2024-02-09, 18:37
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Målsägande och J. har känt varandra väl och länge. Då pratar man mycket. Även om folk som besvärar en/som man tycker är lite creepy.

I synnerhet gör kvinnor/tjejer det.

Som jag sa: Allt är möjligt. Men om vi jämför de båda alternativen så är det ju uppenbarligen mer sannolikt att det är nån hon haft ihop det med, inte sant? Kan du åtminstone erkänna att det är RIMLIGT?

Edit: jag ska ge dig att de varit vänner länge, hade fått för mig att de träffades på Chalmers. Så det ökar chansen något för att det skulle kunna vara en judo-kompis. Med det är fortfarande mer sannolikt att det är någon hon haft ihop det med, inte sant? Om du återgäldar tjänsten och är ÄRLIG med mig?
Senast redigerad av Fiffiniffi 2024-02-09 kl. 18:40.
Citera
2024-02-09, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Nej, Dagens Juridik har inte tagit upp fallet, ännu. Vi får hoppas det kommer.

Ja, killen har verkligen inte fått den polisutredning, försvar och rättegång som han förtjänar, det är ett som är helt säkert.

Jag har inte satt mig in i hur det gick till där på morgonen/dagen efter, huruvida det var hennes vänner som "pushade" henne eller inte, eller om det var hon själv som "pushade" och mest bara fick stöd av dem, har jag ingen uppfattning om. Oavsett vilket så har hon i alla fall gått hela vägen.

Se upp för tomatkungen, hen sprider många lögner i tråden.

Viktigt att notera är att kvinnan redan innan mannen kom till lägenheten, sa till sin kompis Z att han skulle få sova på en madrass på golvet. Men hon tog aldrig fram någon madrass. När han kom till lägenheten fanns ingen madrass och när hon frågade om han ville sova på golvet så sa han, så klart, nej. Hon frågade då om han ville sova i sängen, med henne, och det ville han, så klart.

På morgonen efter så ville han ha sex och började smeka henne, precis som under natten. Då klev hon ur sängen och gick på toaletten, sedan sa hon till honom att hon skulle träffa en kompis. Då drack han ett glas vatten och sedan gick han. Den stora frågan är så klart varför hon inte klev ur sängen och gick på toaletten när hon inte ville ha sex under natten. Det ursäktar hon med att han hade sin arm om henne och att hon därför inte kunde. Samtidigt berättade hon att hon låg på sidan med honom bakom sig och att han använde sin vänsterarm för att smeka henne mellan benen. Liggande på sidan kan han omöjligen ha sin vänsterarm smekande henne och samtidigt hålla om henne. För det skulle krävas två vänsterarmar.

Observera också att hon kallar mannen för "fuckboy" i samtal med sin kompis Z, innan han kommer till lägenheten. Hon säger också att han inte kommer att få någon "fitta". Det kan så klart tas som intäkt för att hon inte ville ha sex med honom, men det visar också att sex, i termer av fuckboy och fitta, var det första hon tänkte på när han ville sova över.

Du kan läsa om det jag skrivit i FUP, och då notera att tomatkungens version är precis så "vinklad" som han anklagar andras inlägg för att vara.

Fel. I snap-konversationen med Z står det att V kommer få sova på golvet. Det står inget där om någon madrass. I förhör säger målsägande filt på golvet.

Fuckboy är ett dåligt epitet. Du tycks tro att det är något positivt. Men fuckboy är inget trevligt. Det är precis som slampa/slyna/bitch är negativt laddade ord om kvinnor/tjejer.

Som jag skrivit till dig: V har förmodligen två armar. Och då går det alldeles utmärkt att hålla om /hålla fast med både armarna och samtidig fingerpulla med ena armens hand. Även när kvinnan ligger på sidan.

Och sluta kom med missriktad personangrepp. Jag ljuger inte.

Jag anser att skribenten ska läsa FUP och domen och bilda sig en uppfattning själv.
Citera
2024-02-09, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Som jag sa: Allt är möjligt. Men om vi jämför de båda alternativen så är det ju uppenbarligen mer sannolikt att det är nån hon haft ihop det med, inte sant? Kan du åtminstone erkänna att det är RIMLIGT?

Edit: jag ska ge dig att de varit vänner länge, hade fått för mig att de träffades på Chalmers. Så det ökar chansen något för att det skulle kunna vara en judo-kompis. Med det är fortfarande mer sannolikt att det är någon hon haft ihop det med, inte sant? Om du återgäldar tjänsten och är ÄRLIG med mig?

Nja, folk brukar i regel gilla att skvallra mer om folk de inte gillar/anser är creepy, än vad de gillar att skvallra om folk de tycker om/har tyckt om. Finns liksom mer material att skvallra om kring en person de inte tycker om/anser är creepy...
Citera
2024-02-09, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Att många kvinnor och flickor i alla åldrar dagligdags utsätter sig för risken att våldtas och också våldtas talar starkt för att ditt påstående om att kvinnor och tjejer generellt är lärda att vara rädda för män är troligen något som ett av dina hjärnspöken har berättat för dig.

Har man någon form av verklighetsförankring vet man att du pratar skit rent ut sagt.

Det är främst överfallsvåldtäkter tjejer/kvinnor är rädda för. Finns undersökningar kring det.

Men då den där rädslan redan finns där: för (överfalls)våldtäkt och de sedan märker "nu håller en man på att våldta mig i mitt eget hem", så är det klart att all den där rädslan som rör (överfalls)våldtäkt kickar in... Det är ju trots allt våldtäkten i sig de är rädda för.

Att då som målsägande inte blir hörsammad i sitt nej/sitt motstånd... Gör att rädslan för att skadas vid våldtäkten kickar in. Det är inget konstigt.

Kvinnor är rentav rädda att drabbas av brott som främst drabbar män (rån).

Kvinnor är rädda att utsättas för våld/våldtäkt/brott helt enkelt. Inlärd rädsla.

"Nära hälften av alla unga kvinnor i Sverige känner otrygghet och oro för att utsättas för brott. Det visar den senaste nationella trygghetsundersökningen. Unga kvinnor är den grupp som är mest rädda för att utsättas för våldtäkt eller andra sexuella övergrepp – trots att överfallsvåldtäkter är förhållandevis ovanliga. Kvinnor är också mer oroliga för personrån, trots att dessa främst drabbar män." https://www.svt.se/nyheter/inrikes/nara-halften-av-unga-kvinnor-ar-radda-att-raka-illa-ut

https://www.gp.se/livsstil/konsument/manga-kvinnor-radda-for-overfall.0d89b891-0105-4f5e-aa42-5e29e845dfe9
Citera
2024-02-09, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Om den påstådda frysreaktionen existerat hos människor är det en atavistisk icke viljestyrd automatisk respons på ett upplevt hot.

Det är alltså instinktivt och motsatsen till inlärt beteende, motsatsen till en rationell bedömning av fara och något annat än en känslomässig reaktion på rädsla som leder till ett beslut att foga sig för att man uppfattar att det minskar risken att utsättas för våld.

Antingen är reaktionen på det upplevda hotet instinktiv och leder till tonix immobilitet - frysreaktion eller också är den viljestyrd och har inget med en kroppslig reflex att göra.

Målsägande verkar vara mer i en känsla av overklighet. En chockartad känsla. Där hon är rädd att skadas om hon gör motstånd. En blandning av rädsla och chock. Hon säger ju själv i förhör att det var en blandning av rädsla.
Citera
2024-02-09, 19:10
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Nja, folk brukar i regel gilla att skvallra mer om folk de inte gillar/anser är creepy, än vad de gillar att skvallra om folk de tycker om/har tyckt om. Finns liksom mer material att skvallra om kring en person de inte tycker om/anser är creepy...

Men läs vad hon säger om honom. "Aggressiv och inte så snäll".

Var ärlig nu. Visst fan låter det MER som ett ex? Ge mig din fördelning ex/judokompis i procent. Jag säger 80 % ex.
Citera
2024-02-09, 19:28
Medlem
Citat:
Men läs vad hon säger om honom. "Aggressiv och inte så snäll".

Var ärlig nu. Visst fan låter det MER som ett ex? Ge mig din fördelning ex/judokompis i procent. Jag säger 80 % ex.

FL: På vilket sätt var det han var lite obehaglig, konstig vibe?
Jul*ia: Ja, tidigare när hon bodde i Stockholm så var det lite samma med en annan kille som hon
träffade när hon körde judo. Så drog hon liknelser att han var lite som honom, lite så
aggressiv i sättet eller lite så.. Aa. Inte den snällaste kanske. Annars hade hon inte så mycket
uppfattning om honom. Hon hade inte träffat honom så många gånger. Tror inte hon hade
hängt med honom själv innan.

Hon träffade den där killen när de körde judo ihop. Vad för relation de hade utöver det förtäljer inte historian.

Det intressanta i sammanhanget är dock att hon alltså inte hade något positivt att säga om V. Hon jämför honom tom. med någon hon uppenbarligen inte gillar. Någon aggressiv som inte är snäll.

Hade hon haft minsta intresse för V så hade hon knappast gjort en sådan jämförelse...
Citera
2024-02-09, 19:45
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
FL: På vilket sätt var det han var lite obehaglig, konstig vibe?
Jul*ia: Ja, tidigare när hon bodde i Stockholm så var det lite samma med en annan kille som hon
träffade när hon körde judo. Så drog hon liknelser att han var lite som honom, lite så
aggressiv i sättet eller lite så.. Aa. Inte den snällaste kanske. Annars hade hon inte så mycket
uppfattning om honom. Hon hade inte träffat honom så många gånger. Tror inte hon hade
hängt med honom själv innan.

Hon träffade den där killen när de körde judo ihop. Vad för relation de hade utöver det förtäljer inte historian.

Det intressanta i sammanhanget är dock att hon alltså inte hade något positivt att säga om V. Hon jämför honom tom. med någon hon uppenbarligen inte gillar. Någon aggressiv som inte är snäll.

Hade hon haft minsta intresse för V så hade hon knappast gjort en sådan jämförelse...

Vad är det med dig och att inte svara på enkla frågor???

P.S. Ju mer ju du pratar om hur mycket MÄ ogillar V desto märkligare blir alla hennes handlingar. Ytterligare ett i raden av dina pinsamma självmål
Citera
2024-02-09, 19:50
Avslutad
Citat:
Du för en ohederlig debatt och klipper i inlägg

Fast han - fiffiniffi - utklassar dig med argument, medan allt du har att komma med är skruvade fantasier om hur du ska dubbelteama fiffiniffi med nån stor jävla homo, och hur livet alltid är kärare än "arselhålet". Kutym på FB är att citera delar av inlägg och svara på dessa, inte som du gör skriva stora jävla textsjok som ingen jävel har koll på vad de handlar om.

Citat:
V har förmodligen två armar.

Kanske första intelligenta kommentaren från dig på snart 1000 inlägg i denna tråd. Säger en hel del.

Du går fett mycket på rundgång, mannen: du vet att hon troligen ångrade sig (det skriver du ju också själv) efter lite väl lössläppt sex med en kursare hon tydligen åtrådde men nog inte ville dejta. Vi vet också att hon inte haft några som helst skäl att vara rädd för V, och att hon heller inte varit det. V har ingen historia alls av våldsamt eller hotfullt beteende. Finns ingen som helst anledning att tro att V inte lagt ner sina försök att förföra henne om hon klart och tydligt signalerat ett nej. Istället red hon honom som en dalahäst i två timmar. Men när man fortfarande är emotionellt bunden vid pojkvännen är det klart man mår lite dåligt efter att man varit otrogen mot honom med en fuckboy. Hursomhelst har micro i princip förstört också denna tråd nu, så det är inte konstigt att fler och fler skribenter överger den.
Citera
2024-02-09, 19:55
Medlem
Citat:
Vad är det med dig och att inte svara på enkla frågor???

P.S. Ju mer ju du pratar om hur mycket MÄ ogillar V desto märkligare blir alla hennes handlingar. Ytterligare ett i raden av dina pinsamma självmål

Han var med i hennes faddergrupp. Det är vad som förklarar hennes övriga handlingar: att skriva med honom, skicka bilder och även av artighet erbjuda honom sovplats i sitt hem, i nödfall när han har missat bussen.

Men hon är inte det minsta intresserad av honom. Hon tycker han har en konstig vibe. Vilket förklarar att hon inte vill ha sex med honom.

Så. Blev det tydligare för dig nu?
Citera
2024-02-09, 20:16
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Han var med i hennes faddergrupp. Det är vad som förklarar hennes övriga handlingar: att skriva med honom, skicka bilder och även av artighet erbjuda honom sovplats i sitt hem, i nödfall när han har missat bussen.

Du är på riktigt utvecklingsstörd om du tror det

Har du nånsin funderat över varför alla skrattar åt dig i tråden? Det är på grund av sånt här. Det blir liksom inte seriöst när du inte kan vika en millimeter på ett enda område. Sorgliga lilla människa.

Citat:
Så. Blev det tydligare för dig nu?

Din ovilja att svara och din oärlighet blev något tydligare.
Citera
2024-02-09, 20:25
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Fel

Fuckboy är ett dåligt epitet. Du tycks tro att det är något positivt. Men fuckboy är inget trevligt. Det är precis som slampa/slyna/bitch är negativt laddade ord om kvinnor/tjejer.

Detta stämmer inte. En fuckboy är en kille/man som knullar mycket, men sällan binder sig till en kvinna.

Vad krävs för att en man ska lyckas knulla många olika kvinnor? Att han är fysiskt attraktiv och har hög status framförallt.

Alltså är "fuckboy" ingenting negativt och kan absolut inte likställas med slyna/slampa/hora för en kvinna.

Detta talar också starkt för att ingen våldtäkt har skett samt att "BO" uppenbarligen var sugen på V's kuk. Ja alltså, nu sög hon ju frivilligt i mellan varven under 2 timmar.. men för de som fortfarande är lite tröga s.a.s...

Sen kan jag absolut förstå att "BO" har ågren dagen efter, då hon känner sig smutsig efter en rejäl påsättning av en attraktiv fuckboy som aldrig kommer binda sig med henne. Hon var helt enkelt ett knullhål för en natt.

När hon nu dessutom gjort slut med sin kille några dagar innan den rejäla påsättningen av V, så är det enkelt att rationalisera knullet till en våldtäkt. Då behöver hon inte bära någon skuld och har dessutom en god anledning att väcka beskyddarinstinkten i sin kille genom att spela offer. Klassisk feminin manipulation som uppenbarligen funkat - än så länge.
Senast redigerad av Vaxad 2024-02-09 kl. 20:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in