2024-03-31, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Så du googlar nånting och tror att du förstår det där? Beskriv med egna ord.
Det var inget nytt för mig, jag pratar i regel bara om sånt jag har koll på. Nu googlade jag för att hitta nåt som jag kan dela med mig av till alla andra som vill försöka förstå det. Om det inte duger åt dig, too bad!
Citera
2024-03-31, 13:56
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Ja jag är som sagt glad att inte dö nyfiken, jag har gjort en hel del av det jag velat göra. Ett tips är att försöka få gjort så mycket du kan och vill.

Läste precis att stress och hjärtklappning och arytmier som jag haft konstant i varierande grad i flera år kan leda till plötsligt hjärtstopp. Önska mig lycka till! haha

Är det p.g.a fysiken du känner att det är bråttom att lämna eller är det framför allt den existentiella biten som spelar in?
Citera
2024-03-31, 13:57
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Tata! Och där har du ju formulerat en mening med livet: att hinna med "x antal saker" innan man "kan checka ut"! Det är bara att sätta igång.

. Äta
. Knulla
. Sova
. Supa
. Skjuta sig
Citera
2024-03-31, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BuggaMigInte
Det var inget nytt för mig, jag pratar i regel bara om sånt jag har koll på. Nu googlade jag för att hitta nåt som jag kan dela med mig av till alla andra som vill försöka förstå det. Om det inte duger åt dig, too bad!
Om man förstår något kan man förklara sig, du framstår bara som en riktigt charlatan när du kör med såna bortförklaringar.

Kan ju inte bemöta nåt som inte ens säger det du påstår.
Citera
2024-03-31, 14:02
Medlem
Citat:
Mm, men du vill absolut inte orsaka dig själv smärta.
Jag har ingen stark motvilja mot det som du inbillar dig. Jag genomled tandvärk med flit förut bara som exempel. Men det är inte nåt jag eftersträvar heller. Varför skulle jag eftersträva smärta om jag inte tycker det är varken bra eller dåligt?

Citat:
Det är ju en ren lögn.
Vi har ju pratat om masochister redan. Dom säger "åh vad skönt" om smärta ibland. Det är inga konstigheter alls.

Citat:
Om jag tar din plånbok och sen säger att jag inte gjort det, är det subjektivt då? Samma princip.
Inte alls samma princip. Om någon tar en plånbok så är det nåt som går att upptäcka utan en enda åsikt. Man kan ta en bild när jag har min plånbok, och sen ta en bild när du har min plånbok.

Om jag säger "det är dåligt att du tog min plånbok" så är det subjektivt. Man kan inte ta en bild på det. Man kan bara fråga vad jag tycker. Sen i efterhand kanske det visar sig att min plånbok hade farliga bakterier i sig och du blir sjuk i tre veckor istället för mig för att du tog plånboken. Då säger jag istället "jävlar vad bra att han tog min plånbok."

Om du har en annan åsikt så går det bra. Ha det gott.
Citera
2024-03-31, 14:03
Medlem
Citat:
Om man förstår något kan man förklara sig, du framstår bara som en riktigt charlatan när du kör med såna bortförklaringar.

Kan ju inte bemöta nåt som inte ens säger det du påstår.
Okej, too bad som sagt! Det är fritt fram att tycka att jag är en charlatan också.
Citera
2024-03-31, 14:04
Medlem
Citat:
Okej, too bad som sagt! Det är fritt fram att tycka att jag är en charlatan också.
Du förstår ju inte ens att man måste betala för att läsa själva studien.
Citera
2024-03-31, 14:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
. Äta
. Knulla
. Sova
. Supa
. Skjuta sig

Citera
2024-03-31, 14:12
Medlem
Citat:
Jag har ingen stark motvilja mot det som du inbillar dig. Jag genomled tandvärk med flit förut bara som exempel. Men det är inte nåt jag eftersträvar heller. Varför skulle jag eftersträva smärta om jag inte tycker det är varken bra eller dåligt?
Då hade du kunnat bevisa din poäng, och säg inte att du inte bryr dig om det för du hade du inte ens diskuterat saken.

Citat:
Vi har ju pratat om masochister redan. Dom säger "åh vad skönt" om smärta ibland. Det är inga konstigheter alls.
Jo, det är jättekonstigt och ett helt inkorrekt språkbruk.

Citat:
Inte alls samma princip. Om någon tar en plånbok så är det nåt som går att upptäcka utan en enda åsikt. Man kan ta en bild när jag har min plånbok, och sen ta en bild när du har min plånbok.
Jo det är en lögn, vilket är principen.

Citat:
Om jag säger "det är dåligt att du tog min plånbok" så är det subjektivt. Man kan inte ta en bild på det. Man kan bara fråga vad jag tycker. Sen i efterhand kanske det visar sig att min plånbok hade farliga bakterier i sig och du blir sjuk i tre veckor istället för mig för att du tog plånboken. Då säger jag istället "jävlar vad bra att han tog min plånbok."
Man kan ta bild på allt som är objektivt, och inte på allt som är subjektivt?
Citera
2024-03-31, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Är det p.g.a fysiken du känner att det är bråttom att lämna eller är det framför allt den existentiella biten som spelar in?

Avstår att gå in på det i detalj, men det är av sådan svårighetsgrad att det är svårt att härda ut. Varje dag är ännu en dag i hell.
Citera
2024-03-31, 14:18
Medlem
Citat:
Du förstår ju inte ens att man måste betala för att läsa själva studien.
Det är väl knappast mitt problem om man inte tycker det är värt några dollar eller inte, men jag har tillgång så jag kan ju dela med mig.

Rätt intressant läsning, rekommenderar det för alla i tråden som är intresserade i just den frågan.

https://filebin.net/2dm0893mo3jnebm5 (PDF)
Citera
2024-03-31, 14:20
Medlem
Citat:
Det är väl knappast mitt problem om man inte tycker det är värt några dollar eller inte, men jag har tillgång så jag kan ju dela med mig.

Rätt intressant läsning, rekommenderar det för alla i tråden som är intresserade i just den frågan.

https://filebin.net/2dm0893mo3jnebm5 (PDF)
Det är det ju, det är du som försöker bevisa nånting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in