2025-04-20, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Modokrille
Vad ska hon polisanmäla honom för som kan leda till dom?
Peter har knappast skrivit ut namn eller någon info relaterat till dem.
Sen att vanligt folk kan lägga ihop 1+1=2 är en annan sak.

Ingen aning men försöker spela offer som vanligt.
Precis som polisförhöret.
Ljuger vet vi ju att hon gör sedan tidigare
Citera
2025-04-20, 16:42
Medlem
Det är en hyfsad skillnad på vad rätten faktiskt kan sätta dit en för med bevis och vad som är ett uppenbart brott. Händer väl nästan i alla brott av brottslingarna inte åker dit för allt.

Läser man förundersökningen i det här fallet i tråden är det uppenbart att det rör sig om ett ändrat chassinummer på en stulen bil.

Vem tror ni lever ett hederligare liv, P eller R&J?
Citera
2025-04-25, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 997Porsche
Det är nog svårt för oss att veta hur det igentligen låg till. Hon kanske ville ta på sig skulden först och sen ändrade sig. Så man får ju gå efter det polis och rätten fått fram att hon var oskyldig resten är ju bara spekulationer.

Han blev inte dömd för märkesförfalskning endast för häleri

Du vet hur kraven ser ut för att bli dömd för brott antar jag.
Utom rimligt tvivel!
Läst förundersökning och dom, konstaterar att åklagaren nöjde sig med att får Rickard fälld. Hade haft mer resurser och prioriterat ärendet hade det troligen blivit mycket mer.

Men våldtäkter, sprängdåd och mord är det högre prioritet på jämför med patrask som intr kan skilja på ditt och mitt.
Citera
2025-04-25, 13:10
Medlem
Men nu var det inte så det låg till. Detta gällde häleri och inte stöld. Köpa stulna saker kan drabba alla om man inte är försiktig. Stöld är en annan sak och det ogillar jag starkt.
Citera
2025-04-25, 22:25
Medlem
Citat:
Men nu var det inte så det låg till. Detta gällde häleri och inte stöld. Köpa stulna saker kan drabba alla om man inte är försiktig. Stöld är en annan sak och det ogillar jag starkt.

Fast stöld måste ske för ett häleri ska kunna hända.

Kan drabba alla absolut men köper man delar under marknadspriser och av skumma personer så blir det märkligt nog oftare.
Citera
2025-04-29, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrnyfiken
Vem tror ni lever ett hederligare liv, P eller R&J?

Det finns ju en extra dimension iom att Björck en gång i världen försökte vara till hjälp när J's Supra vart stulen, vilket slutade med att han vart hotad och fick förklarat för sig att den bilen inte fick hittas..
Citera
2025-05-24, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Workman
Det finns ju en extra dimension iom att Björck en gång i världen försökte vara till hjälp när J's Supra vart stulen, vilket slutade med att han vart hotad och fick förklarat för sig att den bilen inte fick hittas..

Ja det är ju inte okej att förstöra för någon som gör försäkringsbedrägeri 🙃
Citera
2025-05-28, 09:58
Medlem
991ESSs avatar
Citat:

Fast att åka runt i en bil, som har fel id, som är utrustad till 99% med stulna delar från flera andra försvunna bilar.. det är väl lite mer uppenbart än att någon råkat köpa en del som råkat vara stulen..
Citera
2025-05-28, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 991ESS
Fast att åka runt i en bil, som har fel id, som är utrustad till 99% med stulna delar från flera andra försvunna bilar.. det är väl lite mer uppenbart än att någon råkat köpa en del som råkat vara stulen..

Så var det ju ej det va tror jag 7 stulna delar eller om det var 10. Motor, låda ratt, och några airbags tror jag resten var okey och inget rätten hade nån åsikt om. Det är ju mer här på flaschback man påstår och hittar på saker desto smaskigare och orimligare och helst gärna massa ljug desto bättre
Citera
2025-05-28, 18:56
Medlem
991ESSs avatar
Citat:
Så var det ju ej det va tror jag 7 stulna delar eller om det var 10. Motor, låda ratt, och några airbags tror jag resten var okey och inget rätten hade nån åsikt om. Det är ju mer här på flaschback man påstår och hittar på saker desto smaskigare och orimligare och helst gärna massa ljug desto bättre

ojda, ja det låter som minst sagt väldigt vitala delar ur en stulen bil. Ja där gick det nog inte rätt till. Man kan ju tänka sig att en seriemärkt pryl som motor växellåda etc är det första en Porsche expert vet om den är stulen, särskilt på en så liten marknad som sverige.
Senast redigerad av 991ESS 2025-05-28 kl. 18:58.
Citera
2025-05-28, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 991ESS
ojda, ja det låter som minst sagt väldigt vitala delar ur en stulen bil. Ja där gick det nog inte rätt till. Man kan ju tänka sig att en seriemärkt pryl som motor växellåda etc är det första en Porsche expert vet om den är stulen, särskilt på en så liten marknad som sverige.

Som jag fattade det satt alla nr och sånt kvar och varken Porsche/larmtjänst eller Polis kunde ta fram informationen om numret var stulet så då faller det på om priset var skäligt eller ej
Citera
2025-06-01, 18:39
Medlem
Citat:

Eller om man ska vara ärlig.
De delarna kunde bevisas att de kom från stulna bilar, eller hur. Utom rimligt tvivel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in