2023-02-19, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LonelyF18
Nej, det är inte grammatiskt korrekt. Det finns ord som avviker, braxen finns inte i någon särskild bestämd form heller som ”braxnen”.
Att säga ”brax” är på många orter dialektalt.

Så ge dig bara när du inte har språklig kunskap att kritisera Elsa.

PS. Det är ingen förenkling. Namnet var ursprungligen ”braxn”. E:et lades antagligen bara till som *trumvirvel* förenkling. Pluralformen vilar på den ursprungliga stavningen. Elias Wessén är ett bra lästips när det gäller det svenska språket.

Man braxnar!
Citera
2023-02-21, 08:35
Medlem
Manikyren måste vara den sämsta jag sett, förstår absolut att man vill vara lite naturlig och trött på gellack och allt för perfekta onaturliga naglar men det här var så kasst! Fin färg men så väldigt ojämna naglar, är de ens filade? Ser ut som hon kladdat på lite nagellack själv i all hast utan något förarbete alls. Jag kanske missförstod men skrev hon inte att hon fixade naglarna på salong?
Citera
2023-02-21, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Manikyren måste vara den sämsta jag sett, förstår absolut att man vill vara lite naturlig och trött på gellack och allt för perfekta onaturliga naglar men det här var så kasst! Fin färg men så väldigt ojämna naglar, är de ens filade? Ser ut som hon kladdat på lite nagellack själv i all hast utan något förarbete alls. Jag kanske missförstod men skrev hon inte att hon fixade naglarna på salong?
Jo, det är dessutom andra gången i rad hon lägger ut bilder på sina salongsfixade naglar som ser förjäkliga ut. Ser ut som en femårig nagelbitares händer.
Citera
2023-02-21, 09:08
Medlem
Jag tycker det är så trist med den stora mängden spegel-selfies i bloggen. Vad ska det ge en läsare? Och att läsa om att hon varit på nagelsalong, på micro needling, vad ska det ge?
Citera
2023-02-21, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Jag tycker det är så trist med den stora mängden spegel-selfies i bloggen. Vad ska det ge en läsare? Och att läsa om att hon varit på nagelsalong, på micro needling, vad ska det ge?
Fattar inte heller. Har dessutom väldigt svårt att förstå att man blir inbjuden på ngt slags microneedling-event (??) utan att Vega vad det handlar om, och dessutom genomför behandlingen utan att ens ha koll?
Det är helt uppenbart att fröken proppmätt blivit mer än proppmätt på sig själv.
Citera
2023-02-21, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvindensgrat
Fattar inte heller. Har dessutom väldigt svårt att förstå att man blir inbjuden på ngt slags microneedling-event (??) utan att Vega vad det handlar om, och dessutom genomför behandlingen utan att ens ha koll?
Det är helt uppenbart att fröken proppmätt blivit mer än proppmätt på sig själv.

Hon kanske hittade på att hon inte hade koll pga av att hon inte vill framstå som ytlig eller utssenddfixerad? Helt orimligt och sjuk är att gå på ett event för microneedling och inte vet vad det ska handla om haha
Citera
2023-02-21, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Hon kanske hittade på att hon inte hade koll pga av att hon inte vill framstå som ytlig eller utssenddfixerad? Helt orimligt och sjuk är att gå på ett event för microneedling och inte vet vad det ska handla om haha
Ja jag tycker det låter vrickat.
Citera
2023-02-21, 13:59
Medlem
Sardinbruss avatar
”Här får man inte fota så här är bilder jag tog på stället där man inte får fota.” Något som är genuint osympatiskt med s.k. influencers är att de inte har någon som helst respekt för att alla inte vill synas i person eller hem i deras kanaler. Sälj, sälj, sälj; inget annat betyder något.
Citera
2023-02-21, 16:47
Medlem
”Vi skulle egentligen boka in teaterföreställning och datum som jag fått i födelsedagspresent men landade i att Escape room ändå är min typ av favoritupplevelse”

https://elsa.elle.se/elsa-billgren/traning-vintageshopping-och-microneedling/

Hade jag varit så interesserad av scenografi som Elsa verkar framstå, hade jag tackat ja till gratis teaterbiljett, inte Escape room…🙈
Citera
2023-02-21, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrufsuperwhite
”Vi skulle egentligen boka in teaterföreställning och datum som jag fått i födelsedagspresent men landade i att Escape room ändå är min typ av favoritupplevelse”

https://elsa.elle.se/elsa-billgren/traning-vintageshopping-och-microneedling/

Hade jag varit så interesserad av scenografi som Elsa verkar framstå, hade jag tackat ja till gratis teaterbiljett, inte Escape room…🙈
Verkligen. Men detta med scenografi handlar inte om något annat än att Elsa vill skina lite. Teater måste hon ju sitta bredvid och ”titta på” klart det är roligare med Escape room där hon kan synas, prata högt en massa och vara i centrum.
Citera
2023-02-21, 20:04
Medlem
Att vara scenograf kräver lite mer än att kunna arrangera ett matbord. Elsa passar nog bättre på sin egen ”lilla scen” där hon kan ta selfies och drömma sig bort i sin låtsasvärld. Scenograf är ett riktigt yrke.
Citera
2023-02-21, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Instämmer kring detta med de aldrig sinande selfiebilderna, så tröttsamma och pinsamma. Hur uppfattar hennes släktingar allt detta poserande? Blir de inte illa berörda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in