Flashback bygger pepparkakshus!
2024-03-06, 07:31
Medlem
Stark psykopatvarning på kärringen.
Citera
2024-03-06, 07:48
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killyourlocalpenis
Nä, men om man namnger honom och anklagar honom för att stötta IS kanske?
Är du muslim så stöttar du sharia och islamism, islam är politisk i första hand.
Uppenbarligen verkar det gått vänsteraktivisterna i HovR förbi.
Så det ge inte att kritisera islam utan att de facto nämns islams konsekvenser.
Citera
2024-03-06, 10:14
Medlem
https://m.youtube.com/watch?v=F1wLLXpbCc0

Jag visste att Janouch var radikaliserad men trodde ändå hon var kvar i nån slags verklighet där vi har fötterna ned och huvudet upp osv, men hon verkar helt ha checkat ut. ”Bara för att det finns en lag som inte funkar betyder inte det att vi ska acceptera den lagen eller rätta oss efter den. Jag betraktar mig inte som dömd av den här batikhäxjuryn”
Citera
2024-03-06, 15:56
Medlem
Citat:
Bötesbeloppet sänks med hänvisning till Janouchs ekonomiska förutsättningar.

ha hA
Citera
2024-03-06, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nafsetar

Jag visste att Janouch var radikaliserad men trodde ändå hon var kvar i nån slags verklighet där vi har fötterna ned och huvudet upp osv, men hon verkar helt ha checkat ut. ”Bara för att det finns en lag som inte funkar betyder inte det att vi ska acceptera den lagen eller rätta oss efter den. Jag betraktar mig inte som dömd av den här batikhäxjuryn”

Va vad det som va radikalt med det hon sa?
Haha svenska henmän alltså.
Citera
2024-03-06, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Citat:
Bötesbeloppet sänks med hänvisning till Janouchs ekonomiska förutsättningar.

ha hA

Haha så går det när hon bara sitter och är dum i huvudet på X dagarna i ända istället för att jobba.
Citera
2024-03-06, 17:52
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Är du muslim så stöttar du sharia och islamism, islam är politisk i första hand.
Uppenbarligen verkar det gått vänsteraktivisterna i HovR förbi.
Så det ge inte att kritisera islam utan att de facto nämns islams konsekvenser.

Lagen finns till för att framför allt skydda ej offentliga personers integritet, att därmed hänga ut personen offentlig i ett negativt syfte när personen inte valt att vara offentlig är därmed förtal, av den allvarliga sorten, alltså Grovt förtal.

Huruvida det stämmer eller ej om vad läraren sagt är alltså inte relevant här, det är det folk här försöker tala om för dig. Det spelar faktiskt ingen roll om det är sant. Det ligger fortfarande inte på Katarina Janouch att utdela konsekvenserna och agera personliga domtol mot läraren och skicka en lynchmobb.

Det är arbetsgivaren med hjälp av skollagen som ska agera, inte Katarina på X.
Citera
2024-03-06, 18:19
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Om du med flit säger att någon har tvingat elever att erkänna sig till islam, då har du med uppsåt lämnat uppgifter som typiskt sett leder till att någon utsätts för andras missaktning. Därmed är villkoret i första stycket av 5 kap. 1 § brottsbalken uppfyllt. Notera att uttrycket ägnad att har en särskild innebörd i lagtext.

Det är förstås inte uppsåt i någon rimlig mening av vad uppsåt är, så det blir givetvis förvirrande för den som inte är bekant med hur det fungerar. Så tack för förtydligandet.
Citera
2024-03-06, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nafsetar

Klart alla inte kan tänka och agera så, men om ingen någonsin gjort motstånd mot lagar som är fel så hade vi ju fortfarande haft en ståndsriksdag på sin höjd. Tycker hon ska ha en eloge istället.
Citera
2024-03-06, 18:39
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meood
Hon låter som en jävla mupp! "Rättsväsendet är korrupt för att jag blev fälld". 😂 Total avsaknad av ansvarstagande och självinsikt. Och offerkoftan är såklart alltid på.

Är Janouch i själva verket en typisk rättshaverist?
När man läser hennes kommentarer till domen så får åtminstone jag den uppfattningen.
Citera
2024-03-06, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Är Janouch i själva verket en typisk rättshaverist?
När man läser hennes kommentarer till domen så får åtminstone jag den uppfattningen.
Om du med rättshaverist menar någon som säger sin mening och som inte accepterar den ytterst smala åsiktskorridor som finns i detta cyklopernas land så JA, då är hon en rättshaverist.
Citera
2024-03-06, 19:01
Medlem
BekraftadNegers avatar
Någon som vet om hon fortfarande knullar lika mycket som vid starten av denna tråd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in