2024-02-09, 17:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
T ex:
- Promiskuös
- Efterhängsen
- Skiftande affekt
- Narcissistiska drag
- Hittar på våldtäkter

Som sagt, jag skulle vilja ha mer info om henne, men jag får inga bra vibbar

Det är ändå kul ibland att sätta dit henne och se vad hon kommer med för ursäkt härnäst

Haha typ 1 av dessa är en personlighetsstörning?
Citera
2024-02-09, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Allt annat än objektivt. Man har inte på något vis ifrågasatt när hon säger emot sig själv eller kollat upp alternativa möjligheter eller mannens version. Exempelvis så har rättsmedicin fått del av och uttalat sig om kvinnans version, men inte mannens.
Blir bara mer och mer irriterad över fallet

Har dagens juridik tagit upp fallet?

De enda jag känner,vad som än skedde,vad som än sagts har V inte fått en rättvis rättegång, och det borde varje åtalad,vad han än gjort ,få.
Det har brustit på så många ställen känner jag,från polis,till hans advokat och åklagaren.

Vad jag förstår är det hennes vänner som pusha henne anmäla?
Senast redigerad av drhasch81 2024-02-09 kl. 17:20.
Citera
2024-02-09, 17:19
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transaktiv
Haha typ 1 av dessa är en personlighetsstörning?

Nej, riktigt så enkelt är det inte
Citera
2024-02-09, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Hur skötes utredning av polis?

Läs domen och läs FUP. Vissa här inne vinklar allt de läst.

V missade bussen när han var på en fest. Målsägande som upplevde "konstiga vibes" från V (men han var ändå en i hennes faddergrupp) erbjöd honom att sova på hennes golv, i nödfall. Hon trodde inte han skulle tacka ja, men det gjorde han... Hon ångrade sig och hade ångest över att han skulle komma (finns bevis för det via snap-konversation). Hennes vän var också oroad över att han skulle komma. Målsägande ville hellre att en annan kille som hon känner skulle sova hos henne. Hon hade inget intresse för V. Finns bevis för detta i både snap-konversation med vittnet Z och i vittnesmål från vittnet J.

Hon öppnade inte halvnaken. Hon hade ett långt blått nattlinne på sig som hon brukar sova i. Och detta var på natten, så hon var klädd för att sova.

Hon erbjöd honom golvet (enligt sin version) men han insisterade att få sova i hennes säng. Han låg därmed ovanpå täcket med kläderna på. De pratade en stund. När hon sedan skulle släcka, så gjorde han sexuella närmande, hon sa enligt sin version "nej", puttade bort honom, vände sig bort, knep ihop sina ben. Han fortsatte. Hon fattade vad som var på väg att hände (våldtäkt) och tänkte att hon ville slippa skadas och gav upp. Och gör därefter allt som V säger till henen att göra, av rädsla för att han ska skada henen annars.

Dagen efter när V är nykter, försöker han sig på igen, hon visar att hon inte vill och den här gången fattar han vinken. Och slutar. (Bådas version att han försöker och att hon inte vill och att han slutar) Hon får ut honom ur sin lägenhet. Och ringer sina vänner.

När vännen/vittnet A. kommer dit är målsägande tydligt traumatiserad. Gråter, är inte sig själv, skrattar, gråter om vartannat. Hon visar två stora blåmärken på sina höfter som hon har fått. Berättar att hon blivit våldtagen. Vänner/vittnen som kommer till målsägande uppmanar målsägande att polisanmäla samt att berätta för sitt ex (nuvarande pojkvän).

Rättsmedicinalverket uppger att dessa stora blåmärken till utseendet är förenliga med tiden målsägande påstår att de kommit till samt hur det uppkommit (grepp med händer vid ett bord).

Gyn uppger att målsägande har rodnader i vaginan samt blodiga flytningar. De kan dock inte uppge om detta tillkommit vid tillfället osv.

Läs gärna FUP och dom.
Senast redigerad av TomatKungen 2024-02-09 kl. 17:26.
Citera
2024-02-09, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Svårt att göra annan tolkning, dock har domstolen valt att bortse från det här.

Jag misstänker att det handlar om någon form av personlighetsstörning.

Hos domstolen?

Skämt åsido, det finns helt klart tendenser åt det hållet.
Det här beteendet är vanligt hos borderlinebrudar.

Hon är dock bara 19 år, och tonåringar är ju av naturen lite personlighetsstörda så det kan ju vara så att hon är en helt vanlig tonårsbrud, förutom att hon är mycket starkare och bättre på att slåss än de flesta…
Citera
2024-02-09, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen

V missade bussen när han var på en fest. Målsägande som upplevde "konstiga vibes" från V (men han var ändå en i hennes faddergrupp) erbjöd honom att sova på hennes golv, i nödfall. Hon trodde inte han skulle tacka ja, men det gjorde han... Hon ångrade sig och hade ångest över att han skulle komma (finns bevis för det via snap-konversation). Hennes vän var också oroad över att han skulle komma. Målsägande ville hellre att en annan kille som hon känner skulle sova hos henne. Hon hade inget intresse för V. Finns bevis för detta i både snap-konversation med vittnet Z och i vittnesmål från vittnet J.

Hon öppnade inte halvnaken. Hon hade ett långt blått nattlinne på sig som hon brukar sova i. Och detta var på natten, så hon var klädd för att sova.

Hon erbjöd honom golvet (enligt sin version) men han insisterade att få sova i hennes säng. Han låg därmed ovanpå täcket med kläderna på. De pratade en stund. När hon sedan skulle släcka, så gjorde han sexuella närmande, hon sa enligt sin version "nej", puttade bort honom, vände sig bort, knep ihop sina ben. Han fortsatte. Hon fattade vad som var på väg att hände (våldtäkt) och tänkte att hon ville slippa skadas och gav upp. Och gör därefter allt som V säger till henen att göra, av rädsla för att han ska skada henen annars.

Dagen efter när V är nykter, försöker han sig på igen, hon visar att hon inte vill och den här gången fattar han vinken. Och slutar. (Bådas version att han försöker och att hon inte vill och att han slutar) Hon får ut honom ur sin lägenhet. Och ringer sina vänner.

När vännen/vittnet A. kommer dit är målsägande tydligt traumatiserad. Gråter, är inte sig själv, skrattar, gråter om vartannat. Hon visar två stora blåmärken på sina höfter som hon har fått. Berättar att hon blivit våldtagen. Vänner/vittnen som kommer till målsägande uppmanar målsägande att polisanmäla samt att berätta för sitt ex (nuvarande pojkvän).

Rättsmedicinalverket uppger att dessa stora blåmärken till utseendet är förenliga med tiden målsägande påstår att de kommit till samt hur det uppkommit (grepp med händer vid ett bord).

Gyn uppger att målsägande har rodnader i vaginan samt blodiga flytningar. De kan dock inte uppge om detta tillkommit vid tillfället osv.

Läs gärna FUP och dom.
Tack,ja jag har dragit ner allt ska ge mig in i detta när börjar dialys, har 4 timmar sen ge mig in i detta.
Jo din förklaring låter annorlunda mot vad andra
Men har allt sköts rätt enligt dig?har han fått en rättvis rättegång?
Citera
2024-02-09, 17:39
Medlem
Citat:
Tack,ja jag har dragit ner allt ska ge mig in i detta när börjar dialys, har 4 timmar sen ge mig in i detta.
Jo din förklaring låter annorlunda mot vad andra
Men har allt sköts rätt enligt dig?har han fått en rättvis rättegång?

Hade jag varit hans försvarare, så hade jag tryckt lite mer på hur mycket märkte han av saker och ting, med tanke på att han druckit en hel del. Försökt fått det till oaktsam våldtäkt (vilket skulle innebära en straffsänkning). Inte för att fylla ursäktar någonting. Men han visar ju att han förstår hennes nej dagen efter. Så hade jag varit hans försvarare hade jag jobbat mot detta. I övrigt ser domen helt korrekt ut utifrån nuvarande lagstiftning kring våldtäkt. En gedigen utförd dom.

Men själva rättegången vet ju ingen av oss i tråden något om, mer än vad V har skickat in skriftligt kring vad han anser om sin förra försvarsadvokat. Och att han vill byta, vilket han får.

Ja, läs gärna när du får tid! Lycka till med dialysen!
Citera
2024-02-09, 17:43
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen

Och vissa undviker att svara på jobbiga frågor. Hur går det med den biten?

Citat:
V missade bussen när han var på en fest. Målsägande som upplevde "konstiga vibes" från V (men han var ändå en i hennes faddergrupp) erbjöd honom att sova på hennes golv, i nödfall. Hon trodde inte han skulle tacka ja, men det gjorde han...

Som man gör med obehagliga fuckboys som "är på tjejer"

Citat:
Hon ångrade sig

Men gjorde INGEN SOM HELST ANSATS att avbryta övernattningen.

Citat:
och hade ångest över att han skulle komma (finns bevis för det via snap-konversation).

Så du kan utläsa faktiskt ångest via ett sms? Är du tankeläsare?

Citat:
Målsägande ville hellre att en annan kille som hon känner skulle sova hos henne.

När säger hon det? Som jag minns det är det Z som vill det.

Citat:
Hon hade inget intresse för V. Finns bevis för detta i både snap-konversation med vittnet Z och i vittnesmål från vittnet J.

Ja, för ett sketet sms väger ju tyngre än att
- skicka urringad bild till V och sen säga sig inte känna till denna bild
- bjuda in V mitt i natten att sova över
- välkomna honom i nattlinne och trosor fastän hon hade gott om tid att byta om och själv uttryck att hon borde byta om
- att direkt gå med på att dela säng
- att inte ta fram madrass
- att prata med V om sitt trassliga förhållande
- att ha en omfattande snapchat-historik med V
- att hon i sms med Z omnämnt V i en romantisk/sexuell kontext
- att ge honom 20+ sms med vägbeskrivningar

Citat:

Hon hade MINST 46 minuter på sig att byta om och uttryckte i konversation med Z att hon borde byta om. Men gjorde ingenting, hoppsan

Citat:
Hon erbjöd honom golvet (enligt sin version)

Var det inte du som häromveckan insisterade på att "på golvet" automatiskt betydde en "madrass på golvet"? Vad hände med det?

Citat:
men han insisterade att få sova i hennes säng.

Enligt henne. Oavsett gick hon med på det direkt.

Citat:
När hon sedan skulle släcka, så gjorde han sexuella närmande, hon sa enligt sin version "nej", puttade bort honom, vände sig bort, knep ihop sina ben. Han fortsatte. Hon fattade vad som var på väg att hände (våldtäkt) och tänkte att hon ville slippa skadas och gav upp. Och gör därefter allt som V säger till henen att göra, av rädsla för att han ska skada henen annars.

Dra den om snövit

Citat:
Dagen efter när V är nykter, försöker han sig på igen, hon visar att hon inte vill och den här gången fattar han vinken. Och slutar.

Vilket såklart talar för att han hade slutat natten innan också om hon faktiskt sagt nej

Citat:
Hon får ut honom ur sin lägenhet...

...efter att hon gett honom en kram och ett glas vatten

Citat:
När vännen/vittnet A. kommer dit är målsägande tydligt traumatiserad.

Och?

Citat:
Gråter, är inte sig själv, skrattar, gråter om vartannat

Väldigt naturligt att skratta och skämta som våldtäktsoffer, inte sant?

Citat:
Hon visar två stora blåmärken på sina höfter som hon har fått.

Som inte går att knyta till någon våldtäkt.

Citat:
Berättar att hon blivit våldtagen. Vänner/vittnen som kommer till målsägande uppmanar målsägande att polisanmäla samt att berätta för sitt ex (nuvarande pojkvän).

Lite konstigt att hon måste bli övertalad att anmäla va?

Citat:

Vilket gör dem ganska betydelselösa.

Tack för att du för en gångs skulle inte skrev "styrker"

Citat:
Gyn uppger att målsägande har rodnader i vaginan

Vilket är att förvänta efter 2 h samlag. Blev hon våldtagen borde hon haft värre skador.

Citat:
samt blodiga flytningar.

I EN VAGINA? OJ!!!!

Citat:
De kan dock inte uppge om detta tillkommit vid tillfället osv.

Vilket gör dem ganska betydelselösa.
Citera
2024-02-09, 17:45
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Blir bara mer och mer irriterad över fallet

Har dagens juridik tagit upp fallet?

De enda jag känner,vad som än skedde,vad som än sagts har V inte fått en rättvis rättegång, och det borde varje åtalad,vad han än gjort ,få.
Det har brustit på så många ställen känner jag,från polis,till hans advokat och åklagaren.

Vad jag förstår är det hennes vänner som pusha henne anmäla?

Nej, Dagens Juridik har inte tagit upp fallet, ännu. Vi får hoppas det kommer.

Ja, killen har verkligen inte fått den polisutredning, försvar och rättegång som han förtjänar, det är ett som är helt säkert.

Jag har inte satt mig in i hur det gick till där på morgonen/dagen efter, huruvida det var hennes vänner som "pushade" henne eller inte, eller om det var hon själv som "pushade" och mest bara fick stöd av dem, har jag ingen uppfattning om. Oavsett vilket så har hon i alla fall gått hela vägen.

Se upp för tomatkungen, hen sprider många lögner i tråden.

Viktigt att notera är att kvinnan redan innan mannen kom till lägenheten, sa till sin kompis Z att han skulle få sova på en madrass på golvet. Men hon tog aldrig fram någon madrass. När han kom till lägenheten fanns ingen madrass och när hon frågade om han ville sova på golvet så sa han, så klart, nej. Hon frågade då om han ville sova i sängen, med henne, och det ville han, så klart.

På morgonen efter så ville han ha sex och började smeka henne, precis som under natten. Då klev hon ur sängen och gick på toaletten, sedan sa hon till honom att hon skulle träffa en kompis. Då drack han ett glas vatten och sedan gick han. Den stora frågan är så klart varför hon inte klev ur sängen och gick på toaletten när hon inte ville ha sex under natten. Det ursäktar hon med att han hade sin arm om henne och att hon därför inte kunde. Samtidigt berättade hon att hon låg på sidan med honom bakom sig och att han använde sin vänsterarm för att smeka henne mellan benen. Liggande på sidan kan han omöjligen ha sin vänsterarm smekande henne och samtidigt hålla om henne. För det skulle krävas två vänsterarmar.

Observera också att hon kallar mannen för "fuckboy" i samtal med sin kompis Z, innan han kommer till lägenheten. Hon säger också att han inte kommer att få någon "fitta". Det kan så klart tas som intäkt för att hon inte ville ha sex med honom, men det visar också att sex, i termer av fuckboy och fitta, var det första hon tänkte på när han ville sova över.

Du kan läsa om det jag skrivit i FUP, och då notera att tomatkungens version är precis så "vinklad" som han anklagar andras inlägg för att vara.
Senast redigerad av flashmaner 2024-02-09 kl. 17:49.
Citera
2024-02-09, 17:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Du är efterbliven. Givetvis har det enorm betydelse eftersom hon dels har ljugit i förhör och i rätten, samt att hon har haft en sexuellt uppsåt med att bjuda hem honom och det isåfall avslöjar vad det tysta samtycket med övernattningen var.

.
Nej, lilla klappskalle - i och med att rätten har funnit det trovärdigt att hon sagt nej och bjudit på motstånd så spelar det ingen roll ens om hon låg med skrevet särat i hallen när han kom.
Att någon i förväg tror att det skall bli göka ger inte den personen rätt att driva igenom det om den andra säger NEJ.
Citera
2024-02-09, 17:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jo, hon nämner honom i den kontexten. Om man inte är ett jävla spån, dvs.

Sluta. Det står:

"Ja, tidigare när hon bodde i Stockholm så var det lite samma med en annan kille som hon träffade när hon körde judo. Så drog hon liknelser att han var lite som honom, lite så aggressiv i sättet eller lite så.. Aa. Inte den snällaste kanske."

Det betyder ju med stor sannolikhet att det är någon hon haft ihop det med. Men snyggt försök
Nej, det betyder att det var någon som hon träffade när gick på Judo i Stockholm
Det betyder inte det var något mer mellan dem än att de gick på judo - eller möjligen att de hade träffats.

så sluta fantisera.
Citera
2024-02-09, 17:54
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det betyder att det var någon som hon träffade när gick på Judo i Stockholm
Det betyder inte det var något mer mellan dem än att de gick på judo - eller möjligen att de hade träffats.

så sluta fantisera.

Men snälla, låter det inte lite märkligt att hon skulle prata med J om nån random snubbe hon tränat judo med i sin hemstad? Hur känner ju sannolikt killen på ett något djupare plan om hon säger att han var "lite så aggressiv i sättet eller lite så.. Aa. Inte den snällaste" kanske."

Ingenting är såklart omöjligt men är man objektiv låter det som att det var nån hon haft ihop det med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in