2025-04-23, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du menar alltså att en högre instans som Högsta Domstolen är onödig och rent slöseri med tid eftersom tingsrätten och hovrätten inte kan dra fel slutsatser?

Högsta domstolens funktion är inte att "rätta" hovrättens beslut, utan att skapa prejudikat i fall där hovrätten saknar vägledning. I princip ska hovrättens beslut vara definitivt.
Citera
2025-04-23, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Självklart är det ställt utom rimligt tvivel när 2 av varandra oberoende instanser fällde honom på samtliga punkter. Varken TR eller HR hade några som helst tvivel om vem som mördade Saga och det ofödda barnet.

TR och HR tänkte som mej när det gällde gängkriminella, Dröm är dröm och saga är saga och vi låter det vara så.

Vackert uttryckt!

Och visst är det behagligt att veta att denna vedervärdiga typ sitter bakom lås och bom! För en lång lång tid!
Citera
2025-04-23, 17:34
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jowebe
Jag har inte följt hela tråden i ärlighetens namn och kanske denna fråga frågats tidigare, men varför läser jag inget om utvisning? Personen har ju genomfört ett planerat dubbelmord och här borde det väl vara fog för en permanent utvisning. Är det jag som läser domen fel eller varför blir det ingen utvisning?
Om du skriver utvisning i sökrutan så kommer det upp.
Han är svensk medborgare sen 2016, och kan således inte utvisas.
Citera
2025-04-29, 18:46
Medlem
bits1975s avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/or...g-varje-sekund

Jag hoppas att länken fungerar, den är från svt:s hemsida idag, och innehåller ett klipp med Sagas mamma och syster, vid tvåårsdagen för Saga och hennes sons död.
Citera
2025-05-11, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Om du skriver utvisning i sökrutan så kommer det upp.
Han är svensk medborgare sen 2016, och kan således inte utvisas.
Synd man inte kan göra som i USA och dra in medborgarskapet och utvisa till fängelse i hemlandet.
Citera
2025-05-11, 21:42
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Självklart är det ställt utom rimligt tvivel när 2 av varandra oberoende instanser fällde honom på samtliga punkter. Varken TR eller HR hade några som helst tvivel om vem som mördade Saga och det ofödda barnet.

TR och HR tänkte som mej när det gällde gängkriminella, Dröm är dröm och saga är saga och vi låter det vara så.
Skönt att de anhöriga äntligen får ett avslut.
Givetvis finns det förvirrade typer som av personliga eller ideologiska skäl alltid ska oskyldig förklara och försvara såna här mördare men tack och lov är dessa nötter få.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in