2024-03-21, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 997Porsche
Som jag skrev innan. Det kan ju vart så han blivit lurad eller så visste han om att han köpte stulna saker, jag vet inte vilket. Rätten gick på linjen att han borde vetat bättre så dömd blev han ju. För att köpt stulna delar inte stulit dom

Men det behöver ju inte va som folk här skriver att det är systematiskt och har pågått sen han föddes. Det annser jag bara skitsnack av folk som bara vill gotta sig i andras olycka eller smutskasta

2 Friade och 3 dömde är det bortom rimligt tvivel?

Sverige är en rättsstat så ja dömd bortom rimligt tvivel.
Du påstår att alla vill smutskasta och jag påstår att du vill påstå att det är åt andra hållet.
Bara jätteotur vid ett endaste tillfälle.

Han är inte den första och inte sen sista som håller på med motorsport som genar för att finasiera.
Citera
2024-03-21, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Sverige är en rättsstat så ja dömd bortom rimligt tvivel.
Du påstår att alla vill smutskasta och jag påstår att du vill påstå att det är åt andra hållet.
Bara jätteotur vid ett endaste tillfälle.

Han är inte den första och inte sen sista som håller på med motorsport som genar för att finasiera.

Men då jag vet lite om vad som är sant och inte angånde viss smutskastning kan jag säga att det är smutskastning de facto. Men det finns säkert saker som är sant med. Du har säkert inte själv 100% rent mjöl i påsen vilket inte jag heller har så jag är lite försiktig med att döma för hårt. Sen finns det ju grader i helvetet

Du har säkert rätt angånde genvägar för folk i motorsporten sen är det säkert mer eller mindre regelvidriga saker.
Citera
2024-03-21, 14:40
Medlem
Citat:
Det är väl som vanligt massa skitsnack och lösa rykten. Ingen av oss här har nån insyn i hans ekonomi. Han behöver inte va en tjyv, råna banker eller sälja knark eller andra kriminella saker för att ha råd. Så att påstå att nån inte kan köra i en raceserie det är ju bara löjligt.

Man kan ju ha fond sparat 2000kr sen han föddes, vilket skulle givit ca 10-15 miljoner i avkastning bara ett exempel. Eller gåvor från föräldrar och släktingar. Eller som nån annan skrev ett arv, etc,etc

Om du vore en bra kompis till vederbörande borde du lägga ner dina alternativa teorier du svamlar om här.
Han har gjort fel.
Alla vet det
Finns dom på det som bekräftar.

Enklast han tar sitt straff gör avbön. Bygger bilar han kan finansiera.
Case closed
Citera
2024-03-21, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Om du vore en bra kompis till vederbörande borde du lägga ner dina alternativa teorier du svamlar om här.
Han har gjort fel.
Alla vet det
Finns dom på det som bekräftar.

Enklast han tar sitt straff gör avbön. Bygger bilar han kan finansiera.
Case closed

Är ingen kompis. Känner folk som känner ett par led bort. Men jag har lite bättre koll än rykten och hörsägen som folk kör på här.

Dom ja du har rätt aldrig sagt nått annat. Att han gjort fel vete fan. Men rätten tycker det så man får ju rätta sig efter det.

Straffet kommer han ju få ta då han är dömd nån avbön lär han inte heller behöva göra.

Han kommer säkert bygga fler bilar i framtiden och man får hoppas han har lärt sig nått av detta
Senast redigerad av 997Porsche 2024-03-21 kl. 14:57.
Citera
2024-03-21, 15:11
Medlem
Citat:
Är ingen kompis. Känner folk som känner ett par led bort. Men jag har lite bättre koll än rykten och hörsägen som folk kör på här.

Dom ja du har rätt aldrig sagt nått annat. Att han gjort fel vete fan. Men rätten tycker det så man får ju rätta sig efter det.

Straffet kommer han ju få ta då han är dömd nån avbön lär han inte heller behöva göra.

Han kommer säkert bygga fler bilar i framtiden och man får hoppas han har lärt sig nått av detta

Jag hoppas också han lärt sig något och fortsätter bygger coola bilar.
Lite konsensus till slut.
Citera
2024-03-21, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Har han finansierat sitt körande på bana genom försäljning av stulna bilar?
Det borde ju polisen lätt kunna hitta, det krävs ju konstanta försäljningar.

Det är självklart att man inte måste veta eller kräver kvitton om någon har köpt bromsar eller en kaross

Fin halmgubbe du har byggt där, synd att du klätt honom i mina kläder bara. Ingen hävdar att RC inte har råd att delta i en racing serie, det är helhetsbilden som inte går ihop sig. Och detta är inget som dykt upp efter den här härvan och domen, i minst tio år har det varit en snackis.

JZ tävlade under en period med en 997:a samtidigt som RC tävlade i en Porsche Cup bil. Båda bilarna ägdes och hade byggts av RC.

Hur mycket pengar tror du det var nedlagt på gatbilen? 700+ hk, ombyggt chassie med GT2 delar, OZ-fälgar, Cup vinge, GT3 RS störtbåge och stolar, etc, etc.

Cup bilen var ombygd med bla turbomotor och delar som Porsche Motorsport utvecklat till senare versioner av Cup bilarna. Enligt RC var över miljonen investerat i bilen för att få den race ready.

På Kinnekulle satte JZ gatbilen i muren efter en punktering. Reparationen (däck, fälg, bromsskiva, hjulupphängning, kaross, lack etc) kostade enligt RC mellan 200 till 250k.

En tävlingshelg för Cup bilen med startavgift, transport, boende, däck, bränsle och alla andra omkostnader landade enligt RC på minst 20k.

Så under den säsongen hade RC över 2 miljoner uppbundet i två bilar och 300 till 350k i kostnader under fem helger.

Om RC firma varje månad hade omsatt vad han gjorde på ett år så hade nog ingen ifrågasatt hur han hade råd med detta. Det finns också drivna människor som med små medel lyckas bygga häftiga tävlingsbilar eller gatbilar men det här är I en helt annan division. Och då har vi inte ens pratat om livet utanför banan med båtar, jetskis och utlandssemestrar.

Alla som gått ut grundskolan med godkänt betyg i matematik inser att ekvationen inte går ihop. Och givetvis har även JZ förstått detta. Har hon på något sätt varit inblandad i dessa affärer? Ingen aning, men hon har åtminstone valt att spela ovetandes.
Citera
2024-03-21, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razzle
Fast Audi verkar ju betala så pass bra löner så att man utan vidare kan köpa 2 bilar för 5-6 milj. kr tillsammans (om det räcker), allt som blir över kan man sen resa till jordens alla hörn mesta tiden av året...
Söker Audi folk?

Du verkar missat lite. En 991a kostar 1 mille och en Huracan 1,5 det blir 2,5 miljoner sen verkar det va lån på bilarna och sist jag kollade så ägde hon bara Huracanen.

Dom verkar tjäna okey om man är duktig så sök ?
Citera
2024-03-21, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razzle
Fast Audi verkar ju betala så pass bra löner så att man utan vidare kan köpa 2 bilar för 5-6 milj. kr tillsammans (om det räcker), allt som blir över kan man sen resa till jordens alla hörn mesta tiden av året...
Söker Audi folk?

Ja hon verkar tjäna över miljonen som bilsäljare. Jävla rökarlöner. Trodde aldrig simpla bilsäljare kunde tjäna så pass. Krävs väl inte ens en utbildning för det? Jag trodde det var ett lågavlönat yrke med lön runt 25.
Jag ska fan sadla om och bli bilsäljare

Fattar inte varför folk tror att donnan gått in och cashat bilarna. Hur många cashar sina bilar idag? Zlatan? En enkel sökning så ser man kreditköp på bilen.
Citera
2024-03-27, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Workman
Fin halmgubbe du har byggt där, synd att du klätt honom i mina kläder bara. Ingen hävdar att RC inte har råd att delta i en racing serie, det är helhetsbilden som inte går ihop sig. Och detta är inget som dykt upp efter den här härvan och domen, i minst tio år har det varit en snackis.

JZ tävlade under en period med en 997:a samtidigt som RC tävlade i en Porsche Cup bil. Båda bilarna ägdes och hade byggts av RC.

Hur mycket pengar tror du det var nedlagt på gatbilen? 700+ hk, ombyggt chassie med GT2 delar, OZ-fälgar, Cup vinge, GT3 RS störtbåge och stolar, etc, etc.

Cup bilen var ombygd med bla turbomotor och delar som Porsche Motorsport utvecklat till senare versioner av Cup bilarna. Enligt RC var över miljonen investerat i bilen för att få den race ready.

På Kinnekulle satte JZ gatbilen i muren efter en punktering. Reparationen (däck, fälg, bromsskiva, hjulupphängning, kaross, lack etc) kostade enligt RC mellan 200 till 250k.

En tävlingshelg för Cup bilen med startavgift, transport, boende, däck, bränsle och alla andra omkostnader landade enligt RC på minst 20k.

Så under den säsongen hade RC över 2 miljoner uppbundet i två bilar och 300 till 350k i kostnader under fem helger.

Om RC firma varje månad hade omsatt vad han gjorde på ett år så hade nog ingen ifrågasatt hur han hade råd med detta. Det finns också drivna människor som med små medel lyckas bygga häftiga tävlingsbilar eller gatbilar men det här är I en helt annan division. Och då har vi inte ens pratat om livet utanför banan med båtar, jetskis och utlandssemestrar.

Alla som gått ut grundskolan med godkänt betyg i matematik inser att ekvationen inte går ihop. Och givetvis har även JZ förstått detta. Har hon på något sätt varit inblandad i dessa affärer? Ingen aning, men hon har åtminstone valt att spela ovetandes.
Vanligtvis finansieras deltagandet i Porsche Cup, inklusive omkostnaderna, med så kallade sponsorer.

Jag förstår inte varför RC's deltagande i racingserien, inklusive omkostnaderna, skulle vara finansierat från hans egen privatekonomi.
Citera
2024-03-27, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marionettist
Vanligtvis finansieras deltagandet i Porsche Cup, inklusive omkostnaderna, med så kallade sponsorer.

Jag förstår inte varför RC's deltagande i racingserien, inklusive omkostnaderna, skulle vara finansierat från hans egen privatekonomi.

Du får nog läsa lite noggrannare och ta reda på fakta..
RC har aldrig kört i serien Porsche Cup, varken med eller utan sponsorer.
Han baserade sin banbil på en gammal Cup-bil.
Han har väl bara kör Time Attack och några andra event, tills han blev frånkörd av de andra, då ville han inte vara med längre. Wiborgs Evo körde åttor runt RC, sen dess har ingen sett RC i de sammanhangen längre.
Citera
2024-03-27, 13:13
Medlem
Det stämmer ju inte helt. Han slutade köra i Unlimted när Wiborg kom med sitt monster han körde vidare i klassen under Modified tror jag den hete och vann även där om jag minns rätt körde väl Gatebil Extrem Mantorp med bra framgång också.

Porsche Carrera cup har han inte kört
Citera
2024-03-27, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1SHOT1KILL
Har han lärt sig något lär inte bilarna bli riktigt lika coola framöver…

Man kan ju bygga coola bilar av billigare märken/komponenter

Budget 300’ istället för 3000’
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in