2024-04-08, 14:26
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boppes50
Ska det vara den här Diana?
Ja det är det. Framgår i förundersökningen.
Citera
2024-04-08, 16:20
Medlem
Det kokar i mig av att läsa förhören med den här idioten. Sättet han försöker styra förhören, hur äckligt kaxig han är. Tycker generellt att förhörsledarna är väldigt toleranta mot hans bullshit, med undantag för gången han säger till en av dem att hon har "fiskögon", vackra blå ögon men ingenting bakom dem (fritt citerat ut minnet) och FL frågar vad fan han menar med fiskögon och vad det har med förhöret att göra.
Hoppas någon sätter den här äcklige skitungen på plats i fängelset.
Citera
2024-04-08, 18:08
Medlem
Håller helt med dig! Läste färdigt hela (!) förhöret under helgen och kan bara instämma. Narcissist, psyko alt sociopat utan medömkan...och tror verkligen att han är nåt. Vid flera tillfällen uttrycker han själv vad smart han är och man vill bara nita skärmen! Bara jag, jag, jag o inte en gång uttrycker han sorgsenhet o ånger av det som hänt. Ett jävla tjat på han vad länge han suttit o framhäver att polisen/åklagaren inte har kommit med konkreta bevis. Alltså det är så patetiskt, han är helt jävla tappad o fattar absolut noll. Sättet han uttrycker sig är tamejfan som en förståndshandikappad. Ehh...ehhh...liksom...vad heter det...fy fan vilket jävla avskum. Det där med fiskögonen som nämns är intressant också. Visar vilket intellekt han besitter! Hoppas också på fängelsekarma för han resterande dagar på denna planet
Citera
2024-04-08, 18:30
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monisnio
Du kommer med undanflykter och kommer med rasistiska påståenden som saknar substans. Detta är tröttsamt. När argumenten tar slut angriper du läsförståelsen. Du har inte bemött mina frågor. Om du menar på att GM haft hedersmotiv och hans bakgrund spelar roll, hänvisa mig till ett enda fall som liknar detta mer än att du tycker det. (Detta utifrån dina egna påståenden, att det är en sluten grupp med uttalad klan-och hederskultur borde det finns fler fall än bara 1 fall i världen).
Jag tänker lämna diskussionen där.

Oavsett så hoppas jag på att GM får livstid och anhöriga till BO får rättvisa. Det vore väldigt skrämmande om han döms till annat än livstid.

Din läsförståelse är så rutten att man kan tro att du är invandrare. Du har fått svar på varenda fråga men pga din ruttna läsförståelse så ser du inte att du fått svar. Samma ruttna läsförståelse får dig att läsa in rasism, det finns ingen rasism i mina poster. Bra idé dock att du lämnar diskussionen och ja, om GM bedöms skyldig bör han få ej tidsbestämt straff.

Fråga till tråden:
Är förhandlingsdatum bestämt?
Citera
2024-04-08, 21:08
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
På onsdag börjar rättegången:
https://www.domstol.se/globalassets/filer/domstol/orebro_tingsratt/schema/schema39.pdf

Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Din läsförståelse är så rutten att man kan tro att du är invandrare. Du har fått svar på varenda fråga men pga din ruttna läsförståelse så ser du inte att du fått svar. Samma ruttna läsförståelse får dig att läsa in rasism, det finns ingen rasism i mina poster. Bra idé dock att du lämnar diskussionen och ja, om GM bedöms skyldig bör han få ej tidsbestämt straff.

Fråga till tråden:
Startar på onsdag.
Citera
2024-04-08, 21:15
Medlem
Citat:

Fråga till tråden:

Har du mens eller vad är grejen? Det är så tydligt att du besvarar utifrån fördomar och rasistiska idéer du bär på, lämna det helt åt sidan så kan jag kanske ta dig mer seriöst. Om jag har fel och du har rätt, så bör du kunna hitta betydligt fler fall än 1 i denna etniska grupp som du talar så varmt om, i synnerhet om du vill påvisa ett sammanband mellan GMs bakgrund och detta hemska brott. Har du ens läst FUP? Tycker du inte att GM framstår som störd och narcissistisk? Eller anser du att personlighetsstörningar enbart kan appliceras på vita gärningsmän?

Jag tänker inte utbilda dig i vad rasism är, du bor trots allt i ett land där böcker är gratis. Men fortsätt välj att vara ignorant.
Citera
2024-04-08, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThaKeZo
Håller helt med dig! Läste färdigt hela (!) förhöret under helgen och kan bara instämma. Narcissist, psyko alt sociopat utan medömkan...och tror verkligen att han är nåt. Vid flera tillfällen uttrycker han själv vad smart han är och man vill bara nita skärmen! Bara jag, jag, jag o inte en gång uttrycker han sorgsenhet o ånger av det som hänt. Ett jävla tjat på han vad länge han suttit o framhäver att polisen/åklagaren inte har kommit med konkreta bevis. Alltså det är så patetiskt, han är helt jävla tappad o fattar absolut noll. Sättet han uttrycker sig är tamejfan som en förståndshandikappad. Ehh...ehhh...liksom...vad heter det...fy fan vilket jävla avskum. Det där med fiskögonen som nämns är intressant också. Visar vilket intellekt han besitter! Hoppas också på fängelsekarma för han resterande dagar på denna planet

Exakt min bild också av GM. Det är helt otroligt att han inte visar eller uttrycker sorgsenhet.
Citera
2024-04-08, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ping123
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/pojkvannens-hemliga-chatt-fore-mordet-pa-saga/

På expressen nu om den andra tjejen GM hade relation med. Han ska bett henne att sparka BO i magen. Sjukt! Varför diskuterar ingen här den andra relationen GM hade?

Jag reagerade också på detta och man kan ju undra om hon spelat in en större roll än vad man tror. Hela deras relation framstår som mycket suspekt.
Citera
2024-04-08, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monisnio
Jag reagerade också på detta och man kan ju undra om hon spelat in en större roll än vad man tror. Hela deras relation framstår som mycket suspekt.

Håller med dig här också! Inte läst alla förhören med henne men det är en del oegentligheter. Verkar vela fram o tillbaka väldigt mycket! Känslor, inte känslor, han e jättefin, han är galen...kändes konstigt det jag läst hittills så funderat om hon haft en större betydelse för allt. Påpekar även psykologiska issues som hon har, så känns inte helt stabil i största allmänhet
Citera
2024-04-09, 01:03
Medlem
landbandys avatar
Om en tjej vill ha / behålla barnet och killen inte vill bli pappa och ej behålla barnet ,så antar jag att det blir riktigt mycket bråk om det hela .
( Om det nu var så det var ? )

För honom kan det ha blivit så stort och övermäktigt ( jobbigt känsla ,jobbig tanke ) så att han inte visste vad han skulle ta sig till ?

Att försöka hitta en utväg ur det hela gick liksom inte, och då fanns det för honom ingen annan väg att gå -

därför gjorde han som han gjorde ?

Antar att det var så ?

Men vet ju inte så det är ju en spekulation enbart .

Det klart att det är stort och mycket att bli förälder och om den ene parten inte känner att det känns rätt ,där och då, så är det ju klart att killen fick panik .
Inte konstigt alls .

Man funderar ju på OM Saga verkligen ihop med honom, planerat detta ,eller om det hände oplanerat ?

För det är en himla skillnad på de två sakerna :

Om det var planerat så hade de ju bestämt det ihop = trygga i sin framtida plan ....

Men om det var oplanerat så uppstår hos killen, både rädsla över den nya situationen ,vad folk skall tycka ,om man blir utfryst ,om man kommer trivas i det nya livet som detta innebär ,alla uppoffringar som måste göras och att behöva agera förälder, resten av sitt liv. Att aldrig kunna komma undan !
= STOR PANIK !

Så allt blev så stort och för mycket ,inte lätt att tackla alls !..........
Vad gör man i ett sådant läge som kille ?
Typ i panik- läge .....

(Spekulationer)

Kan tänka mig att många killar haft panik i sina liv när de gjort någon med barn och sen kanske inte velat ha barn just då i livet kanske inte heller med den tjej som är gravid , och ändå förstått att om ca 9 månader är de pappa varken de vill eller inte .....
Panikkänsla !

Försöker bara beskriva hur det kan kännas för en kille som gjort någon gravid ....

Försvarar ingen ,dömer ingen, utan försöker bara förstå hur det kan kännas i en sådan här situation .....
Senast redigerad av landbandy 2024-04-09 kl. 01:44.
Citera
2024-04-09, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Om en tjej vill ha / behålla barnet och killen inte vill bli pappa och ej behålla barnet ,så antar jag att det blir riktigt mycket bråk om det hela .
( Om det nu var så det var ? )

För honom kan det ha blivit så stort och övermäktigt ( jobbigt känsla ,jobbig tanke ) så att han inte visste vad han skulle ta sig till ?

Att försöka hitta en utväg ur det hela gick liksom inte, och då fanns det för honom ingen annan väg att gå -

därför gjorde han som han gjorde ?

Antar att det var så ?

Men vet ju inte så det är ju en spekulation enbart .

Det klart att det är stort och mycket att bli förälder och om den ene parten inte känner att det känns rätt ,där och då, så är det ju klart att killen fick panik .
Inte konstigt alls .

Man funderar ju på OM Saga verkligen ihop med honom, planerat detta ,eller om det hände oplanerat ?

För det är en himla skillnad på de två sakerna :

Om det var planerat så hade de ju bestämt det ihop = trygga i sin framtida plan ....

Men om det var oplanerat så uppstår hos killen, både rädsla över den nya situationen ,vad folk skall tycka ,om man blir utfryst ,om man kommer trivas i det nya livet som detta innebär ,alla uppoffringar som måste göras och att behöva agera förälder, resten av sitt liv. Att aldrig kunna komma undan !
= STOR PANIK !

Så allt blev så stort och för mycket ,inte lätt att tackla alls !..........
Vad gör man i ett sådant läge som kille ?
Typ i panik- läge .....

(Spekulationer)

Kan tänka mig att många killar haft panik i sina liv när de gjort någon med barn och sen kanske inte velat ha barn just då i livet kanske inte heller med den tjej som är gravid , och ändå förstått att om ca 9 månader är de pappa varken de vill eller inte .....
Panikkänsla !

Försöker bara beskriva hur det kan kännas för en kille som gjort någon gravid ....

Försvarar ingen ,dömer ingen, utan försöker bara förstå hur det kan kännas i en sådan här situation .....
Det var inte planerat det hände oplanerat, han ville inte ha barnet och sa det upprepande gånger.
Men panik och döds en människa för något sånt? han hade kunnat lämna henne ifred.
Jäkla äckel
Citera
2024-04-09, 07:54
Medlem
Citat:

Fråga till tråden:

Onsdag den 10 april 2024 kl. 09:00–16:30
Torsdag den 11 april 2024 kl. 09:00–16:30
Måndag den 15 april 2024 kl. 09:00–16:30
Tisdag den 16 april 2024 kl. 09:00–16:30
Onsdag den 17 april 2024 kl. 09:00–16:30
Onsdag den 24 april 2024 kl. 09:00–16:30
Torsdag den 25 april 2024 kl. 09:00–16:30
Måndag den 29 april 2024 kl. 09:00–16:30
Måndag den 6 maj 2024 kl. 09:00–16:30
Måndag den 13 maj 2024 kl. 09:00–16:30