2024-04-07, 20:40
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/pojkvannens-hemliga-chatt-fore-mordet-pa-saga/

På expressen nu om den andra tjejen GM hade relation med. Han ska bett henne att sparka BO i magen. Sjukt! Varför diskuterar ingen här den andra relationen GM hade?
Citera
2024-04-07, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Pratar du om den misstänktes familj nu? I så fall enligt vilken definition av ordet familj? Ordet familj är en av flera kulturella klyftor som man märker finns mellan förhörsledare och den misstänkte.

I vilka dokument och på vilka sidnummer kan jag läsa förhören med de misstänkta föräldrarna?

Jag har bara hittat inlägget med länkar till förhör med den misstänkte, anhöriga till offret, vittnen och blåljuspersonal.

Saga påstås ha sagt att den misstänkte skulle prata med föräldrarna, strax innan hon blev hedersmördad.

Allt gick bra i sju månader. Men just då, efter det mötet, svängde det.

Enligt Suheyla, som jag tolkar det, så ska mamman ha sagt:
"Saga berättade att Amin hade sagt att han nu skulle berätta hans föräldrar att de skulle flytta ihop och att han skulle bli pappa."
Bilaga 144, Sida 491

Att han säger att mötet aldrig skett innebär väl inte nödvändigtvis att det inte har skett?

Skulle den "snappen" ha varit efter mordet, alltså?

Snapen var sparad runt 23 tiden men aldrig skickad, det var en artikel på NA om det också
Protokollet som är på 485 sidor så hittar du mamman, pappan och han lillebrors förhör
Vänner och övriga runt han förhördes också.
Mamman förhördes

Uppgiftstyp Sida
Anhöriga Amin
Istar
Förhör med vittne, Nuh, Istar Yusuf Förhör 1................................................. .. 5 Förhör med vittne, Nuh, Istar Yusuf Förhör 2................................................. .. 8 Förhör med vittne, Nuh, Istar Yusuf Förhör 3................................................. .. 11 Förhör med vittne, Nuh, Istar Yusuf Förhör 4................................................. .. 14 Förhör med vittne, Nuh, Istar Yusuf Förhör 5................................................. .. 17 Förhör med vittne, Nuh, Istar Yusuf Förhör 6................................................. .. 18
Adbirisek Ibrahim
Förhör med vittne, Noor, Abdirisek Ibrahim Förhör 1...................................... 27 Förhör med vittne, Noor, Abdirisek Ibrahim Förhör 2...................................... 29 Förhör med vittne, Noor, Abdirisek Ibrahim Förhör 3...................................... 35
Anas
Förhör med vittne, Ibrahim, Anas Abdirisek Förhör 1...................................... 44 Förhör med vittne, Ibrahim, Anas Abdirisek Förhör 2...................................... 47
Citera
2024-04-08, 07:33
Medlem
När börjar rättegången? Undra om man ska gå
Citera
2024-04-08, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newcastle3030

Undrar samma, bara för att se hur mördaren ser ut då jag är mer än säker på att vidret antagligen varit och handlat på mitt jobb…
Citera
2024-04-08, 08:46
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newcastle3030
På onsdag börjar rättegången:
https://www.domstol.se/globalassets/filer/domstol/orebro_tingsratt/schema/schema39.pdf
Citera
2024-04-08, 08:51
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
På onsdag börjar rättegången:
https://www.domstol.se/globalassets/filer/domstol/orebro_tingsratt/schema/schema39.pdf

Hoppas någon av kvällstidningarna är på plats och rapporterar.
Citera
2024-04-08, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Interstellz
Undrar samma, bara för att se hur mördaren ser ut då jag är mer än säker på att vidret antagligen varit och handlat på mitt jobb…
tycker de obehagligt o säkert mkt känslor. osäker hur jag vill göra...
Citera
2024-04-08, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaVindar
BO var ju inte ens vit?

Det är svårt att förstå att unga kvinnor som - vita eller inte - bor i Sverige väljer att bli ihop med en kriminell somalier.

Men BO har ju tydligen funnit något attraktivt hos denne kriminelle somalier.

Obegripligt vad, och det gick ju verkligen åt helvete också.

Säkert det, att han var kriminell. Många tjejer, speciellt fram till runt 35-40 älskar ju kriminella.
Citera
2024-04-08, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
https://gofile.io/d/5KfLQv

.

Det är bara chatten.
Och de andra som är länkade på web.archive får bara en sida det står capture
Citera
2024-04-08, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Didi3
Det är bara chatten.
Och de andra som är länkade på web.archive får bara en sida det står capture

(FB) Pojkvän mördade 20-åriga Saga samt ofött barn i Örebro (2023-04-29)

.
Citera
2024-04-08, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
(FB) Pojkvän mördade 20-åriga Saga samt ofött barn i Örebro (2023-04-29)

.

Tack
Citera
2024-04-08, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ping123
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/pojkvannens-hemliga-chatt-fore-mordet-pa-saga/

På expressen nu om den andra tjejen GM hade relation med. Han ska bett henne att sparka BO i magen. Sjukt! Varför diskuterar ingen här den andra relationen GM hade?

Ska det vara den här Diana?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in