Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Vid NEJ, minsta motstånd eller uteblivet gensvar.
Det är inte svårare än så.
Men om det är nej ena minuten och ja nästa och sedan nej, ja, nej? Allt detta kan ju variera enormt under en kväll.
Helt klart synd om tjejen som nu inte verkar må bra. Jag tror inte att hon kommer må mycket bättre för att Vikings liv blir ödelagt. Och det finns naturligtvis mängder betydligt värre våldtäktsmän att fokusera på.
Samtidigt så är det så att Viking gjort fel så måste han naturligtvis ta sitt straff.
Så här fungerar det i Sverige idag, och har gjort länge.
Om jag går ut på en nattklubb och träffar en tjej, någon följer med någon hem och det hela mynnar ut i sex.
Givetvis kan jag eller den andra personen drabbas av en stor ångest på morgonkvisten då alkoholen börjar gå ur kroppen.
Kanske såg jag annorlunda än kvällen innan, kanske kom jag plötsligt ihåg att jag var gift eller att min tro förbjuder sex före äktenskap. Det händer hela tiden.
Men det är ju inte något internetköp jag kan reklamera inom 14 dagar.
Ska jag nu plötsligt anmäla den tjejen för att jag i efterhand ångrat mig?
Och hon kanske motanmäla?
Hon kanske satte sig grensle över mig så jag inte kunde ta mig loss nedsjunken i min mjuka säng. Ska man nu behöva ha kameror i sovrummet, men det är kanske inte uppskattat eller lagligt?
Ja, dylika saker händer hela tiden, tusentals gånger dagligen i Sverige föreställer jag mig.
Nu är de ju fullt möjligt att detta var snäppet värre, om detta kan ju enbart de inblandade uttala sig om.