Citat:
Ursprungligen postat av
snillet_1
Var inne och läste på Pekings forum, Gnällbänken, tidigare idag efter förlusten. Gång på gång dyker Peter Hunts namn upp och det så kallade "Kamratupproret" där han avpolleterades så att säga. Känns som en tagg och spricka som fortfarande sitter djupt i föreningen och folket kring den. Det kan inte vara positivt för nån, det förgiftar ju allt. Innan man löst det, hur det nu skulle gå till, gissar jag att kräftgången kommer att fortsätta.
Norrköping har för övrigt en jävligt brokig trupp och den där Höög Jansson kan jag inte förstå att han har startat två matcher i rad.
Får väl ändå förstå de uppgivna Peking supportrarna, Hunt var givetvis inte perfekt och kanske var ett måste att göra sig av med honom med tanke på arbetsmiljö på kontoret (kanske inte den lättaste att arbeta med). Men som fotbollsklubb överpresterade Norrköping många år med Hunt i toppen.
Hoppa fram till när nuvarande styrelse tagit över så har ju allt gått fel, dåliga värvningar, tränarrekryteringar de själva inte riktigt verkar tro på långsiktigt och de enda någorlunda hyfsade spelarna de lyckas värva är oftast på lån.
En klubb utan vision och plan med en styrelse som inte verkar ha någon som helst koll på hur en fotbollsklubb ska styras.
Om jag var Peking supporter skulle jag varit väldigt orolig och försökt på alla sätt som är möjliga att avsätta styrelsen och få in något vettigt på de fotbollskompetens styrande positionerna.
Lite som AIK gjorde förra året med en riktigt vass sportchef in som har en hel del fotbollstänk och som kan komma in med ett mandat att rensa ut det som förgiftar klubben.