Citat:
Ursprungligen postat av
BuggaMigInte
Jag har ingen stark motvilja mot det som du inbillar dig. Jag genomled tandvärk med flit förut bara som exempel. Men det är inte nåt jag eftersträvar heller. Varför skulle jag eftersträva smärta om jag inte tycker det är varken bra eller dåligt?
Då hade du kunnat bevisa din poäng, och säg inte att du inte bryr dig om det för du hade du inte ens diskuterat saken.
Citat:
Vi har ju pratat om masochister redan. Dom säger "åh vad skönt" om smärta ibland. Det är inga konstigheter alls.
Jo, det är jättekonstigt och ett helt inkorrekt språkbruk.
Citat:
Inte alls samma princip. Om någon tar en plånbok så är det nåt som går att upptäcka utan en enda åsikt. Man kan ta en bild när jag har min plånbok, och sen ta en bild när du har min plånbok.
Jo det är en lögn, vilket är principen.
Citat:
Om jag säger "det är dåligt att du tog min plånbok" så är det subjektivt. Man kan inte ta en bild på det. Man kan bara fråga vad jag tycker. Sen i efterhand kanske det visar sig att min plånbok hade farliga bakterier i sig och du blir sjuk i tre veckor istället för mig för att du tog plånboken. Då säger jag istället "jävlar vad bra att han tog min plånbok."
Man kan ta bild på allt som är objektivt, och inte på allt som är subjektivt?