2024-02-29, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren
Jag tycker att hon är ett befriande friskt inslag i en värd full av kissnödigt "måste-ha-märkeskläder-och-se-ut-som-en-Hollywoodskådespelerska.

Älskar detta inlägg från 100 år sen eftersom hon är precis exakt så nuförtiden. 😂
Citera
2024-03-03, 09:40
Medlem
Såklart att Elsa skulle dra med både morsan och svärmor på första resan där barnet är med på resan. Gud förbjude att hon skulle behöva spendera så många dagar i rad där hon inte står högst på behovstrappan!

Inser hur cynisk jag är, och såklart att vet säkert bara gör resan roligare att fler är med. Men det bara stör mig att hon inte ens i några dagar helhjärtat kan vara i nuet med sitt barn, utan det ska hetsas runt på andra museum och vintagebutiker och fan vet allt. Jag liksom bara väntade på när det skulle komma att hon avvikit från de andra för att göra något annat, och det tog ju inte lång tid innan det dök upp.
Citera
2024-03-03, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timshel
Såklart att Elsa skulle dra med både morsan och svärmor på första resan där barnet är med på resan. Gud förbjude att hon skulle behöva spendera så många dagar i rad där hon inte står högst på behovstrappan!

Inser hur cynisk jag är, och såklart att vet säkert bara gör resan roligare att fler är med. Men det bara stör mig att hon inte ens i några dagar helhjärtat kan vara i nuet med sitt barn, utan det ska hetsas runt på andra museum och vintagebutiker och fan vet allt. Jag liksom bara väntade på när det skulle komma att hon avvikit från de andra för att göra något annat, och det tog ju inte lång tid innan det dök upp.

Att den där sportlovs-veckan i London var för sonens skulle måste vara Elsas största livslögn hittills. Ha. Ha. Ha.

Hon var ju inte ens med sin son! Hon kan inte ens släppa sitt ego för sitt barns skull i en vecka. Tror ni han hellre hade gjort nån aktivitet eller åkt skidor på lovet?

Hon fostrar den där stackarn till att bli lika passiv som sina föräldrar. Betrakta livet och konsumera saker snarare än att delta.
Citera
2024-03-03, 19:44
Medlem
Ogorkis avatar
Hon är ju jättefin! Både innan som något rundare och som en tunnis, nu.
Citera
2024-03-03, 20:17
Medlem
Undrar om de (äntligen ) ska flytta? Tycker det har varit lite extra mycket inredningsinspo och nästa hem-grejer i bloggen.
Citera
2024-03-03, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Att den där sportlovs-veckan i London var för sonens skulle måste vara Elsas största livslögn hittills. Ha. Ha. Ha.

Hon var ju inte ens med sin son! Hon kan inte ens släppa sitt ego för sitt barns skull i en vecka. Tror ni han hellre hade gjort nån aktivitet eller åkt skidor på lovet?

Hon fostrar den där stackarn till att bli lika passiv som sina föräldrar. Betrakta livet och konsumera saker snarare än att delta.
Läste någonstans att det handlar om skatteplanering? Som kläduthyrare och contentskapare/reklampelare så inflikar hon dylika aktiviteter av ekonomiska skäl? Men det känner säkert andra till bättre än jag.
Citera
2024-03-03, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frimlov
Undrar om de (äntligen ) ska flytta? Tycker det har varit lite extra mycket inredningsinspo och nästa hem-grejer i bloggen.
Jag fick också sådana känningar.
Citera
2024-03-04, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solinvictus86
Läste någonstans att det handlar om skatteplanering? Som kläduthyrare och contentskapare/reklampelare så inflikar hon dylika aktiviteter av ekonomiska skäl? Men det känner säkert andra till bättre än jag.
Så är det antagligen, klok synpunkt. Men ändå lite störande att hon beskriver det som en resa planerad för Lynn. När det sannolikt är en mix av fritid och jobb, av ekonomiska skäl. Hon underskattar sina följare.
Citera
2024-03-04, 18:19
Medlem
Antagligen är jag inte först med denna spaning; hennes vurm och tjat om rutiner plus raden " en perfekt ålder att testa en ny frukostrutin" får mig att tänka att hon har ju Aspberger! Därför hon bara vill gå på samma restauranger och resa till samma ställen. Måste varit ett stort steg att välja London denna gång.
Citera
2024-03-04, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Antagligen är jag inte först med denna spaning; hennes vurm och tjat om rutiner plus raden " en perfekt ålder att testa en ny frukostrutin" får mig att tänka att hon har ju Aspberger! Därför hon bara vill gå på samma restauranger och resa till samma ställen. Måste varit ett stort steg att välja London denna gång.
Hon har absolut inte autism/asperger.
Citera
2024-03-04, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopkvastensskaft
Hon har absolut inte autism/asperger.
Vad grundar du det på? Finns ju en vid skala på det spektrat. Man kan ha olika grad av Aspberger, alla är vi väl nånstans på den skalan.
Citera
2024-03-04, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Vad grundar du det på? Finns ju en vid skala på det spektrat. Man kan ha olika grad av Aspberger, alla är vi väl nånstans på den skalan.
Man ska uppfylla ett visst antal av specifika kriterier för att få diagnos autism. Jag har följt Elsa tillräckligt många år för att känna mig säker på att hon inte har autism. ”Alla” är absolut inte ”någonstans på den skalan”. Helt ärligt är det rätt kränkande mot de som faktiskt har en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning att skriva så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in