2024-02-09, 20:44
Medlem
flashmaners avatar
Vad gäller madrassen så kan vi konstatera att hon säger följande i förhör:

Citat:
Jag sade att han kunde sova på golvet med en filt och frågade om jag skulle gå ner till
källaren för att hämta en madrass att lägga på golvet.

Han säger i förhör följande om madrassen:

Citat:
Då skrev hon att jag kunde få sova hos
henne, att hon hade en madrass som jag kunde få sova på om jag ville

Citat:
Hon sade att hon hade en madrass jag kunde sova på när jag var
på väg hem till henne. Det tog en liten stund att komma hem till henne. Jag tog spårvagn och
promenerade. Under promenerade öppnade jag hennes meddelande där hon skrev att hon
hade en madrass och då sade jag typ att det blev jättebra.

Citat:
När vi gick in till hennes lägenhet, så sa hon, du får
välja om du vill sova i sängen eller om jag skulle sova på en madrass. Det fanns ingen
madrass där och i så fall hade hon fått gå och hämta den. Jag funderade en stund, sen frågade
sa jag om det är okej med dig så sover jag i din säng. Sen låg vi och pratade ganska länge.

Citat:
Hon sade först att
hon hade en madrass men att det var upp till mig om hon ska ta fram madrassen eller om jag
ska sova i sängen med henne.

Även tjejens kompis Julia nämner madrassen
Citat:
Men hon berättade att
hon blev lite obekväm och trodde att han skulle ligga på golvet på en madrass

Avslutningsvis kan noteras att tjejen själv berättar att det var hon som erbjöd honom att ligga på sängen:

Citat:
Sen kom han väl hem till mig då och jag erbjöd honom att sova på golvet, men det passa inte så då sa jag, ja men du kan ligga på sängen
Citera
2024-02-09, 20:49
Medlem
flashmaners avatar
Jag kan inte påminna mig att jag sett någon utskrift av meddelandena mellan henne och honom.
Däremot finns utskrift av såväl text som röstmeddelanden mellan tjejen och Z, men lite märkligt så har Z , vad jag förstår, undlåtit att skicka in hela konversationen, utskriften förefaller börjar mitt i, man undrar så klart varför. Man undrar då också om det också fattas meddelanden på slutet, eller mitt i.
Citera
2024-02-09, 21:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
FL: På vilket sätt var det han var lite obehaglig, konstig vibe?
Jul*ia: Ja, tidigare när hon bodde i Stockholm så var det lite samma med en annan kille som hon
träffade när hon körde judo. Så drog hon liknelser att han var lite som honom, lite så
aggressiv i sättet eller lite så.. Aa. Inte den snällaste kanske. Annars hade hon inte så mycket
uppfattning om honom. Hon hade inte träffat honom så många gånger. Tror inte hon hade
hängt med honom själv innan.

Hon träffade den där killen när de körde judo ihop. Vad för relation de hade utöver det förtäljer inte historian.

Det intressanta i sammanhanget är dock att hon alltså inte hade något positivt att säga om V. Hon jämför honom tom. med någon hon uppenbarligen inte gillar. Någon aggressiv som inte är snäll.

Hade hon haft minsta intresse för V så hade hon knappast gjort en sådan jämförelse...

Nej, det är löjligt.
Hon säger att det handlar om någon hon träffade när hon tränade judo i Stockholm ... det är hundra mil ifrån att man haft en relation.

Själv träffade jag X från Flashback när jag var på en Finlandsbåt för många år sedan - "han som jag träffade från Flashback" - om man pratar om det.
Vi hade definitivt inte ett förhållande - jag var där på företagsresa med makens bolag och X tog en öl ihop med både maken, makens kollegor och mig.
Han jag träffade där/då - betyder en person jag träffade inte mer än så.
Visst kan det betyda någon man dejtat (fortfarande inte en relation) -- men det finns ju inget i det lilla som J säger som kan tolkas som att han skulle vara ett ex.

Tyvärr råkar man hela tiden ut för trams i trådar som den här och då ofta av samma användare -- övertolkningar och idioternas egna fantasier som skall tas för sanningar.
Tidigare fanns ett uttryck "Flashbackssanning" ... och det är precis det som det är frågan om ... lögner och fantasier som upprepas tills användare som kommer in tror de är sanna.

När det gäller Judomannen så finns inga belägg i hennes eller J:s utsaga att det skulle vara någon hon haft en relation med.

Och omdöme om Judomannen är inte positiva och berättar inte om attraktion - så när hon säger att V liknar honom säger hon att V också är obehaglig - inte attraktiv.
Citera
2024-02-09, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, lilla klappskalle - i och med att rätten har funnit det trovärdigt att hon sagt nej och bjudit på motstånd så spelar det ingen roll ens om hon låg med skrevet särat i hallen när han kom.
Att någon i förväg tror att det skall bli göka ger inte den personen rätt att driva igenom det om den andra säger NEJ.

Jo, ditt feta grottmongo, det gör det givetvis.
Vad tingsrätten funnit trovärdigt är inte ens i närheten en indikation på vad som verkligen skett.

Du är, och förblir, fullständigt okunnig och retarderad.
Citera
2024-02-09, 21:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Detta stämmer inte. En fuckboy är en kille/man som knullar mycket, men sällan binder sig till en kvinna.

Vad krävs för att en man ska lyckas knulla många olika kvinnor? Att han är fysiskt attraktiv och har hög status framförallt.

Alltså är "fuckboy" ingenting negativt och kan absolut inte likställas med slyna/slampa/hora för en kvinna.

Detta talar också starkt för att ingen våldtäkt har skett samt att "BO" uppenbarligen var sugen på V's kuk. Ja alltså, nu sög hon ju frivilligt i mellan varven under 2 timmar.. men för de som fortfarande är lite tröga s.a.s...

Sen kan jag absolut förstå att "BO" har ågren dagen efter, då hon känner sig smutsig efter en rejäl påsättning av en attraktiv fuckboy som aldrig kommer binda sig med henne. Hon var helt enkelt ett knullhål för en natt.

När hon nu dessutom gjort slut med sin kille några dagar innan den rejäla påsättningen av V, så är det enkelt att rationalisera knullet till en våldtäkt. Då behöver hon inte bära någon skuld och har dessutom en god anledning att väcka beskyddarinstinkten i sin kille genom att spela offer. Klassisk feminin manipulation som uppenbarligen funkat - än så länge.
Titta på vad du själv skriver och inse att "Fuckboy" är något negativt i kvinnors ögon.
Citera
2024-02-09, 21:17
Medlem
flashmaners avatar
Huruvida tjejen i fallet anser att fuckboy är något positivt eller något negativt, det vet vi inte.

Det vi kan konstatera är att hon kallade killen för fuckboy, hon fixade inte den omtalade madrassen och hon erbjöd honom, fuckboy, att sova i hennes säng.

Det är i alla fall helt klart att hon inte såg fuckboy så negativt att hon inte ville ha honom i sin säng. För hade så varit fallet hade hon ju bara kunnat hänvisa honom till madrass på golvet. Men det gjorde hon inte. Hon erbjöd fuckboy att sova i sängen.

Citat:
jag erbjöd honom att sova på golvet, men det passa inte så då sa jag, ja men du kan ligga på sängen
Citera
2024-02-09, 21:18
Medlem
Citat:
(…)

En vagina brukar ändå utsöndra sekret, även om samlaget är påtvingat. En fysiologisk respons på juckande. Och han tvingade henne att suga honom mellan varven, vilket ger saliv-väta. Men plaskvåt kan hon inte ha varit, då hade hon inte fått rodnader. Han ljuger där. Och vad mer ljuger han då om?

Och hade hon rodnaderna innan V var där och juckade, så hade det gjort ont på henne och då hade hon inte velat ligga. Så är det så, tyder det på våldtäkt.

Har som kvinna själv ingen erfarenhet av tvåtimmars utdragna samlag (och kan inte påstå att jag saknat det heller). Däremot är jag inte säker på att kroppen fortsätter att kontinuerligt utsöndra sekret under så lång tid. Även om jämförelsen haltar är kanske den fysiologiska principen liknande som när man talar om att ”gråta tills tårarna tar slut” eller spotta flera gånger tills man blir torr i munnen.

Tycker det är olyckligt att Viking skyllde sin uteblivna utlösning på att hon var för våt (eller hur det nu uttrycktes). Men vem vet, han kanske själv var i chocktillstånd efter att ha haft lite sex med en tjej som själv medger att han kanske inte förstod hennes påstådda motstånd och plötsligt blir anklagad för våldtäkt med allt DET innebär - i hans fall, ett långt fängelsestraff.

Citat:
(…)
Så kan kanske vara syftningsfel från Rättsmedicinalverkets sida? (…)

Är inte Sverige en bananrepublik ändå?

Citat:
Fel. I snap-konversationen med Z står det att V kommer få sova på golvet. Det står inget där om någon madrass. I förhör säger målsägande filt på golvet. (…)

Varifrån kommer då allt snack om madrassen?

Och hade det inte varit bättre om MÄ själv hade lagt sig på filten på golvet?

Förstod hon inte vilka signaler hon skickade ut när hon sände ett urringat foto av sig till en man hon inte ens kände men uppfattade som lite skum/obehaglig? Om inte annat hade han ju kunnat börja stalka henne.

Finns hon kanske på autismspektrat? Knappast den första som går på en avancerad civilingenjörsutbildning i så fall. Hög IQ och en jäkel på matematik men med svårigheter att förstå hur ett lämpligt samspel går till.

Citat:
Målsägande verkar vara mer i en känsla av overklighet. En chockartad känsla. Där hon är rädd att skadas om hon gör motstånd. En blandning av rädsla och chock. Hon säger ju själv i förhör att det var en blandning av rädsla.

”en blandning av rädsla och punkt”. Vad säger hon egentligen?

Citat:
FL: På vilket sätt var det han var lite obehaglig, konstig vibe?
Jul*ia: Ja, tidigare när hon bodde i Stockholm så var det lite samma med en annan kille som hon
träffade när hon körde judo. Så drog hon liknelser att han var lite som honom, lite så
aggressiv i sättet eller lite så.. Aa. Inte den snällaste kanske. Annars hade hon inte så mycket
uppfattning om honom. Hon hade inte träffat honom så många gånger. Tror inte hon hade
hängt med honom själv innan.

Hon träffade den där killen när de körde judo ihop. Vad för relation de hade utöver det förtäljer inte historian.

Det intressanta i sammanhanget är dock att hon alltså inte hade något positivt att säga om V. Hon jämför honom tom. med någon hon uppenbarligen inte gillar. Någon aggressiv som inte är snäll.

Hade hon haft minsta intresse för V så hade hon knappast gjort en sådan jämförelse...

Återigen, skulle hon skickat ett foto där hon blottar stora delar av tuttarna till någon hon helt saknar intresse för? Brukar hon göra det till random män? Undra på om hon får ett konstigt rykte då.

Vilken tjej/kvinna som helst med tresiffrigt IQ och ett uns av självbevarelsedrift förstår att så gör man bara inte. MÄ är garanterat mycket intelligentare än genomsnittet. Ändå beter hon sig så obeskrivligt obegåvat.

Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
(…)

Sen kan jag absolut förstå att "BO" har ågren dagen efter, då hon känner sig smutsig efter en rejäl påsättning av en attraktiv fuckboy som aldrig kommer binda sig med henne. Hon var helt enkelt ett knullhål för en natt.

När hon nu dessutom gjort slut med sin kille några dagar innan den rejäla påsättningen av V, så är det enkelt att rationalisera knullet till en våldtäkt. Då behöver hon inte bära någon skuld och har dessutom en god anledning att väcka beskyddarinstinkten i sin kille genom att spela offer. Klassisk feminin manipulation som uppenbarligen funkat - än så länge.

Absolut kan det vara så enkelt. Det framgår ju t.o.m. av FUP att hon inte hade gjort slut helt och hållet med Felix.

Efter en natt med för lite sömn och oskyddat sex med en ”fuckboy” ångrar hon sig bittert. Hon som kaxigt hade förklarat för sin kompis att han minsann skulle få sova på golvet, och någon ”fitta” skulle det inte bli. Har han gett henne flatlöss, eller kanske smittat henne med clamydia eller något ännu värre?

Hennes kompisar ser att hon är ur form och ställer ”diagnosen”; det bara måste ju bero på att hon har blivit våldtagen - vad annars? Och sen var snöbollen i rullning …
Citera
2024-02-09, 21:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Huruvida tjejen i fallet anser att fuckboy är något positivt eller något negativt, det vet vi inte.

Det vi kan konstatera är att hon kallade killen för fuckboy, hon fixade inte den omtalade madrassen och hon erbjöd honom, fuckboy, att sova i hennes säng.

Det är i alla fall helt klart att hon inte såg fuckboy så negativt att hon inte ville ha honom i sin säng. För hade så varit fallet hade hon ju bara kunnat hänvisa honom till madrass på golvet. Men det gjorde hon inte. Hon erbjöd fuckboy att sova i sängen.
Jo det vet vi.
Citera
2024-02-09, 21:26
Medlem
Citat:
Han var med i hennes faddergrupp. Det är vad som förklarar hennes övriga handlingar: att skriva med honom, skicka bilder och även av artighet erbjuda honom sovplats i sitt hem, i nödfall när han har missat bussen. (…)

Jag har definitivt inte studerat på Chalmers själv, men har väldigt svårt att tänka mig att det är kutym för de kvinnliga studenterna att skicka foton med halvt blottade bröst till de manliga. Som i sin tur replikerar med dick-pics, kanske

Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Vad gäller madrassen så kan vi konstatera att hon säger följande i förhör:

Han säger i förhör följande om madrassen:

Även tjejens kompis Julia nämner madrassen

Avslutningsvis kan noteras att tjejen själv berättar att det var hon som erbjöd honom att ligga på sängen:

Tack, där kom det en lång lista

Citat:
Titta på vad du själv skriver och inse att "Fuckboy" är något negativt i kvinnors ögon.

Men lik förbannat får dessa ”Fuckboys” ligga mycket; ofta hur mycket de vill.
Citera
2024-02-09, 21:28
Medlem
Citat:
Nej, lagen.

Du kan inte ett skit om lagen, det har du bevisat otaliga gånger, så ge fan i att hänvisa till den din ryggradslösa padda.
Citera
2024-02-09, 21:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy

Återigen, skulle hon skickat ett foto där hon blottar stora delar av tuttarna till någon hon helt saknar intresse för? Brukar hon göra det till random män? Undra på om hon får ett konstigt rykte då.

Vilken tjej/kvinna som helst med tresiffrigt IQ och ett uns av självbevarelsedrift förstår att så gör man bara inte. MÄ är garanterat mycket intelligentare än genomsnittet. Ändå beter hon sig så obeskrivligt obegåvat.
Det du säger är rätt konstigt - bor inte du i Sverige?
Urringat är normal klädsel för kvinnor och tonårsflickor.
Man byter inte kläder för en selfie - man skickar den, vanligen med vinkel ovanifrån för att få ett så tilltalande utseende på ansiktet som möjligt. Mäns motsvarighet är oftast att få med muskler i tilltalande vinklar.

Att V läser in för mycket i en bild -- som han sen inte ens minns vilken det var utan börjar prata om alla bilder (när han vet att de inte kan återskapas) säger något om V men inget om målsägandes tanke med bilden/bilder.

Utöver det så spelar bilden faktiskt ingen roll - att du fått en bild som du uppfattar som (inte ens sexuellt men visar något - enligt V) ger dig inte rätten att våldta någon.

Vi bor inte i Saudi.
Citera
2024-02-09, 21:32
Medlem
Citat:
Jo det vet vi.

Nej det vet vi verkligen inte.

Om du har jobbat inom kriminalvården borde det inte komma som en nyhet för dig att många kvinnor tyvärr dras till ”farliga” män. Missbrukare, stora muskler, tatueringar och kamphundar, sexuellt utagerande, till och med män med stort våldskapital. Medan snälla, välkammade plugghästar klassas som mesiga eller ännu värre saker och tvingas deppa ner sig i mammas källare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in