Avsnitt 7 tar upp kampen. Liknar mer en cirkus med Larry som distr clown.
Ja det hr var ju all over the place. S jkla mnga olika situationer, ingen av dem fr tid att andas och sen vidare med nsta. De vljer bort massor med scener som skulle kunna frklara saker fr att proppa in mer och mer "irriterande" situationer.
Tex, hur fn fick hon tag p frg till att mla ver tavlan? Varfr blev inte HAN sur p henne? Varfr skulle larry ens vervga att vara halvfrmyndare t en 11 ring till nn han aldrig trffat? LArrys reaktioner blir mer och mer absurda. Ingen normal mnniska str och gr verdrivna emojis mot varandra, det hr hemma i big bang theory eller nn annan standardserie. Detta r ju Curbed vi snackar om!
sklart fanns det ett par roliga saker i den, men inte alls lika vl sammanfltat och observatoriskt som tidigare
Jag frvntar mig mer av en sista ssong av Curbed!
Senast redigerad av carminaburana 2024-03-19 kl. 20:17.
Ja det hr var ju all over the place. S jkla mnga olika situationer, ingen av dem fr tid att andas och sen vidare med nsta. De klipper bort massor med saker fr att proppa in mer och mer "irriternade" situationer.
Tex, hur fn fick hon tag p frg till att mla ver tavlan? Varfr blev inte HAN sur p henne? Varfr skulle larry ens vervga att vara halvfrmyndare t en 11 ring till nn han aldrig trffat? LArrys reaktioner blir mer och mer absurda. Ingen normal mnniska str och gr verdrivnaa emojis mot varandra, det hr hemma i big bang theory eller nn annan standardserie.
Jag frvntar mig mer av en sista ssong.
Drmtricket var bara s uselt att jag saknar ord och det anvndes som vore det ngot genialiskt. Kan vara det smsta som anvnts under samtliga 12 ssonger.
Drmtricket var bara s uselt att jag saknar ord och det anvndes som vore det ngot genialiskt. Kan vara det smsta som anvnts under samtliga 12 ssonger.
Ja verkligen, hr hemma i en helt annan sitcom.
Det knns ocks som att Larry numera r "in on the joke" liksom, han spelar in till sin roll. Fr ngra avsnitt sen s gjorde han den "sceptic eye" och det var s jvla verdrivet frn bde honom och hans motspelare att jag var tvungen att titta bort.
4 me:
Efter ha sett frsta 3 st avsnitten in p S12 s kndes inte den vanliga oemotstndliga knslan att 'mste se nsta Larry's episod..'.
S jag vntar lite och samlar p mig.
Det har vl blivit s mer och mer ver tid att serien lter larry david reagera p hndelser som knns lite fr "skrivna"? Har inte sett senaste ssongen n, men av vad ni skriver verkar det som den tendensen jag pratar om blivit vrre.
Det har vl blivit s mer och mer ver tid att serien lter larry david reagera p hndelser som knns lite fr "skrivna"? Har inte sett senaste ssongen n, men av vad ni skriver verkar det som den tendensen jag pratar om blivit vrre.
Kanske drfr Larry valt att lta detta vara sista ssongen. Kreativ torka drabbar den bste tids nog och Curb har ju krt bra lnge nu.
Tyckte att senaste avsnittet var bra, annars har jag bara gillat tv avsnitt utver det den hr ssongen. Hela premisen med Atlanta kndes lite svag fr en sista ssong trkigt nog. Richard Lewis sg verkligen klen ut i senaste avsnittet
Svrt att fatta att richard lewis var i samma lder som Larry David. Hret gr mycket i en viss lder..
Jag kollar igenom serien frn brjan parallellt med den nya ssongen. Svrt att ens se skillnad p Larry David, men Richard Lewis, Cheryl, Ted och de andra ser man har blivit 20+ r ldre sedan dess. Tycker frresten inte att det r ngon strre kvalitetsskillnad p de frsta och de senaste avsnitten.
Var det inte lite konstigt att de gav Steve Buscemi en uppdiktad karaktr? Har de gjort s tidigare med s knda skdespelare, eller var det nt stt att driva med att han brukar ta smroller osv?!?
Jag kollar igenom serien frn brjan parallellt med den nya ssongen. Svrt att ens se skillnad p Larry David, men Richard Lewis, Cheryl, Ted och de andra ser man har blivit 20+ r ldre sedan dess. Tycker frresten inte att det r ngon strre kvalitetsskillnad p de frsta och de senaste avsnitten.
Var det inte lite konstigt att de gav Steve Buscemi en uppdiktad karaktr? Har de gjort s tidigare med s knda skdespelare, eller var det nt stt att driva med att han brukar ta smroller osv?!?
Why Steve Buscemi Doesn't Play Himself In Curb Your Enthusiasm Season 12
Most of Curb Your Enthusiasms high-profile guest stars play themselves. Just this season, Jimmy Kimmel, Stacey Abrams, Bruce Springsteen, Sienna Miller, Troy Kotsur, Willie Geist, Lori Loughlin, and Conan OBrien have all played themselves. But some of Curb Your Enthusiasm season 12s biggest guest stars, like Sean Hayes and Dan Levy, have played fictional characters separate from their own public persona. The show has never been 100% clear about where it draws the line at which someone is too famous to play someone other than themselves.
As a globally revered veteran movie star, Buscemi is famous enough that he could play himself in Curb Your Enthusiasm. But some of Curbs most famous guest stars, from Dustin Hoffman to Vince Vaughn, have avoided playing themselves. Buscemi might be playing a fictional role because the story called for it: his character is supposed to be strapped for cash, which might not have been believable if he was playing himself as a famous actor. Plus, playing a fictional character allows guest stars to escape the trappings of self-parody and just bask in Curbs awkward, improvised situations.
Vince Vaughn som har varit med mycket spelar inte heller sig till exempel eller Sean Hayes som spelar advokaten.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!