2024-03-13, 14:37
Medlem
[quote=DrSchrick|87652107]
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05

Tackar tackar 🙏
Du skrev den kontexten sen om du inte varit i kretsen kan det kanske vara svårt att förstå.

De som verkar ha stenkoll kan kanske förklara varför alla byggbilder/trådar på deras projekt deletades.

Du skrev att hon måste veta att delar vad stulna.
Vilket inte stämmer övht!
Springer du och visar dina anhöriga kvitton och dokumentation på saker du köper?
Citera
2024-03-13, 14:39
Medlem
[quote=DrSchrick|87652107]
Citat:

Tackar tackar 🙏
Du skrev den kontexten sen om du inte varit i kretsen kan det kanske vara svårt att förstå.

De som verkar ha stenkoll kan kanske förklara varför alla byggbilder/trådar på deras projekt deletades.

Du har säkert din teori. Jag tror dom bara la locket på för att drevet va så stort och folk hittade på allt från att knullades med verkstads chefer, skickade in till chefer att hon skulle få sparken. Till att vartenda bil cyckel dom ägt vart stulna. Minns nån såg att hon haft en vatten skoter och vips va den också stöld gods så dom ville nog bara slippa mata trollen. Derras Instagram och Facebook osv är öppna sen länge länge.
Citera
2024-03-13, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 997Porsche
Så kanske det är. Men tveksam på att han rånar banker och haft en sedelpress sen om han gjort sig pengar på IT grejer är svårt att veta.

Många som gjort sig en slant på investeringar och jobbat på företag som gick bra på den tiden
Nej, nej.. Jag trodde du var insatt i Stockholm-Porsche-Busgrabbars historia...Vad jag menade var icke just SM..Utan alla innan honom....Men, vi går vidare....
Citera
2024-03-17, 08:53
Medlem
Citat:
Det där lät intressant? Har du nån fakta eller bara hör sägen ?

En bilhandlare skickade dit den. RC plockade ner bilen men då han saknar F-skattsedel fick den åka därifrån nerplockad. Förlåt men skrattar lite.

Och som någon skrev här i tråden? Om han nu har fått ett sånt stort arv- varför sysslar man då med stulna bilar och skruvar ihop dem? Bara köpa en ärlig Porsche.
Citera
2024-03-18, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damen
En bilhandlare skickade dit den. RC plockade ner bilen men då han saknar F-skattsedel fick den åka därifrån nerplockad. Förlåt men skrattar lite.

Och som någon skrev här i tråden? Om han nu har fått ett sånt stort arv- varför sysslar man då med stulna bilar och skruvar ihop dem? Bara köpa en ärlig Porsche.

Låter som skitsnack och ett rykte som mycket annat här i tråden.

Stulna bilar ? Jag trodde han hade köpt stulna bildelar och skruvat ihop EN bil ? Han har som jag förståt det ägt många andra Porschar innan denna.
Citera
2024-03-19, 13:50
Medlem
Citat:
Låter som skitsnack och ett rykte som mycket annat här i tråden.

Stulna bilar ? Jag trodde han hade köpt stulna bildelar och skruvat ihop EN bil ? Han har som jag förståt det ägt många andra Porschar innan denna.

Du är tydligen offentlig försvarare fb?
Han är dömd för det du skriver. Bekräftat bevisat bortom rimligt tvivel.
Det är du som nästan går i ed för att det är en engångsföreteelse.
Du skapar detta nick enbart för tråden
Du är inte sen att skitsnacka själv.

Ditt första inlägg i tråden.

”Postat av 997Porsche
Ja mycket lustigt. Men det verkar va ett vanligt fenomen. Kolla på rejsa tex många med feta bilar där. Finns ju en kille med en Audi a8 som bor på Värmdö. Har säkert lagt en miljon på sin bil han kallar den rs8. Har massa olika audis. Bor också ihop med sin mor och jobbar på mekonomen
Citera
2024-03-19, 14:59
Medlem
Du har helt rätt. Han är dömd för grovt häleri. Det
enda jag påpekade är att det gäller en bil och delar till denna.

Angånde mitt första inlägg är det varken ett rykte eller skitsnack det är sanningen

Jag känner till Gm och folk han känner osv. Och jag tror det mesta som skrivs här är skitsnack och rykten för att smutskasta honom. Dom jag känner som känner honom säger så allefall så jag tror mer på riktigt folk än på flaschbackare som älskar att gotta sig i andras olycka så då kanske det blir som att jag försvarar honom. Men jag försvarar inte honom angånde domen han är dömd som sagt sen har jag min teori om hur det gått till och den är inte samma som vissas här som tror Gm är yrkes tjuv snott bilar i hela sitt liv. Varenda bil eller bildel han köpt eller köper och säljer är stulet.
Citera
2024-03-20, 18:04
Medlem
Citat:
Du skrev att hon måste veta att delar vad stulna.
Vilket inte stämmer övht!

Det här resonemanget går inte ihop.

Att hon skulle vara dum i huvudet verkar osannolikt, då skulle hon aldrig kunna vara så pass bra bilförsäljare som hon är, stora tuttar och ett vackert leende räcker inte så långt. Och vilken normalbegåvad människa som helst begriper att RC inte hade inkomst nog för att driva runt flera egna bilbyggen, sitt deltagande i en racingserie, etc.

Så vad är mest sannolikt?

1: Att hon som till vardags jobbar med finansiering av bilar och är väl införstådd i vilka kostnader som det rör sig om plötsligt inte bli kapabel till enkel matematik?

2: Att hon på någon nivå är införstådd i vad som pågår, men väljer att ignorera det?
Citera
2024-03-21, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Workman
Det här resonemanget går inte ihop.

Att hon skulle vara dum i huvudet verkar osannolikt, då skulle hon aldrig kunna vara så pass bra bilförsäljare som hon är, stora tuttar och ett vackert leende räcker inte så långt. Och vilken normalbegåvad människa som helst begriper att RC inte hade inkomst nog för att driva runt flera egna bilbyggen, sitt deltagande i en racingserie, etc.

Så vad är mest sannolikt?

1: Att hon som till vardags jobbar med finansiering av bilar och är väl införstådd i vilka kostnader som det rör sig om plötsligt inte bli kapabel till enkel matematik?

2: Att hon på någon nivå är införstådd i vad som pågår, men väljer att ignorera det?

Har han finansierat sitt körande på bana genom försäljning av stulna bilar?
Det borde ju polisen lätt kunna hitta, det krävs ju konstanta försäljningar.

Det är självklart att man inte måste veta eller kräver kvitton om någon har köpt bromsar eller en kaross
Citera
2024-03-21, 10:46
Medlem
Det är väl som vanligt massa skitsnack och lösa rykten. Ingen av oss här har nån insyn i hans ekonomi. Han behöver inte va en tjyv, råna banker eller sälja knark eller andra kriminella saker för att ha råd. Så att påstå att nån inte kan köra i en raceserie det är ju bara löjligt.

Man kan ju ha fond sparat 2000kr sen han föddes, vilket skulle givit ca 10-15 miljoner i avkastning bara ett exempel. Eller gåvor från föräldrar och släktingar. Eller som nån annan skrev ett arv, etc,etc
Senast redigerad av 997Porsche 2024-03-21 kl. 10:57.
Citera
2024-03-21, 11:00
Medlem
Citat:
Det är väl som vanligt massa skitsnack och lösa rykten. Ingen av oss här har nån insyn i hans ekonomi. Han behöver inte va en tjyv, råna banker eller sälja knark eller andra kriminella saker för att ha råd. Så att påstå att nån inte kan köra i en raceserie det är ju bara löjligt.

Man kan ju ha fond sparat 2000kr sen han föddes, vilket skulle givit ca 10-15 miljoner i avkastning bara ett exempel. Eller gåvor från föräldrar och släktingar. Eller som nån annan skrev ett arv, etc,etc

Ponera att du har rätt!
Vilka mekanismer är det då som gjorde att han blev dömd bortom rimligt tvivel?
Citera
2024-03-21, 11:30
Medlem
Som jag skrev innan. Det kan ju vart så han blivit lurad eller så visste han om att han köpte stulna saker, jag vet inte vilket. Rätten gick på linjen att han borde vetat bättre så dömd blev han ju. För att köpt stulna delar inte stulit dom

Men det behöver ju inte va som folk här skriver att det är systematiskt och har pågått sen han föddes. Det annser jag bara skitsnack av folk som bara vill gotta sig i andras olycka eller smutskasta

2 Friade och 3 dömde är det bortom rimligt tvivel?
Senast redigerad av 997Porsche 2024-03-21 kl. 11:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in