2024-01-17, 09:27
Medlem
Lyssnar på ungefär 25 procent av förhöret med Alexander och det ger verkligen inblick i en skruvad hjärna.

Han väljer att inte svara på detaljer, men EN detalj svarar han på efter en låååång tids tystnad och det är på frågan om varför Tintin var positionerad som han var i badkaret , då kläcker karln ur sig icke-svaret; "Vi föds nakna" som han väl tror ska låta djupt.
Citera
2024-01-18, 04:01
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endstation
Som jag förgäves har försökt förklara för dig vid ett hundratal tillfällen här i tråden, bör man givetvis beakta det samlade material som finns att tillgå i form av domen, FUP, teknisk bevisning, vittnesmål, inspelningar från rättegång, forskning o.s.v. Trots detta fortsätter du envist att beakta enbart en enstaka sida i FUP och drar dessutom ett antal fullständigt omotiverade slutsatser med denna som grund, medan du konsekvent ignorerar nästintill allt annat material som finns att tillgå.

Jag har skrivit flera långa detaljerade kommentar rörande innehållet i samtliga dina inlägg, inklusive förhöret du nämnt, liksom den påstådda forskning du felaktigt hänvisat till, och så vidare. Att du valt och väljer att ignorera våra kommentarer och dessutom påstår att de inte existerar är olyckligt.

För oss som är insatta i fallet är det glasklart att du inte är det minsta angelägen om att försöka förhålla dig objektiv i den här ”debatten”. Ditt mål tycks snarare vara att till varje pris att fortsätta spamma tråden med samma gamla tjatiga upprepningar av ett antal grundlösa lögner, statistiska argumentationsfel, känsloargument, felaktiga påståenden om forskningsläget, samt cherry picking av enstaka sidor i FUP och fullständigt omotiverade tolkningar av dessa..

Jag tror inte att du är så insatt som du försöker påskina. Du har tex helt ignorerat uppgifterna från pappans mångårige vän som berättade att pojken var väldigt glad och nyfiken under besöket i södra Sverige och Köpenhamn sommaren 2022. Detta står i kollisionskurs mot den felaktiga bild som har målats upp i tråden att pojken ville inte träffa och umgås med sin pappa. I själva verket ville nog pojken umgås lika mycket med pappan som med mamman ( barn är ofta väldigt lojala mot båda föräldrarna) men samtidigt har pappan haft oddsen emot sig och till slut har han drabbats av psykisk ohälsa som då har ett direkt samband med det tragiska avslutet på den 7 år långa bittra vårdnadstvisten.

Samtidigt går det att notera att pappan har med stor sannolikhet blivit diskriminerad under den långvariga vårdnadstvisten med slutresultatet att han blev nästan helt utestängd från umgänge med sonen. Enligt pappan så har folk också lyssnat mer på mamman pga hennes profession. Vi ska samtidigt komma ihåg att om två föräldrar krigar i 7 långa år om vårdnaden så går det inte bara att skuldbelägga den ena föräldern för maktkampen om vem som skulle ha kontroll över barnet. I det här fallet så har pappan dessutom inte kunnat kämpa på lika villkor som mamman eftersom det finns en utbredd diskriminering av pappor i vårdnadstvister, det finns hur många vittnesmål om det som helst bara man letar.
Citera
2024-01-18, 04:36
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Jag tror inte att du är så insatt som du försöker påskina. Du har tex helt ignorerat uppgifterna från pappans mångårige vän som berättade att pojken var väldigt glad och nyfiken under besöket i södra Sverige och Köpenhamn sommaren 2022. Detta står i kollisionskurs mot den felaktiga bild som har målats upp i tråden att pojken ville inte träffa och umgås med sin pappa. I själva verket ville nog pojken umgås lika mycket med pappan som med mamman ( barn är ofta väldigt lojala mot båda föräldrarna) men samtidigt har pappan haft oddsen emot sig och till slut har han drabbats av psykisk ohälsa som då har ett direkt samband med det tragiska avslutet på den 7 år långa bittra vårdnadstvisten.

Samtidigt går det att notera att pappan har med stor sannolikhet blivit diskriminerad under den långvariga vårdnadstvisten med slutresultatet att han blev nästan helt utestängd från umgänge med sonen. Enligt pappan så har folk också lyssnat mer på mamman pga hennes profession. Vi ska samtidigt komma ihåg att om två föräldrar krigar i 7 långa år om vårdnaden så går det inte bara att skuldbelägga den ena föräldern för maktkampen om vem som skulle ha kontroll över barnet. I det här fallet så har pappan dessutom inte kunnat kämpa på lika villkor som mamman eftersom det finns en utbredd diskriminering av pappor i vårdnadstvister, det finns hur många vittnesmål om det som helst bara man letar.
Really? Du har överbevisats, precis som i Jeanettefallet.
Här i detta fall har pappan inte ens överklagat, han ångrar inte vad han gjort.
Ditt kvinnohat är uppenbart, här är det INGEN som vittnat till Alexanders fördel.
Telefonförhöret med "vännen" har återgetts och han kallades inte till förhör eller som vittne, är inte det ganska talande?
Citera
2024-01-18, 13:48
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
.

Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Här i detta fall har pappan inte ens överklagat, han ångrar inte vad han gjort. här är det ingen som vittnat till Alex*nd*rs fördel.

Det finns flera vittnen som har talat till pappans fördel, detta har redovisats tidigare. Du ska helt enkelt sluta ljuga om detta. Pappan insåg troligtvis på ett tidigt stadium att det var ingen ide att överklaga? Han erkände väl dessutom?

Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Telefonförhöret med vännen har återgetts och han kallades inte till förhör eller som vittnet

Det hade inte spelat någon roll för utgången. Det viktiga och intressanta är dock att vännen observerade barnet och pappan och hade bara gott att säga om deras kontakt. Ditt återkommande tjat ter sig därför oroväckande med tanke på att vittnet såg att pojken var väldigt glad och nyfiken i pappans sällskap under ett besök i södra Sverige och Köpenhamn sommaren 2022.

Får man fråga varför du engagerar dig i såna här fall när du inte ens klarar av att vara ärlig.
Citera
2024-02-05, 16:54
Medlem
bits1975s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PippiPfogeln
Jag håller med. Om jag hade fått ställa frågorna hade jag frågat:

… varför han inte ville prata om ”händelsen i lägenheten” - dvs. hans sjukt onödigt våldsamma mord på sitt eget lilla barn. Jag hade också sagt att det är på grund av mordet vi är här i dag, så det är relevant att prata om.

… om han inte tror att Tintin skulle haft det bättre om han fått leva helt utan sin pappa under sin uppväxt istället för att dö.

… hur kan kan påstå att pojkens rädsla var oäkta/omotiverad när han med facit i hand var så farlig för honom. Det här skulle jag tryckt särskilt mycket på och varvat med alla groteska detaljer.

… om han inte skulle ha dödat pojken på ett mer skonsamt och smärtfritt sätt och sig själv på ett mer säkert sätt om han velat ”rädda” pojken och själv dö. Påståendet om försök till självmord är ett skämt för någon som hävdar att han planerar sitt liv in i minsta detalj. Han hade mest ytliga skärsår, som en ångestfylld tonårsflicka.

Ja precis, det är så genomskinligt, fegheten lyser igenom, han ville straffa mamman och hade aldrig vågat ta sitt eget liv.
Jag önskar verkligen att de hade vågat ställa dina frågor i rätten, vad har de att förlora?
Citera
2024-02-09, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Westsack
Förtydlingande då många verkar va osäkra huruvida A hade omgänge eller ej:

Enligt domen skulle C va hos A
2022-12-30 till 2023-01-06

Något sent, men har du domen?
Citera
2024-02-09, 13:17
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sudowoodu
Något sent, men har du domen?
Här har du dom och FUP: https://mega.nz/folder/cd0BDQRD#VmXaNmaeKm8cBQsUBmQByg
Citera
2024-02-11, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger
Här har du dom och FUP: https://mega.nz/folder/cd0BDQRD#VmXaNmaeKm8cBQsUBmQByg

Tack!!!
Citera
2024-02-27, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
https://gofile.io/d/UvybC7

https://anonfiles.com/IepdNbj1zb/F_r...sprotokoll_pdf

.

Länken är död. Kan någon reuploada fupen?

Edit: Såg nu att inlägget precis ovanför innhåller en länk som fungerar
Senast redigerad av Smexliq 2024-02-27 kl. 15:12.
Citera
2024-03-01, 21:59
Medlem
Hade Tintin syskon
Citera
2024-03-01, 22:13
Morsan i Carina Bergfeldt-soffan och gråter ikväll. Ja, hon verkar vara en sån satkärring som anklagar och misstänkliggör alla män, kanske också pga hennes arbete som färgat hennes syn. Luktar psyko lång väg om henne isf, och som går runt och "känner saker" hela tiden. "Jag känner så här, alltså är det så!"

Usch och fy!

Säger inte att farsan är bättre, troligen inte eftersom han mördat.
Citera
2024-03-01, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Morsan i Carina Bergfeldt-soffan och gråter ikväll. Ja, hon verkar vara en sån satkärring som anklagar och misstänkliggör alla män, kanske också pga hennes arbete som färgat hennes syn. Luktar psyko lång väg om henne isf, och som går runt och "känner saker" hela tiden. "Jag känner så här, alltså är det så!"

Usch och fy!

Säger inte att farsan är bättre, troligen inte eftersom han mördat.
Inte alls, luktar mer kränkt man om dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in