2024-04-06, 23:22
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Ja, kollade statistiken lite snabbt för Norrköpings båda matcher nu. Dom var klart bättre med i matchen mot MFF. Nu mot Mjällby blev dom totalt överkörda.

EDIT: Ey va fan. Glömde ju.

MVH: Serieledarna.

Den titeln får ni hålla åt oss tills imorgon
Citera
2024-04-07, 00:47
Medlem
snillet_1s avatar
Var inne och läste på Pekings forum, Gnällbänken, tidigare idag efter förlusten. Gång på gång dyker Peter Hunts namn upp och det så kallade "Kamratupproret" där han avpolleterades så att säga. Känns som en tagg och spricka som fortfarande sitter djupt i föreningen och folket kring den. Det kan inte vara positivt för nån, det förgiftar ju allt. Innan man löst det, hur det nu skulle gå till, gissar jag att kräftgången kommer att fortsätta.

Norrköping har för övrigt en jävligt brokig trupp och den där Höög Jansson kan jag inte förstå att han har startat två matcher i rad.
Senast redigerad av snillet_1 2024-04-07 kl. 00:50.
Citera
2024-04-07, 01:11
Medlem
Black.Panthers avatar
känns lite kasst att bara fixa oavgjort mot BP.

Det är såna här matcher man helst ska vinna för att kunna slåss om de finare platserna.

Får vinna resten av derbyn så blir vi bäst i stan igen.
Citera
2024-04-07, 02:18
Medlem
OleYellers avatar
DIF’s straff mot IFK Göteborg är rätt av domaren att ta. BP’s mot gnaget är feldömd men fin ändå.
Citera
2024-04-07, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Får vinna resten av derbyn så blir vi bäst i stan igen.

Bäst i stan titeln eller?

Alltid haft svårt att förstå varför detta ”bäst i stan” alltid kommer upp?
Inte märkt av detta i göteborgsområdet (kanske missat) men verkar vara en sthlm grej, jag fattar att man försöker slåss om Europa platser osv men bäst i stan ger ju verkligen ingenting mer än lite pikar på jobbet?

Kanske är du ironisk efter 1 poäng och minimala chanser till titeln detta år så kanske felriktat men känns som en orimligt viktig grej för sthlm klubbarna med vunna derbyn och bäst i stan? Varför är detta så viktigt? Det enda någon kommer ihåg är titlar och Europa framgångar.
Citera
2024-04-07, 03:13
Medlem
Teus avatar
Så fort vi rånas på två poäng sitter Söderfamily i tråden, och håller händer samtidigt som dom pratar om rättvisa.

HIFDIF är på riktigt.
Citera
2024-04-07, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Var inne och läste på Pekings forum, Gnällbänken, tidigare idag efter förlusten. Gång på gång dyker Peter Hunts namn upp och det så kallade "Kamratupproret" där han avpolleterades så att säga. Känns som en tagg och spricka som fortfarande sitter djupt i föreningen och folket kring den. Det kan inte vara positivt för nån, det förgiftar ju allt. Innan man löst det, hur det nu skulle gå till, gissar jag att kräftgången kommer att fortsätta.

Norrköping har för övrigt en jävligt brokig trupp och den där Höög Jansson kan jag inte förstå att han har startat två matcher i rad.

Får väl ändå förstå de uppgivna Peking supportrarna, Hunt var givetvis inte perfekt och kanske var ett måste att göra sig av med honom med tanke på arbetsmiljö på kontoret (kanske inte den lättaste att arbeta med). Men som fotbollsklubb överpresterade Norrköping många år med Hunt i toppen.
Hoppa fram till när nuvarande styrelse tagit över så har ju allt gått fel, dåliga värvningar, tränarrekryteringar de själva inte riktigt verkar tro på långsiktigt och de enda någorlunda hyfsade spelarna de lyckas värva är oftast på lån.

En klubb utan vision och plan med en styrelse som inte verkar ha någon som helst koll på hur en fotbollsklubb ska styras.
Om jag var Peking supporter skulle jag varit väldigt orolig och försökt på alla sätt som är möjliga att avsätta styrelsen och få in något vettigt på de fotbollskompetens styrande positionerna.

Lite som AIK gjorde förra året med en riktigt vass sportchef in som har en hel del fotbollstänk och som kan komma in med ett mandat att rensa ut det som förgiftar klubben.
Citera
2024-04-07, 03:48
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Bäst i stan titeln eller?

Alltid haft svårt att förstå varför detta ”bäst i stan” alltid kommer upp?
Inte märkt av detta i göteborgsområdet (kanske missat) men verkar vara en sthlm grej, jag fattar att man försöker slåss om Europa platser osv men bäst i stan ger ju verkligen ingenting mer än lite pikar på jobbet?

Kanske är du ironisk efter 1 poäng och minimala chanser till titeln detta år så kanske felriktat men känns som en orimligt viktig grej för sthlm klubbarna med vunna derbyn och bäst i stan? Varför är detta så viktigt? Det enda någon kommer ihåg är titlar och Europa framgångar.

Alltid extra skönt att tvåla dit våra konkurrenter. Spöa Sirius och Värnamo är inte samma känsla även om alla poäng är viktiga.

Vi ger inte upp efter enbart två matcher, ni bönder ska få er en match om Europa platserna
Citera
2024-04-07, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Alltid extra skönt att tvåla dit våra konkurrenter. Spöa Sirius och Värnamo är inte samma känsla även om alla poäng är viktiga.

Vi ger inte upp efter enbart två matcher, ni bönder ska få er en match om Europa platserna

Nää man ska aldrig ge upp 👍

Mest det eviga ”bäst i stan” fokuset från Sthlm klubbarna jag aldrig förstått även om det förmodligen känns som 6 poäng efter en derby vinst.
Jajja kanske måste ha en stark konkurrent i samma stad för att på riktigt förstå, något jag kan känna är något som saknas här även om det ibland kan vara skönt att ha hela staden i sina egna färger.
Citera
2024-04-07, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Förvisso, men inte så lätt att försvara om man ser ut som en Monty Python-medlem i tvångströja. Det påverkar balansen och rörligheten. Plus att det ser löjligt ut. Inte verkar det vara så effektivt heller ...

Finns det statistik på hur bra detta sätt att försvara är jämfört det traditionella med "fria" armar?
Är det värt att dra på sig en straff för att undvika se löjlig ut?
Citera
2024-04-07, 06:03
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Jesper Gustavsson sa samma sak i intervjun efter matchen och han spelade sin första allsvenska match med Mjällby för 11 år sen. Kommentatorerna öste också lovord över dom. En frågade om Mjällby kunde vara med och hugga om Europaplatserna.
Och jag har väldigt svårt att säga emot också. Tror inte att jag sett dom spela bättre.
https://www.fotmob.com/sv/matches/mjallby-vs-ifk-norrkoping/29sxgh#4382422
Spelarbetygen säger ju en del. Dom 9 hösta betygen går till Mjällby. Sen Oskar Jansson och därefter dom två sista startspelarna i Mjällby.
Ni kan slåss om guld i år. Det är tydligt att ni behärskar olika matchplaner och kan utföra dom helt perfekt. Ni känns kompletta. Ramstarkt försvar som börjar redan uppe vid Mördarn och Johansson. Ett otroligt spelskickligt mittfält som också vinner mycket boll. Det enda man kan klaga på igår är effektiviteten i avsluten. Denna matchen borde slutat minst 6-0. Framförallt Johansson fortsätter visa att han är en usel avslutare men helvete vad bra han var i spelet igår! Aldrig varit särskilt förtjust i honom tidigare.

Hatten av, det var en otrolig underhållning alla som såg matchen bjöds på. Ni är definitivt på riktigt i år! Blir förvånad om ni åtminstone inte är med och slåss om Europaplatser hela vägen in i kaklet. Och som sagt, jag blir inte chockad om ni tar guld.
Senast redigerad av trazkei 2024-04-07 kl. 06:18.
Citera
2024-04-07, 06:07
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Nu har han tillochmed Guds budbärare efter sig stackars Alm. Låter inte bra att han spelar med små pojkar på plan istället för generaler likt hans son. Missade iförsig när Amadeus befordrades till general. Men vem är jag att ifrågasätta Guds utsända? Men erkänner mig besegrad i tipset vem som först får sparken. Hellberg får nöja sig med silverpengen så får Alm ta på sig kungakronan.
Det syntes från månen att Alm skulle få sparken först. Vilken meningslös butter liten skitsopa han är.

För övrigt visade Alm i halvtidsintervjun att han tänker ta "årets skithög" helt utan konkurrens också när han kommer ut helt butter och hånar sina spelare i direktsändning över att "dom blir ledsna" hela tiden.

Att den mannen är allsvensk tränare är ett skämt! Bättre att han skriver en till bok som ingen läser...
Senast redigerad av trazkei 2024-04-07 kl. 06:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in