Citat:
Ursprungligen postat av
Bolshies
Jag brukar aldrig gå in i detta forum för att föra diskussioner, men just denna tråd ville jag gå in och ge en annan bild av verkligheten. Tyvärr missa jag denna aspekt i min början. Kan nämna detta nu när det kom på tal, vi har ansvars försäkringar som täcker upp till 10 miljoner kr, vad tror du den kostar per månad? och denna försäkring måste du ha för att änns få komma innan för dörren. Så i timpriset samt material biten ska även de täcka detta. har man 10 montörer så kan det bli mycket fel snabbt och dyrt!
Jag tror ingen gnäller om att ni har kostnader och vad för eventuell timpenning ni har samt att det självklart inte är gratis att driva byggbolag.. Det är ju därför ni är dyra…
Det är det där med att 90% av hantverkare aldrig kan passa tider (eller ens dyka upp på bestämd dag), höra av sig tillbaka och ständigt fiffla med hur många timmar ni egentligen jobbat samt försvinna på 4 timmars rast när ni väl dyker upp…
Hade jag betett mig som hantverkare gör hade jag fått sparken från ett vanligt jobb inom en vecka eller ej haft några kunder att fakturera… och ryktet går snabbt
Varför tycker du att det till exempel är det helt OKAY att inte dyka upp till ett inbokat jobb? Om du inte är sådan så okay, men 90% av din resterade arbetskår, varför beter de sig så, är det för att de kan?