2022-12-21, 15:29
Medlem
nån som fick tag på den billiga blandfärsen?

var i butiken tidigt måndag eftermiddag (samt tis och idag ifall dom fyllde på)

men det var helt tomt

man behöver väl hänga på låset när dom öppnar på måndagen för att få nåt

tycker dock dom kan se till att köpa in större volymer, riktigt dåligt att rea-varorna tar slut första dagen liksom... blir mer ful marknadsföring än nåt annat då för folk fortsätter ju gå in hela veckan för å få tag på något som bara existerar i 2h efter öppning på måndagen..
Citera
2022-12-21, 22:46
Medlem
Alepherons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aibut
Cock blocker, nja, så behöver det inte vara. Lidls kläder är åtråvärda och kul att bära och har blivit mode för en del människor. Så dom kan istället funka som "musöppnare" på en del tjejer istället för "cock blockers"
Har också handlat vissa klädesplagg på Lidl förut. De har en särskild sort av svarta tjocka höststrumpbyxor med bättre kvalitet än de man köper på ett vanligt Åhléns eller Hennes. Och till billigare pris dessutom så varför inte. Ingen som vet var mina strumpor är köpta ändå så

Handlade en tub-BH där också med bra passform. Ibland lyckas denna butik köpa in rena lyckoträffar i såväl klädväg som livsmedel.

Var där idag och köpte en fin liten holländsk ostbit. Amsterdam tror jag den hette. Härlig sötsalt smak på den. Lite "knäckig" nästan om man kan beskriva det så.
Citera
2022-12-22, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alepheron
Har också handlat vissa klädesplagg på Lidl förut. De har en särskild sort av svarta tjocka höststrumpbyxor med bättre kvalitet än de man köper på ett vanligt Åhléns eller Hennes. Och till billigare pris dessutom så varför inte. Ingen som vet var mina strumpor är köpta ändå så

Handlade en tub-BH där också med bra passform. Ibland lyckas denna butik köpa in rena lyckoträffar i såväl klädväg som livsmedel.

Var där idag och köpte en fin liten holländsk ostbit. Amsterdam tror jag den hette. Härlig sötsalt smak på den. Lite "knäckig" nästan om man kan beskriva det så.
Se där ja, trevligt att höra att andra också kan tycka att Lidls kläder är värda att köpa ibland. Lidl har definitivt sina poänger, om man väljer ut rätt varor, vare sig det är mat, prylar eller kläder.
Citera
2022-12-22, 02:46
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aibut
Se där ja, trevligt att höra att andra också kan tycka att Lidls kläder är värda att köpa ibland. Lidl har definitivt sina poänger, om man väljer ut rätt varor, vare sig det är mat, prylar eller kläder.
Lidls Jeansskjortor har varit av väldigt bra kvalite för runt 100kr (något dyrare nu)
Deras kallingar 3- 4- 5st för 100kr har varit jättebra. Deras drapålakan över 100kr har varit bra... de har haft nå budget under 100kr som bara blev en jävla massa noppor, .... kastade skiten.
Citera
2022-12-22, 22:20
Moderator
rotadents avatar
Citat:

Deras kläder är helt okej faktiskt. Har köpte väldigt lite åt mig själv, bara lite strumpor (som var bra), men till dottern har jag köpt en hel del. Senast en termotröja med Paw Patrol på. Den var riktigt trevlig i kvaliteten, verkade varm och gosig med väldigt mjuk insida. Har köpt en del pyjamasar, mjukisbyxor etc. åt henne tidigare och erfarenhetsmässigt är kvaliteten ganska bra. Helt i klass med exempelvis Lindex och Åhléns i alla fall och oftast lite billigare än motsvarande plagg hos åtminstone Åhléns. Det hopplösa med Lidls kläder, som har gjort att jag aldrig köper åt mig själv, är att de sällan har något direkt urval på storlekar. Man har tur om rätt storlek finns.
Citera
2022-12-22, 22:24
Medlem
Alepherons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Deras kläder är helt okej faktiskt. Har köpte väldigt lite åt mig själv, bara lite strumpor (som var bra), men till dottern har jag köpt en hel del. Senast en termotröja med Paw Patrol på. Den var riktigt trevlig i kvaliteten, verkade varm och gosig med väldigt mjuk insida. Har köpt en del pyjamasar, mjukisbyxor etc. åt henne tidigare och erfarenhetsmässigt är kvaliteten ganska bra. Helt i klass med exempelvis Lindex och Åhléns i alla fall och oftast lite billigare än motsvarande plagg hos åtminstone Åhléns. Det hopplösa med Lidls kläder, som har gjort att jag aldrig köper åt mig själv, är att de sällan har något direkt urval på storlekar. Man har tur om rätt storlek finns.
Ja, det sistnämnda kan nog stämma. Kanske beroende på att utbudet är så litet? Men ja, myskläder och andra enkla plagg som i regel bärs inomhus finns det ofta en del av på Lidl till förmånligt pris vilket är bra
Citera
2022-12-22, 22:24
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarpenterTim
nån som fick tag på den billiga blandfärsen?

var i butiken tidigt måndag eftermiddag (samt tis och idag ifall dom fyllde på)

men det var helt tomt

man behöver väl hänga på låset när dom öppnar på måndagen för att få nåt

tycker dock dom kan se till att köpa in större volymer, riktigt dåligt att rea-varorna tar slut första dagen liksom... blir mer ful marknadsföring än nåt annat då för folk fortsätter ju gå in hela veckan för å få tag på något som bara existerar i 2h efter öppning på måndagen..

Fick tag i den idag runt 17. Inte kollat tidigare i veckan.

Deras tunna ribs var billiga så köpte 2kg. Återkommer med betyg.
Citera
2022-12-22, 22:28
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ja, det sistnämnda kan nog stämma. Kanske beroende på att utbudet är så litet? Men ja, myskläder och andra enkla plagg som i regel bärs inomhus finns det ofta en del av på Lidl till förmånligt pris vilket är bra

Ja, alltså jag har XL själv vilket väl inte kan anses som en särskilt udda storlek, men hittar ändå väldigt sällan kläder i rätt storlek. Tror det skiljer en del mellan olika butiker också, desto större butik, desto bättre utbud av storlekar. De har ju ofta stora avdelningar för det som inte är mat.
Citera
2022-12-24, 12:24
Medlem
Alepherons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Ja, alltså jag har XL själv vilket väl inte kan anses som en särskilt udda storlek, men hittar ändå väldigt sällan kläder i rätt storlek. Tror det skiljer en del mellan olika butiker också, desto större butik, desto bättre utbud av storlekar. De har ju ofta stora avdelningar för det som inte är mat.
Brukar finnas gott om XL och även S i de klädbutiker jag vanligen besöker. M däremot är ofta slut har jag märkt. Kanske för att de flesta kommer i storlek medium och hunnit före mig till butiken kanske 😊

Någon som köpt och värmt upp den frusna strutsfilén? Smakar den nåt särskilt eller mest som kyckling kanske? Blir lite nyfiken.
Citera
2022-12-28, 20:25
Medlem
papegojagojagojas avatar
Citat:
Brukar finnas gott om XL och även S i de klädbutiker jag vanligen besöker. M däremot är ofta slut har jag märkt. Kanske för att de flesta kommer i storlek medium och hunnit före mig till butiken kanske 😊

Någon som köpt och värmt upp den frusna strutsfilén? Smakar den nåt särskilt eller mest som kyckling kanske? Blir lite nyfiken.
Strutskött påminner mer om rött kött om jag minns rätt. Har för mig att jag provat det för längesen på en afrikansk restaurang.
Citera
2022-12-28, 22:41
Medlem
Alepherons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papegojagojagoja
Strutskött påminner mer om rött kött om jag minns rätt. Har för mig att jag provat det för längesen på en afrikansk restaurang.
Tack för ditt svar! Fågel som smakar rött kött? Tja, varför inte. Om krokodilkött kan smaka kyckling så må det vara logiskt. Struts är ju knappast nån kyckling till storleken heller.

Låter rätt opraktiskt med glasspraliner. Hur fort hinner de inte smälta på vägen hem? Med eller utan sällskap av kylklampar.
Citera
2022-12-28, 22:50
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papegojagojagoja

I afrika eller sverige ?

Var också på Lidl idag och kollade å struts och känguru köpte inte.
Inte heller lammrostbiffen på tok konstig detalj hos lammet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in