Citat:
Ursprungligen postat av
AIP
Om du känner dig träffas så kan jag inte göra så mycket åt det. Att tro att två djurgårdare och en assistent påverkar uttagningen är helt världsfrånvänt. De är där för att vinna matcher och rädda sina fotbollskarriärer. Ni menar på allvar att de medvetet skulle göra sina jobb svårare än vad som är nödvändigt? Likadant med folk som på allvar tror att SvMFF är en riktig grej, du kan lika gärna säga att de har något på spåret, för det är exakt så ni låter...
Det är sådana som du och dina gelikar som förminskat värdet i att vara MFF:are genom att ha noll självinsikt. Jag förstår att det är svårt att tro på detta men förr i tiden uppskattades Malmösupportrar av övriga fotbollssverige. Vi har alltid varit dryga men det var alltid med glimten i ögat. Nu är ögat precis som näsan stulet och glimten ersatts av en bortskämd självgodhet utan någon ödmjukhet.
För övrigt håller jag med den överlägset bästa MFF-skribenten här, mishima, spelare som representerar MFF bör inte spela i landslaget, basta. De ska endast fokusera på att göra oss till Sveriges bästa fotbollsförening.
Eftersom mitt inlägg var det enda som var nära att likna en teori överhuvudtaget så är det svårt att inte bli träffad. Var lite rakryggad.
Hur kan värdet av att vara MFFare förminskas av vad någon skriver på ett forum? Något av det dummaste jag läst i denna tråden. Om det är något som är ett hot mot MFF som förening och skadar oss på riktigt, så är det när grupperingar står på norra och söker bråk med andra supportergrenar. Detta samtidigt som samma gruppering anammat en nazikultur där man heilar och sysslar med annat skit. Denna gruppering vill du ju inte prata om...jag vet varför.
Förr förr förr...målstolparna har förflyttats och tiderna har förändrats. Stockholmare med sitt extrema skåne- och specifikt malmöhat får faktiskt ta att gemene MFFares tidigare ödmjukhet förbytts mot självgodhet. Varför ska vi be om ursäkt och visa ödmjukhet mot dem som skarpt ogillar oss och pratar ner oss i alla möjliga sammanhang?