Flashback bygger pepparkakshus!
2024-03-08, 08:28
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Hur kan detta leda till åtal men inte Dumpens uthängningar?

Dumpen har utgivningsbevis till att börja med, så rätt eller fel så är det en högre ribba.

Sedan så går förtal sällan till allmänt åtal utan man måste ofta ta det som en civil process. I Dumpens fall så gissar jag att "gäddorna" är helt enkelt varsamma för Streisand-effekten.

Men hela tråden är virrig och går runt i varv, så att återigen summera upp:

- Janouch har inte blivit dömd för att hon kritiserat undervisningsformen eller islam; hon har blivit dömd för att pekat ut en enskild person som sedan fått en stor spridning bland hennes följare, vilket i sin tur lett till att denne blivit hotad privat.

- Vad som är sant eller inte spelar ingen roll i svensk förtalslagstiftning.

- Utgivningsbevis spelar roll. Om det rör sig om en privatperson eller en i offentlig ställning spelar roll.

Det kan stötas och blötas om detta är rätt eller fel, men med nuvarande lagstiftning så är domen mot henne inte fel. Och även om jag har vissa tankar kring förtalslagstiftningen i sig (t ex att lägga upp en tidningsartikel kan vara förtal, även om tidningen själv inte döms för förtal är absurt förhållningssätt) så är denna dom inte en kulle att dö på. Jag gissar på att lärarinnan skulle få rätt mycket stöd om det skulle läggas upp vad Janouchs följare skrivit till henne.
Citera
2024-03-08, 10:53
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manöver
Har läst hennes bok Annhörig, och kan berätta att hon verkar vara jävligt kåt!

Har också läst den. Hon kan skriva, till skillnad mot Liza Marklund som jag skrev i tråd igår.
Citera
2024-03-08, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surikat80
Sett henne på Tinder några gånger ,ser helt klart ok ut tycker jag .

Skulle inte ta i henne med tång, ens.
Citera
2024-03-08, 17:33
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Kan du ge mig tre konkreta exempel som stärker din tes?

Nej. Om det är något jag har lärt mig från att "debattera" med er vänsterblivna så ändrar det ändå ingenting när ni alltid blir överbevisade. Ni har kvar era övertygelser trots fakta.
Citera
2024-03-08, 17:38
Citat:
Ursprungligen postat av NOVEMBERSPAWNED
Ge mig fem!

Zach Braff: Skådespelaren och filmskaparen Zach Braff har öppet berättat om sina erfarenheter av ångest och depression.

Jonah Hill: Jonah Hill, känd för sina roller i filmer som "Superbad" och "The Wolf of Wall Street", har pratat om sina kampar med kroppsbildsproblem, ångest och självacceptans.

Rachel Bloom: Rachel Bloom, skaparen och stjärnan i TV-serien "Crazy Ex-Girlfriend", har varit öppen om sina erfarenheter av ångest och depression.

Adam Levine: Adam Levine, sångaren i Maroon 5, har pratat om sina kampar med ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) och ångest.

Gene Wilder: Den bortgångne skådespelaren Gene Wilder, känd för sina roller i klassiska filmer som "Willy Wonka & the Chocolate Factory", skrev om sina strider med ångest och depression i sin memoar.

Paul Rudd: Skådespelaren Paul Rudd har pratat om sina tidigare erfarenheter av depression och ångest, och betonat vikten av att söka professionell hjälp.

Natalie Portman: Skådespelerskan Natalie Portman har delat med sig av sina egna erfarenheter av depression och prestationsångest, speciellt under sin tid som student vid Harvard University.

Mayim Bialik: Skådespelerskan Mayim Bialik, känd för sin roll i TV-serien "The Big Bang Theory", har öppet diskuterat sina erfarenheter av depression och ångest, samt sin resa mot mental hälsa och självacceptans.

Vill du ha fler?
Citera
2024-03-08, 18:11
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Nej. Om det är något jag har lärt mig från att "debattera" med er vänsterblivna så ändrar det ändå ingenting när ni alltid blir överbevisade. Ni har kvar era övertygelser trots fakta.
Du kan alltså inte presentera något av substans eftersom det du skriver är känslomässigt dravel. I see. Höhöhögern - känslomässiga våp.
Citera
2024-03-08, 18:14
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Du kan alltså inte presentera något av substans eftersom det du skriver är känslomässigt dravel. I see. Höhöhögern - känslomässiga våp.

Du ser ju själv hur du väljer att missförstå. Det går inte att debattera med er tokvänstern hur man än vrider och vänder på det. Jag valde att inte presentera något. Det är skillnad mot att inte kunna. För det ger mig ingenting och du har redan dina övertygelser som ingen ändå kan rucka på.
Citera
2024-03-08, 18:35
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Du ser ju själv hur du väljer att missförstå. Det går inte att debattera med er tokvänstern hur man än vrider och vänder på det. Jag valde att inte presentera något. Det är skillnad mot att inte kunna. För det ger mig ingenting och du har redan dina övertygelser som ingen ändå kan rucka på.
Så mitt svar på ditt icke-svar (avsaknad av förmåga i ditt fall) ska vara ett tydligt tecken på något medan ditt svar inte säger något om dig…
Om du kan presentera ett enda argument som stöder din tes ska jag läsa med så gott uppsåt jag bara kan.
Citera
2024-03-08, 18:53
Medlem
Kan någon sammanfatta varför Janouch trändar på heta ämnen?
Citera
2024-03-08, 19:19
Medlem
Jag såg att hon var med på Tinder
Citera
2024-03-08, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EIgiganten
Kan någon sammanfatta varför Janouch trändar på heta ämnen?

Hon överklagade en förtalsdom till hovrätten och fick skärpt straff. Hon skrev artiklar på sitt eget magasin om en skola som hade lektioner i religion och eleverna 3:a fick fira olika högtider. En kristen mamma blev upprörd över att barnen tvingades bekänna sin tro till Islam och det snappade KJ upp och skrev namn ut namn på läraren som blev jagad av internets finest.
Citera
2024-03-08, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Är hon Judinna?
Varför är det relevant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto