarpt ogillar oss och pratar ner oss i alla möjliga sammanhang?
Citera
2024-09-12, 22:01
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
SVFFs Allmänna känns otroligt överskattade just nu. De har fåfjuttat in ett par bollar mot lag i bottenstriden. De blir inte ens bästa gulsvarta lag i år.

Ni blir bästa blårandiga lag i år trots 0-4 mot MFF.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in