2024-02-29, 23:44
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Sorgligt att vakna till nyheten om Richard Lewis dd. En personlig favorit!

Hller p att se om ssong tv och det r ju uppenbart tyvrr vilken skillnad det r. En favorit r nr Larry ska slja bilar i en episod. Noterar att en av de potentiella kparna r Mr Takahashi utan brytning. Kanske allmnt knt men jag reagerade nr han kom in och skulle kpa en bil. Inte helt olikt nr man ser Vito Sparafore som ngon Gene(?) i Sopranos
Jag knner inte till honom utanfr serien men han passade perfekt i Curb. Vila i frid Lewis!

Jag lyssnade just p senaste avsnitten av podcasten och d nmnde de att det var en i fjrde avsnittet i ssong 1 som hade helt fel dialekt och de sa att ingen tnkte p det d men att det inte hade accepterats idag. Att Takahashi r med tidigare knde jag dock inte till trots att jag sett serien s mnga gnger. Tyckte fr vrigt senaste avsnittet var ungefr som det innan, klart godknt. Lite larvigt med frukostgrejen, det har man sett i andra serier och filmer massvis med gnger tidigare.
Citera
2024-03-01, 07:27
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Jag knner inte till honom utanfr serien men han passade perfekt i Curb. Vila i frid Lewis!

Jag lyssnade just p senaste avsnitten av podcasten och d nmnde de att det var en i fjrde avsnittet i ssong 1 som hade helt fel dialekt och de sa att ingen tnkte p det d men att det inte hade accepterats idag. Att Takahashi r med tidigare knde jag dock inte till trots att jag sett serien s mnga gnger. Tyckte fr vrigt senaste avsnittet var ungefr som det innan, klart godknt. Lite larvigt med frukostgrejen, det har man sett i andra serier och filmer massvis med gnger tidigare.
Det som r trkigt r ju att det r s tillrttalagt, tyvrr. Mrker det tydligt nr jag ser om igen. Om det r drift med woke, Trumpismen (favoritscenen sista ssongerna r MAGA-kepsen i baren fr att f ta sjlv) eller bara fula ord spelar fga roll. Men ngot mer som utmanar n lunch fr eller efter 11. Garvade hgt rakt ut nr jag sg om episoden nr de ska pitcha Larry och Julias serie fr ABC och de spelar poker varp Larry kallar den metrosexuella mannen/bgen fr fuckin cunt - hysteriskt roligt ven om det i skriven text blir ngot enfaldigt.
Citera
2024-03-02, 12:15
Vila i frid Richard Lewis
Citera
2024-03-05, 00:11
Medlem
carminaburanas avatar
Kvllens avsnitt (e05) tyckte jag var ett av de bsta n s lnge i denna ssongen.
Citera
2024-03-05, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana

Instmmer, mycket bra avsnitt!
Citera
2024-03-09, 19:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Sorgligt att vakna till nyheten om Richard Lewis dd. En personlig favorit!

Hller p att se om ssong tv och det r ju uppenbart tyvrr vilken skillnad det r. En favorit r nr Larry ska slja bilar i en episod. Noterar att en av de potentiella kparna r Mr Takahashi utan brytning. Kanske allmnt knt men jag reagerade nr han kom in och skulle kpa en bil. Inte helt olikt nr man ser Vito Sparafore som ngon Gene(?) i Sopranos

Vldigt trkigt!

Garvade t golfscenen (s12e04) nr han och Larry snackade om deras testamente och om vem som skulle d frst och Larry sger 'kan du inte bara d, du ser dd ut!' och Lewis bara flinar. Hahha, kta vnner!

Innan jag slog p (e12e05) s googlade jag just Richard Lewis fr frsta gngen i mitt liv fr att jag var orolig fr hans hlsa. S ser jag att han gr och dr nstan mellan dom senaste avsnitten. Oddsen.

Annars s slog jag p just ssong 2 efter senaste avsnittet. Skrattade hgt t pokerscenen nr Larry skrek t en jttefeminin man som la sig med A-hg, att han var en jvla CUNT x2! Exakt p pricken samma beteende som en snubbe har som jag brukar spela live med nr vi har pokerkvllar. Sen var det bde ovntat och roligt att Larry fick/kunde ropa 'cunt' tv gnger. Hade vl inte gtt p samma stt idag antar jag.

ldre ssongerna r pretty pretty good!

Citat:

Hller med s mycket det bara gr!
Senast redigerad av nojobstealandrob 2024-03-09 kl. 19:21.
Citera
2024-03-10, 11:25
Medlem
Citat:
Faktiskt bsta avsnittet men ja sista scenen nr alla trffas av en slump" kndes lite vl verdriven ven fr att vara curb.
Citera
2024-03-10, 13:52
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Faktiskt bsta avsnittet men ja sista scenen nr alla trffas av en slump" kndes lite vl verdriven ven fr att vara curb.

Ja, lngt ifrn sina glansdagar.
Citera
2024-03-11, 17:58
Medlem
carminaburanas avatar
Antar att e5 bara var en ljusglimt, tillbaka i trsket igen...

Citera
2024-03-11, 19:02
Medlem
Alopecia r vad Will Smiths fru har. Tv skmt om Will-gate i avsnittet. Jeff frsvarade sin fru ocks.
Citera
2024-03-12, 00:07
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Alopecia r vad Will Smiths fru har. Tv skmt om Will-gate i avsnittet. Jeff frsvarade sin fru ocks.

Jo jag festr det, men vad hade det med avanittet att gra? Kns som ett ond8gt slsaktist upplgg att kommentera det i ett av de sista asvnitten.
Citera
2024-03-12, 01:26
Medlem
AllHailBoognishs avatar
r avsnitt 6 det smsta i hela seriens historia? S fruktansvrt uselt. Inte ett enda smroligt gonblick ens en gng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in