Citat:
Ursprungligen postat av
Storhetssinne
Jag har problem med att jag inte kan släppa dumma saker jag gjort tidigare i mitt liv. Jag ältar och ältar och förlamas av självhat och fastnar i att jag förtjänar att må dåligt. Det senaste exemplet på saker jag fastnat i är att jag tänker mycket på när jag var 32 (ca 2,5 år sedan) och dejtade en 18-åring. Det har resulterat i ett starkt själväckel. Det känns liksom problematiskt. Det paradoxala i det hela är att om jag fick reda på att någon annan gjort samma sak så hade jag inte dömt den personen särskilt hårt, även om jag säkert hade tyckt att det kan ses som problematiskt. Ändå dömer jag mig själv stenhårt. Detta är ett återkommande tema i mitt liv; självhat kring problematiska saker jag gjort, där jag hade tillräcklig makt över situationen att kunna göra annorlunda. Känner någon igen sig i mönstret? I så fall hur hanterar man det på bästa sätt? Och har någon några tankar kring den specifika situationen jag på senaste tiden ältat?
Jag förstår att det kan kännas dumt.
Jag vet inte hur man ska gå vidare med det här.
Du får be. Jesus skulle kunna hjälpa dig. Truth shall set us free. If we accept new life
Var du troende? Eller är du det.
Det är viktigt. Jag försummade Gud och allt. Tänkte inte på det. Trodde inte det var nåt för mig. Hur skulle det hjälpa mig?
Nu tror jag att Jesus är sanningen och livet. Jag måste acceptera mig själv och andra bara. Har aldrig haft nån identitet och integritet direkt. Har inte kunnat respektera mig själv efter det som varit. Oansvarigt. Därför har jag skitit i allt. Jag blev skadad tidigt och kunde aldrig börja tänka mig nåt liv och börja bli vuxen.
Varför känns det så farligt det du gjort? Trodde hon ni skulle vara för evigt? Tjejer tänker inte alltid så långt heller. Varför ska männen alltid bära allt ansvar

Nu har vi lärt oss nåt. Måste försöka gå vidare. Vi kan bättre.
Ok vi har missbrukat. Men vad var vi då? Jag tänker vad var jag då? Ingenting. Ingenting gjorde nånting. Jag hade inte tänkt vara nåt. Jag fick inte vara nåt. Kunde inte.
Hur kan det bli nåt? Nu kan jag vara nån. Och göra nåt. På pappret. Fy helvete.
Det måste gå. Att börja om. Få nytt liv.
Du kan göra det. You can do it.
Jag tror Jesus kan fixa mig. Om jag tror rätt. Kan ha överseende med mig själv.
Nu vill jag vara troende och samla med Jesus. Inte skingra.
Den som inte är med mig är emot mig, och den som inte samlar med mig, han skingrar.
Jag vill vara med min församling och samla men jag har svårt att fokusera.
Men det är allt jag har.