2024-02-10, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickadollPickadoll
Det har gång på gång påpekats i tråden att du har fel här, och, att en verklig situation skiljer sig från judohallens uppstyrda form. Men du fortsätter att envisas med hennes judokunskaper.

Tja, när kontraindikatorer, som du tillhör, försöker hävda att jag har fel så blir jag rätt nöjd.

Citat:
Du, måste förstå, att människor i en situation i verkligheten är helt annorlunda i sitt rationella beteende. Men det kan du inte ta in.

Nej. Människor ÄR inte helt annorlunda i en situation i verkligheten.
Människor som tränar på att slåss är mycket bättre på att slåss än de som inte gör det.
Särskilt när de är svenska mästare.

Och du använder kommatering felaktigt. Inte ens det lyckas du få rätt.

Citat:
Varför är du så trångsynt och trög?

Varför är du en sådan skenhelig ynkrygg?
Citera
2024-02-10, 23:20
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Jo, det hör det naturligtvis, per definition.
Om någon skriker "dra åt helvete din jävla frodobolf" så behöver du inte känna till ordboksdefinitionen av 'frodobolf' för att kunna dra slutsatsen att det inte är ett positivt budskap.

Kan du ge exempel på vad du anser är otydligt i sms-konversationen mellan BO och hennes vän Z?

Citat:
Japp. När du använder indikationer(som inte ens är indikationer) som bevis.
Använder jag en indikation som bevis när jag uttryckligen säger att det inte är ett bevis utan en indikator?

Citat:
Jo, det gör människor faktiskt. Som absolut lägst räknat ca 578 ggr per år.
Det är i regel, hur mycket ni än försöker att förneka det.
'I regel' betyder 'i de flesta fall'. De flesta anmälningar är, såvitt vi känner till, inte falska. Någon spekulerade tidigare i tråden om 20 % falska anmälningar och därmed 80 % inte falska anmälningar. Därmed är i regel, dvs. i de flesta fall, inte anmälningar falska.

Citat:
Dessutom är det fullkomligt ovidkommande om någonting annat än det som är vanligt förekommande inträffar oftare.
Du skulle göra succé i försäkringsbranschen.

Citat:
Precis som de punkter i händelsekedjan som du desperat och enfaldigt förnekar har relevans…?
Ja. Hur förklarar du själv alla avvikelser från händelsekedjan som dina slutsatser skapar?

Citat:
Nu ljuger du ju. Igen.
Det har påtalats otaliga gånger att hon hade hur många chanser och möjligheter som helst att larma/fly/rädda sig själv/kontakta någon.
Läs en gång till.

I många andra fall som diskuteras här, på Flashback, så brukar en vanlig kommentar vara något i stil med ”varför väntade BO X antal dagar/veckor/månader/år med att anmäla”? Jag noterar med intresse att i detta fall, där BO enligt detta kriterium agerat korrekt (dvs. anmält brott redan dagen efter det begåtts), fästs ingen som helst vikt vid detta.

Citat:
Och det säger ju absolut ingenting, eftersom de inte vet varför hon uppvisar ett avvikande beteende.

Det säger att någonting har hänt, vilket naturligtvis stärker BO:s utsaga om vad som hänt.

Citat:
Uttalar sig poliserna om vad de tror om sanningshalten i hennes påstående där?
De återger i vissa delar hur BO beter sig.

Citat:
Bevis är bara bevis när det är bevis, inte när det är hörsägen.
Att en kurator vittnar om att någon uppvisar tecken på att något skett är inte hörsägen.

Citat:
DÄR har du en vantolkning av händelseförloppet!
Den enklaste och mest rimliga tolkningen som bäst överensstämmer med övrigt material är knappast en vantolkning.

Citat:
Och DÄR har du den mest precisa och adekvata beskrivningen.
Att kalla den djupt spekulativa beskrivningen för "precis" är i det närmaste ett skämt.

Citat:
”Fåtal”? Nu ljuger du igen.
Fem stycken är inte många.

Citat:
Och ”min tilltro till GM”? I vad ligger min tilltro till GM? Jag hyser mycket liten tilltro till honom, men den jag hyser till målsägaren är ännu mindre.
Du tror på hans beskrivning av varje del i händelseförloppet där hans och BO:s versioner inte överensstämmer. Hur kan det tolkas som något annat än tilltro till hans version?

Citat:
Nu har vi tre. Varför måste du hela tiden hitta på saker som ligger utanför verkligheten?
Du driver tesen, "tveklöst", att ju fler killar en tjej "jonglerar", desto troligare är det att fler killar ska dras in. Då är det en högst rimlig fråga om du då anser, i enlighet med den tes du driver "tveklöst", att om en tjej "jonglerar" tre killar så är det troligare att det ska in en fjärde än att det räcker?

Citat:
Jo, det gör det. Verkligheten i sig motsäger närmast allt du kräker ur dig.
Varför skulle det vara mer sannolikt att engagera sig i bronsmedaljören om man har större intresse för guld- och silvermedaljörerna?

Citat:
Vilket jag gjort.
Inte ens i närheten.
Citera
2024-02-10, 23:26
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Vilket inte säger ett skit om vilka bevis för påverkan som behövs, det heller.
Du fortsätter att göra bort dig.

Vi har inte något amerikanskt förfarande i Sverige där misstänkta rattfyllerister får gå på en linje, stå på ett ben och recitera alfabetet.
Vi har klinisk provtagning på utandningsluft eller blod.
Så vad är syftet med tredje stycket om provtagning enligt första stycket är det enda giltiga?

Är din ståndpunkt att lagen endast medger att man kan dömas för rattfylleri efter klinisk provtagning på utandningsluft eller blod?
Citera
2024-02-10, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Dravel på malplacerad och felaktig kanslisvenska.

Du skulle svarat på det här när det var uppe för diskussion. Det är det inte längre.
Försök att hänga med.
Citera
2024-02-10, 23:50
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Inte tvång i alla fall, i så fall skulle jag vara en lögnare - precis som du är. Jävlar vad många gånger som du har haft fel i tråden hittills.
Ljuger ordboken?
Citera
2024-02-10, 23:53
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det har inte förekommit något tvång, och jag kan inte ange några "ord" som jag själv "skulle använda" för att beskriva något som du lögnaktigt påstår skulle ha skett, eftersom det inte skedde.
Så du är bergsäker på att "tvång" är fel ord, men har inget bättre alternativ för att beskriva scenariot som BO har presenterat, oavsett om det skett eller ej?
Citera
2024-02-11, 00:14
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Om någon skriker "dra åt helvete din jävla frodobolf" så behöver du inte känna till ordboksdefinitionen av 'frodobolf' för att kunna dra slutsatsen att det inte är ett positivt budskap.

Kan du ge exempel på vad du anser är otydligt i sms-konversationen mellan BO och hennes vän Z?

Intressant. Hon skriker aldrig att fuckboy skall dra åt helvete.

Tvärtom så bjuder hon in fuckboy till sin lägenhet
Tvärtom så bjuder hon in fuckboy till sin säng, och kryper sedan ner intill honom.

Så med ditt sätt att se på saken så behöver man inte känna till ordboksdefinitionen av fuckboy för att kunna dra slutsatsen att det är ett positivt uttryck för honom.

Citat:
'I regel' betyder 'i de flesta fall'. De flesta anmälningar är, såvitt vi känner till, inte falska. Någon spekulerade tidigare i tråden om 20 % falska anmälningar och därmed 80 % inte falska anmälningar. Därmed är i regel, dvs. i de flesta fall, inte anmälningar falska.

Och därför är denna anmälan inte falsk, är det ditt imbecilla argument här, eller vad?

Citat:
Du skulle göra succé i försäkringsbranschen.

Du skulle i alla fall definitivt inte göra det.

Citat:
I många andra fall som diskuteras här, på Flashback, så brukar en vanlig kommentar vara något i stil med ”varför väntade BO X antal dagar/veckor/månader/år med att anmäla”? Jag noterar med intresse att i detta fall, där BO enligt detta kriterium agerat korrekt (dvs. anmält brott redan dagen efter det begåtts), fästs ingen som helst vikt vid detta.

Vilket bevisar vadå? Eller bara ännu ett imbecillt icke-argument? Är du missnöjd över att ingen gnäller över något som de brukar gnälla över, bara för att de inte kan gnälla över det här?

Citat:
Att en kurator vittnar om att någon uppvisar tecken på att något skett är inte hörsägen.

Frågan är bara vad som har skett som ger upphov till vilka tecken. Det hade tagit slut med tjejens kille dagen innan och hon hade varit på date på kvällen innan hon bjöd in mannen till sin lägenhet, något som hon ljuger om för polisen. Hon ljuger också om varför hon inte klev ur sängen när hon inte ville ha sex. Oavsett vad som verkligen hände den där kvällen, så ljuger tjejen om flera saker.

Citat:
Den enklaste och mest rimliga tolkningen som bäst överensstämmer med övrigt material är knappast en vantolkning.

Den enklaste och mest rimliga tolkningen till att hon ljuger om att hon inte kunde kliva ur sängen när han ville ha sex och hon inte, är att hon ville ha sex.
Senast redigerad av flashmaner 2024-02-11 kl. 00:42.
Citera
2024-02-11, 00:37
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Så du är bergsäker på att "tvång" är fel ord, men har inget bättre alternativ för att beskriva scenariot som BO har presenterat, oavsett om det skett eller ej?

Oj, din läsförståelse är verkligen inget att skryta över, inte ditt förstånd heller.

Du får väl slå upp vad ordet betyder inom juridiken och läsa på lite, det kan du behöva.

Nej, hon var inte utsatt för något tvång och eftersom din fråga grundade sig på en förutsättning som inte förelåg, kunde den inte besvaras.

Jag har beskrivit situationen många gånger i tråden, är du analfabet eller?

Intressant nog ljög hon för polisen om den situationen, men det har du kanske fortfarande inte insett.
Citera
2024-02-11, 00:39
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ljuger ordboken?

Av allt att döma gör din ordbok det. Varför citerar du inte din ordbok?

Här är wikipedias beskrivning av ordet tvång, där kan du läsa på lite.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Tv%C3%A5ng

Men ärligt talat, du verkar mycket mer intressera av ords betydelse, än den här trådens ämne, och du verkar dessutom ha ett stort behov av att förkovra dig i svenska språket, så du borde nog se dig om efter en tråd om svenska språket, eller en komvux-kurs, eller kanske helt enkelt bara lägga lite mer tid på dina grundskolestudier.
Senast redigerad av flashmaner 2024-02-11 kl. 00:43.
Citera
2024-02-11, 00:55
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Nej. Jag skrev "hade kunnat". Strypsex kan givetvis vara ömsesidigt och då blir det ganska fånigt att kalla det "våld". Inte sant?
BO:s historia innehåller inget ömsesidigt strypsex, så återigen: om BO:s historia är korrekt så har det åtminstone utövats våld i form av strypgrepp.

Citat:
Så du har ingen egentlig aning, men antar att nånting överensstämmer med vad du önskar vore sant?
Jag menar exakt det jag skriver. Hävdar du motsatsen, att det inte finns någon fysisk skillnad mellan BO och GM?

Citat:
Vad sägs om en kampsport med fokus på kast, lås och stryp med uttalat mål att kunna besegra en större fiende än utövaren själv? Kan det vara av nytta, kanske? Kan ett svartbälte på hög nivå kanske med framgång använda denna kampsport mot en berusad alkoholpåverkad motståndare som frivilligt ger upp en kontrollposition?
Som sagt, det kan vara en del av ett våldskapital, men det är inte en enskilt avgörande faktor.
Citera
2024-02-11, 01:01
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Så hur är då kedjan "sammanhållen"?
Genom att avvikelserna rimligt kan förklaras utan att det påverkar slutsatserna.
Citera
2024-02-11, 01:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Trams.
Så länge du inte vet ett jävla skit om vad det är för lampa och vad den belyser så kan du inte fastställa det, ditt lögnaktiga vider.
Jo, lampan kan vi bedöma eftersom han själv inte ens påstår att det var en svag belysning eller tändsticka.

I övrigt vet ju ni vare sig hur bilden eller nattlinnet såg ut -- men bygger ert skit på fantasier kring det.

Är det någon som är oärlig så är det DU
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in