2024-02-21, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Nä det är nog en smaksak. Tyckte hon passade bra i de flesta! Gillar 60-talslooken aka 2000-talslooken med stora solglasögon. Tänker på Nicole Richie och Lindsay Lohan när det begav sig. Ju större desto bättre.

Ja men på dom passade det ju verkligen! Elsa är ingen Nicole Richie….
Citera
2024-02-21, 17:16
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Ja men på dom passade det ju verkligen! Elsa är ingen Nicole Richie….

Kan tänka mig att Elsa känner sig lite som en it-girl på 00-talet. Fortfarande lyrisk av smalhetens behag, full av ”jag har konstnärsföräldrar”-feeling. Blir nog en resa till Paris snart. Eller just det hon ska ju testa något nytt i år. Gissar på London.
Citera
2024-02-21, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Kan tänka mig att Elsa känner sig lite som en it-girl på 00-talet. Fortfarande lyrisk av smalhetens behag, full av ”jag har konstnärsföräldrar”-feeling. Blir nog en resa till Paris snart. Eller just det hon ska ju testa något nytt i år. Gissar på London.

Hon kan ju "känna" vad fan hon vill, människan måste ändå titta sig i spegeln eller på bilderna. Jeeees
Citera
2024-02-23, 13:14
Medlem
Äntligen vill Elsa använda sin hjärna efter 40 och inte längre leva på sitt utseende 👏😂
Citera
2024-02-23, 21:48
Medlem
Mmm gojsa runt med pipetten i ansiktet och sen ner i flaskan igen. Precis därför hudvårdsprodukter har pipett. Bra jobbat!
Citera
2024-02-25, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cherry-coke
Mmm gojsa runt med pipetten i ansiktet och sen ner i flaskan igen. Precis därför hudvårdsprodukter har pipett. Bra jobbat!

Tänkte också på det när jag såg Mantle-bonanzan i Instastories häromdagen 😅 Blev lite mycket den dagen när i princip _alla_ ELLE-profiler hade Mantle i sina stories.

Några andra spridda observationer:

- Matta nummer jagvetintevilken i ordningen har flyttat in i vardagsrummet. Denna gång en ofluffig jutematta, så Elsa frågade sig i senaste poddavsnittet om vårinredning, om man kan ha en vårmatta och en vintermatta, så som man byter gardiner efter säsong.

- Från bloggen idag:

https://elsa.elle.se/en-summering/ofta-listan/

Citat:
Just nu har jag korta omålade naglar på grund av jobbet, men till sommaren vill jag ha såna här när jag strosar runt på Gotländska grusvägar med en korgväska i handen.

Har Elsa också börjat jobba i vården eller har kostymöryrket samma krav på omålade naglar? Eller är det så slitsamt att det är helt ogjort arbete att måla sina naglar överhuvudtaget? Snälla, upplys mig ni som har bättre insyn i yrket 😊
Citera
2024-02-27, 12:46
Medlem
Vilka otroligt fula skor i bloggen. Skrattar så jag gråter. Hade aldrig köpt ett enda av alla de paren. Slås igen av hur otroligt märklig klädstil människan har. Inredningen är väl ganska ok men hennes ”filmiska” klädstil är… ja, jag kan inte ens beskriva den.
Citera
2024-02-27, 14:42
Medlem
Citat:
Vilka otroligt fula skor i bloggen. Skrattar så jag gråter. Hade aldrig köpt ett enda av alla de paren. Slås igen av hur otroligt märklig klädstil människan har. Inredningen är väl ganska ok men hennes ”filmiska” klädstil är… ja, jag kan inte ens beskriva den.

Hennes klädstil är inte filmisk, beskriver hon den så? Den är trendig och boho chic, typ. Snygga moderiktiga skor om man har hennes stil. Blir så nyfiken nu, vad gillar du för skor om du skrattar så du gråter åt dom?
Citera
2024-02-27, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hundtand
Hennes klädstil är inte filmisk, beskriver hon den så? Den är trendig och boho chic, typ. Snygga moderiktiga skor om man har hennes stil. Blir så nyfiken nu, vad gillar du för skor om du skrattar så du gråter åt dom?

Det enda hon gör är att beskriva sin klädstil som ”filmisk”. Sån idioti.

Ja du, kolla skorna på valfri tjej i Stockholm. Vanliga skor. Inte fula ballerinor som passar 5-åringar, vuxna ballerinor, fina high heels a la Carrie, vanliga sneakers ej fula tjocka a la Yeezys. Etc etc etc
Citera
2024-02-27, 15:35
Medlem
Citat:
Det enda hon gör är att beskriva sin klädstil som ”filmisk”. Sån idioti.

Ja du, kolla skorna på valfri tjej i Stockholm. Vanliga skor. Inte fula ballerinor som passar 5-åringar, vuxna ballerinor, fina high heels a la Carrie, vanliga sneakers ej fula tjocka a la Yeezys. Etc etc etc

PS. Kräks på loafers, skulle hellre dö än att ha på mig det. Plus de där fula jävla fyrkantiga klackarna från Blankens som alla har, nej nej nej. Föredrar rund tå från Jimmy Choo.
Citera
2024-02-28, 08:10
Medlem
Citat:
PS. Kräks på loafers, skulle hellre dö än att ha på mig det. Plus de där fula jävla fyrkantiga klackarna från Blankens som alla har, nej nej nej. Föredrar rund tå från Jimmy Choo.
Har också väldigt svårt för loafers. Tycker inte det passar med hennes stil i övrigt, men det är väl för att det är "klassiskt franskt" som hon har det. Ballerina och Blankens festskor är väl knappast vårskor utan sommar. Vem går strumplös med nakna tår i april. Ibland känns det lite fånigt när hon verkar vända sig till nya följare; mina favoriter är mina röda ballerina och jag har loppisfyndat Converse. Skriv nåt nytt liksom.
Senast redigerad av Fridafogel99 2024-02-28 kl. 08:53.
Citera
2024-02-28, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Har också väldigt svårt för loafers. Tycker inte det passar med hennes stil i övrigt, men det är väl för att det är "klassiskt franskt" som hon har det. Ballerina och Blankens festskor är väl knappast vårskor utan sommar. Vem går strumplös med nakna tår i april. Ibland känns det lite fånigt när hon verkar vända sig till nya följare; mina favoriter är mina röda ballerina och jag har loppisfyndat Converse. Skriv nåt nytt liksom.

Antar att hon syftar på de röda ballerinaskorna som kostade typ 4000 spänn 😂 Det var dessa som gjorde att jag slutade läsa bloggen (även om jag ibland kollar den om det, baserat på inläggen här, kan finnas nåt roligt att förfasa sig över). Kändes till slut så orimligt att bidra till denna liksom världsfrånvända konsumtion
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in