2024-02-05, 22:27
Avslutad
https://www.mynewsdesk.com/se/elsa-widding-ab/pressreleases/jag-gjorde-inte-hemlaexan-ordentligt-3299691

Swebbtv marknadsförde Widding som sitt eget hopp i riksdagen, när hon blev ledamot för SD. Det hoppet slocknade snart. Hon underkastade sig inte partipiskan, blev obekväm och fick byta utskott. I nästa steg fick hon sedan lämna partiet och blev vilde. Det gjorde henne "folklig" och populär. Både före och under denna process intervjuades hon i Swebbtv, som också sålde hennes bok. Hennes självständighet som politiker var först tilltalande, men det samlade intrycket från intervjuerna i Swebbtv är att hon är en naiv, oförutseende och känslomässig personlighet. På senare tid har hon dykt upp igen i samtal med Wilgert, vilket etablerar henne som Swebbtvprofil. Under den här perioden har hon gått ut i sociala media och aviserat att hon ansluter sig till partiet MoD. Bara några dagar senare går hon åter ut i media och meddelar att hon lämnar MoD. Hon "hade inte gjort läxan". Nu framstår hon som en löjlig figur. Mot bakgrund av den ansträngda ekonomin, förstår jag inte vad hon tillför kanalens varumärke.
Citera
2024-02-06, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Denne Boris Benulic är en riktig skummis. Gammal kommunist dömd för grovt svindleri och grovt bokföringsbrott. Påstår sig givetvis vara oskyldig men har ett väldigt skyldigt kroppsspråk.
[...]
Precis som du frågar jag mig vad han har på Swebb-TV att göra. Komprometterad till 100% är han ju i alla fall definitivt med tanke på sin bakgrund.

Kanalen är helt nedlusad med skumraskfigurer.
Jaa, Boris Bernulic är skummare än skumtomten. Och han hymlar inte med det. Han är så skum att jag ger honom lov att vara riksrepresentanten för skumma figurer, så att de också har en officiell talesman.
Men att han listat in sig som som bisittare, t.s. från en intervjuad skummis, i SwebbTV, det är anledning nog för Magnus Stenlund att lämna verksamheten så fort som möjligt. Inför nästa årsredovisning så kommer ju Boris att vara revisor. Sen kommer vi att se Mikael utan skjorta intervjua folk på stan med sin gamla mobiltelefon.

Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Vad är vitsen med att stå där och gorma i mörkret? Han kan väl inte på allvar tro att det skulle gå att omvända dessa galningar. Då vore han väl minst lika galen själv.

Han hade precis lika gärna kunnat ställa sig utanför Stockholms Moské och uppmana muslimerna att överge sin tro.
Eller hur! Demonstrationer har noll och ingen medial effekt. Därför att all media helt enkelt ignorerar dem. Och även folk som bor där de samlas, drar för gardinerna och ringer polisen. Det där med demokrati är ingenting som någon svensk vill ha. De vill bara ha gratis pengar och att ingen klagar på det.

"Ta tillbaka SVT".
Hur då, helt omvända samtliga som jobbar därinne genom att ropa utanför deras fönster? Nä, lägg ned skiten som aldrig borde ha grundats. Fel mål. Fel metod. Och tusen personer sägs ha tagit en promenad för den sakens skull?
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Apropå Jan Blomgren så förekommer han ofta på Riks så SD folket har full koll på vad han tänker och tycker.
"Riks"? Kul att du råkade påminna mig om dem. Jag har inte sett det Israeliska nationalistpartiet SDs proapgandakanal sedan de hetsade för lock-down för nästan 4 år sedan. Hade glömt att den falangen av etablissemangets krigsglobalister ännu fanns. Nu kanske jag tar en titt på dem bara för att få ett hånskratt åt deras clown world. Så de blir dig skyldiga ett click.
Senast redigerad av NewIronCurtain 2024-02-06 kl. 00:24.
Citera
2024-02-06, 16:47
Medlem
Stenlund, om jag får tjuvlåna kanalen för honom som ju varit definierande för SwebbTV, har ju startat Svea Kanal på youtube. TIllsammans med Petra Agapi, en f.d. heminredningsentreprenör.
"- Jag tycker du ska ha soffan i det hörnet istället."
"- Nämen det går ju inte, för då blänker ju Solen genomfönstret på skärmen."
"- Men du måste ju tänka på hur rumskompositionen ter sig för mig när jag kliver in genom dörren här!"

Den typen av kattklappande människa i det obildade fredagsmyset.

Och min prognos är att de tillsammans inte kommer att klara av att producera fler än ett ensiffrigt antal avsnitt. Stenlund kanske tänkte att det kunde se bra ut i rutan om han har ett vackert ansikte att prata med, istället för Willgerts. Men tänk igen! Efter att ha sett det andra avsnittet anar jag att stubinen redan brinner. Snart lär vi höra att:

"- Petra 'fel igen' Agapi har tyvärr lämnat vår verksamhet. Permanent. Jag har fått teknisk hjälp så hennes passerkort fungerar tyvärr inte längre."
Citera
2024-02-06, 16:56
Medlem
Man kanske skulle kunna göra en sån där survival reality show av hela den här fåfänga branchen vars publik annars aldrig kan överstiga de 0.% av invånarna som är intresserade av samhällsfrågor.

Stenlund, Matikainen, Willgert och några fler ni kan komma på, alla i samma studio. De har var sin blyertspenna och 30 minuter på sig, inklusive reklampaus. Vem överlever?

"- Stenlund blockerar Matikainens pepparspray med sina solglasögon och nitar oväntat hans glaskäke. Men där kommer Willgert och knockar honom med sin vintetra!"
Citera
2024-02-06, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friindivid
https://www.mynewsdesk.com/se/elsa-widding-ab/pressreleases/jag-gjorde-inte-hemlaexan-ordentligt-3299691

Swebbtv marknadsförde Widding som sitt eget hopp i riksdagen, när hon blev ledamot för SD. Det hoppet slocknade snart. Hon underkastade sig inte partipiskan, blev obekväm och fick byta utskott. I nästa steg fick hon sedan lämna partiet och blev vilde. Det gjorde henne "folklig" och populär. Både före och under denna process intervjuades hon i Swebbtv, som också sålde hennes bok. Hennes självständighet som politiker var först tilltalande, men det samlade intrycket från intervjuerna i Swebbtv är att hon är en naiv, oförutseende och känslomässig personlighet. På senare tid har hon dykt upp igen i samtal med Wilgert, vilket etablerar henne som Swebbtvprofil. Under den här perioden har hon gått ut i sociala media och aviserat att hon ansluter sig till partiet MoD. Bara några dagar senare går hon åter ut i media och meddelar att hon lämnar MoD. Hon "hade inte gjort läxan". Nu framstår hon som en löjlig figur. Mot bakgrund av den ansträngda ekonomin, förstår jag inte vad hon tillför kanalens varumärke.
Hon framstår som en narcissistisk person och har med all säkerhet svårt att samarbeta med andra människor. Håller med om detta en naiv, oförutseende och känslomässig personlighet. Med det sagt så är hon säkert en bra människa och kan spela en viktig roll i riksdagen med att lyfta frågor som andra politiker inte tar upp. Kan ju även vara intressant att få en insyn i vad som händer i riksdagen för swebbtv tittarna. Tveksamt om hon tar pengar för att ställa upp. Hennes riksdagslön borde räcka ganska långt.
Citera
2024-02-06, 21:04
Medlem
Den där manifestationen var ju speciell. En yttrandefrihetsdemonstration i syfte att få reportrar på SVT att inte säga ”svenskar” utan ”svenska medborgare” när de rapporterar om folk som gripits för skjutningar utomlands.

Positivt med Svea kanal dock. SwebbTV kommer bli enbart SD Thailand numera. SD Ungern behöver också representeras
Citera
2024-02-08, 16:59
Medlem
Joe Blows avatar
SwebbTV är verkligen på dekis. Nu ringer så få till Ring SwebbTV att Willgert måste ringa in med en vädjan om att man skall köpa SwebbTVs vin. Och återigen har Janouch känt sig manad att måla sig som en påskkärring.
Citera
2024-02-08, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Vad är kvar av SwebbTV? Ett par dagar gamla nyheter. Ring SwebbTV. Matti och Kattis substanslösa pladder utan mål och mening. En massa jävla vin-reklam. Berns tirader om allt möjligt och inte minst att vi måste anpassa oss till invällarna och lära oss att leva friktionsfritt med dom? Det omöjliga med det senare var ju just det som gjorde att Willgert startade SwebbTV. Har man i själva verket gett upp och snart kommer att kasta in handduken?

Större delen av SwebbTube borde ha lagts ner långt före Stenlunds knuff över stupet. Varför ge en plattform till stollar som pratar skit och klipp som hela YouTube är fullt av? Det räcker väl att själva kunna nå ut som man vill.

Vad säger du om teorin att Willgerts plan kanske är att ta pengarna och dra?

Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
SwebbTV är verkligen på dekis. Nu ringer så få till Ring SwebbTV att Willgert måste ringa in med en vädjan om att man skall köpa SwebbTVs vin. Och återigen har Janouch känt sig manad att måla sig som en påskkärring.

Alltså denna söndertatuerade judehagga med skumraskbedragaren Benulic... fy fan vilken freak show!
Citera
2024-02-09, 09:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tching
Mikael Willgerts tal i demonstrationen mot SVT, utanför TV-huset:

https://youtu.be/-bJtFbbzO5s?si=pV1e5JlPTZGH0_MN

Willgert upprepar "de internationella finansintressena som styr våra medier" om och om igen. Återigen tänker jag här på Willgerts kommentar till Stenlunds påstående att judarna äger media: (fritt återgivet) "nej, men stämmer det verkligen?" Jag drar slutsatsen, att i den "fria debatt", som Willgert efterlyser, efter att "vi har tagit tillbaka SVT", ges det inte utrymme för att definiera vilka "de internationella finansintressena" är. Även Willgerts föreställning om "fri debatt" är sioniststyrd. Den är som ett samtal mellan Katerina och Boris på Swebbtv.

Willgert missar också medias grundläggande funktion. Han ältar att media "tystar debatten", men medias primära funktion som propagandamaskin är att skapa och underblåsa konflikter mellan allsköns läger, för att stärka "de internationella finansintressenas" grepp över ett försvagat och söndrat folk, vilket medias konfliktskapande hindrar att ena.
Citera
2024-02-09, 11:13
Medlem
Citat:
Willgert upprepar "de internationella finansintressena som styr våra medier" om och om igen. Återigen tänker jag här på Willgerts kommentar till Stenlunds påstående att judarna äger media: (fritt återgivet) "nej, men stämmer det verkligen?" Jag drar slutsatsen, att i den "fria debatt", som Willgert efterlyser, efter att "vi har tagit tillbaka SVT", ges det inte utrymme för att definiera vilka "de internationella finansintressena" är. Även Willgerts föreställning om "fri debatt" är sioniststyrd. Den är som ett samtal mellan Katerina och Boris på Swebbtv.

Willgert missar också medias grundläggande funktion. Han ältar att media "tystar debatten", men medias primära funktion som propagandamaskin är att skapa och underblåsa konflikter mellan allsköns läger, för att stärka "de internationella finansintressenas" grepp över ett försvagat och söndrat folk, vilket medias konfliktskapande hindrar att ena.

Har någon någonsin ifrågasatt Willgert om detta? Jag frågar eftersom det uppenbarligen inte är sant.

SVT: ägs av staten
Schibstedt: Norska oljefonder
Bonnier: Bonnier

Det finns ingen internationell storfinans inblandad över huvud taget.

Om någon media berett vägen för att SD ska samarbeta med regeringen vilket nu är fallet så är det just Bonnier. Jag tänker på Expressen (överlägset mest läst) och Dagens Industri (vänder sig till näringslivet).
Citera
2024-02-09, 15:22
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Har någon någonsin ifrågasatt Willgert om detta? Jag frågar eftersom det uppenbarligen inte är sant.

SVT: ägs av staten
Schibstedt: Norska oljefonder
Bonnier: Bonnier

Det finns ingen internationell storfinans inblandad över huvud taget.

Om någon media berett vägen för att SD ska samarbeta med regeringen vilket nu är fallet så är det just Bonnier. Jag tänker på Expressen (överlägset mest läst) och Dagens Industri (vänder sig till näringslivet).

Det är ett utfall av antisemitism som både Willgert och Katerina plockat från sina gäster och annan alternativmedia utan att greppa varifrån det kommer och när det går upp för dem att det är gamla antisemitiska konspirationsteorier så duckar de istället för att förstå det. Willgert är expert på att cherry-picka från dessa gamla teorier och sedan stoppa in obekväma frågor i lådan "internationella finansintressen".

Nej det är naturligtvis inte sant och baserat på hur diskussionen i den här tråden och i swebbtv:s kommentarsfält utvecklats sedan Stenlunds avsked verkar det reta gallfeber även på de äkta antisemiterna/nazisterna.
Citera
2024-02-09, 16:45
Medlem
Citat:

Jag gillar iofs att en demonstration hålls mot SVT, men utförandet/talen lämnade väl en hel del övrigt att önska. Och mycket som inte borde sagts.

Om man ska få bredare uppslutning i en demonstration får man nog hålla sig till sakfrågorna. För min del skulle jag gärna se att public service kraftigt bantas till att börja med. Ett steg i rätt riktning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in