Avsnitt 7 tar upp kampen. Liknar mer en cirkus med Larry som disträ clown.
Ja det här var ju all over the place. Så jäkla många olika situationer, ingen av dem får tid att andas och sen vidare med nästa. De väljer bort massor med scener som skulle kunna förklara saker för att proppa in mer och mer "irriterande" situationer.
Tex, hur fn fick hon tag på färg till att måla över tavlan? Varför blev inte HAN sur på henne? Varför skulle larry ens överväga att vara halvförmyndare åt en 11 åring till nån han aldrig träffat? LArrys reaktioner blir mer och mer absurda. Ingen normal määnniska står och gör överdrivna emojis mot varandra, det hör hemma i big bang theory eller nån annan standardserie. Detta är ju Curbed vi snackar om!
såklart fanns det ett par roliga saker i den, men inte alls lika väl sammanflätat och observatoriskt som tidigare
Jag förväntar mig mer av en sista säsong av Curbed!
Senast redigerad av carminaburana 2024-03-19 kl. 20:17.
Ja det här var ju all over the place. Så jäkla många olika situationer, ingen av dem får tid att andas och sen vidare med nästa. De klipper bort massor med saker för att proppa in mer och mer "irriternade" situationer.
Tex, hur fn fick hon tag på färg till att måla över tavlan? Varför blev inte HAN sur på henne? Varför skulle larry ens överväga att vara halvförmyndare åt en 11 åring till nån han aldrig träffat? LArrys reaktioner blir mer och mer absurda. Ingen normal määnniska står och gör överdrivnaa emojis mot varandra, det hör hemma i big bang theory eller nån annan standardserie.
Jag förväntar mig mer av en sista säsong.
Drömtricket var bara så uselt att jag saknar ord och det användes som vore det något genialiskt. Kan vara det sämsta som använts under samtliga 12 säsonger.
Drömtricket var bara så uselt att jag saknar ord och det användes som vore det något genialiskt. Kan vara det sämsta som använts under samtliga 12 säsonger.
Ja verkligen, hör hemma i en helt annan sitcom.
Det känns också som att Larry numera är "in on the joke" liksom, han spelar in till sin roll. För några avsnitt sen så gjorde han den "sceptic eye" och det var så jävla överdrivet från både honom och hans motspelare att jag var tvungen att titta bort.
4 me:
Efter ha sett första 3 st avsnitten in på S12 så kändes inte den vanliga oemotståndliga känslan att 'måste se nästa Larry's episod..'.
Så jag väntar lite och samlar på mig.
Det har väl blivit så mer och mer över tid att serien låter larry david reagera på händelser som känns lite för "skrivna"? Har inte sett senaste säsongen än, men av vad ni skriver verkar det som den tendensen jag pratar om blivit värre.
Det har väl blivit så mer och mer över tid att serien låter larry david reagera på händelser som känns lite för "skrivna"? Har inte sett senaste säsongen än, men av vad ni skriver verkar det som den tendensen jag pratar om blivit värre.
Kanske därför Larry valt att låta detta vara sista säsongen. Kreativ torka drabbar den bäste tids nog och Curb har ju kört bra länge nu.
Tyckte att senaste avsnittet var bra, annars har jag bara gillat två avsnitt utöver det den här säsongen. Hela premisen med Atlanta kändes lite svag för en sista säsong tråkigt nog. Richard Lewis såg verkligen klen ut i senaste avsnittet
Svårt att fatta att richard lewis var i samma ålder som Larry David. Håret gör mycket i en viss ålder..
Jag kollar igenom serien från början parallellt med den nya säsongen. Svårt att ens se skillnad på Larry David, men Richard Lewis, Cheryl, Ted och de andra ser man har blivit 20+ år äldre sedan dess. Tycker förresten inte att det är någon större kvalitetsskillnad på de första och de senaste avsnitten.
Var det inte lite konstigt att de gav Steve Buscemi en uppdiktad karaktär? Har de gjort så tidigare med så kända skådespelare, eller var det nåt sätt att driva med att han brukar ta småroller osv?!?
Jag kollar igenom serien från början parallellt med den nya säsongen. Svårt att ens se skillnad på Larry David, men Richard Lewis, Cheryl, Ted och de andra ser man har blivit 20+ år äldre sedan dess. Tycker förresten inte att det är någon större kvalitetsskillnad på de första och de senaste avsnitten.
Var det inte lite konstigt att de gav Steve Buscemi en uppdiktad karaktär? Har de gjort så tidigare med så kända skådespelare, eller var det nåt sätt att driva med att han brukar ta småroller osv?!?
Why Steve Buscemi Doesn't Play Himself In Curb Your Enthusiasm Season 12
Most of Curb Your Enthusiasm’s high-profile guest stars play themselves. Just this season, Jimmy Kimmel, Stacey Abrams, Bruce Springsteen, Sienna Miller, Troy Kotsur, Willie Geist, Lori Loughlin, and Conan O’Brien have all played themselves. But some of Curb Your Enthusiasm season 12’s biggest guest stars, like Sean Hayes and Dan Levy, have played fictional characters separate from their own public persona. The show has never been 100% clear about where it draws the line at which someone is too famous to play someone other than themselves.
As a globally revered veteran movie star, Buscemi is famous enough that he could play himself in Curb Your Enthusiasm. But some of Curb’s most famous guest stars, from Dustin Hoffman to Vince Vaughn, have avoided playing themselves. Buscemi might be playing a fictional role because the story called for it: his character is supposed to be strapped for cash, which might not have been believable if he was playing himself as a famous actor. Plus, playing a fictional character allows guest stars to escape the trappings of self-parody and just bask in Curb’s awkward, improvised situations.
Vince Vaughn som har varit med mycket spelar inte heller sig till exempel eller Sean Hayes som spelar advokaten.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!