2024-06-10, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
PrimeCrime brukar ha samma innehåll i appen som på youtube, skillnaden är reklamen.
Slutpläderingarna spelas normalt inte in (tyvärr.)

Vet du varför de inte spelas in?
Citera
2024-06-10, 21:54
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humanpeople123
Hon visste inte om graviditeten men hade ändå stor påverkan tyvärr... men går nog inte döma henne för åsikter om Am*ns sätt o leva, men all rätt att hon borde vara orolig o hålla koll på honom men blev tyvärr i negativ bemärkelse i detta fallet.

Du kan inte skuldbelägga mamman för sonens aktiviteter och olika val här i livet.

S*gas mamma vittnade i rätten att 22-åringens familj visste inget om graviditeten och att de planerade att flytta ihop.
Citera
2024-06-10, 22:02
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasse9393931
Varför är inte gm mamma blivit dömd? Hon verkar ju ha varit en väldigt stor påverkan.

Hon visste inte graviditeten och att sonen och S*ga planerade att flytta ihop så vad är det för påverkan du yrar om?

Vad ska hon dömas för? 🤔
Citera
2024-06-10, 22:28
Medlem
Citat:
Grejen är att Saga, enligt vad som framkommit i FUP och rättegång, var en noggrann och försiktig person som inte umgicks med många andra. Om inte misstänksam så i vart fall reserverad.
Jag tror inte det var särskilt enkelt att lura i henne en helt påhittad historia.
Varför skulle hon vilja träffa en person som hennes kille varit otrogen med, om det inte gällde något riktigt allvarligt?
Och en riktigt allvarlig historia är svår att hitta på.
Hon var tvungen att dra en historia som skulle chocka Saga ordentligt och dessutom vara trovärdig och kontrollerbar. Historien måste dessutom skapa förtroende mellan Saga och D, och kasta skugga på A.
Då var det nog nödvändigt att utgå från sanningen och skarva den en aning.

Jag tror inte heller D hade några goda avsikter, men tror du verkligen att Amin och D tillsammans var så smarta att kunna tänka i flera steg på det där viset?
Citera
2024-06-10, 22:48
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaltedCaramel
Jag tror inte heller D hade några goda avsikter, men tror du verkligen att Amin och D tillsammans var så smarta att kunna tänka i flera steg på det där viset?

Nu vill denna "skribent" lyfta fram Am"n och D som väldigt förslagna, iskalla och kalkylerande när de istället verkar ha varit oförmögna till att kunna tänka i flera steg på det där viset.

Här har vi de aktuella inläggen. Inget att ta på allvar.

Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2024-06-10 kl. 22:50. Anledning: Tillägg
Citera
2024-06-11, 00:52
Medlem
Jag kan inte förställa mig hur hon mår dem sista sekunderna av hennes liv vetandes att hon blir mördad av Amin

Jag kan inte sluta tänka på den stunden då Saga har suttit och väntat på Amin den kvällen och sen när han slutligen kommer förbi henne då hon har varit så orolig och hur hon säkert är jätte glad att se honom men någonstans inser att han inte är där för att säga att han älskar henne och vill vara med henne, hon inser att han är där för att döda henne då hon börjar känna hur han stryper henne med den där lampsladden.

VARFÖR KUNDR HAN INTE BARA HA SKITIT I HENNE OCH IGNORERAT HENNE! ÄN ATT HA IHJÄL HENNE
Senast redigerad av emazet 2024-06-11 kl. 00:57.
Citera
2024-06-11, 06:02
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaltedCaramel
Jag tror inte heller D hade några goda avsikter, men tror du verkligen att Am*n och D tillsammans var så smarta att kunna tänka i flera steg på det där viset?

Svårt att säga. Håller på att lyssna mig igenom rättegången och har inte kommit till D ännu. Återkommer när jag hört henne.

Vad gäller Am≠n så tror jag definitivt att han skulle kunna tänka ut en sådan plan och övertala en förälskad, strulig tjej att hjälpa till.
Han är en empatistörd opportunist som skiter i de långsiktiga konsekvenserna av sitt handlande.
Däremot är han bra på att lösa problem kortsiktigt med lögner och manipulation.
Åklagaren fick honom mycket skickligt att måla in sig i ett hörn där han var tvungen att erkänna att han ljuger friskt för att rädda sitt eget skinn.
Senast redigerad av HowLongIsNow 2024-06-11 kl. 06:27.
Citera
2024-06-11, 06:04
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
På vilka grunder tänker du att Amin skulle ha utvisats, innan han (sannolikt) begick mordet? För att han var neger?
Pga kriminaliteten och ointresse att vilja bli en del av samhället.
Return to sender.....
Vi har nog många såna puckon sedan 80/90-talet vi behöver inte importera klanvis med flera
Citera
2024-06-11, 06:27
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emazet
Jag kan inte förställa mig hur hon mår dem sista sekunderna av hennes liv vetandes att hon blir mördad av Amin

Jag kan inte sluta tänka på den stunden då Saga har suttit och väntat på Amin den kvällen och sen när han slutligen kommer förbi henne då hon har varit så orolig och hur hon säkert är jätte glad att se honom men någonstans inser att han inte är där för att säga att han älskar henne och vill vara med henne, hon inser att han är där för att döda henne då hon börjar känna hur han stryper henne med den där lampsladden.

VARFÖR KUNDR HAN INTE BARA HA SKITIT I HENNE OCH IGNORERAT HENNE! ÄN ATT HA IHJÄL HENNE

Håller med dig om att dödsångesten måste ha varit fruktansvärd.
Tror du har rätt i stora drag i din målande beskrivning.
För att vara petig så bör vi justera händelseförloppet på några punkter.
Vad han sa till Saga när han väl dök upp vet vi inte, men han lämnade sperma i hennes trosor och andra DNA-spår på hennes kofta, kanske av kramar. Skulle tro att han drog någon snyfthistoria som gjorde Saga såpass lugn att hon stannade kvar i sängen. Am*n gick då troligen ut ur rummet, drog på sig sina arbetshandskar och smög tillbaka.

Han kvävde henne i vart fall medvetslös i sängen genom ett hårt tryck mot nacken, så hon fick urinavgång. Han drog sedan ner henne på golvet, kånkade dit marmorbordet och pressade det mot hennes hals så att hon slutligen avled.
Lampsladden placerade han dit efter döden. Sen rev han ut en del saker för att fingera en genomsökning.
Senast redigerad av HowLongIsNow 2024-06-11 kl. 06:29.
Citera
2024-06-11, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
På vilka grunder tänker du att Amin skulle ha utvisats, innan han (sannolikt) begick mordet? För att han var neger?

På vilka grunder tänker du att Amin alls borde ha fått uppehållstillstånd i Sverige? För att han är neger?
Citera
2024-06-11, 08:23
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack jag har läst FUPP och "dommen" men kan inte finna något som pekar på att det går att utesluta möjligheten av alternativa gärningspersoner.

Synd att 22-åringens kompis inte vittnade i rätten, detta hade kunnat bringa klarhet i om han hade alibi vid tidpunkten för gärningen?

Haha ok då måste vi meddela detta till tingsrätten att den klipska Lawnmoverman minsann INTE kan finna något som utesluter möjligheten att någon alternativ gärningsman varit inne och strypt Saga utan att lämna minsta spår efter sig och som sedan planterat diverse kroppsvätskor och hudrester från Amin under offrets naglar, i underkläder, i trapphuset osv.

Du hade fel, släpp det och gå vidare.'

FUPP???? dommen???
Citera
2024-06-11, 09:23
Medlem
Citat:
Håller med dig om att dödsångesten måste ha varit fruktansvärd.
Tror du har rätt i stora drag i din målande beskrivning.
För att vara petig så bör vi justera händelseförloppet på några punkter.
Vad han sa till Saga när han väl dök upp vet vi inte, men han lämnade sperma i hennes trosor och andra DNA-spår på hennes kofta, kanske av kramar. Skulle tro att han drog någon snyfthistoria som gjorde Saga såpass lugn att hon stannade kvar i sängen. Am*n gick då troligen ut ur rummet, drog på sig sina arbetshandskar och smög tillbaka.

Han kvävde henne i vart fall medvetslös i sängen genom ett hårt tryck mot nacken, så hon fick urinavgång. Han drog sedan ner henne på golvet, kånkade dit marmorbordet och pressade det mot hennes hals så att hon slutligen avled.
Lampsladden placerade han dit efter döden. Sen rev han ut en del saker för att fingera en genomsökning.

Men spermierna var väl från dagen innan? Alltså sexet dem hade under dagen av 27e april? När mamman ville komma upp och hämta sin medicin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in