2024-02-04, 17:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jaskhdjkahdjadh
swebbtv tillåter inte kritik av judendomen, därmed är kanalen dömd att dö ut

Ja, det ser faktiskt inte bättre ut.
Citera
2024-02-04, 20:26
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friindivid
Jag jämförde inte Murdochs FOX NEWS med Swebbtv. Jag skrev, att jag inte visste, men inte skulle förvånas över om Swebbtv:s affärsidé bygger på "limited hangout". Murdochs FOX NEWS tydliggör denna affärsidé, som slog mig när jag läste ditt inlägg. Du blandar sedan ihop affärsidé med kommersiell verksamhet. Swebbtv är ingen affärsidé, det är en kommersiell verksamhet. Det är brukligt att kommersiella verksamheter grundas i affärsidéer. Du verkar tro att Swebbtv grundas i något slags altruism, vilket är fullständigt obegripligt. I övrigt är det svårt att tyda vad du vill ha sagt.

Swebbtv grundades absolut i första hand för att skapa en plattform för att nå ut med samhällskritik som inte fick utrymme i MSM. Och dessutom med mycket liten budget och mycket ideellt arbete. Jag vet inte om altruism är en passande beskrivning, hur som helst så finansierades det möjligen av donationer men knappast några andra betydande intäkter. Man kan säkert beskriva dagens Swebbtv som kommersiell verksamhet utifrån organisation och redovisning, men om intäkterna främst kommer från donationer och syftet i första hand är politisk påverkan så kan man möjligen kalla upplägget för en affärsidé, men glosan blir missvisande eftersom huvudsyftet inte är att tjäna pengar. Om du har svårt att förstå vad jag menar med mitt tidigare inlägg, så måste jag tyvärr säga detsamma om ditt eget.
Citera
2024-02-04, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Har redan påpekat att man inte kan driva en inriktning som man inte tror på. Men som jag också sa så tilltalar den inriktningen allt färre. Såsom jag själv. Kanalen når däremot höjd när de samtalar med Peter Springare, Chris Forsne, Jan Blomgren med flera som är experter inom sitt område.

Min infallsvinkel på de här människorna du nämner är att det kan bli svårt att locka personer som Chris Forsne och Jan Blomgren till studion för en intervju om SwebbTV blir en för orumsren kanal. Och om prioriteringen är att få bra namn att intervjua så blir då alltså orumsrenhet ett problem.

Ytterligare en relevant frågeställning blir vilket värde intervjuer med bra namn har. Och vilket värde det har att publicera 1-timmes-intervjuer med dessa personer. Och hur mycket tid en normal mediekonsument, som även konsumerar litet alternativmedia kan antas ha.

Bland de intervjuer med olika experter som Willgert intervjuat så är det relevant att fråga sig vilka informationskomponenter som kommit fram som kan göra någon politisk skillnad. Och om dessa nått en tänkbar målgrupp. Den viktigaste informationskomponenten i sak jag sett framkomma i sak i SwebbTV de senaste åren är Jan Blomgrens information om den "fulel" som kommer från vindkraft och behovet av, och svårigheterna med, att komplettera vindkraften med andra elkällor (bl a för att det inte blåser ibland). SwebbTV gjorde här jobbet att få tag i en trovärdig expert som pekade på ett allvarligt problem. Det problem som återstår är att vidarebefordra denna informationskomponent till en bredare publik, antingen genom ett mångdubblat tittande eller genom att t ex ledande SD:are påpekar de här problemen i debatter (vilket de inte gör). Jag tvivlar faktiskt på att ledande SD:are tittar på SwebbTV.

Jag tror SwebbTV - och andra alternativmedier måste ägna mer pengar/energi åt att öka antalet läsare/tittare. Jag har diskuterat den frågan i mitt förra inlägg som du svarade på:

Citat:
Ursprungligen postat av Tarningen

[- - -]

De som konsumerar alternativmedia är väl ungefär samma personer som hoppar runt bland olika alternativmedier. För att få in mer nya tittare/läsare undrar jag om inte flera olika alternativmedier borde gå ihop om gemensamma, adresserade direktreklam-utskick som kan locka in nytt blod bland tittarna/läsarna. Med gemensamma utskick kan man få ner kostnaderna.

En annan mediekomponent jag saknar är någon slags nyhetsaggregator där - huvudsakligen - läsarna själva får bidra med nyhetsmaterialet. Det går idag i princip inte att bojkotta mainstreammedia om man vill hålla sig någorlunda informerad. Man måste erbjuda allmänheten en möjlighet att kunna göra detta. Vill man t ex veta var nya fartkameror i den egna kommunen skall sättas upp så måste man konsumera mainstreammedia. Med en för läsarna gratis nyhetsaggregator av ovanstående typ skulle man kunna få fler att ta steget att sluta prenumerera på sin dagstidning. Därigenom skulle man kunna reducera etablerad medias politiska makt. Det är helt otroligt att inget hänt på den här fronten. Här har man ju en väldigt kostnadseffektiv lösning som skulle kunna göra skillnad. Direktreklam för en sådan här nyhetsaggregator och befintliga alternativmedier i ett och samma utskick skulle nog vara det mest kostnadseffektiva sättet att göra politisk skillnad.

Att man gör större politisk skillnad genom högre grad av rumsrenhet är inte självklart även om det finns en sådan faktor. Inte bara för att bankkontot riskerar att stängas ner och för att Internet-sladden riskerar dras ur, utan också p g a att man riskerar att folk slår dövörat till direkt p g a att budskapet upplevs som stötande. Det finns dock en del undantag där avsändare med en radikal agenda troligen har potential att göra opinionsbildande skillnad. Som jag påpekade i mitt tidigare inlägg så är det mest slagkraftiga jag sett i detta avseende Willem/William Pearson på gab.com (tidigare Twitter):

https://gab.com/williampearson

Och bland Pearsons inlägg blir väl de tidigare postade kortfilmerna där afroamerikaner spöar upp vita amerikaner, ofta i skolmiljöer, med tal i bakgrunden av Bill och Hillary Clinton om vitas rasism mot svarta det mest hårtslående jag sett. En vanlig SD:are som sett där här filmerna och sedan suttit en halv dag och kollat på Pearsons gab-konto kan nog antas vara permanent vaccinerad mot de moraliska pekpinnar man kan se i mainstreammedia och från diverse talarstolar och predikstolar. När Pearson på Twitter-tiden (innan hans konto stängdes ner) postade sina Clinton-kortfilmer var det som att nästan varje inlägg var en ursinnig magpumpare som det inte gick att värja sig mot och som etsade sig fast i minnet. Om någon skojfrisk elev på "högstadiet" eller gymnasiet på en samhällskunskapen skulle göra en redovisning inför en klass under rubriken "varför vi behöver mer politisk censur - vi kan inte vara toleranta mot intoleransen" och under denna visat någon av Clinton-kortfilmerna så tror jag inte att detta hade gjort någon skillnad visavi den kategori tonårstjejer som brukar hänga vid flyktingförläggningarna och hålla upp plakat mot "rasism". De ca 18 % av kvinnorna som tänder på färgade män går inte att nå oavsett argument. De tenderar ändå att konstruera eller absorbera politiska eller pseudoreligiösa argument som legitimerar deras underliggande drivkraft när det gäller färgade män. Men andra, som inte känner den här dragningen, kan nog i många fall låta sig påverkas av något typ Clinton-kortfilmerna med deras drastiska innehåll och drastiska kontraster som torde etsa sig in i minnet och ligga kvar där som grus i maskineriet när vardagens hjärntvätt pågår. Pearsons gamla Twitter-inlägg, som väl antagligen finns kvar på hans gab-konto någonstans är väl det närmaste geninivån jag sett i den mer orumsrena invandringskritiska kategorin. Det fanns antagligen en anledning till att man plötsligt drog ur sladden för figurer typ Willem/William Pearson m fl (och även mer rumsrena figurer som t ex Donald Trump) på Twitter, YouTube m fl ställen. Och det var väl att kanske 1 av 1000 av de här personerna faktiskt kan göra en viss skillnad opinionsbildningsmässigt sett om de får tillräckligt med tittare.

Men en generell tumregel, speciellt om det är fråga om ett parti man vill få folk att rösta på, är väl att inte själv avvika för mycket, och för tydligt, från vad som format den breda allmänheten genom åren. En figur som Willem/William Pearson är väl kanske ett av undantagen (1 på 1000) som bekräftar regeln. Sedan kan man ju i o f s argumentera som så att folk ändå är mentalt hjälplösa om de saknar förståelse för hur saker fungerar bakom kulisserna, och fungerat tidigare i kulisserna, framför allt fr o m 1900-talet och framåt, och att folk därför måste få veta. Själv tror jag väl att ett parti och dess företrädare måste låtsas som att de inte förstår hur världen fungerar bakom kulisserna för att folk skall känna sig bekväma med att rösta på partiet i fråga. När det gäller alternativ media är väl frågan i vilken grad, och på vilket sätt, man skall försöka bidra till att få folk förstå hur världen fungerar bakom kulisserna. En faktor man här kan hålla i minnet är att det nog kan kännas nervöst att donera pengar till något som innebär att man blir en alltför prioriterad måltavla för den djupa staten i västvärlden och utländsk säkerhetstjänst som i praktiken får operera fritt i väst (kommer här osökt att tänka på en bok Peter Bratt skrev runt år 1973 i samband med IB-affären). Jag misstänker att någon planterade ut svinpest i det skogsområde om 20 000 hektar som Karl Hedin ägde 1/5 av p g a av hans samröre med SwebbTV. Man kan dock notera att Donald Trump råkat ut för kanske värre grejer utan att ha förknippats lika påtagligt med motsvarigheter till SwebbTV.

Vad som hänt Trump för mig förresten osökt in på tankespåret hur långt det skall gå med den politiska utveckling vi sett i västländerna sedan murens fall. Noterar också att svensk alternativmedia i Sverige sannolikt gjort sig själva och svenska folket en björntjänst genom att inte rapportera om den lawfare Donald Trump utsatts för och valfusket år 2020. Man kunde åtminstone ha länkat till någon typ Paul Craig Roberts, tycker jag. Inte ens den minoritet som konsumerar alternativmedia vet riktigt vad som håller på att hända i USA och vad klockan är slagen. Det här gör i sin tur att det blir än mer fritt fram för USA-runkarna att implementera sin agenda och därmed även med hög risk i framtiden inte bara plocka hit USA:s militär utan även den omvända rasism som öppet praktiseras i USA:s militär i form av Critical Race Theory och Affirmative Action.

---------------------

Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
https://youtu.be/6Thsuk76zLo?si=j9QJl22yVM7LQmKy&t=1148

Shit vad pinsamt. Att ruinera sitt varumärke från att vara alternativmediernas Åke Ortmark till Percy Brunström är nästan en bedrift.

Om Willgert är Percy Brunström, är då Magnus Stenlund Lasse Lindh?

Skämt åsido. Tvivlar på att SVT utgör det allra värsta problemet i medielandskapet i fråga om innehåll. Men Rapport och Aktuellt har en oerhört stor politisk makt indirekt genom det stora antalet tittare. Minsta grej de publicerar får större politisk betydelse än 1000 inslag på, låt säga, Fria Tider. Samtidigt har den breda allmänheten varken tid eller benägenhet att söka alternativ information.
Citera
2024-02-05, 00:25
Medlem
Citat:
Min infallsvinkel på de här människorna du nämner är att det kan bli svårt att locka personer som Chris Forsne och Jan Blomgren till studion för en intervju om SwebbTV blir en för orumsren kanal. Och om prioriteringen är att få bra namn att intervjua så blir då alltså orumsrenhet ett problem.

Ytterligare en relevant frågeställning blir vilket värde intervjuer med bra namn har. Och vilket värde det har att publicera 1-timmes-intervjuer med dessa personer. Och hur mycket tid en normal mediekonsument, som även konsumerar litet alternativmedia kan antas ha.

Bland de intervjuer med olika experter som Willgert intervjuat så är det relevant att fråga sig vilka informationskomponenter som kommit fram som kan göra någon politisk skillnad. Och om dessa nått en tänkbar målgrupp. Den viktigaste informationskomponenten i sak jag sett framkomma i sak i SwebbTV de senaste åren är Jan Blomgrens information om den "fulel" som kommer från vindkraft och behovet av, och svårigheterna med, att komplettera vindkraften med andra elkällor (bl a för att det inte blåser ibland). SwebbTV gjorde här jobbet att få tag i en trovärdig expert som pekade på ett allvarligt problem. Det problem som återstår är att vidarebefordra denna informationskomponent till en bredare publik, antingen genom ett mångdubblat tittande eller genom att t ex ledande SD:are påpekar de här problemen i debatter (vilket de inte gör). Jag tvivlar faktiskt på att ledande SD:are tittar på SwebbTV.

Jag tror SwebbTV - och andra alternativmedier måste ägna mer pengar/energi åt att öka antalet läsare/tittare. Jag har diskuterat den frågan i mitt förra inlägg som du svarade på:

.

Min infallsvinkel på detta är att jag inte längre tror att det spelar roll om de intervjuar kunniga personer som Blomgren, eftersom de som kollar SwebbTV efter 1-2 videos får intrycket att kanalen är för stollig.
Därför tror jag inte heller att marknadsföring kommer göra så stor nytta.
Jag vet inte någon enda person jag skulle rekommendera SwebbTV till. Möjligen kanske en hantverkare som opåkallat informerade oss om att vaccin är dåliga pga frimurarna.
Citera
2024-02-05, 00:49
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVictor
Att en jude förnekar att han är jude kan betyda vad som helst. Typ nä jag är inte jude - för jag är inte religiös och judendomen är en religion... Vi snackar om mästersofister här.

Näsan är åtminstone orientalisk - med det där platta området längst fram på kroken.

Hans hemmasnickrade svenska nationalism är sympatisk - men påminner väl mycket om Stefan Torsells som ju är certifierad jude av den contrajihadistiska bekännelsen. I Benulics fall kan jag tänka mig att det handlar om försörjning nu sedan han tappat sin plats vid köttgrytan.

Sedan vill jag inte förneka att han är verbalt begåvad och gör intressanta reflektioner. Men snubben är obalanserad och saknar heeelt omdöme. Vilket hans tabloidförsök påvisar. Briljans bor granne med total idioti hos Boris - det ser ut som ett återkommande tema.

Stenlund blev avpollerterad efter att han gått all in och talat klarspråk om "etnicitet B". Snubben är aningen manisk, tvär och oresonlig - men han säger det han anser är sant. Vilket är det enskilt mest betydelsefulla kvalitetskriterium som finns i den intellektuella världen. Han får högsta möjliga respekt av mig!

Instämmer. Man ska nog ha klart för sig att det kräver ett kynne och ett mod bortom det mesta vi sett att göra och säga det MS gör. Jag kommer följa honom vart än han tar vägen. Kommer också donera pengar så fort han sätter upp en kanal med donation/prenumeration.

Citat:
Ursprungligen postat av ingenio
Swebbtv gick i stå redan för flera år sedan - och Stenlund är bara en lång, tråkig munsvada som skulle kunnat sammanfatta det han ville ha sagt på 5 minuter istället för på en timme. Likväl är det intressant, men föga förvånande, att det gick som det gjorde för honom. Det visar också på faran av att engagera sig i sådana här rörelser. Lite som med SD och deras uteslutningar: Lycka till med att få ett jobb efter att ha blivit utesluten ur någon av dem. Uteslutning ur den Sverigevänliga rörelsen leder ofta till ostracering ur samhället.

Så nu blir det väl snart bara Bern kvar, som sitter där tryggt på sin pension och upprepar: "Sverige kommer aldrig att komma med i NATO!"

Jag tycker inte alls att swebbtv gick i stå, utan tvärtom tyckte jag bara det blev mer och mer intressant. Det var verkligen chockerande när Stenlund "sparkades".

Till det fetade. Det är sant och det borde mana till eftertanke och funderingar. Ska man verkligen förlora allt om engagerar sig i att vilja förbättra Sveriges/svenskarnas framtid? Resultatet av det kan bli att folk övergår till antingen våldsamheter, eller värre alternativt väljer att inte engagera sig. Vilken framtid går vi då till mötes, om goda krafter väljer att inte engagera sig?

Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Min infallsvinkel på detta är att jag inte längre tror att det spelar roll om de intervjuar kunniga personer som Blomgren, eftersom de som kollar SwebbTV efter 1-2 videos får intrycket att kanalen är för stollig.
Jag vet inte någon enda person jag skulle rekommendera SwebbTV till. Möjligen kanske en hantverkare som opåkallat informerade oss om att vaccin är dåliga pga frimurarna.

Jag rekommenderar Swebbtv till nästan på alla jag träffar och talar politik med. Har aldrig skämts för det.

Citat:
Ursprungligen postat av jaskhdjkahdjadh
swebbtv tillåter inte kritik av judendomen, därmed är kanalen dömd att dö ut

Instämmer. Willgert lät sig antagligen styras av pengar. Tror man att Stenlund kritiserar alla judar eller ens är antisemit så har man inte lyssnat på vad han säger. Hans ledare senaste 2-3 månaderna har varit brutalt revolutionerande öppna. ALLA borde lyssna på dem.
Citera
2024-02-05, 00:50
Medlem
Citat:

[- - -]

Det finns dock en del undantag där avsändare med en radikal agenda troligen har potential att göra opinionsbildande skillnad. Som jag påpekade i mitt tidigare inlägg så är det mest slagkraftiga jag sett i detta avseende Willem/William Pearson på gab.com (tidigare Twitter):

https://gab.com/williampearson

Och bland Pearsons inlägg blir väl de tidigare postade kortfilmerna där afroamerikaner spöar upp vita amerikaner, ofta i skolmiljöer, med tal i bakgrunden av Bill och Hillary Clinton om vitas rasism mot svarta det mest hårtslående jag sett. En vanlig SD:are som sett där här filmerna och sedan suttit en halv dag och kollat på Pearsons gab-konto kan nog antas vara permanent vaccinerad mot de moraliska pekpinnar man kan se i mainstreammedia och från diverse talarstolar och predikstolar. När Pearson på Twitter-tiden (innan hans konto stängdes ner) postade sina Clinton-kortfilmer var det som att nästan varje inlägg var en ursinnig magpumpare som det inte gick att värja sig mot och som etsade sig fast i minnet. Om någon skojfrisk elev på "högstadiet" eller gymnasiet på en samhällskunskapen skulle göra en redovisning inför en klass under rubriken "varför vi behöver mer politisk censur - vi kan inte vara toleranta mot intoleransen" och under denna visat någon av Clinton-kortfilmerna så tror jag inte att detta hade gjort någon skillnad visavi den kategori tonårstjejer som brukar hänga vid flyktingförläggningarna och hålla upp plakat mot "rasism". De ca 18 % av kvinnorna som tänder på färgade män går inte att nå oavsett argument. De tenderar ändå att konstruera eller absorbera politiska eller pseudoreligiösa argument som legitimerar deras underliggande drivkraft när det gäller färgade män. Men andra, som inte känner den här dragningen, kan nog i många fall låta sig påverkas av något typ Clinton-kortfilmerna med deras drastiska innehåll och drastiska kontraster som torde etsa sig in i minnet och ligga kvar där som grus i maskineriet när vardagens hjärntvätt pågår. Pearsons gamla Twitter-inlägg, som väl antagligen finns kvar på hans gab-konto någonstans är väl det närmaste geninivån jag sett i den mer orumsrena invandringskritiska kategorin. Det fanns antagligen en anledning till att man plötsligt drog ur sladden för figurer typ Willem/William Pearson m fl (och även mer rumsrena figurer som t ex Donald Trump) på Twitter, YouTube m fl ställen. Och det var väl att kanske 1 av 1000 av de här personerna faktiskt kan göra en viss skillnad opinionsbildningsmässigt sett om de får tillräckligt med tittare.

Men en generell tumregel, speciellt om det är fråga om ett parti man vill få folk att rösta på, är väl att inte själv avvika för mycket, och för tydligt, från vad som format den breda allmänheten genom åren. En figur som Willem/William Pearson är väl kanske ett av undantagen (1 på 1000) som bekräftar regeln. Sedan kan man ju i o f s argumentera som så att folk ändå är mentalt hjälplösa om de saknar förståelse för hur saker fungerar bakom kulisserna, och fungerat tidigare i kulisserna, framför allt fr o m 1900-talet och framåt, och att folk därför måste få veta. Själv tror jag väl att ett parti och dess företrädare måste låtsas som att de inte förstår hur världen fungerar bakom kulisserna för att folk skall känna sig bekväma med att rösta på partiet i fråga. När det gäller alternativ media är väl frågan i vilken grad, och på vilket sätt, man skall försöka bidra till att få folk förstå hur världen fungerar bakom kulisserna. En faktor man här kan hålla i minnet är att det nog kan kännas nervöst att donera pengar till något som innebär att man blir en alltför prioriterad måltavla för den djupa staten i västvärlden och utländsk säkerhetstjänst som i praktiken får operera fritt i väst (kommer här osökt att tänka på en bok Peter Bratt skrev runt år 1973 i samband med IB-affären). Jag misstänker att någon planterade ut svinpest i det skogsområde om 20 000 hektar som Karl Hedin ägde 1/5 av p g a av hans samröre med SwebbTV. Man kan dock notera att Donald Trump råkat ut för kanske värre grejer utan att ha förknippats lika påtagligt med motsvarigheter till SwebbTV.

Vad som hänt Trump för mig förresten osökt in på tankespåret hur långt det skall gå med den politiska utveckling vi sett i västländerna sedan murens fall. Noterar också att svensk alternativmedia i Sverige sannolikt gjort sig själva och svenska folket en björntjänst genom att inte rapportera om den lawfare Donald Trump utsatts för och valfusket år 2020. Man kunde åtminstone ha länkat till någon typ Paul Craig Roberts, tycker jag. Inte ens den minoritet som konsumerar alternativmedia vet riktigt vad som håller på att hända i USA och vad klockan är slagen. Det här gör i sin tur att det blir än mer fritt fram för USA-runkarna att implementera sin agenda och därmed även med hög risk i framtiden inte bara plocka hit USA:s militär utan även den omvända rasism som öppet praktiseras i USA:s militär i form av Critical Race Theory och Affirmative Action.

---------------------

Om Willgert är Percy Brunström, är då Magnus Stenlund Lasse Lindh?

Skämt åsido. Tvivlar på att SVT utgör det allra värsta problemet i medielandskapet i fråga om innehåll. Men Rapport och Aktuellt har en oerhört stor politisk makt indirekt genom det stora antalet tittare. Minsta grej de publicerar får större politisk betydelse än 1000 inslag på, låt säga, Fria Tider. Samtidigt har den breda allmänheten varken tid eller benägenhet att söka alternativ information.

Måste lägga till en sak apropå Pearson. Ser att han lagt upp en postning där tydligen han eller några kumpaner tryckt upp nazistiska flygblad. Såg inte den biten tidigare. Det spelar väl ingen vilken roll hur mycket "geni" man än är om den "vara" man försöker sälja är nazism. Inte ens Nestlés marknadsavdelning med alla deras begåvningar och resurser skulle t ex lyckas sälja frysta bajskorvar som någon slags hälsokost [möjligen skulle Coca-Cola eller Philip Morris (Marlboro) kunna sälja att det "ballt" eller "manligt" att dricka kiss som de säljer på flaska, möjligen i utspädd form och med tillförda smakämnen].

Pearson använder också ordet "nigg**". Såg en bild på F35:a i luften med en fallskärm efter sig med texten "nigg***". Det funkar inte i ett land som Sverige. Möjligen hade konceptet funkat i USA:s sydstater fram till i slutet på 60-talet med en fallskärm efter en F104 Starfighter eller en F-4 Phantom.

Det spelar väl inte så stor roll hur mycket talang man än har om man använder talangen till att sälja fel grej. Resurser hjälper heller inte så mycket. Det blir som att hälla pengar in i ett svart hål, typ.

Apropå Lasse Lindh. Pearson påminner kanske på sätt och vis om Lasse Lindh. Lindh hade onekligen en betydande talang att uttrycka sig i skrift och att, precis som Pearson, hitta infallsvinklar. Hans visuella yttre och beteende/alkoholism gjorde väl dock att ingen som kände till avsändaren tog till sig vad han sade. Tröskeln blev för hög. Lasse Lindh var väl motsatsen till Jimmie Åkesson som ger ett väldigt sympatiskt, sansat och balanserat intryck men som har ganska liten talang när det gäller att hitta infallsvinklar. Vill också minnas att Lasse Lindh innan han försvann från rampljuset hade börjat samarbeta med Björn Björkqvist som väl då fortfarande var nazist. I början, kring 1987/88, hade han dock varit anhängare av Stefan Herrmann som hade barn med en kinesisk kvinna och som hamnade i bråk med Sverigepartiets BSS-falang.

Citat:

Tror inte att folk som tittar på intervjuerna med Lars Bern tycker att han är stollig. Men för att ge ökad tyngd åt intervjuerna med Bern så hade man i början på programmen kunnat presentera Bern med en undertext med en lydelse typ "Lars Bern, 81, tekn dr, f d VD för Incentive". Willgert hade kunnat presenteras med titeln civilingenjör i inledningen av programmen.

Det kan dock finnas en tröskel hos den breda allmänheten för att acceptera det vettiga i att vara mot NATO. Det verkar ju liksom så uppenbart vid en första anblick att Ryssland helt utan anledning attackerat demokratin Ukraina och att alla grannländer som inte skyddas av USA löper hög risk att bli nästa offer för Ryssland. USA-runkarna har nästan inte behövt lyfta ett lillfinger för att få väldigt hög acceptans för NATO-medlemskap hos den breda allmänheten. Om man skall driva agitation mot NATO-medlemskap så tror jag att man måste peka på frågeställningen "varför behövde vi inte gå med i NATO när Rysslands motsvarighet var det större Sovjet och som också agerade militärt i andra länder, varför var neutraliteten helig då men inte nu?".
Senast redigerad av Tarningen 2024-02-05 kl. 01:04.
Citera
2024-02-05, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Instämmer. Man ska nog ha klart för sig att det kräver ett kynne och ett mod bortom det mesta vi sett att göra och säga det MS gör. Jag kommer följa honom vart än han tar vägen. Kommer också donera pengar så fort han sätter upp en kanal med donation/prenumeration.

Jag tycker inte alls att swebbtv gick i stå, utan tvärtom tyckte jag bara det blev mer och mer intressant. Det var verkligen chockerande när Stenlund "sparkades".

Jag rekommenderar Swebbtv till nästan på alla jag träffar och talar politik med. Har aldrig skämts för det.

Instämmer. Willgert lät sig antagligen styras av pengar. Tror man att Stenlund kritiserar alla judar eller ens är antisemit så har man inte lyssnat på vad han säger. Hans ledare senaste 2-3 månaderna har varit brutalt revolutionerande öppna. ALLA borde lyssna på dem.

Gillar verkligen Willgert - ja Bern också även om han inte är jew-wise så har han ett klokt, om än inte alltid faktaförankrat - perspektiv.

Men tappade lite lusten nu när Stenlund blev blockad. Då går bidragen i framtiden så klart till Stenlund hellre än Swebbtv.

Som sagt om man "fortsätter att utvecklas" inom dessa frågor kommer man alltid förr eller senare fram till JQ. Det tog Stenlund flera år. Men när han väl kom dit gick han inte runt eller försökte gömma sig. Eller han försökte nog - men det blev omöjligt när han väl fick upp vittringen.
Citera
2024-02-05, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tching
Mikael Willgerts tal i demonstrationen mot SVT, utanför TV-huset:

https://youtu.be/-bJtFbbzO5s?si=pV1e5JlPTZGH0_MN

Vad är vitsen med att stå där och gorma i mörkret? Han kan väl inte på allvar tro att det skulle gå att omvända dessa galningar. Då vore han väl minst lika galen själv.

Han hade precis lika gärna kunnat ställa sig utanför Stockholms Moské och uppmana muslimerna att överge sin tro.
Citera
2024-02-05, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Vad är vitsen med att stå där och gorma i mörkret? Han kan väl inte på allvar tro att det skulle gå att omvända dessa galningar. Då vore han väl minst lika galen själv.

Han hade precis lika gärna kunnat ställa sig utanför Stockholms Moské och uppmana muslimerna att överge sin tro.
Det handlar om att visa upp ett missnöje för 1. det svenska folket 2. för de som utreder de långsiktiga villkoren för public service-bolagen tex Göran Hägglund. 3. för PS och även riksdagspolitikerna
Man kan naturligtvis tro att PS är helt immuna mot kritik på goda grunder. Men du har fortfarande kvar 1 och 2 samt riksdagspolitikerna och de politiska partierna.
Citera
2024-02-05, 19:21
Medlem
Citat:

Apropå Jan Blomgren så förekommer han ofta på Riks så SD folket har full koll på vad han tänker och tycker.
Citera
2024-02-05, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56

Jag tycker att det är bra. Jag är säker på att SVT känner av kritiken. Och oroas av den.
Citera
2024-02-05, 21:43
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:

Någon under 60 kan ju knappast finna kanalen intressant. Jag själv har lämnat utbudet. Mycket för att jag har så svårt för hur Berns släpande överklassljud - vilket beror på ålder - summerar världshändelser med noll markkontakt: såsom det vet vi ju, så är det ju med mera. Retoriken och dess logik är inte bättre än vänstern.
Senast redigerad av TheLucky 2024-02-05 kl. 21:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in