2024-02-04, 10:35
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Att lyfta rakt upp är inte svårt. Men att lyfta upp på ett bord. Vilket innebär en helt annan form av rörelse. Som kräver en hel del styrka.

Sluta. Du skämmer ut dig själv.

Citat:
Nej, jag är stark och vältränad.

Intressant. För du beter dig som liten bitch.

Citat:
Vi*king måste såldes vara stark och starkare än målsägande.

Du får tänka på att 70 kg personen är medgörlig, för det vidgår ju båda två att hon var. Det är hur lätt som helst.
Citera
2024-02-04, 10:39
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Nej, det är inte en kontrollposition för ett offer som våldtas. För målsägande var lika rädd i on top som i andra ställningar.

Du kan vara rädd när du pekar en pistol mot någon också, du har fortfarande kontrollen. Bara lägg ner, du har fel. Bitch.

Citat:
Kolla in Borås-fallet.

Redan gjort. Det liknar inte detta fall av anledningar jag redan förklarat.
Citera
2024-02-04, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Sluta. Du skämmer ut dig själv.

Intressant. För du beter dig som liten bitch.

Du får tänka på att 70 kg personen är medgörlig, för det vidgår ju båda två att hon var. Det är hur lätt som helst.

Nej, det är inte "hur lätt som helst" att lyfta upp 70kg fullvuxen människa på ett bord, om man är en otränad klenis.

Men för en vältränad person så går det, men man behöver ta i. Vi*king måste därav vara vältränad. Och starkare än målsägande.

När jag är som mest vältränad tar jag nästan 100 kg i bänkpress. Men då har jag min egen kropp i rätt position. Att bära upp 70kg fullvuxen människa på ett bord kräver muskelstyrka och att ha kunna göra den vridrörelse som krävs och samtidigt kunna använda muskelstyrkan. Du får tänka efter lite.
Citera
2024-02-04, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Du kan vara rädd när du pekar en pistol mot någon också, du har fortfarande kontrollen. Bara lägg ner, du har fel. Bitch.

Redan gjort. Det liknar inte detta fall av anledningar jag redan förklarat.

Det är du som inte kan tänka dig in i saker och ting. Du utgår bara från ditt eget huvud. Det gäller att sätta sig in i hur det kan vara för en kvinna som redan inte blivit hörsammad i sitt nej och som redan är våldtagen och redan är rädd för förövaren och rädd att han ska skada henne och där förövaren säger att hon ska sätta sig on top. Det är inte så att hon helt plötsligt då får ett helt nytt mod... Hon är givetvis fortfarande rädd för hans våldskapital och fortsatt rädd att bli skadad. Försök sätt dig in i målsägandes situation...

Om någon riktar ett vapen mot dig. Sedan tar bort vapnet. Så kommer du ju fortsatt känna det som att du har ett vapen riktad mot dig och göra som du är tillsagd. Eftersom du vet att förövaren har tillgång till vapen och kommer kunna ta fram det igen.

Målsägande vet ju att Vi*king har våldskapital. Och även om han "lägger undan" det tillfälligt när hon är on top, så kan han komma att ta fram våldskapitalet/vapnet åter om hon gör motstånd. Och hon är ju rädd att skadas. Som sagt: försök sätta dig in i målsägandes situation.

Inte har du skrivit det till mig. Länka ditt inlägg om detta.
Citera
2024-02-04, 11:03
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Spontant skulle jag gissa att i de flesta fall kommer det inte göra det. En jurist kan säkert ge ett bättre svar. Hur tänker du att det knyter an till aktuellt fall?
Kommer kanske bli lite svårt att förklara så här i skrift. Men jag ska försöka. Vet inte riktigt i vilken ämde jag ska börja.

1.Är det allmänt så att initialt kan ett samtycke till sex ha givits men sedan efter ett tag tar någon av parterna tillbaka sitt samtycke/vill inte längre?
Och i sådana fall kan dessa samtycken/icke samtycken ske både verbalt och genom handlingar?

2. Är det allmänt så att initialt kan ett samtycke till sex ha nekats men sedan efter ett tag tar någon av parterna tillbaka sitt nekande/och samtycker nu till sex?
Och i sådana fall kan dessa samtycken/icke samtycken ske både verbalt och genom handlingar?
Citera
2024-02-04, 11:11
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Nej, det är inte "hur lätt som helst" att lyfta upp 70kg fullvuxen människa på ett bord, om man är en otränad klenis.

Men för en vältränad person så går det, men man behöver ta i. Vi*king måste därav vara vältränad. Och starkare än målsägande.

När jag är som mest vältränad tar jag nästan 100 kg i bänkpress. Men då har jag min egen kropp i rätt position. Att bära upp 70kg fullvuxen människa på ett bord kräver muskelstyrka och att ha kunna göra den vridrörelse som krävs och samtidigt kunna använda muskelstyrkan. Du får tänka efter lite.
Så du tror att du kan hålla fast en judoka med svart bälte, en SM-vinnare, för att du kan bänka 100kg? En styrkelyftare tillika som kanske kan bänka 60-70 kg? Tvinga denne till saker mot sin vilja under flera timmar?

Känns som du har rätt stor tillit till att ditt kön ska göra jobbet åt dig då.
Citera
2024-02-04, 11:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Var säger hon det?
Kan du citera och visa.

Fup 272/328.

Läs förhöret så ser du att kvinnan berättar att hon gav upp sitt påstådda motstånd med resultatet att mannen kom åt hennes kön.
Citera
2024-02-04, 11:19
Medlem
Citat:
Oj oj oj! Jo! Våldtäktsoffer får mycket ofta skit. I synnerhet från gemensamma bekanta/gärningspersonens vänner.

Se bara i denna tråd vad mycket skit våldtäktsoffret får

Falskanmälare får skit, de förstör andra människors liv för egen vinning. Såna förtjänar inte att behandlas med respekt.

Riktiga offer behandlas inte illa.
Citera
2024-02-04, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Vad kallar du det att handgripligen fortsätta kränka BO:s sexuella integritet om och om igen utan att respektera uttalade nej, borttagna händer, att vända sig bort och att forcera in en hand där BO kniper ihop?

Inte tvång i alla fall, i så fall skulle jag vara en lögnare - precis som du är. Jävlar vad många gånger som du har haft fel i tråden hittills.
Citera
2024-02-04, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Så du tror att du kan hålla fast en judoka med svart bälte, en SM-vinnare, för att du kan bänka 100kg? En styrkelyftare tillika som kanske kan bänka 60-70 kg? Tvinga denne till saker mot sin vilja under flera timmar?

Känns som du har rätt stor tillit till att ditt kön ska göra jobbet åt dig då.

Nu beskriver jag rädslan hos målsägande kopplat till Vi*kings våldskapital.
Målsägande själv uppger att hon är rädd att skadas och därav gör vad Vi*king säger åt henne att göra. Givetvis är det så att hon fattar att han med sitt våldskapital kan göra henne illa. Strypa henne till döds tex.
Citera
2024-02-04, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Du visar återigen brister i hur då läst FUP/dom. Ja, det är bekräftat att BO lämnat Gbg av rädsla/obehag av flera skäl

Vilken sida stod det på? Jag använde sökord i fup men hittade det ändå inte nu.
Citera
2024-02-04, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Falskanmälare får skit, de förstör andra människors liv för egen vinning. Såna förtjänar inte att behandlas med respekt.

Riktiga offer behandlas inte illa.

Jodå, riktiga offer behandlas bevisligen illa. Läs om Bjästa-fallet som sagt. Och det är inte det enda.

Våldtäktsoffer ifrågasätts, misstänkliggörs, görs till ansvariga för våldtäkten etc. Se bara i denna tråd. Se i varenda våldtäktstråd. Och börja inse fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in