2024-02-04, 20:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ni tomtar kan samsa i samma inlägg.

Kan du sluta förstöra tråden nu.
Hon visade inte naken hud från brösten ner till magen, eller på magen.
Hon hade urringat.
Om du fortfarande inte klarat att förstå vad som avses - googla.

Oavsett finns det uppgift på att ungefär halva skärmen visade hennes bröst.

Normal bild med urringning?

Kvinnan har lockat mannen med sina bröst, finns ingen bättre förklaring.
Citera
2024-02-04, 20:49
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Vid NEJ, minsta motstånd eller uteblivet gensvar.
Det är inte svårare än så.
Då får du bura in majoriteten av svenska folket. 😆

Nej, men på riktigt, var ska vi dra gränsen. Att någon subtilt skakar på huvudet eller viskar nej efter att samtycke uppnåtts är ju inte realistiskt, då bör dessa personer omyndigförklaras.

Givetvis, har personen kända och tydliga funktionshinder är det kanske en annan femma men då behöver förmyndaren i första hand få till det så att dessa situationer undviks.

Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Vet vi verkligen ens det?
Med facit i hand hade ju minst en ursäkt kunnat vara på plats då man tydligtvis tolkat situationen annorlunda och Vikings gåpåigastil inte uppskattats fullt ut.
Senast redigerad av Revej 2024-02-04 kl. 20:51.
Citera
2024-02-04, 20:52
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Inte det minsta vagt
Vilket begrepp är det du finner svårbegripligt? ’Handgripligen’ eller ’sexuell integritet’?

Citat:
Du menar strypgreppen som endast en person påstår skedde och som det inte finns nåt annat stöd för? Visst, de hade kunnat vara våld.
Då är vi i alla fall överens om att om BO:s historia är korrekt så har det åtminstone utövats våld i form av strypgrepp.

Citat:
Fast du vet varken hur stor eller stark V är. Hur är det med kampsportskunskaper, är de en del av detta kapital?
Jag har inte citatet i huvudet och jag är för lat för att dubbelkolla just nu, men jag har för mig att det någonstans framgår att GM är större och starkare än BO. Om det beror på att han är stor eller att hon är liten vet jag inget om.

Kampsportskunskaper kan absolut vara en del av ett våldskapital, men det beror på omständigheterna. Vissa kampsporter är mer gångbara i skarpt läge gällande såväl praktik som etik, men är generellt av mindre vikt än råa faktorer.
Citera
2024-02-04, 20:59
Medlem
Fiffiniffis avatar
När vi ändå pratar den urringade bilden kan jag nämna att V uppger att han fick den ca 1 vecka innan "våldtäkten". Tiden bekräftas ingen annanstans eftersom E inte får frågan om när. Men jag tror inte uppgiften behöver ifrågasättas.

Det innebär alltså att MÄ skickar en urringad bild till V bara dagar innan hon dumpar F. Och hon pratar med V om F och att de har det dåligt och sen att hon dumpat F. Därefter skickar hon 2 obesvarade kärkeksbrev till F. Därefter går hon på dejt med kingen. Därefter bjuder hon in V att sova över och välkomnar i nattlinne och trosor.

En mycket märklig kvinna, denna MÄ...
Citera
2024-02-04, 20:59
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Så det FINNS alltså avvikelser? Hur är då händelsekedjan sammanhållen och logiskt koherent?
Självklart finns det avvikelser, det finns alltid avvikelser. Du borde veta, du har åkt hemmabyggd triumfvagn genom hela tråden vevandes med dem.

Jag återkommer om detaljgenomgången.
Citera
2024-02-04, 21:03
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Vid NEJ, minsta motstånd eller uteblivet gensvar.
Det är inte svårare än så.
Men om det är nej ena minuten och ja nästa och sedan nej, ja, nej? Allt detta kan ju variera enormt under en kväll.

Helt klart synd om tjejen som nu inte verkar må bra. Jag tror inte att hon kommer må mycket bättre för att Vikings liv blir ödelagt. Och det finns naturligtvis mängder betydligt värre våldtäktsmän att fokusera på.

Samtidigt så är det så att Viking gjort fel så måste han naturligtvis ta sitt straff.

Så här fungerar det i Sverige idag, och har gjort länge.

Om jag går ut på en nattklubb och träffar en tjej, någon följer med någon hem och det hela mynnar ut i sex.

Givetvis kan jag eller den andra personen drabbas av en stor ångest på morgonkvisten då alkoholen börjar gå ur kroppen.

Kanske såg jag annorlunda än kvällen innan, kanske kom jag plötsligt ihåg att jag var gift eller att min tro förbjuder sex före äktenskap. Det händer hela tiden.

Men det är ju inte något internetköp jag kan reklamera inom 14 dagar.

Ska jag nu plötsligt anmäla den tjejen för att jag i efterhand ångrat mig?
Och hon kanske motanmäla?

Hon kanske satte sig grensle över mig så jag inte kunde ta mig loss nedsjunken i min mjuka säng. Ska man nu behöva ha kameror i sovrummet, men det är kanske inte uppskattat eller lagligt?

Ja, dylika saker händer hela tiden, tusentals gånger dagligen i Sverige föreställer jag mig.

Nu är de ju fullt möjligt att detta var snäppet värre, om detta kan ju enbart de inblandade uttala sig om.
Senast redigerad av Revej 2024-02-04 kl. 21:06.
Citera
2024-02-04, 21:11
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Då är vi i alla fall överens om att om BO:s historia är korrekt så har det åtminstone utövats våld i form av strypgrepp.

Nej. Jag skrev "hade kunnat". Strypsex kan givetvis vara ömsesidigt och då blir det ganska fånigt att kalla det "våld". Inte sant?

Citat:
Jag har inte citatet i huvudet och jag är för lat för att dubbelkolla just nu, men jag har för mig att det någonstans framgår att GM är större och starkare än BO. Om det beror på att han är stor eller att hon är liten vet jag inget om.

Så du har ingen egentlig aning, men antar att nånting överensstämmer med vad du önskar vore sant?

Citat:
Kampsportskunskaper kan absolut vara en del av ett våldskapital, men det beror på omständigheterna. Vissa kampsporter är mer gångbara i skarpt läge gällande såväl praktik som etik, men är generellt av mindre vikt än råa faktorer.

Vad sägs om en kampsport med fokus på kast, lås och stryp med uttalat mål att kunna besegra en större fiende än utövaren själv? Kan det vara av nytta, kanske? Kan ett svartbälte på hög nivå kanske med framgång använda denna kampsport mot en berusad alkoholpåverkad motståndare som frivilligt ger upp en kontrollposition?
Citera
2024-02-04, 21:15
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Självklart finns det avvikelser,

Så hur är då kedjan "sammanhållen"?
Citera
2024-02-04, 21:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Du påstod att det inte syntes någon bar hud på hennes bröst, att urringningen höll Noblefest-nivå. Här ser vi klart och tydligt att Nobelfestnivå visar väldigt mycket bröst.

Att ta en sådan bild på sig själv och skicka till en klasskompis när man haft så lite, eller ingen, kontakt som vänner alls, det är minst sagt märkligt, och det är inget konstigt alls att han reagerade på det.

Som sagt, det är rätt mycket i det här fallet som tyder på att hon var kåt honom, alltifrån denna bröstbild till att hon särade på benen när han ville in i henne.
Jag sa att bröst OCH mage inte hade naken hud.
Det är jag som länkat till Nobelfesten för att visa hur en urringning kan se ut.
Jag har alltså inte sagt att ingen hud alls syntes från bröstens ovansida.

Nej, det finns inget som tyder på det faktiskt.
Citera
2024-02-04, 21:24
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Jag sa att bröst OCH mage inte hade naken hud.
Det är jag som länkat till Nobelfesten för att visa hur en urringning kan se ut.
Jag har alltså inte sagt att ingen hud alls syntes från bröstens ovansida.

Jag orkar inte
Citera
2024-02-04, 21:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Men om det är nej ena minuten och ja nästa och sedan nej, ja, nej? Allt detta kan ju variera enormt under en kväll.
Om du är med en person som du inte känner till så slutar du vid första nejet - det är inte svårare än så.
Har du lekar ihop med din partner så får du väl utgå ifrån att hon är med på dem - men är hon det inte så kan du givetvis bli både anmäld och fälld.

Citat:
Helt klart synd om tjejen som nu inte verkar må bra. Jag tror inte att hon kommer må mycket bättre för att Vikings liv blir ödelagt. Och det finns naturligtvis mängder betydligt värre våldtäktsmän att fokusera på.
Vi skall bara lagföra de allra värsta tortyrmorden om man skall resonera så.
Att det finns värre gör inte brottet Viking fällts för mindre.

Citat:
Samtidigt så är det så att Viking gjort fel så måste han naturligtvis ta sitt straff.

Så här fungerar det i Sverige idag, och har gjort länge.

Om jag går ut på en nattklubb och träffar en tjej, någon följer med någon hem och det hela mynnar ut i sex.

Givetvis kan jag eller den andra personen drabbas av en stor ångest på morgonkvisten då alkoholen börjar gå ur kroppen.

Kanske såg jag annorlunda än kvällen innan, kanske kom jag plötsligt ihåg att jag var gift eller att min tro förbjuder sex före äktenskap. Det händer hela tiden.

Men det är ju inte något internetköp jag kan reklamera inom 14 dagar.

Ska jag nu plötsligt anmäla den tjejen för att jag i efterhand ångrat mig?
Och hon kanske motanmäla?
Varför denna ovidkommande rappakalja?
Hon var inte full och hon sa nej redan innan.
Citat:
Hon kanske satte sig grensle över mig så jag inte kunde ta mig loss nedsjunken i min mjuka säng. Ska man nu behöva ha kameror i sovrummet, men det är kanske inte uppskattat eller lagligt?

Ja, dylika saker händer hela tiden, tusentals gånger dagligen i Sverige föreställer jag mig.

Nu är de ju fullt möjligt att detta var snäppet värre, om detta kan ju enbart de inblandade uttala sig om.
Det är rätt många våldtäkter som sker varje dag - ja. De flesta blir nog inte anmälda - men vad har det med detta att göra?
Citera
2024-02-04, 21:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Om man får ett nej, hur länge måste man vänta innan man får försöka igen? För att det inte ska vara våldtäkt? 1 minut? 1 timme? 1 dag? 1 vecka?
En icke fråga eftersom en trevare till sex inte är våldtäkt.
Det är när du idkar sex utan samtycke som det blir våldtäkt.
Tafsandet när han tvingade sig på hade alltså inte gett en dom på drygt tre års fängelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in