Citat:
Ursprungligen postat av
Thyrsos2
Jo, det hör det naturligtvis, per definition.
Om någon skriker "dra åt helvete din jävla frodobolf" så behöver du inte känna till ordboksdefinitionen av 'frodobolf' för att kunna dra slutsatsen att det inte är ett positivt budskap.
Kan du ge exempel på vad du anser är otydligt i sms-konversationen mellan BO och hennes vän Z?
Citat:
Japp. När du använder indikationer(som inte ens är indikationer) som bevis.
Använder jag en indikation som bevis när jag uttryckligen säger att det inte är ett bevis utan en indikator?
Citat:
Jo, det gör människor faktiskt. Som absolut lägst räknat ca 578 ggr per år.
Det är i regel, hur mycket ni än försöker att förneka det.
'I regel' betyder 'i de flesta fall'. De flesta anmälningar är, såvitt vi känner till, inte falska. Någon spekulerade tidigare i tråden om 20 % falska anmälningar och därmed 80 % inte falska anmälningar. Därmed är i regel, dvs. i de flesta fall, inte anmälningar falska.
Citat:
Dessutom är det fullkomligt ovidkommande om någonting annat än det som är vanligt förekommande inträffar oftare.
Du skulle göra succé i försäkringsbranschen.
Citat:
Precis som de punkter i händelsekedjan som du desperat och enfaldigt förnekar har relevans…?
Ja. Hur förklarar du själv alla avvikelser från händelsekedjan som dina slutsatser skapar?
Citat:
Nu ljuger du ju. Igen.
Det har påtalats otaliga gånger att hon hade hur många chanser och möjligheter som helst att larma/fly/rädda sig själv/kontakta någon.
Läs en gång till.
I många andra fall som diskuteras här
, på Flashback, så brukar en vanlig kommentar vara något i stil med ”varför väntade BO X antal dagar/veckor/månader/år med att anmäla”? Jag noterar med intresse att i detta fall, där BO enligt detta kriterium agerat korrekt
(dvs. anmält brott redan dagen efter det begåtts), fästs ingen som helst vikt vid detta.
Citat:
Och det säger ju absolut ingenting, eftersom de inte vet varför hon uppvisar ett avvikande beteende.
Det säger att någonting har hänt, vilket naturligtvis stärker BO:s utsaga om vad som hänt.
Citat:
Uttalar sig poliserna om vad de tror om sanningshalten i hennes påstående där?
De återger i vissa delar hur BO beter sig.
Citat:
Bevis är bara bevis när det är bevis, inte när det är hörsägen.
Att en kurator vittnar om att någon uppvisar tecken på att något skett är inte hörsägen.
Citat:
DÄR har du en vantolkning av händelseförloppet!
Den enklaste och mest rimliga tolkningen som bäst överensstämmer med övrigt material är knappast en vantolkning.
Citat:
Och DÄR har du den mest precisa och adekvata beskrivningen.
Att kalla den djupt spekulativa beskrivningen för "precis" är i det närmaste ett skämt.
Citat:
”Fåtal”? Nu ljuger du igen.
Fem stycken är inte många.
Citat:
Och ”min tilltro till GM”? I vad ligger min tilltro till GM? Jag hyser mycket liten tilltro till honom, men den jag hyser till målsägaren är ännu mindre.
Du tror på hans beskrivning av varje del i händelseförloppet där hans och BO:s versioner inte överensstämmer. Hur kan det tolkas som något annat än tilltro till hans version?
Citat:
Nu har vi tre. Varför måste du hela tiden hitta på saker som ligger utanför verkligheten?
Du driver tesen, "tveklöst", att ju fler killar en tjej "jonglerar", desto troligare är det att fler killar ska dras in. Då är det en högst rimlig fråga om du då anser, i enlighet med den tes du driver "tveklöst", att om en tjej "jonglerar" tre killar så är det troligare att det ska in en fjärde än att det räcker?
Citat:
Jo, det gör det. Verkligheten i sig motsäger närmast allt du kräker ur dig.
Varför skulle det vara mer sannolikt att engagera sig i bronsmedaljören om man har större intresse för guld- och silvermedaljörerna?
Inte ens i närheten.