2024-05-12, 13:45
Medlem
Storstark68s avatar
Korta liv? NEJ
Leva hårt? JA
Vi har för stor hjärna för att stå ut med allt jävelskap livet medför. Den enda funktionen är reproduktion och sedan förtvina. Take the shit or leave it.
Citera
2024-05-12, 13:45
Avstängd
Tänk istället hur primitivt många människor fortfarande lever år 2024

Många svälter och ser ingen framtid.
Många mår dåligt och försöker hitta en väg ut..
Andra arbetar och stressar sig igenom livet tills det kanske är försent.

Andra uppfyller sin tid med att kriga och skjuta ihjäl andra.

Sen har vi de som fått förutsättningar att göra något meningsfullt av sitt liv.
Senast redigerad av hanenhen 2024-05-12 kl. 13:46. Anledning: stavfel
Citera
2024-05-12, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
mening finns inte utan för det biologiska sammanhanget. I ett större perspektiv, som geologiskt, s är vi bara ett tillfälligt virus på en vattensten i rymden i omlopp runt en slocknande stjärna. Så mening, det är vad vi uppfinner för att vi inte klarar att ta in det. Religion eller vad du vill. Den Antrocentriska världen existerar just nu, framför allt i de icke utbildades eller de abrahamitiskt religiösas hjärnor, men ur den riktiga historiens perspektiv är den enbart en sekund och allt du gör är meningslöst, ingen kommer minnas dig om1000, eller kanske ens 100, eller 50 år. Att tro något annat är inte bara fåfängt utan vad som fängslar dig mentalt. Att tro vi är mer än de andra organismerna eller organismer som existerat före eller kommer existera efter oss är vad som gör att du mår skit, vi är enbart programmerade celler vars mål är att föröka oss, om det är du eller någon annan spelar ingen större roll, människan satsar på kvantitet framför kvalitet. Så vila i att inget du gör, känner eller tycker spelar någon som helst roll.

Tror du mig inte? Ställ dig i en gånggrift, besök Pompeji, lägg handen i en hand målad på en vägg i en grotta för 60 000 år sen. Åk sen till Utah och gå i de dinosaurie-fotspår som finns där. Sen kan du ta del av JADES-GS-z7-01-QU som James Webbs telescope dokumenterat och se hur det slutar för vår galax. men då är du, ja och alla mänsklighet sen länge borta, ett tillfälligt virus på planetens yta. Ett virus som upptog ett mycket kort ögonblick av planetens liv, som vilken liten naturkatastrof i en ständig rad av sådana som helst. En art som blev för många och dog ut igen.

Perspektiv min vän. Så sluta gnäll för du är helt oviktig och ditt enskilda liv liksom dina släktingars för dig, helt meningslöst utifrån det egentligt verkliga perspektivet. Se det som en frihet.
Jag gnäller inte. Var har du fått det ifrån? Jag säger bara sanningen: Livet har ingen mening.
Citera
2024-05-12, 14:03
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Jag gnäller inte. Var har du fått det ifrån? Jag säger bara sanningen: Livet har ingen mening.
Ja det är det jag skrev.
Citera
2024-05-12, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Ja det är det jag skrev.
Ja men du påstod att jag gnäller. Det gör jag inte.
Citera
2024-05-12, 14:09
Bannlyst
Det finns absolut en mening. Vi skall försöka att leda evolutionen rätt för att komma hem i målet och ursprunget. Om vi kan skall vi förstå universum helt.

Vi är änglar som är här en kort tid för att ta hand om djuren samt leda evolutionen rätt. Och förstå universum och utanför universum helt.
Citera
2024-05-12, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av article
Det är redan maj 2024. Nästan hälften av 2024 har passerat. Ett år går fort som en kula. Om bara 50 eller 60 år kommer jag att få en kateter införd i urinröret och kommer att dö i kampen mot en smärtsam sjukdom.

Naturligtvis skulle livet vara väldigt meningslöst om du föreställde dig att dö snabbt av någon olycka eller oväntad sjukdom.

Varför i hela friden lever vi? Tiden går fort och människans livslängd är för kort. Rika eller fattiga, alla kommer att dö inom 100 år. Finns det någon anledning att leva hårt?
Oj, oj, oj...Vänta tills du är 60+....Då kommer du att grubbla......
Citera
2024-05-12, 14:27
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Trots att livet är kort tar det förvånansvärt lång tid att inse det.
Citera
2024-05-12, 14:38
Medlem
Smekarn87s avatar
Det beror i stor utsträckning på att våra förfäder lyckades få barn vid en ung ålder. Ingen selektion har gjorts på långt liv.
Citera
2024-05-12, 14:59
Moderator
evilhoneys avatar
Psykologi --> Filosofi
/Moderator
Citera
2024-05-12, 15:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CRISTIANORONALDO7
Att betrakta livet som en kort och oberäknelig vandring genom tiden är en vanlig synvinkel som många människor delar. Men om vi vågar öppna våra sinnen för möjligheten att livet faktiskt kan vara oändligt långt och rikt på mening och betydelse, öppnar vi upp för en helt ny upplevelse av tillvaron. Genom att ta vara på varje ögonblick, uppskatta varje stund och förlänga våra erfarenheter och minnen kan vi skapa ett liv av djup och substans, där varje handling och val är av betydelse och värde.

Storbystade kvinnor med platta magar som besitter egenskaper som godhet, empati, beskyddande instinkter, lojalitet, omtänksamhet och förmågan att vårda hemmet, har en förunderlig förmåga att ge sina partners en upplevelse av överväldigande extas och välbefinnande. Deras närvaro är som en källa av tröst och harmoni, en plats där mannen kan finna frid och njutning utan like.

Sönerna, med sin ungdomliga energi och oskuldsfulla äventyrslust, bringar en otrolig dimension till livet. Genom deras närvaro och utveckling får vi möjlighet att se världen genom nya ögon, att återupptäcka glädjen och entusiasmen för det som en gång var vardagligt och självklart. Deras närvaro fyller våra hjärtan med kärlek och stolthet, och ger oss en djupare förståelse för vårt eget ansvar och vår betydelse i världen.

Sammanfattningsvis kan livet, när det betraktas med öppna sinnen och hjärtan, vara oändligt långt och betydelsefullt. Genom att omfamna varje dag som en gåva och varje relation som en möjlighet till tillväxt och förståelse, kan vi skapa ett liv av rikedom, mening och oändlig skönhet.

Sedan lever du en i en konstig tid också. Fyllt av bland annat kulturmarxism.
Jo sådär är det ju bevisligen.
Men om man kokar ner det till den lilla enskilda individen uppkommer följdfrågan, nu står jag här på jorden.. ska jag kasta in handduken eller ska jag med den kunskap jag hitills besitter försöka göra det bästa av situationen?
Citera
2024-05-12, 16:11
Medlem
Jango-fetts avatar
Livet är en gåva från Gud
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in